SQL
Fra : Ole J. Hansen

Dato : 28-10-02 00:08

Hej NG

SELECT fornavn + ' ' + efternavn AS navn, medlnr, adresse, postnr, posty,
tlf, mobiltlf, aktivitet FROM tblmedlemmer WHERE (aktivitet = '* A 1 *´´)

Denne SQLsætning virker ikke hvor dummer jeg mig.

Det var meningen, at jeg ville have fornavn/efternavn til at være samlet i
navn, det får såmænd også godt nok,
men samtidig ville jeg have, at det kun skulle være poster, hvor der i
feltet aktivitet står A 1, det er sådan, at
der i feltet aktivitet står flere forskillige ting, og A 1 står både som det
første, det sidste og evt. midt i linien,
men der er altid et mellemrum foran A mellem A og 1 og efter 1.
En der har en god forklaring.
m.v.h.
ole

Fra : Krabsen

Dato : 28-10-02 08:33

Det er ikke det banale, at i nogle SQL-baser bruges % i stedet for * som
wild-card?

mvh
Krabsen

banalt, fordi

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 28-10-02 09:41

Som svar på skriblerier nedfældet af Krabsen :

> banalt, fordi
> "Ole J. Hansen" <ojh@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ikke det banale, at i nogle SQL-baser bruges % i stedet for *
> som wild-card?

Det er endnu mere "banalt"
Asterisk understøttes kun af Acces når den kører "native" Jet
Kører man igennem OLEDB så er det percent = % for wildcard

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Ole J. Hansen

Dato : 28-10-02 16:48

> [...]
> tlf, mobiltlf, aktivitet FROM tblmedlemmer WHERE (aktivitet = '* A 1 *´´)
>
> Denne SQLsætning virker ikke hvor dummer jeg mig.Hej NG
Hej NG, Krabsen og Peter Lykkegaard

Tak for svarene nu har jeg fået det til at virke, den sidste linie skulle
være:
tlf, mobiltlf, aktivitet FROM tblmedlemmer WHERE (aktivitet LIKE '% A 1 %´)
m.v.h.
Ole J. Hansen