Manuel til RD 350 YVPS
Fra : wheeler

Dato : 27-10-02 23:07

Nogen som ved, om den er ligger ude på nettet et sted og blot venter på, at
blive downloadet ?

Så vil jeg både spare tid og skåne min arbejdsgivers kopimaskine!

Wheeler

--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Fra : Pcman

Dato : 28-10-02 00:12

"wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> wrote in message
> [...]
at
> blive downloadet ?
>
> Så vil jeg både spare tid og skåne min arbejdsgivers kopimaskine!

Hej Wheeler:
Den kommer lige en gang til her:
http://www.rd350lc.de. Håber at du læser tysk

Jarl Olsen
Min Yamaha RD 350 stinker
af olie og benzin, men den er skæg
hvergang.
www.pcman.dk
pcman@pcman.dk

Fra : Hekto

Dato : 28-10-02 07:03

In article <3dbc8119$0$29259$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
jarl.fjerndetteolsen@mail.dk says...
> Hej Wheeler:
> Den kommer lige en gang til her:
> http://www.rd350lc.de. Håber at du læser tysk

Det skal han snart få lært!
*G*
--
/Hekto/Brian
Suzuki LS650 m. 1in1 & Kawasaki KR-1 m. 2in2 + KIPS

Fra : wheeler

Dato : 28-10-02 19:20

"Hekto" <bs@hekto[remove].dk> skrev i en meddelelse
> In article <3dbc8119$0$29259$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
> jarl.fjerndetteolsen@mail.dk says...
> >

> Det skal han snart få lært!
> *G*

Jo, men hvis jeg skal lære tysk, skal det helst være for at kunne læse
rep.manualen til en RD 350 LC YVPS (83-) stelnr. 31K

Det kan godt være jeg er blind og har svært ved at navigere rundt på den
tyske "Helmut-side", men er den manual man kan downloade ikke den, som
dækker de tidligste RD'er...??

Wheeler

Fra : Pcman

Dato : 28-10-02 18:57

"wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> wrote in message
[SNAP]

> Det kan godt være jeg er blind og har svært ved at navigere rundt på den
> tyske "Helmut-side", men er den manual man kan downloade ikke den, som
> dækker de tidligste RD'er...??

Du skal tage og udskrive herfra:
http://www.rd350lc.de/Techn_-Daten/techn_-daten.html. Der er en liste over
de forskellige RD modeller dog ikke RD 500 Jeg har selv udskrevet een
side af gangen. Der skulle stå alle nødvendige oplysninger.

Iøvrigt held og lykke med tyskundervisningen. Går jo fint med at stave til
Hartmut )

Venligst
--
pcmanfjerndette@pcman.dk
Fjern fjerndette i email

Fra : Hekto

Dato : 28-10-02 20:19

In article <3dbd88bf$0$61075$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
jarl.fjerndetteolsen@mail.dk says...

> Iøvrigt held og lykke med tyskundervisningen. Går jo fint med at stave til
> Hartmut )

FÅÅÅÅÅÅRRRRRKKKK! ROFLPMP! ... spark katten, og pis på vovesen m.m. ...
og hvad det nu hedder altsammen!
--
/Hekto/Brian ... der p.t. sidder med lommetørklædet og forsøger at se ud
af øjnene igen!

Fra : Hekto

Dato : 28-10-02 20:25

..... Nu da jeg så har fået vejret igen, kommer jeg i tanker om, at du
måske skulle prøve at fedte dig ind hos Hans!!!
Hans RD'er blev nemlig leveret med en god gammel, og fedtet Haynes, som
du måske kunne tage en kopi af?

Fra : wheeler

Dato : 28-10-02 21:37

> Hans RD'er blev nemlig leveret med en god gammel, og fedtet Haynes, som
> du måske kunne tage en kopi af?

Nu vil jeg lige se om nedenstående bærer frugt ja, mit tyske kan der
ikke sættes en finger på

Guten Abend Hartmut

Könne Sie mir sagen wo kann ich eine Reparatur Anleitung für meine machine
finden?

RD 350 LC YVPS baujahr 1983 (31K...)

Ist es möglich auf Ihrem internetseite dieser buch zu finden. Genau als für
die alter model:
" Hartmut's Yamaha Werkstatthandbuch RD 250/350 LC '80"?

Ich danke für ihrem hilfe

Viele Grüsse

Bernhard Wheeler
Copenhagen

Fra : Pcman

Dato : 28-10-02 21:11

> [...]
für
> die alter model:
> " Hartmut's Yamaha Werkstatthandbuch RD 250/350 LC '80"?

Wunderbar. Ich bin ganz uberrachst.
Vielleicht Haben Sie uberlegt einem urlaub zum Assen zu machen. Ich kenne
einem paar guten fahrstrecken darunten.

Med venlig hilsen og held og lykke med mailen til Helmut

--
Jarl Olsen
Der snart smider kone, barn og Yamaha ind i kassevognen og kører til Assen.

Fra : Hekto

Dato : 28-10-02 22:21

Der er ikke et øje tørt!!!

Fra : wheeler

Dato : 28-10-02 22:27

> Der er ikke et øje tørt!!!

Se hvad lidt tyske gloser kastede af sig )

Wheeler

Hvad hedder "jeg glæder mig, til du blir færdig??" ?? "ich frohe mir bis
du fertig bist ...schnell machen "

Hall Bernhard,

seit kurzem bin ich dabei, das Werkstatthandbuch für die
Yamaha RD 350 LC YPVS Typ 31K einzscannen.
Leider dauert es noch etwa 2-3 Wochen, bis ich es zum
Download auf der Seite habe.

Momentan arbeite ich die Scans für das RD 500 Werk-
statthandbuch auf und stelle es nächste Woche auf meiner
Seite zur Verfügung.

Wenn Du es eilig hast, kannst Du von Martin Kieltsch,
EMail: maki500@gmx.de sein Reparaturhandbuch für die
350-er YPVS Modelle (walweise deutsch oder englisch) und
auch das Tuningbuch für die 350-er YPVS Modelle bestellen.

Hier bei uns werden die Kieltsch Bücher als die "RD-Bibel"
von den RD-Fahrern bezeichnet und erfreuen sich sehr grosser
Beliebtheit.

Du kannst Martin einfach ein Mail schicken und die Bücher
bestellen. Martin versendet sehr schnell.

Ich wünsch Dir immer eine Handbreit griffigen Asphalt unter den RD-Reifen

Hartmut

www.rd350lc.de

Tel.: 0 52 41 / 99 70 64
Fax: 0 52 41 / 99 70 66
Mobil: 0170-1253447

Werdet Mitglied in der RD - Interessengemeinschaft. Infos: www.yamaha-rd.de

Fra : Pcman

Dato : 28-10-02 21:43

> Hvad hedder "jeg glæder mig, til du blir færdig??" ?? "ich frohe mir bis
> du fertig bist ...schnell machen "
Ich freue mir wenn Sie fertig sind. Ich hoffe dass Sie bald fertig werden.
Ellers da en helt igennem flink fyr Hartmut aus Deutchland.

Fra : Bernhard

Dato : 29-10-02 10:28

"Pcman" <jarl.fjerndetteolsen@mail.dk>

Ellers da en helt igennem flink fyr Hartmut

--------------

Ja, det må man sige, men hvad er det lige han svarer mig i den sidste
mail (tror det er noget positivt?)

Bernhard

Hi Hartmut,

Danke schön für die Information!

Ich freue mir wenn du fertig bist. Kanst du mir verleicht eine mail
senden wenn das Werkstatthandbuch für die Yamaha RD 350 LC YPVS Typ
31K einzscannen ist.?

Gute nacht,

Bernhard Wheeler

-------------------

Hallo Bernhard,

ja, mache ich.

Fra : Pcman

Dato : 29-10-02 09:41

"Bernhard" <bernhard_wheeler@hotmail.com> wrote in message
[Schnitt]

> [...]
> mail (tror det er noget positivt?)

> Ich wünsch Dir immer eine Handbreit griffigen Asphalt unter den

Jeg ønsker Dem altid en håndsbredde klæbrig asfalt under RD dækkene.

Mit freundlicher grussen
"Med venlig hilsen"

Fra : Hans Paulin

Dato : 29-10-02 11:07

"Pcman" <jarl.fjerndetteolsen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ønsker Dem

...."Dir" (dir) = dig...
Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)

Fra : Pcman

Dato : 29-10-02 10:28

"Hans Paulin" <niluap@tiscali.danmark> wrote in message

> ..."Dir" (dir) = dig...

Korrekt. Fik lige overset det. Tyskerne plejer jo at bruge Sie "De/Dem" ved
folk de ikke kender. Hartmut er åbenbart lidt ned på jorden og kan sige
"du/dig".

Fra : Claus Rolsted

Dato : 29-10-02 21:35

"Pcman" <jarl.fjerndetteolsen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ønsker Dem altid en håndsbredde klæbrig asfalt under RD dækkene.

Heh, den var da meget god ....
Lige til signatur-samlingen

--

Mit freundlicher grussen, Claus Rolsted
Honda CX 500 Standard, 1983 og

Fra : Hans Joergensen

Dato : 29-10-02 14:37

Hekto wrote:
> [...]
> måske skulle prøve at fedte dig ind hos Hans!!!
> Hans RD'er blev nemlig leveret med en god gammel, og fedtet Haynes, som

Det kunne jo være vældig smart .. man kan godt låne min
Haynes hvis man lover at være flink mod den, og afleverer
den tilbage snart ;)

--
Hans Joergensen, http://ph33r.dk, Nu med Pandekager!
Photo-gallery @ http://gallery.nathue.dk

Fra : wheeler

Dato : 29-10-02 22:24

"Hans Joergensen" <haj@mostlyharmless.telianisse.org> skrev i en meddelelse
> Det kunne jo være vældig smart .. man kan godt låne min
> Haynes hvis man lover at være flink mod den, og afleverer
> den tilbage snart ;)
>
> --
Hej Hans,
Det lyder fint - nu vil jeg lige give sælger en uges tid til at finde den
frem af gemmerne - hvor i landet ville den i givet fald kunne afhentes mod
tilbagelevering i samme stand dagen efter?

Wheeler
2200N

--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Fra : Hans Joergensen

Dato : 30-10-02 10:15

wheeler wrote:
> Det lyder fint - nu vil jeg lige give sælger en uges tid til at finde den
> frem af gemmerne - hvor i landet ville den i givet fald kunne afhentes mod
> tilbagelevering i samme stand dagen efter?

Den befinder sig i Brønshøj.

Fra : wheeler

Dato : 28-10-02 20:47

> [...]

> de forskellige RD modeller dog ikke RD 500 Jeg har selv udskrevet een
> side af gangen. Der skulle stå alle nødvendige oplysninger.

Guten heute Leute,

Ja, det er en kanon site - har også brugt en time på at klippe over i
powerpoint og udskrive derfra (den vil ikke via browseren .....det
foregik heldigvis ikke i fritiden

Men det har vel ikke meget med en reparationsvejledningshåndbog at gøre -
det er jo "bare" en der har scannet de tekniske data + en mikrofilm, hvoraf
samtlige partsno. remgår (genial når man skal bestille dele i udlandet over
nettet).

Hartmut's Yamaha Werkstatthandbuch RD 250/350 LC '80
har jeg ikke kigget på, men den lugter lidt mere af en rep.håndbog ...eller
hvad?

Wheeler
Jeg vil ha sådan een som jeg havde til XJ'eren: "Reparaturanleitung -
Querschnitt durch die Motor-Technik" Forlaget Verlag Bucheli

Fra : Pcman

Dato : 28-10-02 20:55

"wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> wrote in message
[SNIP]

> Guten heute Leute,
Hmm, går sq godt med det tysk der!
> Ja, det er en kanon site - har også brugt en time på at klippe over i
> powerpoint og udskrive derfra (den vil ikke via browseren .....det
> foregik heldigvis ikke i fritiden
Flink arbejdsgiver.
> [...]
hvoraf
> samtlige partsno. remgår (genial når man skal bestille dele i udlandet
Er rigeligt og et absolut must ( muss) til de fleste reparationer.
> Hartmut's Yamaha Werkstatthandbuch RD 250/350 LC '80
> har jeg ikke kigget på, men den lugter lidt mere af en rep.håndbog
....eller
> hvad?
Har kigget på den og det har du ret i. Vær bare opmærksom på at du bruger de
rigtige data for netop din model. Som udgangspunkt synes jeg ikke at der er
så meget forskel på LC'en og Ypvs'en. Lidt mere elektronik på Ypvs'en og
lidt mere der kan gå i stykker, men også et bedre bundtræk og en lidt mere
kultiveret motor.
> Jeg vil ha sådan een som jeg havde til XJ'eren: "Reparaturanleitung -
> Querschnitt durch die Motor-Technik" Forlaget Verlag Bucheli
Jojo, kan vel købes for penge. Måske din arbejdsgiver også vil betale den

Jarl Olsen
Med en Yamaha RD 350 der
skal ud at luftes i det gode vejr i morgen.
www.pcman.dk
pcmanfjerndette@pcman.dk