Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kan jeg afbestille?
Fra : Dennis

Dato : 29-10-02 17:25

Hejsa
Jeg er løbet ind i et mindre problem og ville høre om nogen ved hvordan man
gør.

Jeg har bestilt en Nikon Coolpix 2000 i Tyskland. Det er bestilt hos nogen
der hedder www.dnet24.de . Jeg bestilte kameraet men har ikke betalt noget
endnu. Dagen efter fik jeg en mail hvori der stod at de ikke havde den på
lager lige nu og de kunne ikke helt fortælle hvornår de fik den, men så
snart de fik den ville de sende ect

Så er mit spørgsmål. Kan jeg så "ophæve" handlen eller hvad? Er man så frit
stilet i Tyskland hvis de ikke kan skaffe produktet? Grunden til jeg spørger
er at jeg har set på andre tyske sider at hvis man har bestilt et produkt
skal man vente i 14 dage inden man kan sige fra. Nogen der har nogen
erfaringer med denne butik eller er der nogen ved hvordan man er stillet?

Dennis

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 29-10-02 18:17

Du har vel kigget efter på deres hjemmeside, om de har skrevet noget om dine
muligheder i den sammenhæng.
Ellers også har du vel prøvet at skrive til dem, og sige til dem at du gerne
vil afbestille da du ikke ønsker at vente.

Med venlig hilsen
Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk
http://www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 29-10-02 19:56

Dennis wrote:

> Jeg er løbet ind i et mindre problem og ville høre om nogen
> ved hvordan man gør.

Man kan altid annulere en handel, hvis forhandleren ikke kan
levere en bestlt var. Du skal bare skrive en e-mail til det
pågældne firma, og oplyse dem, at du ikke har tid til at afvente
at de kan levere, og at du derfor annulerer handlen.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : max

Dato : 30-10-02 09:07

> [...]
> skal man vente i 14 dage inden man kan sige fra. Nogen der har nogen
> erfaringer med denne butik eller er der nogen ved hvordan man er stillet?

Hej Dennis - Du skriver en mail og afbestiller ordren, det er der slet
ingen problemer i, du kan altid fortryde din bestilling, med mindre det
er en vare som de skal tage hjem specielt til dig, men det gør de
opmærksom på inden de tager varen hjem... Det er flinke folk..
mvh max