Hf selvstuderende
Fra : Helle Nielsen

Dato : 29-10-02 22:18

Hejsa.

Jeg er en pige på 20 år som overvejer at tage nogle hf fag på selvstudium da
det er svært for mig at være i skole. Men er det ikke enormt svært? får man
nogen hjælp fra skolen? hvordan ved man om man studerer områderne godt nok?
længe nok? HVAD man skal studerer inde for faget og om hvordan man kan klare
sig til eksamen?

Håber på svar.

/Helle

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 30-10-02 00:19

"Helle Nielsen" <mail@hellenielsen.dk> posting:

>Jeg er en pige på 20 år som overvejer at tage nogle hf fag på selvstudium da
>Men er det ikke enormt svært?

Kommer vel an på selvdiciplin, niveauet (A niveau i mat er nok en
del mere hårdt end C).

>får man nogen hjælp fra skolen?

Nej. Du får noget med 1 eller 2 vejledningstimer med hjælp til at
sætte pensum sammen (eller i den stil). Hvis der er tale om et
forsøgsfag (fysik, kemi, biologi) skal sammen med andre i samme
situation et centralt sted lave disse forsøg over en dag eller to
(noget i den stil).

>hvordan ved man om man studerer områderne godt nok?

Godt spørgsmål.

>HVAD man skal studerer inde for faget og om hvordan man kan klare

Får du hjælp af en lærer til, som beskrevet herover.

>sig til eksamen?

Endnu et godt spørgsmål.
Men der er under alle omstændigheder et større pensum at opgive til
eksamen.

http://us.uvm.dk/gymnasie//almen/lov/bekhf/hfbek605.htm

--
"Death is the cure of all diseases". Kilde: ukendt

Fra : Klaus Eriksen

Dato : 31-10-02 20:29

Helle Nielsen <mail@hellenielsen.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3dbefb0b$0$97637$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hejsa.
>
> Jeg er en pige på 20 år som overvejer at tage nogle hf fag på selvstudium
da
> det er svært for mig at være i skole. Men er det ikke enormt svært?

For 4 år siden tog jeg tysk på C niveau på HF-selvstudium. Jeg tilmeldte mig
inden semesterstart, aftalte med studievejleder og tysklærer at få en
vejledningstime ca. hver anden måned og jeg klarede examen med en almindelig
gennemsnitskarakter. Men som du selv antyder så kræver det en del
selvdisciplin, selvstudie er ikke det samme som studiefri.

> [...]
nok?
> længe nok? HVAD man skal studerer inde for faget og om hvordan man kan

Hvad med at bruge denne nyhedsgruppe mhp. at få respons, vejledning og hjælp
under dit selvstudieforløb?

--
Mvh. Klaus Eriksen
www.aigis.dk