Garanti på brugte produkter?
Fra : Incognito

Dato : 28-10-02 22:45

Jeg står for at skulle købe en større brugt kopimaskine. Jeg køber den af et
firma som forhandler disse brugte produkter. Mit spørgsmål er så om der er
garanti på det produkt jeg køber - altså ifl. loven? Eller kan jeg købe
maskinen, og finde ud af den er mere eller mindre ramponeret og går i
stykker efter 100 kopier - og så blot stå med håret i postkassen og have
smidt en masse penge ud af vinduet?

Jeg modtager gerne et hurtigt svar...

Dan Frederiksen
dan@natteravnen.dk

Fra : Incognito

Dato : 28-10-02 22:46

Er man i denne anledning egentlig berettiget til at ophæve købet såfremt
maskinen går i stykker eller ikke svarer (stand-/kvalitets-mæssigt) til det
sælgeren lovede?

/Dan

Fra : Peter G C

Dato : 29-10-02 08:34

"Incognito" <dan@GULDFISKnatteravnen.dk> skrev i en meddelelse
> Er man i denne anledning egentlig berettiget til at ophæve købet såfremt
> maskinen går i stykker eller ikke svarer (stand-/kvalitets-mæssigt) til
det
> sælgeren lovede?

Ja.

/Peter

Fra : Thunderbird

Dato : 28-10-02 23:02

On Mon, 28 Oct 2002 22:44:55 +0100, "Incognito" <dan@GULDFISKnatteravnen.dk> wrote:

> [...]
>maskinen, og finde ud af den er mere eller mindre ramponeret og går i
>stykker efter 100 kopier - og så blot stå med håret i postkassen og have

Hvis du købe den som privat så er der stadig 2 års reklamationsret tiltrods for at produktet er
brugt så vidt jeg ved.
Flemming Jacobsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-10-02 23:21

Incognito skrev:

>Jeg står for at skulle købe en større brugt kopimaskine. Jeg køber den af et
>firma som forhandler disse brugte produkter. Mit spørgsmål er så om der er
>garanti på det produkt jeg køber - altså ifl. loven?

Der er den reklamationsret (2 år) som loven foreskriver, og da du
handler hos en professionel, er det forbrugerkøb så fristen ikke
kan aftales kortere.

Hvis varen ikke svarer til den betegnelse den er solgt under,
træder lovens mangelbestemmelser i kraft.

>Jeg modtager gerne et hurtigt svar...

Hvem gør ikke det?

--
Bertel