reservedele hjem fra tyskland
Fra : Allan jørgensen

Dato : 28-10-02 22:15

hejsa

vil lige fortælle en solstråle historie her i det mørke efterår

har lige fået min pakke hjem fra www.mvh-online.de med 2 bremseskiver og 1 forrør til min maskine. bremseskiverne er som nye og forrørene skal have en gang maling men til den pris er jeg også tilfreds. prisen incl 100kr i gebyr til postvæsnet var 2710,40kr så det kan godt betale sig at købe brugte reservedele i tyskland. leveringen tog ca 7 dage fra bestilling.

Allan(fzr600us)med nye bremseskiver og forrør til næste år

Fra : Michael Friis

Dato : 28-10-02 23:39

Tillykke med det Allan, jeg har også lige fået en pakke hjem
Fra Tyskland med en Silvertail udstødning til min 535 Virago
Nu lyder den sku som en Harley, og skideflot er det også.
Bare det snart var forår (suk.)

mvh.Michael

"Allan jørgensen" <allan.c.jorgensen@FJERNKOget2net.dk.dk> skrev i en
meddelelse news:kVhv9.187963$Qk5.6612047@news010.worldonline.dk...

Fra : Armand

Dato : 31-10-02 20:29

[...]

Eftersom at Max's MC-import tager 1123,- for én helt ny skive, kan jeg
ikke se at det skulle være et scoop :-/

--
Armand.

Fra : Allan jørgensen

Dato : 01-11-02 14:13

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse news:aps4lo$19em$3@news.cybercity.dk...
> Eftersom at Max's MC-import tager 1123,- for én helt ny skive, kan jeg
> ikke se at det skulle være et scoop :-/

hmm, dem kan jeg ikke finde??

braking skiver rustfri 2009,- og PFM til 2184,-
mon ikke du har kigget på fz600 87-88 der koster de 1123,-

Allan(fzr600us)som var/er sikker på han har kigget alle priser igennem

Fra : Armand

Dato : 01-11-02 17:33

> [...]

hmm, dem kan jeg ikke finde??

braking skiver rustfri 2009,- og PFM til 2184,-
mon ikke du har kigget på fz600 87-88 der koster de 1123,-

Jo!
Men det undrer mig at FZR hhv. US-modellen skulle have skiver der er så
anderledes end FZ :-/
Hvad er forskellen til FZ? Flydende montering? I fald: Er de faste ikke
med samme mål, og kunne man ikke ´have nøjedes med dem :-/

Der må endvidere være mindst én anden Yamaha-model der deler skiver med
FZR600, og derfor burde kunne findes i listen :-/

Jeg må konstantere at vi atter står og mangler den svenske skive
applikations-liste

--
Armand

Fra : Allan jørgensen

Dato : 02-11-02 10:37

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse news:apud42$5mj$2@news.cybercity.dk...
> [...]
> FZR600, og derfor burde kunne findes i listen :-/
>
> Jeg må konstantere at vi atter står og mangler den svenske skive

fz600 har faste skiver og har 267mm hvor fzr er flydende og har 298mm.

Da jeg var på indkøb var der kun en venstre skive under fzr600 så jeg kiggede på alle andre yamaha modeller og fandt ud af at der er en del maskiner der deler skiver sammen : tzr250, fz(r)400, fzr600r, fazer600, fz(r)750, tdm850, trx850, fj1200, xjr1200 passer skiver sammen og dem jeg har købt er fra en tdm850

Allan(fzr600us) som stadig er glad for sit køb

Fra : Armand

Dato : 03-11-02 11:05

> [...]

jeg har købt er fra en tdm850

> Jeg må konstantere at vi atter står og mangler den svenske skive

Jeg faldt så til gengæld over M&P's katalog fra sidste år og benyttede
lejligheden til at forfølge dette aktuelle emne: Jeg fandt på samme vis
at FZR600 delte skiver med TDM/TRX, FZ750 Genesis, og FJ1200!
De to sidstnævnte husker jeg til gengæld som havende faste ventilerede
skiver
:-/

For lige at drysse salt i såret så var M&P's priser 65£ imod 55£ til
bl.a. FZ600

--
Armand

Fra : Allan jørgensen

Dato : 05-11-02 22:09

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse news:aq2spl$1d6g$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> skiver
> :-/
>
> For lige at drysse salt i såret så var M&P's priser 65£ imod 55£ til

kan ikke finde mit M&P katalog fra 2001 men mener jeg kan huske de kostede langt 00pund stk...... drys du bare videre indtil jeg finder kataloget

Allan(fzr600us)

Fra : Allan jørgensen

Dato : 05-11-02 22:17

"Allan jørgensen" <allan.c.jorgensen@FJERNKOget2net.dk.dk> skrev i en meddelelse news:OtWx9.3392$oC3.449614@news010.worldonline.dk...
> [...]
> skiver
> :-/
>
> For lige at drysse salt i såret så var M&P's priser 65£ imod 55£ til

kan ikke finde mit M&P katalog fra 2001 men mener jeg kan huske de kostede langt over 100pund stk...... drys du bare videre indtil jeg finder kataloget

Allan(fzr600us)

Fra : Lars Christoffersen

Dato : 06-11-02 19:29

jeg vil gerne gøre opmærksom på at nye originale skiver koster under 1500 kr
stk inkl moms - originale skiver er næsten altid det bedste alternativ
mvh Lars Christoffersen

Fra : Claus Rittig

Dato : 06-11-02 22:32

"Lars Christoffersen" <l_c_raci@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> jeg vil gerne gøre opmærksom på at nye originale skiver koster under 1500
kr
> stk inkl moms - originale skiver er næsten altid det bedste alternativ

Hvorfor er de det?

Rittig
(Med glimrende uoriginale skiver til 500kr/stk - men så kan jeg også selv
bestemme designet)

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 08-11-02 14:29

> Hvorfor er de det?
> Rittig

Ja - kom bare med _et_par_ eksempler på det.

Jeg køre med italienske Braking skiver der kun koster 1/3 af det TMP vil
have for "Aprilia" skiver. Jeg tvivler meget på at de skulle være
ringere end dem aprilia kan få billigst til std. montage ... Og de har
endda TÜV godkendelse til maskinen så den kan formodenligt synes med
dem, hvilket kan være et problem ved andre uoriginale skiver.

/A

Fra : Armand

Dato : 09-11-02 00:11

> [...]
1500 kr
> stk inkl moms - originale skiver er næsten altid det bedste alternativ

Nu er det let at skrive originale, sådan over én kam ;:-/
F.eks. er jeg sikker på at de må være dyrere til en Suzuki/Aprilia, end
til andre mærker :-/
Ligeledes er en skive heller ikke bare en skive, og Allans ballade
ligger jo i at
det drejer sig om flydende skiver, som jo altså også må have deres
mer-pris som orginale :-|

--
Armand.

Fra : Allan jørgensen

Dato : 09-11-02 10:17

> [...]
> stk inkl moms - originale skiver er næsten altid det bedste alternativ

hmm har fået en pris på over 2000 kr. stykket originalt og ca. 1400 uoriginalt men så tror jeg heller ikke at kvaliteten er den bedste med tanke på hvor jeg ringede til her i København

så hvor du har fået oplyst din pris henne kunne da være interessant.....

Allan(fzr600us)

Fra : Lars Christoffersen

Dato : 23-11-02 10:46

i må undskylde at jeg ikke komm. jeres bem.
min bemærkning betyder originale skive og klodser kan være bill. end
u.orig - og hvis alt. er fx støbejernsskiver "har i set en mc med sådanne
pfuii " ell dyrere u.orig og med hensyn til appr duc etc er std jo brembo
og de kan fås til omk. 1800.- 320mm og med hensyn til prisen på fzr
skiverne, så kan du jo kigge på mail addr. Parallel import af orig dele til
jap & ital. nu bliver det vist til spam
mvh Lars