.17HMR (HORNADY MAGNUM RIMFIRE)
Fra : Andy P.

Dato : 28-10-02 17:13

Er der nogen der ved om den nye kaliber .17 HMR (.22Magnum sized ned til
4,5mm) er kommet til Danmark?
Det forekommer mig at være noget nær en perfekt Varmint kaliber til danske
forhold.
Hilsen
Andy

Fra : Per, Odense

Dato : 28-10-02 20:13

I news:3dbd621b$0$97624$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk , skrev Andy P.
<Timelapse08@hotmail.com> , bl.a. :
> Er der nogen der ved om den nye kaliber .17 HMR (.22Magnum sized ned
> til 4,5mm) er kommet til Danmark?
> Det forekommer mig at være noget nær en perfekt Varmint kaliber til
> danske forhold.

Hej.
Her er hvad er stod på:
http://www.calweb.com/~haas/ammoguide/

>Hornandy manufactered, available now .

>Ruger, Marlin, Volquartson and NES have rifles
>available.

Både Ruger og Marlin forhandles herhjemme, så det er måske en mulighed at
høre de forhandlere der har disse mærker. (Der står også at den har en
udgangshastighed på 777mtr/sek)
--
Per, Odense
Ved svar fjern *** fra adressen

Fra : Andy P.

Dato : 28-10-02 21:47

Tak for info. Ja det er en hidsig motherf******.
Jeg har tjekket hos diverse forhandlere og næsten ingen har hørt om den!!!!
Det kunne jo være at nogle på eget initiativ havde hentet en riffel hjem.
Jeg må prøve at få en vekselpibe til min 10/22 .
Den er sikker også god til Gæs
Hilsen
Andy.

Fra : Steen Th. Pedersen

Dato : 30-10-02 12:54

Hmmm - er der ikke noget om at den mindste kaliber der må anvendes til jagt
er 5,5 mm - hvilket blandt andet gør at 4,5 mm luftgevær ikke kan anvendes
jagt.

Mvh Steen

Andy P. <Timelapse08@hotmail.com> wrote in article

Fra : Thomas Hauerslev And~

Dato : 03-11-02 00:51

Jeg har hørt fra nogle kammerater i USA at denne riffel er en dejlig lille
riffel at have med på jagt da hastigheden som sagt gør den ideel til div.
mindre dyr. Jeg skal selv have en når disse kommer til landet.

Thomas