2 skærme til beige G3
Fra : Richard Kruse Nees

Dato : 27-02-01 18:42

Hej med jer.

Jeg håber jeg kan få nogle råd af jer.

Jeg har købt to brugte 17" Apple skærme til min G3/333.
Så vidt jeg har forstået det, skal jeg bare anskaffe mig et PCI-grafikkort
til den anden skærm. Jeg skal primært bruge G3'eren til musik programmer
(Emagic Logic og ProTools), så grafikkortet skal ikke have de vildeste
specs. Hvad kan I anbefale?

Er der iøvrigt andet, jeg skal være opmærksom på?

Mvh
Richard Nees

Fra : Peter Gersmann

Dato : 27-02-01 20:54

In article <B6C1A569.3922%nospam@absolutelynospam.gov>,
Richard Kruse Nees <nospam@absolutelynospam.gov> wrote:

> Er der iøvrigt andet, jeg skal være opmærksom på?

Vent indtil du ved om der kommer Mac OS X drivere til dit grafikkort.
Det er så tæt på nu

//Peter Gersmann

Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 27-02-01 22:25

Hej.

Jeg står i samme situation og leder efter et brugt grafikkort. Hvor finder
man ud af om OS X vil understøtte ens grafikkort?

Mvh
Gunnar

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-02-01 22:59

Gunnar Kristiansen <gunnar.kristiansen@image.dk> wrote:

> Hej.
>
> Jeg står i samme situation og leder efter et brugt grafikkort. Hvor finder
> man ud af om OS X vil understøtte ens grafikkort?

Tjekker hos producenten.

ATI Rage chips og nyere: Stensikker (fra Apple)
Formac: Skulle komme
IMS/ixMicro: No chance (gik konkurs for over 2 år siden)
VillageTronic: Ved ikke
3DFx: Ved ikke, mac afdelingen er lukket og alle patenter er overtaget
af Nvida
Nivida: Driverne er der, men pt ingen kort med OpenFirmware.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Rigtige mænd tager ikke backup!

Fra : Peter Løvschall

Dato : 28-02-01 01:43

Jeg har i de sidste par år brugt et TwinTurbo ix3D Ultimate Rez på min Beige G3
233.
Det virker fint.

Mvh
Peter Løvschall

Fra : Karl Antz

Dato : 28-02-01 01:06

Richard Kruse Nees <nospam@absolutelynospam.gov> wrote:

> Jeg skal primært bruge G3'eren til musik programmer
> (Emagic Logic og ProTools), så grafikkortet skal ikke have de vildeste
> specs. Hvad kan I anbefale?

Hvis det ikke er andet du skal bruge kortet til, vil jeg formode at du
godt kan bruge fx et brugt Voodoo-kort. Jeg har afprøvet det under OS X
PB, og det kørte problemløst uden drivere. Selvfølgelig var der ingen
acceleration at hente, men til musikprogrammerne skulle det række.

hilsen ka'l

--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th