Link i CSS
Fra : Bengt Wendt Sørensen

Dato : 29-10-02 14:10

Hej
jeg har efterhånden fået lavet en fin CSS skabelon.
Men hvordan laver man link til andre sider, så de ligger i CSS
skabelonen, så men ikke skal skrive dem på alle sider ??

Hilsen
Bengt

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : RJ

Dato : 29-10-02 14:50

"Bengt Wendt Sørensen" <bengt@wendt-net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> jeg har efterhånden fået lavet en fin CSS skabelon.
> Men hvordan laver man link til andre sider, så de ligger i CSS
> skabelonen, så men ikke skal skrive dem på alle sider ??

det gør du ved at skrive :
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="din_css_skabelon.css">

i head sektionen

MVH
RJ
--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
www.etrix.dk www.rojo.dk

Fra : Bengt Wendt Sørensen

Dato : 29-10-02 14:55

RJ wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> "Bengt Wendt Sørensen" <bengt@wendt-net.dk> skrev i en meddelelse
> >

> det gør du ved at skrive :
> <link rel="stylesheet" type="text/css"
href="din_css_skabelon.css">

Jamen hvordan skrives linkne i CSS, og hvordan kommer de over på
siden ???

Fra : Hintzmann

Dato : 29-10-02 15:18

> Jamen hvordan skrives linkne i CSS, og hvordan kommer de over på
> siden ???

Du kan linke stylesheets til siden fra html-dokumentet,
men ikke linke sider til stylesheets i CSS-dokumentet.

Hintzmann

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 29-10-02 15:19

Links skrives ikke i CSS. Det gør du i HTML.

Fra : Bengt Wendt Sørensen

Dato : 29-10-02 19:12

Jens Peter Karlsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Links skrives ikke i CSS. Det gør du i HTML.

Skal jeg forstå det på den måde at hvis man skal lave en site på 50
sider med link på kryds og tværs, så skal man lave det pa alle 50
sider???
Det bliver ikke sjovt at tilføje et link på et senere tidspunkt???

Fra : Stig Nygaard

Dato : 29-10-02 19:51

Hej Bengt

Bengt Wendt Sørensen wrote:
> [...]
> sider???
> Det bliver ikke sjovt at tilføje et link på et senere tidspunkt???

Ja og nej. Hvis du vil lave det udelukkende client-side, så er det som
regel den vej man må gå. Man kan dog også lave noget javascript til
f.eks. en fælles menu.

Ellers bruger professionelle og seriøse/ambitiøse webudviklere som regel
en server-side teknologi til at sikre konsistens i den slags
situationer. F.eks. SSI, ASP, PHP, JSP og CGI.

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk

Fra : Niels Andersen

Dato : 29-10-02 22:31

Bengt Wendt Sørensen wrote in <apmj13$gh8$1@sunsite.dk>:
> Skal jeg forstå det på den måde at hvis man skal lave en site på 50
> sider med link på kryds og tværs, så skal man lave det pa alle 50
> sider???

Nej. Du skal forstå det sådan at CSS ikke løser *det* problem. :)
Det er kun designet der lavet med CSS. :)

Du problem kan løses på mange måder. Det mest udbredte er vist
serverside-script (fx. PHP eller ASP). Det kan også ordnes på din computer
med et lille program el. lign. som tage dine links (fx. en menu) og putter
i alle 50 sider lige inden du uploader.

Der er også løsninger som er baseret på clientside-script (fx. javascript),
men det er noget "snask", IMO.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Bengt Wendt Sørensen

Dato : 30-10-02 08:06

Hmm,
Ja så blev jeg igen lidt kloger.
Det ser ud som om jeg skulle smutte over i PHP gruppen og forsøge mig der.

Mange tak for alle de gode svar.

Fra : Atte André Jensen

Dato : 30-10-02 11:34

"Bengt Wendt Sørensen" wrote:

> Hmm,
> Ja så blev jeg igen lidt kloger.
> Det ser ud som om jeg skulle smutte over i PHP gruppen og forsøge mig der.

Ikke for at tage modet af dig (måske vidste du det allerede...), men for
at bruge php, kræver det at der ligger php på serveren. Hvis du kører
egen server kan du naturligvis bare installere det. Hvis du har et lidt
mere seriøst webhotel er det enten der, eller muligt at få. Hvis du har
fri serverplads eller et skod hotel vil det ikke være muligt

Bare lige...

--
peace, love & harmony
Atte