Jeg er blevet forelsket!
Fra : Andrew

Dato : 29-10-02 21:44

Hej

Jeg er faldet pladask for en Suzuki GSX-R 250! Jeg har kigget rundt bl.a. på
DBA og andre steder og af ALLE de "små" motorcykler, altså motorcykler man
kan køre på med lille kørekort, er denne model den der appelere aller mest
til mig.

http://www.skydiver.dk/gsx-r/

Jeg har fundet en der har kørt ca. 25000, med ny kæde og ny udstødning
(yushimura eller et eller andet japansk hed den), og så medfølger der osse
et droslingskit så den kommer ned fra de 45 til de tilladte 34.

Jeg har downloadet lydfiler af den og set alle billeder jeg kunne finde, og
jeg bliver bare mere og mere HUG på at købe en sådan maskine.

Den koster 25.000,- men jeg regner med at jeg kan presse den et par tusinde
ned grundet årstiden etc.

Desuden er den rimelig billig at forsikre 2500-3000,- og kører
17-20km/liter. Det er præcis sådan en cykel jeg er ude efter. Jeg skal ikke
køre 50 km om dagen, men i gennemsnit ca. 10 km/dagen.

Jeg skal ud og se på den en af de nærmeste dage, og vil spørge jer efter
TJEKLISTE over ting jeg skal tjekke når jeg kigger på den og når jeg skal ud
og prøve den.

Har læst at det bl.a. er vigtigt at tjekke bremseskiver, og spørge til
toppakning og andre ting, men jeg er ikke helt klar på om der er særlige
tinge lige ved DENNE model man skal være opmærksom på.

Jeg er godt nok helt vild i varmen lige nu, jeg MÅ bare have den cykel! om
jeg så kommer i BUNDLØS gæld!

Mvh Anders

Fra : Andrew

Dato : 29-10-02 21:46

Lige een ting til: Er jeg for høj til den ? Jeg er ca. 185-187!

Mvh Anders

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 29-10-02 21:50

> [...]

> toppakning og andre ting, men jeg er ikke helt klar på om der er særlige
> tinge lige ved DENNE model man skal være opmærksom på.

Prøv at kigge gruppen igennem for den sidste uges tid, der har været en del
indlæg ang GSX-R 250

Mvh Jesper ( som er blevet forelsket i en CB1300 X4 idag ved Frankies MC)
CB750F 83´

Fra : Andrew

Dato : 29-10-02 21:56

> [...]
> indlæg ang GSX-R 250
>
> Mvh Jesper ( som er blevet forelsket i en CB1300 X4 idag ved Frankies MC)

Det må du undskylde. I min iver og forblændet af forelskelsen slog min
hjerne fra

Mvh Anders

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 29-10-02 22:36

> [...]
> del

> Det må du undskylde. I min iver og forblændet af forelskelsen slog min

Det skal du såmen ikke undskylde, kende godt følelsen af det, NU MÅ JEG BARE
HAVE DEN

Held og Lykke med købet

Mvh Jesper
CB750F 83´

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 29-10-02 22:06

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> (yushimura eller et eller andet japansk hed den), og så medfølger der osse
> et droslingskit så den kommer ned fra de 45 til de tilladte 34.

Tror jeg har set den. Sortlarkeret , med enkelte GSX-R mærker?

> Jeg har downloadet lydfiler af den og set alle billeder jeg kunne finde,
og
> jeg bliver bare mere og mere HUG på at købe en sådan maskine.

Jah, lyden tiltalte også mig, fordi den lyder meget grum, ifht til mange
andre små symaskiner.

> Den koster 25.000,- men jeg regner med at jeg kan presse den et par
tusinde
> ned grundet årstiden etc.

God ide, men ellers, så spørg til evt. medfølgende udstyr ala, hjelme, låse,
vedligeholdelsesmidler.

> [...]
ikke
> køre 50 km om dagen, men i gennemsnit ca. 10 km/dagen.

Alt efter hvor du bor, kan GF forsikre den for A : 3845kr, B : 1941 kr , C:
1853kr
A : Storkøbenhavn, B: Nordsjælland, Roskilde, Køge, Odense, Esbjerg, Vejle,
Århus, Randers og Aalborg.
C: Resten af landet.

> [...]
> TJEKLISTE over ting jeg skal tjekke når jeg kigger på den og når jeg skal

Der er meget. Jeg vil råde dig til at prøve mere end en, inden du køber, for
ellers har du ingen indsigt i om motoren går godt eller ej.
-Ryster den under nedbremsning (skæve skiver)
-Rævner på bagsvinger ?
-Rust på stellet (gerne forrest;motorbøjle)
-KM stand (er der skiftet toppakning, typisk omkring 25.000km)
- Mislyde fra motor. "rasler" den så pas på !

> Har læst at det bl.a. er vigtigt at tjekke bremseskiver, og spørge til
> toppakning og andre ting, men jeg er ikke helt klar på om der er særlige
> tinge lige ved DENNE model man skal være opmærksom på.
Ja, det har jeg jo lige skrevet ovenover, såee...

> Jeg er godt nok helt vild i varmen lige nu, jeg MÅ bare have den cykel! om
> jeg så kommer i BUNDLØS gæld!
Sådan havde jeg det også. Men nu er jeg glad for jeg ikke bare købte det
første jeg så på.

Vil du have flere billeder af modellen, så har jeg da nogle stykker af min :
http://www.gilerastalker.subnet.dk/gsxr250/P8210006.JPG
http://www.gilerastalker.subnet.dk/gsxr250/P8210007.JPG
http://www.gilerastalker.subnet.dk/gsxr250/P8210008.JPG
http://www.gilerastalker.subnet.dk/gsxr250/P8210009.JPG
http://www.gilerastalker.subnet.dk/gsxr250/P8210010.JPG
http://www.gilerastalker.subnet.dk/gsxr250/P8210011.JPG
http://www.gilerastalker.subnet.dk/gsxr250/P8210012.JPG
http://www.gilerastalker.subnet.dk/gsxr250/P8210013.JPG

http://www.gilerastalker.subnet.dk/gsxr250/P8210014.JPG
http://www.gilerastalker.subnet.dk/gsxr250/P8210015.JPG

og mange flere på binaer.motor

--
Venlig Hilsen
Thomas Buus

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 29-10-02 22:38

> -Rævner på bagsvinger ?

Hvad er en bagsvinger egentlig?

--
Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Gundersen

Dato : 29-10-02 22:54

Hejsa

Det er den metal tingest der sider bagud fra stellet og holder baghjulet.

Mvh emil

www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit

Fra : Anders Thorup

Dato : 29-10-02 22:55

"Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> wrote in message

> Hvad er en bagsvinger egentlig?

Det er det store stykke metal (på nogle cykler 2 stykker, ét i hver side)
baghjulet, og bagerste affjedring er ophængt i.
Ofte lavet i aluminium.

MVH
Anders Thorup
Suzuki 250 GSX ´82
http://dfm.divvy.dk/?id=19

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 29-10-02 23:00

"Anders Thorup" <Daffy@it.dk> skrev i en meddelelse
> Det er det store stykke metal (på nogle cykler 2 stykker, ét i hver side)
> baghjulet, og bagerste affjedring er ophængt i.
> Ofte lavet i aluminium.

Jeps :) Og når du er i gang med den, så kig HELT inde under, hvor den går
sammen omkring bagdæmperen. Jeg fik mig
en slem overraskelse da jeg begyndte at pille min fra hinanden. Batteriet
har smidt syre ned over, som har givet den værste opkogte rustrøde farve, og
boblet overflade.
Heldigvis har jeg en anden bagsvinger jeg kan sætte på .. Puha..

--
Venlig Hilsen
Thomas Buus

Fra : Jes Vestervang

Dato : 30-10-02 02:03

Thomas Buus Andersen wrote:

> -Rævner på bagsvinger ?

Kommer typisk lige over/under bagakslen. Min gamle gixxer havde det også :-/
--
mvh Jes Vestervang
FZS600