Råd om valg af symaskine ?
Fra : Lonnie Holmberg

Dato : 28-10-02 23:13

Jeg ønsker at investere i en symaskine.....
Skal kunne sy i krafige stoffer ; cowboy & skind...
Jeg føler mig tiltrukket af pfaff 1522 freestyle....som
efter sigende skulle være dén "Eneste -billigste" som
kan dét, fordi den både har over og under transportør.
Meeeeen så er dét jo lige, at jeg godt kunne tænke mig
nogle gode råd, fra sådan nogen som Jer, som ikke skal
sælge mig noget. Kan dét være rigtigt, at dét kun er pfaff
som i dét hele taget kan sy i dé kraftige stoffer ?
Venlig hilsen
Lonnie
NB ; Takker(nu) for ethvert svar som måtte komme,
da jeg ikke føler mig sikker i brugen af "svar på
indlæg" endnu.

Fra : Mari

Dato : 03-11-02 03:17

"Lonnie Holmberg" <ladyhawk@aub.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> efter sigende skulle være dén "Eneste -billigste" som
> kan dét, fordi den både har over og under transportør.

For mig er det et must at min symaskine skal have både
over- og undertransportør. Det er vigtigere end om den har kræfter nok til
at stikke igennem tykke stoflag.

Min Pfaff (jeg har Bernina nu - og vil have Pfaff igen) kunne sagtens
sy igennem denim - men det betød at jeg skulle være varsom med ikke
at slide nålespidsen op. Og igen her - er det overtransportøren der gør
forskellen.
Den sørger nemlig for at trække stoffet tilpas til at nålen aldrig rammer
kanten af stikhullet - så spidsen enten knækkes af, bøjes eller slides
stump.

Der er en verden til forskel på en gardinsøm (sværeste syninger), der er
syet
på en maskine med og uden overtransportør.

Så......... måske har du nu gættet at jeg så absolut anbefaler
en Pfaff med overtransportør......

Mari

Fra : Lene Tullin Nielsen

Dato : 15-11-02 22:48

"Mari" <alohaloh@min.sol.dk> wrote in message news:<aq20uf$ogb$1@sunsite.dk>...

> Så......... måske har du nu gættet at jeg så absolut anbefaler
> en Pfaff med overtransportør......
>

> Mari

Jeg er delvist enig. Jeg har selv en gammel synchrotronic 1229 som kan
sy i alt muligt, men man skal også tænke på hvor højt trykfoden løftes
når den løftes da det begrænser hvor meget stof man kan lægge i
maskinen. Der mener jeg at kunne huske at Berninaernes fod løftes
højere (men hvis de så til gengæld ikke kan sy igennem, så .. !)

/Lene