/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Kan man tage en jura-uddannelse i sin frit~
Fra : Christian Thorsen


Dato : 28-10-02 21:44

Hej alle!

Hvis jeg nu ikke havde familie, børn, regninger og et godt job, ville jeg
gerne studere jura på universitetet!

Men... men... men... min økonomi og familiemæssige forhold tillader ikke 5-6
år på SU.

Kan man tage en jura-uddannelse (evt . "bare" en bachelor) på deltid i
København?
Kan man tage den som fjernundervisning et sted ?


Christian




 
 
Jon Bendtsen (28-10-2002)
Kommentar
Fra : Jon Bendtsen


Dato : 28-10-02 22:12

In article <apk7il$2e1g3$1@ID-139211.news.dfncis.de>, Christian Thorsen wrote:
> Hej alle!
>
> Hvis jeg nu ikke havde familie, børn, regninger og et godt job, ville jeg
> gerne studere jura på universitetet!
>
> Men... men... men... min økonomi og familiemæssige forhold tillader ikke 5-6
> år på SU.

Tillader den 10-12-15 år på deltids studie og med deltids arbejde ?
Er det realistisk at brug så lang tid på det ??


> Kan man tage en jura-uddannelse (evt . "bare" en bachelor) på deltid i
> København?

Kan man få arbejde som bachelor(t) ?


> Kan man tage den som fjernundervisning et sted ?

Måske nogle af de andre universiteter.

Har du overvejet erhversjura ? eller sådan noget i den stil på
handelshøjskolen ?




JonB

--

Jeg har nogle meninger, blandt andet: "post i den rigtige gruppe",
"klip unødig text væk", "svar nedenunder", "skriv korrekt subject"
"ingen krydspost". Se http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Christian Thorsen (29-10-2002)
Kommentar
Fra : Christian Thorsen


Dato : 29-10-02 19:45

Tak for et godt svar!

> Tillader den 10-12-15 år på deltids studie og med deltids arbejde ?

Ja

> Er det realistisk at brug så lang tid på det ??

Ja

> Kan man få arbejde som bachelor(t) ?

Nej



Povl H. Pedersen (28-10-2002)
Kommentar
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 28-10-02 22:46

In article <apk7il$2e1g3$1@ID-139211.news.dfncis.de>, Christian Thorsen wrote:
> Hej alle!
>
> Hvis jeg nu ikke havde familie, børn, regninger og et godt job, ville jeg
> gerne studere jura på universitetet!
>
> Men... men... men... min økonomi og familiemæssige forhold tillader ikke 5-6
> år på SU.
>
> Kan man tage en jura-uddannelse (evt . "bare" en bachelor) på deltid i
> København?
> Kan man tage den som fjernundervisning et sted ?

Der er ikke mødepligt. Så det er vel bare at blive indskrevet,
komme til de forelæsninger du kan, og så læse op og gå til eksamen.

Jon Bendtsen (28-10-2002)
Kommentar
Fra : Jon Bendtsen


Dato : 28-10-02 23:13

In article <slrnarrc08.qlk.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local>, Povl H. Pedersen wrote:
> In article <apk7il$2e1g3$1@ID-139211.news.dfncis.de>, Christian Thorsen wrote:
>> Hej alle!
>>
>> Hvis jeg nu ikke havde familie, børn, regninger og et godt job, ville jeg
>> gerne studere jura på universitetet!
>>
>> Men... men... men... min økonomi og familiemæssige forhold tillader ikke 5-6
>> år på SU.
>>
>> Kan man tage en jura-uddannelse (evt . "bare" en bachelor) på deltid i
>> København?
>> Kan man tage den som fjernundervisning et sted ?
>
> Der er ikke mødepligt. Så det er vel bare at blive indskrevet,
> komme til de forelæsninger du kan, og så læse op og gå til eksamen.

Hvis han kan det, samtidig med at han passer sit arbejde og sin
familien, så vil jeg være MEGET imponeret. (normeret studietid
altså)




JonB

--

Jeg har nogle meninger, blandt andet: "post i den rigtige gruppe",
"klip unødig text væk", "svar nedenunder", "skriv korrekt subject"
"ingen krydspost". Se http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Christian Thorsen (29-10-2002)
Kommentar
Fra : Christian Thorsen


Dato : 29-10-02 19:49

Hvor er det dog nogle gode indlæg du har!




Peter G C (29-10-2002)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 29-10-02 08:32

"Christian Thorsen" <nospam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:apk7il$2e1g3$1@ID-139211.news.dfncis.de...

[klip]

> Kan man tage en jura-uddannelse (evt . "bare" en bachelor) på deltid i
> København?
> Kan man tage den som fjernundervisning et sted ?

Jeg ved, at man kan i Århus under "Åben uddannelse". Prøv at ringe til det
juridiske studiekontor på KU. Eller start med www.jur.ku.dk

/Peter



Henrik Stidsen (29-10-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 29-10-02 17:34

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in
news:3dbe390e$0$97644$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk

> Jeg ved, at man kan i Århus under "Åben uddannelse". Prøv at
> ringe til det juridiske studiekontor på KU. Eller start med
> www.jur.ku.dk

Fortæl gerne hva du finder ud af (hvis du finder ud af noget)

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt/undtagelse
"I am a nobody, and nobody is perfect; therefore I am perfect."
http://hs235.dk | @spammer.dk <- spamfri emailadresse ;)

Christian Thorsen (29-10-2002)
Kommentar
Fra : Christian Thorsen


Dato : 29-10-02 19:59

Hej Henrik Peter og alle jer andre!

Ja, Århus Universitet har Jura som udbud!

Jeg har ringet til Københavns Universitet.
De har det ikke som udbud på Åben Universiet endnu, men de overvejer det, da
der er stor efterspørgsel på jura-studiet som deltid!

Der er åbenbart mangr som gerne ville studere det over en længere årrække på
deltid -
uanset at Jon Bendtsens ikke mener man kan klare deltidsstudier ved siden af
job!

Det er jo ikke alle som er li'så klog som han!

--
Hilsen
Carsten

--

Carsten Junker Thomsen
cjt@callisto.dk

Lindevangshusene 40,1.th.
2630 Taastrup
tlf. 43 52 62 00
mobil 26 55 15 80






Jon Bendtsen (29-10-2002)
Kommentar
Fra : Jon Bendtsen


Dato : 29-10-02 22:03

In article <apmlv9$34e6l$3@ID-139211.news.dfncis.de>, Christian Thorsen wrote:
> Hej Henrik Peter og alle jer andre!
>
> Ja, Århus Universitet har Jura som udbud!
>
> Jeg har ringet til Københavns Universitet.
> De har det ikke som udbud på Åben Universiet endnu, men de overvejer det, da
> der er stor efterspørgsel på jura-studiet som deltid!
>
> Der er åbenbart mangr som gerne ville studere det over en længere årrække på
> deltid -
> uanset at Jon Bendtsens ikke mener man kan klare deltidsstudier ved siden af
> job!

Hov hov, du har helt misforstået mig. Det var absolut ikke ment som
at du, eller andre ikke skulle kunne klare det. Det var ment som
spørgsmål for at afklare med dig om du føler du kan klare det. 10-12-15
år er immervæk LÆNGE at forsøge at få en uddannelse, jeg føler ikke jeg
kunne overskue at bruge så lang tid, omend at jeg nok kommer op i nærheden
af det tidsforbrug, jeg er dog snart færdig, og jeg havde aldrig troet at
jeg skulle bruge så lang tid.


> Det er jo ikke alle som er li'så klog som han!

Jeg er bestemt ikke smart, og jeg klarer ikke som single person et
fuldtidsstudie med deltids arbejde. Jeg er foreløbig på mit 7'ende
studie år som er normeret til 5 år. Og jeg har mindst 2 år endnu.


Du må meget undskylde hvis du har følte dig trådt på, det var
absolut ikke min mening.




JonB

--

Jeg har nogle meninger, blandt andet: "post i den rigtige gruppe",
"klip unødig text væk", "svar nedenunder", "skriv korrekt subject"
"ingen krydspost". Se http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Christian Thorsen (29-10-2002)
Kommentar
Fra : Christian Thorsen


Dato : 29-10-02 23:33

Når jeg vil deltidsstudere er det ikke for at "blive færdig" og "skulle ud
og have et job". Deri kan forskellen ligge på et fuldtidsstudie og
deltidsstudie.

Om det så tager mig 15-20 år ville ikke gøre noget. Det er mere som en
hobby, som jeg dog er indstillet på at bruge mange timer på! Derfor betyder
det ikke noget om jeg på længere sigt får en Bachelor eller en
kandidatgrad... selv om det kunne være et godt mål på lang sigt.

Med disse afklaringer, synes jeg ikke der er noget hverken odiøst eller
uafklaret ved at tage en deltidsuddannelse indenfor jura. Men nu er det jo
udelukket... med mindre KU opretter Åben Uddannelse på Jura!




Claus Rolsted (01-11-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rolsted


Dato : 01-11-02 20:56

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
news:3dbe390e$0$97644$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Kan man tage en jura-uddannelse (evt . "bare" en bachelor) på deltid i
> > København?
> > Kan man tage den som fjernundervisning et sted ?
>
> Jeg ved, at man kan i Århus under "Åben uddannelse". Prøv at ringe til det
> juridiske studiekontor på KU. Eller start med www.jur.ku.dk

Hej Peter,

Kræver Århus/Åben uddannelse så ikke at man søger ind via kvote 1 eller 2?
Eller er der brugerbetaling involveret?

--

mvh. Claus Rolsted



Peter G C (01-11-2002)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 01-11-02 22:06

Claus Rolsted skrev i news:apum8a$m62$1@sunsite.dk

[klip]

> Kræver Århus/Åben uddannelse så ikke at man søger ind via kvote 1
> eller 2? Eller er der brugerbetaling involveret?

Det ved jeg ikke - skriv i stedet til studievejledningen.

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Karsten Jühne (01-11-2002)
Kommentar
Fra : Karsten Jühne


Dato : 01-11-02 22:36

On Fri, 1 Nov 2002 20:56:17 +0100, Claus Rolsted wrote:

>Kræver Århus/Åben uddannelse så ikke at man søger ind via kvote 1 eller 2?

Da jeg søgte ind for 2 år siden var det uden for kvoterne.

>Eller er der brugerbetaling involveret?

Jeps 1200,- pr. semester.
--
Mvh.
Karsten

Amatørradio grej sælges: http://hamsale.websajt.dk

Claus Rolsted (04-11-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rolsted


Dato : 04-11-02 18:59

"Karsten Jühne" <nospam@websajt.dk> skrev i en meddelelse
news:ios5suk12j5u2ir6tv7b4acgrrlqm8k7db@dtext2.news.tele.dk...
> >Kræver Århus/Åben uddannelse så ikke at man søger ind via kvote 1 eller 2?
> Da jeg søgte ind for 2 år siden var det uden for kvoterne.
>
> >Eller er der brugerbetaling involveret?
> Jeps 1200,- pr. semester.

Tak for svarene, Karsten.

Går du stadig på Åben uddannelse?
Hvad synes/syntes du om det?
Er det det hele værd?

--

mvh. Claus Rolsted



Karsten Jühne (04-11-2002)
Kommentar
Fra : Karsten Jühne


Dato : 04-11-02 20:01

On Mon, 4 Nov 2002 18:59:10 +0100, Claus Rolsted wrote:

>Går du stadig på Åben uddannelse?

Nej.

>Hvad synes/syntes du om det?

Studiet var spændende, men det var hårdt.

Der var kun undervisning 1 gang om ugen og kun 4 timer. Det betød at
der var meget selvstudium. Der skulle læses mange timer til hver gang.

Da vi kom fra hele landet, og de fleste havde arbejde ved siden af,
var der ikke meget socialt liv på holdet.
Aldersspredningen var stor, fra midt i tyverne til omkring tres. Det
er rart ikke at skulle læse sammen med en flok nyudklækkede studenter,
når man selv er i fyrrene.

>Er det det hele værd?

Jeg måtte stoppe, da min samlede arbejdsbelastning blev for stor, men
jeg savner det stadig et år efter.

--
Mvh
Karsten

Jurabøger sælges: http://bogsalg.websajt.dk

Peter G C (04-11-2002)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 04-11-02 21:42

Karsten Jühne skrev i
news:2afdsu0da0n1aloqcmu7u7217o4ajgjh8h@dtext2.news.tele.dk

[klip]

> Studiet var spændende, men det var hårdt.
>
> Der var kun undervisning 1 gang om ugen og kun 4 timer. Det betød at
> der var meget selvstudium. Der skulle læses mange timer til hver gang.

Sådan er det også på fuldtidsstudiet.

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Karsten Jühne (05-11-2002)
Kommentar
Fra : Karsten Jühne


Dato : 05-11-02 09:52

On Mon, 4 Nov 2002 21:41:45 +0100, Peter G C wrote:

>Sådan er det også på fuldtidsstudiet.
Er der ikke mere undervisning?

--
Mvh.
Karsten

Amatørradio grej sælges: http://hamsale.websajt.dk

Peter G C (05-11-2002)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 05-11-02 10:44

"Karsten Jühne" <nospam@websajt.dk> skrev i en meddelelse
news:3h1fsugsq18acmdghqen986gpbqscansb6@dtext.news.tele.dk...

[klip]

> Er der ikke mere undervisning?

Jo - det vil jeg tro.

/Peter



Claus Rolsted (05-11-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rolsted


Dato : 05-11-02 19:19

"Karsten Jühne" <nospam@websajt.dk> skrev i en meddelelse
news:3h1fsugsq18acmdghqen986gpbqscansb6@dtext.news.tele.dk...
> On Mon, 4 Nov 2002 21:41:45 +0100, Peter G C wrote:
>
> >Sådan er det også på fuldtidsstudiet.
> Er der ikke mere undervisning?

Jo, på bachelor-delen typisk 20 timer om ugen, fordelt med 4 timer pr. dag.

--

mvh. Claus Rolsted




Kristian Storgaard (05-11-2002)
Kommentar
Fra : Kristian Storgaard


Dato : 05-11-02 21:15

On 05/11/02 19:19, in article aq92mi$771$1@sunsite.dk, "Claus Rolsted"
<rolsted@nospamNOSPAM.dk> wrote:

> Jo, på bachelor-delen typisk 20 timer om ugen, fordelt med 4 timer pr. dag.

I Århus kommer det næppe over 15 timer pr. uge - faldende til 8-9 timer i
slutningen af bac.-uddannelsen.

/kristian


jacob nielsen (05-11-2002)
Kommentar
Fra : jacob nielsen


Dato : 05-11-02 21:21

"Kristian Storgaard" <kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk> wrote in
message news:B9EDE53D.11259%kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk...

> I Århus kommer det næppe over 15 timer pr. uge - faldende til 8-9 timer i
> slutningen af bac.-uddannelsen.
Jeg tror, der venter dig en overraskelse på 6. semester ;)

Mvh.
Jacob



Claus Rolsted (05-11-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rolsted


Dato : 05-11-02 19:29

"Karsten Jühne" <nospam@websajt.dk> skrev i en meddelelse
news:2afdsu0da0n1aloqcmu7u7217o4ajgjh8h@dtext2.news.tele.dk...
> Da vi kom fra hele landet, og de fleste havde arbejde ved siden af,
> var der ikke meget socialt liv på holdet.
> Aldersspredningen var stor, fra midt i tyverne til omkring tres. Det
> er rart ikke at skulle læse sammen med en flok nyudklækkede studenter,
> når man selv er i fyrrene.
>
> >Er det det hele værd?
>
> Jeg måtte stoppe, da min samlede arbejdsbelastning blev for stor, men
> jeg savner det stadig et år efter.

Ærgeligt. Jeg håber, du kan finde en måde at få det hele til at falde i hak
på.
Nu ved jeg ikke, hvor i landet du bor, Karsten, men hvis dit adgangsgivende
eksamensgennemsnit er til det, så er der jo også jura-aftenhold ved
Københavns Universitet. Udover, at det eventuelt er tættere på, hvor du bor,
så er det gratis at være tilmeldt.

Aftenhold ved KU er stadig mere sammenpresset end det almindelige
jurastudium, men der er langt flere undervisningstimer end på Åben
Uddannelse.


Ved du forresten, hvor længe man skal gå på Åben Uddannelse ved ÅU, før man
kan hoppe over på det almindelige jura-studium?

--

mvh. Claus Rolsted




Karsten Jühne (05-11-2002)
Kommentar
Fra : Karsten Jühne


Dato : 05-11-02 20:57

On Tue, 5 Nov 2002 19:28:33 +0100, Claus Rolsted wrote:

> Udover, at det eventuelt er tættere på, hvor du bor,
>så er det gratis at være tilmeldt.

Jeg bor i Århus, så......

>Ved du forresten, hvor længe man skal gå på Åben Uddannelse ved ÅU, før man
>kan hoppe over på det almindelige jura-studium?

Der er frit optag på anden del, når du har bestået bachelor.

Åben uddannelse går heller ikke længere.
--
Mvh.
Karsten

Amatørradio grej sælges: http://hamsale.websajt.dk

Claus Rolsted (07-11-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rolsted


Dato : 07-11-02 22:12

"Karsten Jühne" <nospam@websajt.dk> skrev i en meddelelse
news:q78gsug4eosq42i887ei1dk36p9codtu3q@dtext.news.tele.dk...
> >Ved du forresten, hvor længe man skal gå på Åben Uddannelse ved ÅU, før
man
> >kan hoppe over på det almindelige jura-studium?
>
> Der er frit optag på anden del, når du har bestået bachelor.
>
> Åben uddannelse går heller ikke længere.

Ja, det læste jeg godt på hjemmesiden, men er der ikke mulighed for at skifte
over, før 3. år er bestået?

--
mvh. Claus Rolsted



Karsten Jühne (08-11-2002)
Kommentar
Fra : Karsten Jühne


Dato : 08-11-02 12:50

On Thu, 7 Nov 2002 22:11:52 +0100, Claus Rolsted wrote:

>Ja, det læste jeg godt på hjemmesiden, men er der ikke mulighed for at skifte
>over, før 3. år er bestået?

Det ved jeg ikke med sikkerhed.
--
Mvh. Karsten

Amatørradio grej sælges: http://hamsale.websajt.dk
Jurabøger sælges: http://bogsalg.websajt.dk

Claus Rolsted (09-11-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rolsted


Dato : 09-11-02 17:41

"Karsten Jühne" <nospam@websajt.dk> skrev i en meddelelse
news:259nsusssgd209djv8opif5e0sc6big94o@dtext.news.tele.dk...
> >Ja, det læste jeg godt på hjemmesiden, men er der ikke mulighed for at
skifte
> >over, før 3. år er bestået?
>
> Det ved jeg ikke med sikkerhed.

Ok, men du skal have tak for svarene.

--

mvh. Claus Rolsted




APN (31-10-2002)
Kommentar
Fra : APN


Dato : 31-10-02 00:12

Man kan studere jura på Københavns Universitet på aftenhold. Er selv i gang
med det ved siden af mit arbejde, og er glad for det. Det er et
fuldtidsstudium på linie med daghold, og det kan godt hænge sammen. Jeg har
ikke selv kone og børn, men det er der da andre på holdet, der har - og
planlægger at blive ved med at have.

---Anders


"Christian Thorsen" <nospam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:apk7il$2e1g3$1@ID-139211.news.dfncis.de...
> Hej alle!
>
> Hvis jeg nu ikke havde familie, børn, regninger og et godt job, ville jeg
> gerne studere jura på universitetet!
>
> Men... men... men... min økonomi og familiemæssige forhold tillader ikke
5-6
> år på SU.
>
> Kan man tage en jura-uddannelse (evt . "bare" en bachelor) på deltid i
> København?
> Kan man tage den som fjernundervisning et sted ?
>
>
> Christian
>
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408905
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste