Mister forbindelse ti DB
Fra : Daniel Jacobsen

Dato : 29-10-02 05:17

Hejsa

Jeg har et problem med at jeg mister forbindelsen til min MySQL-database
(version 4.0.4). Jeg har en server-applikation kørende (Java), som har én
konstant åben forbindelse til databasen, men efter et sted mellem 2 og 10
timer, mister den forbindelsen. MySQL-serveren kører stadig og er ikke gået
ned. Jeg har afprøvet min server-applikation på to andre pc'er men uden det
samme problem. Den fejlmeddelelse (SQLException) jeg får er:

'Lost connection to server during query'

Nogen der har en ide til hvad der går galt. Det kører i øvrigt på et
linux-system med JVM 1.4.

Fra : Søren Berg Glasius

Dato : 29-10-02 08:59

Hejsa

Jeg har samme problem, men har løst det med en thread som laver en dummy
query hvert kvarter. Det er ikke en ideel løsning, men det virker. Jeg har
endda prøvet med database pools som verificere en connection hver gang, men
det virker øjensynligt heller ikke. Håber ideen kan bruges.

MVH
Søren Berg Glasius

Fra : Morten

Dato : 29-10-02 22:59

Daniel Jacobsen wrote:
> [...]
>
> 'Lost connection to server during query'
>
> Nogen der har en ide til hvad der går galt. Det kører i øvrigt på et

Hvilken JDBC driver? Connector/J (tidligere mm.mysql) har en række
parametre du kan se på: http://mmmysql.sourceforge.net/doc/mm.doc/c106.htm
Samme dokumentation findes sikkert også under mysql.com, jeg ved
ikke lige hvor...

Bemærk især autoReconnect. Så du kan smide ?autoReconnect=true i halen
af din JDBC URL.

Morten

Fra : Daniel Jacobsen

Dato : 31-10-02 21:35

Jeg kan klart anbefale at bruge autoReconnect-funktionen i mysql-driveren...
det virker nemlig :D

con = DriverManager.getConnection(url+"?user="+user+"&password="+pass
+"&autoReconnect=true"
+"&maxReconnects="+MAX_RECONNECTS);

Min serverapp. er ikke gået ned som den plejer efter en nat, men har nu kørt
et døgn og stået stille i noget nær 12 timer, men kører stadig :)

Tak for hjælpen

/Daniel J.

Fra : Daniel Jacobsen

Dato : 30-10-02 20:58

Søren, har ikke prøvet din ide endnu, men vil da prøve.

Jeg lavede det ellers sådan, at den genetablerede forbindelsen til min DB,
hvis den var mistet. Men den query jeg kører umiddelbart efter
genoprettelsen af forbindelsen medfører følgende exception:

java.sql.SQLException: Communication link failure: java.net.SocketException

Hvorfor sker sådan noget altid for mig og siger det jer noget ?

/Daniel J.