Text-scrolling i Turbo Pascal 7.0
Fra : Geir Andersen

Dato : 28-10-02 14:23

Hei.
Jeg ønsker å lage et program som leser inn en tekst-fil,
og viser denne på skjermen.
Jeg vil ha muligheten til å bruke pil-taster for å bevege
meg én og én linje, eller PageUp/PageDown for sider.
Har søkt på internett, men finner ikke kode til noe sånt.
Håper noen her har -eller vet hvor jeg kan finne kode-
eksempler til noe sånt.

På forhånd takk.
Mvh.
Geir Andersen

Fra : Peter Andersen

Dato : 28-10-02 20:26

On Mon, 28 Oct 2002 14:23:23 +0100, Geir Andersen wrote:

> [...]
> linje, eller PageUp/PageDown for sider. Har søkt på internett, men
> finner ikke kode til noe sånt. Håper noen her har -eller vet hvor jeg

Tag et kig forbi http://www.dickmann.org/pascal/misc.htm
Jeg tror du kan bruge den fil der hedder big.zip

/Peter Andersen