403 Access Forbidden ved validering ?
Fra : Charlotte Gørtz

Dato : 28-10-02 13:08

Hej

Jeg får "403 Access Forbidden" når jeg forsøger at validere
følgende side: http://www.friserverplads.dk/goertz/

Er der noget jeg kan gøre ved det ? Hvorfor gør den det når
enhver der går ind på siden kan bruge "Vis Kilde" ? Validator
laver vel ikkke andet end at læse HTML'en ??

Charlotte

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Niels Andersen

Dato : 28-10-02 13:10

Charlotte Gørtz wrote in <apj9ai$3rf$1@sunsite.dk>:
> Jeg får "403 Access Forbidden" når jeg forsøger at validere
> følgende side: http://www.friserverplads.dk/goertz/

Med http://validator.w3c.org ?

Det er måske fordi der kun er adgang til friserverplads.dk fra Danmark. Bare
et gæt. :)

> Er der noget jeg kan gøre ved det ?

Upload selv html-filen til validatoren.
http://validator.w3.org/file-upload.html

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Charlotte Gørtz

Dato : 28-10-02 13:31

Niels Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Med http://validator.w3c.org ?
>
> Det er måske fordi der kun er adgang til friserverplads.dk fra Danmark. Bare
> et gæt. :)
Så må jeg spørge hos friserverplads, men tak for gættet.

> Upload selv html-filen til validatoren.
> http://validator.w3.org/file-upload.html

Ja det har jeg gjort indtil nu da jeg har haft siden liggende på Yahoo, og
Yahoos server indsætter en kommentar der laver en fejl i valideringen. Med
html'en er det ikke noget problem, men css'en by uplaod brokker sig over en
masse fejl, der ikke findes når jeg når jeg tester fra serveren.. Øv øv øv - æv.

Tak for svar. Charlotte

Fra : jopa

Dato : 28-10-02 13:44

"Charlotte Gørtz" skrev bla...

> [...]
en
> masse fejl, der ikke findes når jeg når jeg tester fra serveren.. Øv øv

Hej Charlotte
Din CSS ligger jo i din header. Burde ligge eksternt for validering.

--

jopa www.jp-web.dk

http://web-templates.dk/modules/news/article.php?storyid=5

www.webshop-jylland.dk

Fra : Charlotte Gørtz

Dato : 28-10-02 14:21

> Hej Charlotte
> Din CSS ligger jo i din header. Burde ligge eksternt for validering.

> [...]

Hej Jopa

Det er der en forklaring på. Jeg startede med en ekstern css og det var helt
uproblematisk at validere. Men jeg fik en række andre problemer især med
positionering og afhænighed af stylesheet. Jeg havde et rent cirkus med bla.
relative og absolute position. Det kan godt være at jeg tager kampen op igen
med eksterne css'er og relative/absolute position, men jeg blev helt blå i
hovedet af det til sidst. Der er noget lusk ved det, jeg ikke kan hitte ud af
.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-10-02 15:44

Charlotte Gørtz <cgoertzdk@yahoo.dk> skrev :

>Jeg får "403 Access Forbidden" når jeg forsøger at validere
>følgende side: http://www.friserverplads.dk/goertz/
>
>Er der noget jeg kan gøre ved det ?

Læg den på en anden server.

Friserverplads har spærret for udenlandsk trafik.

Dvs. at det og er fra Danmark man kan se din hjemmeside.