Nemt OS X spørgsmål
Fra : Lars Lindgren

Dato : 29-10-02 18:40

Hej Alle,

På en maskine som jeg har været ude at kigge på, ligger Mac OS X 10.1.5
og Classic 9.2.2DK. Da kunden er vant til at arbejde med grafik i 9.2.2
alene - bliver han lidt forvirret over at der ligger forskellige OS X
dokumenter f.eks. Mach, Mach.sym ect, users, Downloads, applications,
library og lign. navne løst på MacOS 9 startdisken.

Flyttes de til en tom mappe, kan mac'en ikke starte op i OS X, så det er
ikke en løsning!. Men er der ikke en mulighed for at skjule alt OS X
relateret, når man arbejder i 9.2.2?.

Har ikke selv den store erfaring med MacOS X endnu, og vil derfor gerne
høre om det er normalt eller om kunden evt. har installeret noget
forkert.

Hilsen
Lars

Fra : David Blangstrup

Dato : 29-10-02 20:56

On Tue, 29 Oct 2002 18:39:49 +0100, Lars Lindgren wrote
(in message <1fktv9o.190e9m216z4logN%tegnestue@worldonline.dk>):

Det er normalt.

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark http://home.blangstrup.dk

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 29-10-02 21:28

Lars Lindgren <tegnestue@worldonline.dk> wrote:

> [...]
>
> Flyttes de til en tom mappe, kan mac'en ikke starte op i OS X, så det er
> ikke en løsning!. Men er der ikke en mulighed for at skjule alt OS X

Kig på MacMachBegone. Det skjuler ikke alt du nævner, men automount,
mach, mach.sym og nogle stykker mere for OS 9-brugeren.

<http://www.aelius.com/products/macmachbegone.phtml>

Læg programmet i Systemmappe: Startemner, så afvikles det ved hver boot
i OS 9.

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard

Fra : Peter

Dato : 29-10-02 21:57

> [...]

> Flyttes de til en tom mappe, kan mac'en ikke starte op i OS X, så det er
> ikke en løsning!. Men er der ikke en mulighed for at skjule alt OS X

Ja, filerne kan vel gøres usynlig, hvis ikke ved håndkraft, så ved hjælp
af det program en anden debattør har foreslået.

> Har ikke selv den store erfaring med MacOS X endnu, og vil derfor gerne
> høre om det er normalt eller om kunden evt. har installeret noget
> forkert.

Helt normalt.

Iøvrigt er dette endnu en grund til at inslattere OS X og OS 9 på
seperate partitioner, så man slipper for den slags forvirring.

--
- Peter http://neglesaks.dk

Man er ikke beruset, hvis man kan ligge på gulvet
uden at holde fast. - Dean Martin