Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Problemer med ATI Radeon 9000 PRO 64MB
Fra : Karl P. B. Halvorsen

Dato : 29-10-02 11:50

Problemer med ATI Radeon 9000 PRO 64MB

Når jeg forsøker å spille spill så virker disse ca 1 minutt, så
stopper dataen min mindlertidig opp. Så setter den meg
over til Windows XP sitt skrivebord, med minimalt med
farger og en lav oppløsning. Jeg får meldingen
"Windows has recoverd and discoverd a device failure..."
Og så står det at jeg må restarte. Saken er at dette skjer
hele tiden :(

Jeg har et Elite Group Hovedkort (P6S5AT).
Intel Celleron 1,4 GHz prosessor.

Jeg har også installert driverne til hovedkortet.

Håper at noen har noen gode råd å komme med.

- Karl

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 29-10-02 11:56

"Karl P. B. Halvorsen" <bogwald@chello.no> crashed Echelon writing

> [...]
> Og så står det at jeg må restarte. Saken er at dette skjer
> hele tiden :(

> Håper at noen har noen gode råd å komme med.

Prøv med nyeste drivere, DirectX evt. med reinstallation af windows :(

--
Bjarke Andersen

Fra : Rasmus Ipsen

Dato : 29-10-02 15:29

Jeg har hørt, der skulle være problemer med at udskifte fra ét grafikkort
til de nye Radeon'er. Det kræver som regel ny installation af Windows...

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 29-10-02 15:35

Rasmus Ipsen skrev: (messageID: <news:3dbe9b19$0$34792
$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>)

> Jeg har hørt, der skulle være problemer med at udskifte fra ét grafikkort
> til de nye Radeon'er. Det kræver som regel ny installation af Windows...

Hm, der var ihvertfald ingen problemer med at skifte fra Radeon7500AIW til
9000pro her hos mig.

Den nyeste version af Catalyst driverne virker også som smurt.

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net/

Fra : Karl P. B. Halvorsen

Dato : 03-11-02 14:06

"Bjarke Andersen" <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> wrote in message
> Prøv med nyeste drivere, DirectX evt. med reinstallation af windows :(

Jeg har prøvd alt det, men jeg har forsatt problemer.
Jeg har nå kontaktet produsenten for skjermkortet og
hovedkortet i håp om å finne en løsning.

- Karl

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 29-10-02 15:32

Karl P. B. Halvorsen skrev: (messageID: <news:6Jtv9.1351$684.33277
@news01.chello.no>)

> Problemer med ATI Radeon 9000 PRO 64MB

Har du installeret de nyeste ATi drivere til XP?
http://makeashorterlink.com/?C32E13542

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net/

Fra : Karl P. B. Halvorsen

Dato : 30-10-02 01:06

"Kasper Damkjær" <usenet@damkjaer.net> wrote in message
> Karl P. B. Halvorsen skrev: (messageID: <news:6Jtv9.1351$684.33277
> @news01.chello.no>)

> Har du installeret de nyeste ATi drivere til XP?
> http://makeashorterlink.com/?C32E13542

Hei alle !

Jeg har nå oppgradert til de nye driverne som Kasper forslo,
jeg har også Direct X 8.1 NT installert.

Men XPen min fryser forsatt. Det som er rart
er at spillene mine fungerer litt, før de fryser for
å så sette meg tilbake til skrivebordet.

Siden det virker litt så kan det virke som om
det er noe galt med driver rutinene?

Dette er også mitt første hovedkort med AGP
på så kan det være en liten detaj som jeg har glemt?

Jeg vil også nevne at jeg har ett eldre 3DFX Voodoo3
kort (PCI) som jeg ofte bruker i denne maskinen og da
har jeg ingen problemer i det hele tatt.

- Karl