Hrmm..
Fra : Karsten

Dato : 29-10-02 23:02

Hvis man satte melodi til de 10 bud
- ville det så være en lovsang?

Mvh.

Karsten

Fra : Andreas Falck

Dato : 29-10-02 23:11

"Karsten" <karstenbuhlnielsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
news:3dbf049e$0$34807$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Hvis man satte melodi til de 10 bud
> - ville det så være en lovsang?

Noget til eftertanke i den forbindelse.

Salmernes Bog i Bibelen er en samling af salmer, hymner og lovsange
som de sang i forbindelse med deres gudstjenester og Tempeltjenesten.

Tag et kig på Salme 119, og se hvordan forfatteren der priser og lover
Gud for at han været så kærlig og omsorgsfuld at give os mennesker den
store forret at have fået Guds Lov som en hjælp på vor Frelsesvej!

Se mit nye forsøg på at lave en webside :
http://hjem.get2net.dk/AFA1441/test/

Fra : Karsten

Dato : 29-10-02 23:57

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Gud for at han været så kærlig og omsorgsfuld at give os mennesker den
> store forret at have fået Guds Lov som en hjælp på vor Frelsesvej!

Øv, jeg syns´ selv den var sjov og så har
en eller anden forfatter tilnærmelsesvis
spoleret vitsen på forhånd, for flere tusind år siden.

Nå, men jeg kan heldigvis en anden, der heller ikke er sjov.

Mvh.

Karsten

Fra : Andreas Falck

Dato : 30-10-02 00:05

"Karsten" <karstenbuhlnielsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Nå, men jeg kan heldigvis en anden,
> der heller ikke er sjov.

Den var nu slet ikke så tosset end da, nej den var ikke.

Men lad os så bare også få den anden!

Jeg skal gene love dig at jeg vil gøre mit for at tage livet af den

Fra : Karsten

Dato : 30-10-02 00:22

> Men lad os så bare også få den anden!
>
> Jeg skal gene love dig at jeg vil gøre mit for at tage livet af den

Det er jeg slet ikke i tvivl om. Det er såmænd bare ikke
andet, end at jeg har spekuleret på, at når nu sex før
ægteskabet er forkert..... hvad så med bagefter?

Jeg sagde jo den var dårlig - og folk kigger osse så
mærkeligt på mig når jeg spør´.

Mvh.

Kætter Karsten

Fra : Andreas Falck

Dato : 30-10-02 00:29

"Karsten" <karstenbuhlnielsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Det er jeg slet ikke i tvivl om. Det er såmænd bare ikke
> andet, end at jeg har spekuleret på, at når nu sex før
> ægteskabet er forkert..... hvad så med bagefter?

Jamen det kan da sagtens være akkurat lige forkert bagefter. for hvad
hjælper det at man gifter sig og dyrker sex med alle mulige andre. Det
bliver da ikke mere rigtigt af at man har giftet sig.

> Jeg sagde jo den var dårlig - og folk kigger osse så
> mærkeligt på mig når jeg spør´.

Jamen så må det da ganske enkelt være fordi de hverken har humor,
fantasi osv. ...

Fra : Karsten

Dato : 30-10-02 00:56

> [...]
> hjælper det at man gifter sig og dyrker sex med alle mulige andre. Det
> bliver da ikke mere rigtigt af at man har giftet sig.

Ok, Andreas den er ikke helt ovre det endnu.
Så jeg giver den selv nådestødet, og prøver at
forklare den: "bagefter" betyder når man er skilt!
Men det havde du nok fanget. NU blev den ormeføde.

> Jamen så må det da ganske enkelt være fordi de hverken har humor,
> fantasi osv. ...

tja...

Lad være med at følge op på det, jeg har allerede fortrudt
at jeg startede tråden.

Fra : Bertel Benito

Dato : 30-10-02 13:58

> Ok, Andreas den er ikke helt ovre det endnu.
> Så jeg giver den selv nådestødet, og prøver at
> forklare den: "bagefter" betyder når man er skilt!

Hov, jeg troede at det havde noget med nonner at gøre!!!

bb

Fra : Bertel Benito

Dato : 30-10-02 13:56

> Jeg sagde jo den var dårlig - og folk kigger osse så
> mærkeligt på mig når jeg spør´.
>

> Mvh.
>
> Kætter Karsten

Jeg kan osse en:
Jesus og Moses mødtes for nogen tid siden ved kanten af en berømt sø. Jesus
spurgte Moses om han stadig kunne det der med at skille vandene og Moses
viste endnu engang sine evner udi den store vand-eingeniør-kunst. Flot,
sagde Jesus, nu skal du bare se mig, jeg kan osse endnu. Jesus vadede ud i
søen og guik til bunds.

Da Moses fik Jesus reddet op på bredden og fik ham genoplivet (bob-bob)
spurgte Moses hvad der gik galt og Jesus svarede: "Øv, jeg havde glemt at
jeg havde fået huller i fødderne"!

BB

Fra : Bertel Benito

Dato : 30-10-02 13:51

> [...]
>
> Men lad os så bare også få den anden!
>
> Jeg skal gene love dig at jeg vil gøre mit for at tage livet af den

Tror vi gerne

bb