Offtopic: Nyhedsserver
Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 28-10-02 00:18

Lidt uden for bane men jeg prøver : hvilken nyhedsserver er i koblet
på/til.??

Min hos TDC er ELENDIG!!!

Der kan gå timer inden, news.inet.tele.dk , opdateres.

Hvad kan anbefales istedet?

MVH Anders

Fra : Gundersen

Dato : 28-10-02 00:30

Hejsa

> Der kan gå timer inden, news.inet.tele.dk , opdateres.
> Hvad kan anbefales istedet?

News.sunsite.dk - Det er sekunder.. :p

Dog har de ikke binaer grupper mere, så dem må jeg hente fra TDC, med
tids forsinkelse på en halv dags tid!

Mvh Emil
--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit

Fra : Richard Pade

Dato : 28-10-02 11:34

Gundersen wrote:

> News.sunsite.dk - Det er sekunder.. :p

Tak, begge TDC's news.servere har da også været krop umulige
og upålidelige, den sidtse uges tid!

Richard

Fra : TVN

Dato : 28-10-02 09:25

TDC har lige opsat nye servere.
dtext2.news.tele.dk
news2.tele.dk
De er godt nok test servere, de gamle skal udskiftes med disse på et
tidspunkt.

Mvh
Thomas

"Anders Sune Jensen" <lillejensen.fjerndette@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3dbc74c1$0$34812$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : RpR

Dato : 28-10-02 14:40

> TDC har lige opsat nye servere.
> dtext2.news.tele.dk
> news2.tele.dk
> De er godt nok test servere, de gamle skal udskiftes med disse på et
> tidspunkt.

Synes de har haft forskellige test servere de sidste par år nu...

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine

Fra : BoS

Dato : 28-10-02 11:04

TDC er også selv klar over problemet...
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=16659

mvh Bo

Fra : Christian Stidsen

Dato : 28-10-02 08:55

> Der kan gå timer inden, news.inet.tele.dk , opdateres.
>
> Hvad kan anbefales istedet?

Jeg bruger news:worldonline.dk som fungerer ganske fint. Det hænder jeg kan
sende og hente samme indlæg til en gruppe i samme arbejdsgang!

M.v.h.

Christian

--
FZS600

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 28-10-02 16:01

"Anders Sune Jensen" <lillejensen.fjerndette@mail.tele.dk> writes:

> Lidt uden for bane men jeg prøver : hvilken nyhedsserver er i koblet
> på/til.??

news.bunk.cc, som står ca. 5 meter fra den computer jeg skriver dette
... men jeg er også computernørd nok til at jeg gider at drive
min egen server (jeg peerer i øvrigt gerne dk.*,!dk.binaer* med andre
med samme fjollede idé).

Du har et par alternativer til dem du normalt bruger. Nemlig
SunSITE.dk, som frit kan bruges af alle i Danmark (med reverse-DNS i
..dk) og news.cis.dfn.de, som kræver registrering, se
<http://news.cis.dfn.de/en/register.html>.
De lader begge til at have god completeness i dk.* og at være rimelig
hurtige. Jeg får i hvert fald mange artikler, som har været igennem de
to servere (det kan ses i path-headeren hvilke servere en artikel har
været igennem).

--
Jacob - www.bunk.cc
Must be getting close to town -- we're hitting more people.