Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
anbefaling af snapshot digicam
Fra : johan

Dato : 29-10-02 00:21

Hey PhotoPhreaks

Jeg har taget billeder i en del år nu og har et lækkert spejlrefleks! Men
jeg er blevet lidt træt af at slæbe det store dyr med hver gang jeg er på
skiferie, på bytur eller andre andre "snap-shot"-steder. Derfor overvejer
jeg kraftigt at købe et digitalkamera. Ikke noget fancyt (da jeg tager mange
billeder med mit andet - som netop tager super billeder). Men et lille
lommekamera, der er hurtigt (altså tager og lagre hurtigt) og gerne solidt.
Meeen da jeg er ung og rejselysten og derfor ikke har så mange penge, skal
det altså også være billigt. Jeg ved det er meget at kræve på en gang, men
det må gerne være brugt for eksempel.

Dvs. krav:
Lille/lommeformat
snapshot (2 megapixels eller deromkring)
Hurtigt (SKAL kunne bruges som situationskamera, så jeg kan ikke vente 3
min. på opvarmning osv.)
solidt (nøgleord: Skiferie)
billigt (evt. brugt - omkring 1500 - 2000,-)

Måske er jeg lige optimistisk nok med prisen - men kom gerne med bud på
kameraer eller egne tilbud eller erfaringer.

- tak for hjælpen
-johan

--
______________________________________

Catch me at - http://johanjessen.itinfo.dk
______________________________________

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-10-02 06:15

johan <joeyj0007@hotmailFJERN.com> wrote:

> [...]
> min. på opvarmning osv.)
> solidt (nøgleord: Skiferie)
> billigt (evt. brugt - omkring 1500 - 2000,-)

Jeg kender en, de lige har købt et Olympus C2, som han fik for kr.
1.800,-. Det er vist en ældre model. Olympus laver også en C2. Der var
også en C1, der var meget kompakt. Af eksisterende modeller har de en
C100 og C120. Fælles for dem er vist desværre, at de har fixed-focus
objektiv. Da digitalkameraer har en brændvidde på 5 mm, er der en enorm
skarphedsdybde, så det gør ikke så meget. Netop til skiferie ville det
jo være rart med zoom, men det er svært til din pris. Måske sidste års
model på tilbud er det bedste at satse på for dig.
--
Henrik Münster
Esbjerg