kan kontrol-afgift "siddes" af?
Fra : Thomas Neumann [8260~

Dato : 29-10-02 17:20

Hejsa

Jeg har fået en kontrolafgift på 250,- jf. busloven ved at køre i bussen
uden den fornødne billet.

Kan man vælge at "sidde" en sådan billet af? SÅ man tager et par dage i
fængsel istedet for at betale?

Har ikke tænkt mig at gøre det hvis ja - men kom til at diskutere det med en
bekendt.

Thomas

Fra : Jakob Paikin

Dato : 29-10-02 17:18

On Tue, 29 Oct 2002 17:20:15 +0100, "Thomas Neumann [8260]"
<NOSPAMnews@neumann.dk> wrote:

>Kan man vælge at "sidde" en sådan billet af? SÅ man tager et par dage i
>fængsel istedet for at betale?

Næppe. Det er mig bekendt kun egentlige bøder i henhold til
straffeloven der har en forvandlingsstraf.

--
Jakob Paikin

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 30-10-02 07:17

"Jakob Paikin" <news@paikin.dk> skrev i en meddelelse

> Næppe. Det er mig bekendt kun egentlige bøder i henhold til
> straffeloven der har en forvandlingsstraf.

Jeg mener nu, at DSB har fået flere personer ind og brumme. De kørte
ihvertfald nogle skræmmekampagner for 4-5 år siden for at sende folk over i
bilen.

Med venlig hilsen
Carsten Overgaard

Fra : alexbo

Dato : 30-10-02 08:54

Carsten Overgaard <info@carstenovergaard.dk> skrev

> De kørte ihvertfald nogle skræmmekampagner for 4-5 år siden for at sende
folk over i bilen.

Det havde de nok ikke meget held med, det er svært at køre bil uden at
betale, de få tyverier der er fra tankstationer, fylder ikke meget i forhold
til antallet af togrejsetyverier.

mvh
Alex Christensen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 29-10-02 18:03

In article <apmcda$482$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk>, Thomas Neumann [8260] wrote:
> [...]
> fængsel istedet for at betale?
>
> Har ikke tænkt mig at gøre det hvis ja - men kom til at diskutere det med en

Jeg tvivler. Men 2 dage for 250,- er en ret dårlig timeløn. Du kan
tjene mere ved at samle flasker.

Fra : rasmus carlsen

Dato : 30-10-02 09:47

> Jeg har fået en kontrolafgift på 250,- jf. busloven ved at køre i bussen
> uden den fornødne billet.
>
> Kan man vælge at "sidde" en sådan billet af? SÅ man tager et par dage i
> fængsel istedet for at betale?

ja det tror jeg faktisk godt du kan ... hvis du bare lader være med at
betale og det hele ender hos inkasso, advokater og den slags, ja så kommer
de nok og henter dig en dag ... har selv prøvet det, men det var en bøde for
overtrædelse af politivedtægten ...

ras

Fra : Thomas Neumann [8260~

Dato : 30-10-02 14:29

> [...]
> de nok og henter dig en dag ... har selv prøvet det, men det var en bøde

Ja.. det står på "bøden" at betale jeg ikke rettidigt vil der blive gjort
udlæg for bøden ved fogedens hjælp. Øv. Så kan jeg ikke "sidde den af".
hehe. Havde jeg nu heller ikke tænkt mig.

Thomas

Fra : APN

Dato : 31-10-02 00:05

Betaler min ikke for at sidde i spjældet i Danmark? Jeg mener, man skal
betale for kost og logi, og så kan det jo hurtigt blive en ret dyrt sparet
bøde...

---Anders

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 31-10-02 23:04

"APN" <anderspucknielsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> betale for kost og logi, og så kan det jo hurtigt blive en ret dyrt sparet

Nej, det gør man ikke. Det er mange år siden man holdt op med at betale for
at sidde inde, da man vist nok fandt frem til i sin visdom, at lade en
"spritter" sidde 500 kr. af for at pisse på gaden og derefter præsentere ham
for en regning på 500 kr. var skruen uden ende.

> "Thomas Neumann [8260]" <NOSPAMnews@neumann.dk> skrev i en meddelelse

Nej. Afgifter kan ikke konvertes til en spjældtur.
Det skal være en bøde, før der kan sættes forvandlingsstraf på.

Kurt