Sim kort... Kan man kopiere
Fra : Lasse T. Jørgensen

Dato : 29-10-02 20:02

Kan man kopiere et sim kort så man kan have 2 telefoner med samme nummer

--
Mv. Lasse

Fra : Enrique Vidal Sanche~

Dato : 29-10-02 20:08

Lasse T. Jørgensen wrote:
> Kan man kopiere et sim kort så man kan have 2 telefoner med samme nummer
>

> --
> Mv. Lasse

Uhhh... det tror jeg næppe. Hvis nu vi antog at du var i stand til at
kopiere et SIM kort, ville det skabe problemer i operatøren da det lige
pludseligt dukker en ny telefon med det samme nummer....

Der var en gang en kampagne som TDC kørte hvor man nettop kunne have to
telefoner med samme nummer.

Hilsen,
Enrique

Fra : Søren Blom

Dato : 29-10-02 20:25

Man kan sagtens have to Sim kort med det samme telefon nummer. Men Sim
kortene vil have hver deres ID nummer i forhold til GSM nettet. Men jeg
tvivler på at et dobbelt kort er noget man selv kan lave da det vil være et
sikkerhedsproblem.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 16-11-02 14:07

Enrique Vidal Sanchez <enriqueDONOTSPAM@control.auc.dk> lagde en arm i

> Uhhh... det tror jeg næppe. Hvis nu vi antog at du var i stand til at
> kopiere et SIM kort, ville det skabe problemer i operatøren da det lige
> pludseligt dukker en ny telefon med det samme nummer....

Jeg har arbejdet sammen med en der prøvede det nummer. Han blev ringet op
fra udbyderen efter et par minutter, de ville lige høre hvad fanden han
havde gang i.

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 29-10-02 21:59

"Lasse T. Jørgensen" <joerlund@stofanet.dk> wrote in message
> Kan man kopiere et sim kort så man kan have 2 telefoner med samme nummer

Ja, det kan du faktisk godt, men det er nok ikke så nemt at skaffe et tomt
simkort til at lægge kopien på og du kan ikke bruge et der tidligere har
været anvendt. Hvis du laver en kopi - hvilket blandt andet indebærer
brydning af flere forskellige sikkerhedskoder - vil du alligevel kun kunne
have én telefon tændt ad gangen.

Du kan måske få dit teleselskab til at udstede dobbeltkort. Mener TDC
tidligere har tilbudt det for 350,-.

Hvis du selv vil i gang med at kopiere bliver du nødt til at lede lidt på
nettet da jeg ikke kan huske den præcise fremgangsmåde. Kloningen jeg læste
om blev foretaget af en gruppe universitetsstuderende.

--
mvh Kasper Grevsen / Unlock Århus
PS: Fjern store bogstaver fra emailadressen.

Unlock og reparation af Nokia 3310/3330 og Siemens C45 m.fl.
Jeg yder naturligvis garanti på telefonerne.

Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 31-10-02 22:06

> [...]
læste
> om blev foretaget af en gruppe universitetsstuderende.
Kan man ikke bruge en ganske almindelig PIC brænder der kan tage smartcard
osv.. til det ?
Jeg har dumpet indholdet af et SIM kort til min harddisk engang med det..
MVH
Morten

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 01-11-02 02:28

"Morten Lundstrøm" <semizealot@iname.com> wrote in message

> [...]

> osv.. til det ?
> Jeg har dumpet indholdet af et SIM kort til min harddisk engang med det..

Den smartcard/pic brænder jeg har kan ikke læse sim-kort, men nogle kan. Du
kan dog stadigvæk ikke bare dumpe indholdet af et sim-kort, fordi læseadgang
til eeprom'en foregår gennem sim-kortets processor og selve koden i
processoren så vidt jeg husker også er læsebeskyttet (ala code protect).

Du kan faktisk godt lægge en sim-kort emulator på et smartcard, jeg kan dog
ikke huske om 16f84 havde nok kodehukommelse til det eller der blev anvendt
en anden chip. Dette kræver stadig at du kan finde et smartcard i sim-kort
størrelse.

Prøv at søg lidt, jeg mener der findes noget ret spændende materiale om
emnet, der blandt andet involverer kryptering og dekodning af forskellige
nøgler på et sim-kort.

--
mvh / k.r.
Kasper Grevsen