Data fra VB over i Words doc.
Fra : BT

Dato : 28-10-02 21:06

Hej NG..

Jeg har lavet et lille program som modtager nogle data fra et måle apperat..

Nu er mit problem bare, at jeg gerne vil have disse data'er over i et
standart word-dokument, for at printe det ud senere..

Er der nogen der ved hvordan det gøres...

Brian

Fra : Dennis Bay

Dato : 29-10-02 21:35

Her er et eksempel.
Du skal have en word template og i denne skal der være et "BookMark" med
navnet "Detaljer".

Const mcstrFileLocation = "D:\Dokumenter\Markeds System\Dok\"

Public Sub PrintKunde(ByVal objKunde As Kunde)
On Error GoTo PrintKundeError
Dim objWord As Word.Application

' Launch Word and load the kundeliste template
Set objWord = New Word.Application
objWord.Documents.Add mcstrFileLocation & "Kundeliste.dot"
objWord.Visible = True
objWord.ActiveDocument.Bookmarks.Item("Detaljer").Range.Text = "Din
tekst"

PrintKundeError:

If Not objWord Is Nothing Then
Set objWord = Nothing
End If

If Err <> 0 Then
MsgBox Err.Source & "-->" & Err.Description, , "Error"
End If
End Sub

Dennis Bay

Mail: Dennis.Bay@Stofanet.dk

Fra : BT

Dato : 30-10-02 22:45

Hej Dennis..

Takker mange gange for dit eksempel..
Nu vil jeg prøve om jeg kan få det til at virke..

Brian

Fra : Jørgen Holdt

Dato : 30-10-02 18:01

Det med læsning af måle data, har min store interesse.

Ligger du inde med nogle program eksempler/koder eller link som man moske
kunne lokke fra dig, da det også har min store Interesse, da jeg selv
arbejder
med måle data til dagligt, og jeg selv har lavet program til læsning fra en
3D Vision DeMeet
målemaskine, men det er måledata som opsamles via, en csv fil.

Jeg kunne godt tikke mig at kunne læse måledata fra en skydelære osv.
for at kunne samle data til et program jeg har lavet til Proces styring Cpk,
Cp osv.

Kunne jeg få dig til at kontakte mig Pr. mail.

Jørgen Holdt
jhdata@adr.dk
http://webtime.adr.dk

Fra : Jørgen Holdt

Dato : 10-11-02 09:38

Sættes ind i Form1
Private Declare Sub Sleep Lib "kernel32" (ByVal dwMilliseconds As Long)

Private Sub Command1_Click()
Dim Hay As Object 'Object

' Resume to the next line following the error.
On Error Resume Next

' Attempt to reference Word which is already running.
Set Hay = GetObject(, "Word.Application")

' If true, Word is not running.
If Hay Is Nothing Then
' Create a new instance of the Word application.
'Set Hay = New Word.Application
'late binding for hebrew
Set Hay = CreateObject("Word.Application")

' If true, MS Word 8.0 is not installed.
If Hay Is Nothing Then
MsgBox "MS Word 8.0 is not installed on your computer"
Exit Sub
End If
End If

On Error GoTo ErrHandler
Hay.Visible = True
Hay.Documents.Add

If WordHide = False Then
Hay.ActiveWindow.View.Type = wdNormalView
Hay.Application.WindowState = wdWindowStateMaximize
End If

z = 1
With Hay
If HebWord = True Then 'Hebrew
z = 991
.Selection.LtrPara
z = 1
Else
If .Selection.ParagraphFormat.Alignment <> wdAlignParagraphLeft Then
.Selection.ParagraphFormat.Alignment = wdAlignParagraphLeft
End If
End If
z = 999
'pagenum
.Selection.Sections(1).Footers(1).PageNumbers.Add
PageNumberAlignment:=wdAlignPageNumberCenter, FirstPage:=False
z = 11
'''''''''''''''''''''''''''Header''''''''''''''''''''''''''''''''''''
.Selection.Font.Size = 14

Header Hay
.Selection.ParagraphFormat.Alignment = wdAlignParagraphLeft
''''''end header

SavingFile = (App.Path & "\MyDoc.doc")

End With
'save

Hay.ActiveDocument.SaveAs FileName:=SavingFile,
FileFormat:=wdFormatDocument, LockComments:=False, Password:="",
AddToRecentFiles:=True, WritePassword:="", ReadOnlyRecommended:=False,
EmbedTrueTypeFonts:=False, SaveNativePictureFormat:=False,
SaveFormsData:=False, SaveAsAOCELetter:=False

If MsgBox("Print ?", vbYesNo) = vbYes Then
Hay.ActiveDocument.PrintOut
Sleep (3000)
Hay.Application.WindowState = wdWindowStateMinimize

MsgBox "The Report is ready, please wait while Word printing."
Hay.ActiveDocument.Close wdDoNotSaveChanges
DoEvents
Else
Hay.ActiveDocument.Close wdSaveChanges
End If

MsgBox "unloading word"

Hay.Visible = False

Hay.Application.Quit
Set Hay = Nothing

Exit Sub

ErrHandler:
MsgBox "Error - " & Format(Err.Number) & " - " & Format(Err.Description)
& " in Word_format phase - " & Str$(z)
End Sub
Public Sub Header(Hay As Word.Application)
'write heder to word document

On Error GoTo ErrHandler

With Hay
.Selection.ParagraphFormat.Alignment = wdAlignParagraphCenter
.Selection.TypeText Text:=Chr$(13) & Chr$(13) & Chr$(13) & Chr$(13)
.Selection.TypeText Text:=Chr$(13) & Chr$(13) & Chr$(13) & Chr$(13)

.Selection.Font.Size = 24
.Selection.Font.Bold = wdToggle
' If HebWord = True Then
' .Selection.Font.BoldBi = wdToggle
' End If
.Selection.TypeText Text:=HeaderComp & Chr$(13) & Chr$(13)
.Selection.Font.Size = 18
.Selection.TypeText Text:="Cool Stuff" & Chr$(13) & Chr$(13)
.Selection.TypeText Text:="By Fun Factory" & Chr$(13) & Chr$(13)
.Selection.Font.Bold = wdToggle
' If HebWord = True Then
' .Selection.Font.BoldBi = wdToggle
' End If
.Selection.TypeText Text:="First Page" & Chr$(13) & Chr$(13)
.Selection.TypeText Text:="Presented To: U" & Chr$(13) & Chr$(13)
.Selection.TypeText Text:="Enjoy" & Chr$(13)

.Selection.TypeText Text:=Chr$(13) & Chr$(13)
.Selection.TypeText Text:=Format(FormatDateTime(Date, 1))
.Selection.WholeStory
'border lines
.Selection.Borders(wdBorderTop).LineStyle =
..Options.DefaultBorderLineStyle
.Selection.Borders(wdBorderTop).LineWidth =
..Options.DefaultBorderLineWidth
.Selection.Borders(wdBorderTop).ColorIndex =
..Options.DefaultBorderColorIndex
.Selection.Borders(wdBorderLeft).LineStyle =
..Options.DefaultBorderLineStyle
.Selection.Borders(wdBorderLeft).LineWidth =
..Options.DefaultBorderLineWidth
.Selection.Borders(wdBorderLeft).ColorIndex =
..Options.DefaultBorderColorIndex
.Selection.Borders(wdBorderBottom).LineStyle =
..Options.DefaultBorderLineStyle
.Selection.Borders(wdBorderBottom).LineWidth =
..Options.DefaultBorderLineWidth
.Selection.Borders(wdBorderBottom).ColorIndex =
..Options.DefaultBorderColorIndex
.Selection.Borders(wdBorderRight).LineStyle =
..Options.DefaultBorderLineStyle
.Selection.Borders(wdBorderRight).LineWidth =
..Options.DefaultBorderLineWidth
.Selection.Borders(wdBorderRight).ColorIndex =
..Options.DefaultBorderColorIndex
.Selection.MoveRight Unit:=wdCharacter, Count:=1
.Selection.InsertBreak Type:=wdPageBreak
.Selection.ParagraphFormat.Alignment = wdAlignParagraphLeft
' GoTo endofloop
.Selection.Borders(wdBorderTop).LineStyle = wdLineStyleNone
.Selection.Borders(wdBorderLeft).LineStyle = wdLineStyleNone
.Selection.Borders(wdBorderBottom).LineStyle = wdLineStyleNone
.Selection.Borders(wdBorderRight).LineStyle = wdLineStyleNone
.Selection.Font.Size = 14
.Selection.Font.Bold = 0
' If HebWord = True Then
' .Selection.Font.BoldBi = 0
' End If
End With

Exit Sub

ErrHandler:
MsgBox "Error - " & Format(Err.Number) & " - " & Format(Err.Description)
& " in header."
End Sub

http://webtime.adr.dk