oktantal til RD 3½
Fra : wheeler

Dato : 28-10-02 19:34

Lige som jeg fylder 95 blyfri på TDR 125R - kan jeg vel gøre det på RD'eren
eller hva?

Forresten Armand: Jeg er kommet i tanke om at jeg for mange år siden havde
præcis de samme problemer med en xs 400, som men Rd'eren. Dengang var
problemet en tanktaske som sluttede alt for godt rundt om tankdækslet.

Det var på vej hjem fra en tur sydpå...ret komisk og det tog mig lang tid
at løse problemet - men erindrer at problemet blev løst ved at stille hanen
så der var frit gennemløb (PRE?). Dagen efter udpakning var der selvsagt
ikke noget problem

Giver dette mening?

Wheeler

--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Fra : Pcman

Dato : 28-10-02 18:43

"wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> wrote in message
> Lige som jeg fylder 95 blyfri på TDR 125R - kan jeg vel gøre det på
RD'eren
> eller hva?

Hej Wheeler
På min gamle YPVS'er stod der i manualen at den skulle have 98 blyfri. Det
kører jeg med den dag i dag på min LC'er.
--
Jarl Olsen
Min Yamaha RD 350 LC stinker

Fra : Hans Joergensen

Dato : 29-10-02 14:45

Pcman wrote:
> [...]
> På min gamle YPVS'er stod der i manualen at den skulle have 98 blyfri. Det
> kører jeg med den dag i dag på min LC'er.

Min kører så vældig fint på 95 .. ikke noget banken eller
ting her..

--
Hans Joergensen, http://ph33r.dk, Nu med Pandekager!
Photo-gallery @ http://gallery.nathue.dk

Fra : Hekto

Dato : 29-10-02 15:25

In article <slrnart47c.l03.haj@pesthest.nathue.dk>,
haj@mostlyharmless.telianisse.org says...

> Min kører så vældig fint på 95 .. ikke noget banken eller
> ting her..

Jeg prøvede både 95 og 98, og begge dele var uden problemer.
Den har dog standard kompression.
--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-in-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-in-2
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=8

Fra : Jens Blaabjerg

Dato : 29-10-02 15:08

"Pcman" <jarl.fjerndetteolsen@mail.dk> wrote in message
> [...]
> På min gamle YPVS'er stod der i manualen at den skulle have 98 blyfri. Det
> kører jeg med den dag i dag på min LC'er.

Ja hvis du vil lave røg, kan du ligeså godt lave kvalitets røg...
Min kører heller ikke for godt på andet end 98.
Kompressionen er her, som på din, også lidt højere end standard. Det er
muligt at 95 vil være nok med normal komp.

Jens
RD

Fra : wheeler

Dato : 29-10-02 22:03

> "Pcman" <jarl.fjerndetteolsen@mail.dk> wrote in > >

Det

Og hvor er det lige man tanker det? - husk på at jeg bor på Sjælland )

Wheeler

Fra : Jens Blaabjerg

Dato : 29-10-02 22:31

> Og hvor er det lige man tanker det? - husk på at jeg bor på Sjælland )

F.eks. Statoil på strandboulevarden, men du kan se en liste på:
http://www.oil-forum.dk/ofr/98_oktan/98_oktan.html

Den er meget god at have under sadlen, så man ikke bliver fanget et eller
andet sted hvor man kun kan fylde vand på...

Jens
RD