Hvor holder hjemmebryggerne til?
Fra : Bjarke Bundgaard

Dato : 29-10-02 01:01

Hejsa...
Er der nogen der ved hvor danske hjemmebryggere mødes på nettet? Jeg ved at
der er en del mindre laug og foreninger der brygger øl selv - men
tilsyneladende har de ikke en dansk nyhedsgruppe hvor tanker og idéer kan
udveksles. På engelsk findes der både alt.beer.home-brewing og
rec.crafts.brewing som omhandler emnet. Er der nogen her i dette forum der
selv brygger øl?

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 29-10-02 11:09

"Bjarke Bundgaard" <bjarkeb@email.dk> writes:

> [...]
> udveksles. På engelsk findes der både alt.beer.home-brewing og
> rec.crafts.brewing som omhandler emnet. Er der nogen her i dette forum der

I dk.admin bliver det i øjeblikket diskuteret om der skal oprettes en
gruppe. Skynd dig over og giv din mening til kende.

/Trine

http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland

Fra : Bjarke Bundgaard

Dato : 29-10-02 11:49

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> wrote in message

> I dk.admin bliver det i øjeblikket diskuteret om der skal oprettes en
> gruppe. Skynd dig over og giv din mening til kende.

I al beskedenhed var jeg med til at starte diskussionen ;) (i hvert fald
den seneste af dem...)
Jeg prøver sådan set at finde ud af hvor mange øl interessede der rent
faktisk befinder sig på dk.kultur.mad+drikke... Få gang i kelderne ;)

Fra : Bjarke Bundgaard

Dato : 29-10-02 11:50

jeg mente : få gang i kedlerne....

Fra : Peter Weis

Dato : 31-10-02 14:05

"Bjarke Bundgaard" <bjarkeb@email.dk> wrote in message

> [...]
rent
> faktisk befinder sig på dk.kultur.mad+drikke... Få gang i kelderne
;)

Der er da nogle stykker, inklusive mig selv (medlem nr. 62 af Danske
Ølentusiaster). Men jeg har aldrig prøvet mig med håndbrygning.

mvh
Peter

Fra : Jakob Andersen

Dato : 29-10-02 13:51

"Bjarke Bundgaard" <bjarkeb@email.dk> wrote
> Er der nogen der ved hvor danske hjemmebryggere mødes på nettet?

<http://www.brygladen.dk/> og når de mødes i deres bryggerlaug, det er jo
lidt sjovere at nyde sit bryg med andre

> Er der nogen her i dette forum der
> selv brygger øl?

Jeg har gjort en smule i hjemmebrygning engang, men efter jeg er flyttet i
lejlighed er det ikke blevet til så meget.

Jeg syntes generelt det er skudt lidt over mål at oprette en dansk
nyhedsgruppe til hjemmebrygning før interressen er der, derfor kan vi jo
sagtens diskutere det her, Øl er jo trodsalt en drik og gruppen hedder

--
Højt skum
Jakob Andersen