Sortering af objekter i LinkedList efter i~
Fra : Tonny Gregersen

Dato : 28-10-02 21:25

Hej

Er der nogen som har styr på, hvordan man sorterer en række objekter i
en LinkedList efter de interne variable i de forskellige objekter.

Hvis man f.eks. har en LinkedList med objekter, hvori der bl.a. er en
int og en streng. Hvordan får man så sorteret sin liste af objekter så
den er sorteret efter værdien af den pågældende int, og hvordan får man
sorteret sin liste, så den er sorteret efter den pågældende streng.

Jeg har siddet og kigget lidt i Java's API og Java Developers Almanac og
så vidt jeg kan se, så skal ens klasse implementere Comparable, men jeg
er stadig ikke helt med på, hvad man ellers skal gøre.

Jeg håber, at der er nogen, som er lidt bedre til dette end mig.

Med venlig hilsen
Tonny Gregersen

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 28-10-02 22:38

On Mon, 28 Oct 2002 21:24:51 +0100, Tonny Gregersen wrote:

> [...]
> den er sorteret efter værdien af den pågældende int, og hvordan får man
> sorteret sin liste, så den er sorteret efter den pågældende streng.
Jeg ville bruge metoden public static void sort(List list, Comparator c)
i klassen Collections.
http://java.sun.com/j2se/1.3/docs/api/java/util/Collections.html#sort(java.util.List,%20java.util.Comparator)

Du skal så "bare" kode de forskellige Comparators, som metoden tager som
argument.
http://java.sun.com/j2se/1.3/docs/api/java/util/Comparator.html
Den ene comparator skal så ordne objekterne efter det ene felt og den
anden efter det andet felt.
--
Mikkel Bundgaard
Student at IT University of Copenhagen

Fra : Tonny Gregersen

Dato : 29-10-02 17:07

Takker - Jeg ser lige efter, om jeg kan finde ud af at lave en comparator.

Med venlig hilsen
Tonny Gregersen