John de Summer-Brason
Fra : Denise

Dato : 28-10-02 18:07

Jeg har fået fat i bogen Motorcyklister fra .... og er ved at læse den. Er
begyndt bagfra med Biker-Jens og Regnbuetræffet - det var da godt nok noget
værre vildt noget.

--
Hilsen Denise, Brøndby
XJ600S, 2002

Fra : Richard Pade

Dato : 28-10-02 18:23

Denise wrote:
> Jeg har fået fat i bogen Motorcyklister fra .... og er ved at læse den. Er
> begyndt bagfra med Biker-Jens og Regnbuetræffet - det var da godt nok noget
> værre vildt noget.

Bare rolig, den bliver mere gemytlig, når du når frem til de ældre
mc-koryfæer ;)

Iøvrigt en udmærket bog, der - ud over de mange pudsige
personskildringer - giver
os nulevende mc'ister et indblik i pionerernes trængsler og starabadser.
Beretningerne om de nulevende viser egentlig, hvor langt ud i samfundet
mc'en er
accepteret som redskab i dag.

Glæder mig til at læse din anmeldelse af resten af bogen en af de
nærmeste dage...

Richard

Fra : Denise

Dato : 28-10-02 18:41

"Richard Pade" <richardPUNKTUMpade@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mc'en er
> accepteret som redskab i dag.
>
> Glæder mig til at læse din anmeldelse af resten af bogen en af de

Hihi, nej jeg er ikke boganmelder, de må I andre gøre.

Hilsen Denise

Fra : Richard Pade

Dato : 28-10-02 20:03

Denise wrote:
> "Richard Pade" <richardPUNKTUMpade@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hihi, nej jeg er ikke boganmelder, de må I andre gøre.

Nej hør nu, vi andre er jo også bare mc'ister, og du fortæller så
levende,
hvad du oplever - bog eller virkelighed; det kommer ud på et...

Richard

Fra : Denise

Dato : 28-10-02 22:44

> Nej hør nu, vi andre er jo også bare mc'ister, og du fortæller så
> levende,
> hvad du oplever - bog eller virkelighed; det kommer ud på et...
>
> Richard

Hej
Tak for de søde ord
Levende, det ved jeg ikke. Jeg skriver bare derudaf uden at tænke specielt
over stavefejl og formuleringer. Jeg tænker ikke over hvormange der læser
her, ellers turde jeg nok slet ikke skrive noget som helst.
Hilsen Denise

Fra : Richard Pade

Dato : 29-10-02 11:57

Denise wrote:

> Levende, det ved jeg ikke. Jeg skriver bare derudaf uden at tænke specielt
> over stavefejl og formuleringer.

En god, læseværdig historie forudsætter en holdning eller oplevelse,
lysten
til at fortælle om den og et sprog der bare flyder ud af pennen.

> Jeg tænker ikke over hvormange der læser
> her, ellers turde jeg nok slet ikke skrive noget som helst.

Det er netop den barriere, de fleste lader sig stoppe af - og derfor er
indlæg i nyhedsgrupper et godt sted at starte en skribentgerning, fordi
ingen aner, hvor mange der læser et indlæg nu eller sidenhen. Den dag,
du
finder ud af det, har du sikkert opnået din selvsikkerhed som skribent,
og
så kan du bare fortsætte. (Fx flere af vore fagbladsjournalister inden
for
IT-bladverdenen er kommet i gang på den måde, ved jeg fra mit virke
der).

Richard

Fra : Denise

Dato : 29-10-02 13:44

Fra : Denise

Dato : 29-10-02 13:48

> [...]
> for
> IT-bladverdenen er kommet i gang på den måde, ved jeg fra mit virke

Hej
Fik vist sendt et indlæg uden at skrive noget i det.
Skribent, nej det er nok det sidste jeg vil være . Det jeg synes er sjovt
er, hvis man kan dele nogle oplevelser, man selv synes er sjove med andre,
der forhåbentlig også synes de er sjove, eller kan leve sig en smule ind i
det. Og så her i NG'en, det er jo totalt uforpligtende, det kan jeg godt
lide

--
Hilsen Denise, Brøndby
XJ600S, 2002, http://dfm.divvy.dk/?id=37

Fra : Richard Pade

Dato : 28-10-02 16:46

Hej Denise,

Denise wrote:
> Fik vist sendt et indlæg uden at skrive noget i det.

Ja, men det er nok ikke første gang, det er sket herinde ;)

> Skribent, nej det er nok det sidste jeg vil være .

Skribent = en der skriver; behøver ikke gøre det til mere - eller
mindre.

> [...]
> det. Og så her i NG'en, det er jo totalt uforpligtende, det kan jeg godt

Netop! En god "sandkasse" for udveksling af erfaringer og meninger. Men
det
kan altså også være et springbræt til mere, for de der vil det - ligesom
BBS'erne var det i de gamle pre-internet dage.

Richard

Fra : Claus Rittig

Dato : 29-10-02 17:13

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> skrev i en meddelelse

> Skribent, nej det er nok det sidste jeg vil være .

Det er vist desværre for sent. Skribent, det ER du blevet.

Og tro mig, der er mindst 10 gange så mange folk der kun læser herinde, som
der er folk der også skriver!
(Men lad være med at tænke for meget over det, næste gang du sætter dig til
tastaturet.)

Rittig

Fra : Richard Pade

Dato : 29-10-02 18:24

Claus Rittig wrote:

> "Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> skrev i en meddelelse
> Det er vist desværre for sent. Skribent, det ER du blevet.

Helt enig.

> Og tro mig, der er mindst 10 gange så mange folk der kun læser herinde,
> som der er folk der også skriver!

Altså Claus, det var jo lige den faktor, du ikke måtte røbe for
Denise; nu går vi glip af de gode lange historier...

Richard

Fra : Denise

Dato : 29-10-02 19:21

> Altså Claus, det var jo lige den faktor, du ikke måtte røbe for
> Denise; nu går vi glip af de gode lange historier...
>
> Richard

Ja, jeg havde ellers nogle sjove fra Møn, men en anden gang måske. Kom lige
til at tænke på en af vores sange fra bålet om natten, når vi havde fået
godt med våde varer. Vi havde jo een der spillede/spiller harmonika. Kender
I den ?
"Når jeg engang er død og begravet, så vil jeg håbe mine negle vil gro. Så
vil jeg grave en gang under graven og den skal gå hen til den nærmeste kro.
Der vil jeg stjæle en kasse med bajere, og det skal være Tuborg (og så råber
folk i munden på hinanden hvad de foretrækker Hof f.eks.) ligesom det
plejer. Så vil jeg grave tilbage til graven og der vil jeg drikke mine
bajere i fred . Skåååååål"

Fra : Richard Pade

Dato : 29-10-02 19:48

Denise wrote:
> [...]
> folk i munden på hinanden hvad de foretrækker Hof f.eks.) ligesom det
> plejer. Så vil jeg grave tilbage til graven og der vil jeg drikke mine

Ja mon ikke den går på krykker i Hulsig efterhånden :)

Richard

Fra : Denise

Dato : 29-10-02 19:51

Kender

> Ja mon ikke den går på krykker i Hulsig efterhånden :)
>
> Richard

Hihi, ja men vi bruger den stadig til vores fester. Hvor kommer den fra, den
må godt nok være gammel.
Hilsen Denise

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 29-10-02 21:03

Denise wrote:

> [...]
> godt med våde varer. Vi havde jo een der spillede/spiller harmonika. Kender

Som du selv var inde på, så skrev Bjørn Andersen bogen, Action, mand". Ifølge
den gik det livligt til på møn. Den findes righoldigt på biblioteket.

Ib Jakobsen

Fra : Denise

Dato : 29-10-02 21:32

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Ifølge
> den gik det livligt til på møn. Den findes righoldigt på biblioteket.

Nja, Bjørn og nogle andre blev _interviewet_ af forfatteren. Synes ikke der
står ret meget om Møn, men ska' nok holde mig
Hilsen Denise

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 29-10-02 23:51

Denise wrote:

> Nja, Bjørn og nogle andre blev _interviewet_ af forfatteren. Synes ikke der
> står ret meget om Møn, men ska' nok holde mig

Jeg kan huske at det var en man skulle læse lige da den kom frem. Men er der
ikke noget der er pillet ud i de senere udgivelser?.

Ib Jakobsen

Fra : Denise

Dato : 30-10-02 08:43

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> wrote in message

> [...]
der
> ikke noget der er pillet ud i de senere udgivelser?.

Aner det ikke, jeg har ikke sammenlignet dem. Jeg fik 77 udgaven af min
veninde og det er 2. udgaven. Den sidste nye, 4 udgaven mener jeg,
indeholder jo også noget om alle de der vilde sjak der kom senere, som jeg
ikke kender noget til. Og derfor nok ikke så "flatterende og rosenrød" -
hvis man kan sige det sådan, som den første, der jo var sjov og ballade. Det
er altså noget jeg bare fornemmer, men ved det ikke.

Fra : Denise

Dato : 29-10-02 18:36

> "Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> skrev i en meddelelse

> Det er vist desværre for sent. Skribent, det ER du blevet.

Ja, det er alle der skriver jo så åbenbart, men jeg mente en der gør det for
alvor og ikke en hygge-halløjsa skribent

> [...]
som
> der er folk der også skriver!
> (Men lad være med at tænke for meget over det, næste gang du sætter dig

Gosh, godt jeg kan sidde her og gemme mig bag skærmen.