tysklands/indkøbstur på en afslappet måde ~
Fra : Thomas

Dato : 28-10-02 15:12

En lille erfaring skal lige deles..

Vi har lige været en tur i tysklan, i ved den sædvanlige proviantering..

Denne gang tog vi os dog den frihed at leje et værelse dernede således at vi
ikke skulle hjem samme dag..

Vi boede Her . http://www.greatrooms.dk/ og det var simpelthen alletiders,
jeg har aldrig været på et sted hvor alt var af en så god kvalitet
Perfekte senge, møbler, eget bad o.s.v.

For fremtiden tager vi et ophold på gården når vi skal handle ind, det gør
det hele lidt mere afslappet..

Der var fuld booket op da vi var der i weekenden, så det er vist populært

Thomas
www.Holme-olstrup.dk

Fra : felix

Dato : 30-10-02 00:22

"Thomas" <thomas@4701.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det hele lidt mere afslappet..
>
> Der var fuld booket op da vi var der i weekenden, så det er vist populært

ÅH vi troede værelset lå i Tyskland, man skal være 24 timer væk for at få den store ration
med hjem til Danmark

Fra : Thomas

Dato : 30-10-02 11:15

> ÅH vi troede værelset lå i Tyskland, man skal være 24 timer væk for at få
den store ration
> med hjem til Danmark

vi kørte ned den første dag og handlede lidt, hvis du så bliver stoppet den
anden dag så har du bonen fra den første dag som bevis på du har været i
tyskland i over 24 timer..

Thomas

Fra : Andreas Falck

Dato : 30-10-02 11:49

> har du bonen fra den første dag som bevis på du
> har været i tyskland i over 24 timer..

Du skal lige være opmærksom på de 24 timer og et evt. tidsstempel på
bon'en! En overnatning i sig selv gør det ikke.

Se mit nye forsøg på at lave en webside :
http://hjem.get2net.dk/AFA1441/test/

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 30-10-02 23:11

Hej

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@get2net.dk> wrote:

>Du skal lige være opmærksom på de 24 timer og et evt. tidsstempel på
>bon'en! En overnatning i sig selv gør det ikke.

Og her er det måske værd at minde om at om 2 måneder er det slut med
både 24 timers regel, og begrænsninger i indførsel af spiritus/tobak osv
osv. - Ordningen ophører den 31 Dec. 2002.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Jan

Dato : 03-11-02 23:43

> Og her er det måske værd at minde om at om 2 måneder er det slut med
> både 24 timers regel, og begrænsninger i indførsel af spiritus/tobak
> osv osv. - Ordningen ophører den 31 Dec. 2002.

Er det ikke først om 14 måneder ??

Fra : felix

Dato : 04-11-02 00:15

"Jan" <jan@ingenmail.dk> skrev i en meddelelse

> Er det ikke først om 14 måneder ??

Den 1. januar 2004 - men glæd jer til at
spiritusafgiften nedsættes med 43.75 kr. fra 1.okt 2003
og 20-cigaretter minus 4 kr. og sodavand 62,5 øre literne.

Ham der fortalte at han gemte en bon fra dagen før og boede i DK, hvis tolderen skulle
tage ham, kunne
han vise bonen fra dagen før, jamen har han allerede spist/drukket/røget varerne, 1 ltr.
spiritus og 200 cigaretter ?

Fra : Heidi

Dato : 04-11-02 08:09

felix wrote:
> [...]
> han vise bonen fra dagen før, jamen har han allerede
> spist/drukket/røget varerne, 1 ltr. spiritus og 200

Mon ikke han nøjedes med at købe nogle småting,
som der ikke er begrænsning på den første dag,
og så købte spiritus osv. på andendagen??

--
Mvh. Heidi
Her plejer der med store bogstaver at stå, at svar udbedes i gruppen,