Hvor er det dog herligt at skrue selv..
Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 27-10-02 22:31

Puha..
Efter lektierne fik jeg sådan en lyst til at komme ud i garagen og grave i
geden.. Men uha, jeg tror det kan blive en farlig hobby.. hmmm skulle jeg
måske ligeee tage det der af, og se hvad der er bag det.. How- hvad sidder
der bag den der dims.. :)
Sådan går det hele vejen. Endte med at jeg fik revet køleren, blæser og
udstødning af til aften.

Det er sq utrolig lækkert at stå ude i garagen (med ordentlig lys og varme)
og skrue løs, imens man kan høre regnen udenfor.
Der gik alligevel lige et par timer i dag.

Jeg har min cykel på 3. måned nu, og det er den første. Jeg nyder virkelig
at jeg kan lære maskinen at kende over vinteren. De fleste projekter kan man
vel selv klare efterhånden.
Motoren er det eneste jeg ikke begynder at stille på alene. Og så bremserne.
Det er ting der bare skal fungere, så det lader jeg proffe folk om :)

Alt det jeg skulle have brugt hele vinteren på, er snart overstået.. Jeg
mangler blot at skifte forgaffel, og lappe lidt rust forrest på stellet. Så
skal hele skidtet samles igen, og så er jeg sådanset klar til at trille ud
på vejene, når der bliver forår.

Jeg håber i andre hygger jer mindst lige så meget med jeres cykler i de
tider hvor vejret ikke er til andet....

--
Venlig Hilsen
Thomas Buus

Fra : wheeler

Dato : 27-10-02 23:16

"Thomas Buus Andersen"

> [...]
folk om :)

> Alt det jeg skulle have brugt hele vinteren på, er snart overstået.. Jeg

Hvis du kan skifte en forgaffel kan du garanteret også adskille, renovere og
udlufte en bremsekaliber - om ikke andet kan du få en "sådan-gør-du-vejl."
her på NG

Lige bremser, er jo en tilbagevendende universel begivenhed, som man lige så
godt kan sætte sig ind i een gang for alle - der er penge at spare

Wheeler

Er din opvarmede garage noget man kan få en part i, evt. mod at vise dig
hvordan man skifter bremser ud på din Suzuki

Fra : Claus Rittig

Dato : 28-10-02 18:02

"wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Lige bremser, er jo en tilbagevendende universel begivenhed, som man lige

> godt kan sætte sig ind i een gang for alle - der er penge at spare

Du må godtnok køre rundt med nogle ringe bremser!
Jeg rører stort set aldrig mine, de virker bare. Okay, jeg skifter
selvfølgelig bremseklodser 5-6 gange om året, men det bruger man jo heller
ikke værktøj til.

Jeg lavede bremser på min Kawasaki nogle gange, men de blev aldrig rigtig
gode. De var pokkers svampede, og ligemeget hvor meget jeg skiftede vædske
og luftede ud, så var de lige svampede. Men de virkede tilstrækkeligt, så
jeg gav op på et tidspunkt. Måske _er_ det bare sådan på flydende ophængte
bremser på flydende ophængte skiver?

Rittig

Fra : wheeler

Dato : 28-10-02 19:28

[...]

Skifter du aldrig bremsevæske og har du aldrig haft behov for at demontere
kaliberen mhp. renovation eller for den sags skyld for at kunne presse
stemplerne tilbage (uden at ridse for meget) ?

Men ok - jeg har heller aldrig ejet en MC, der var yngre end 5 år

Wheeler

Fra : Claus Rittig

Dato : 29-10-02 17:27

> Skifter du aldrig bremsevæske

Joh... Hvert femte år eller sådan noget. Ikke ret tit.

> og har du aldrig haft behov for at demontere
> kaliberen mhp. renovation

Joh. men jeg tror kun jeg har gjort det 2 gange på de sidste 20 år.
Skivebremser kan med et minimum af vedligeholdelse holdes i fin form i
årevis. Okay, jeg har nok adskilt mine tromlebremser en gang om året i snit,
især vinterkørsel tager hårdt på dem.

> eller for den sags skyld for at kunne presse
> stemplerne tilbage (uden at ridse for meget) ?

Næh. Jeg renser og smører lidt hvergang jeg skifter klodser, så giver det
ingen problemer.

> Men ok - jeg har heller aldrig ejet en MC, der var yngre end 5 år

Min ældste er 20 år. Men okay, skivebremsen på den er vist fra '95.

Rittig

Fra : wheeler

Dato : 29-10-02 23:19

Okay, jeg har nok adskilt mine tromlebremser en gang om året i snit,
> især vinterkørsel tager hårdt på dem.

Ja, trækstange/tilbageløbsfjederen er vel det svage punkt, idet jeg går ud
fra at problemet er en slæbende bagbremse?

> Min ældste er 20 år. Men okay, skivebremsen på den er vist fra '95.

Wheeler
Mc incl. 3 skiver - indreg 1. gang 08.83

--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Fra : Claus Rittig

Dato : 30-10-02 17:22

> Okay, jeg har nok adskilt mine tromlebremser en gang om året i snit,
>
> Ja, trækstange/tilbageløbsfjederen er vel det svage punkt, idet jeg går ud
> fra at problemet er en slæbende bagbremse?

Hængende bremse, ja, men problemet er som regel irring/manglende smøring på
den aksel der går fra bremsearmen gennem bremseankeret til bremsebakkerne.
Når den begynder at gå trægt, så kan man lige så godt adskille/rense/smøre
med det samme, for det er den eneste kur der dur.

> Wheeler
> Mc incl. 3 skiver - indreg 1. gang 08.83

Jeg glemte lige: Når jeg piller de gamle bremseklodser af, rengør jeg
omkring stemplerne - remedier som tandbørste, petroleum, trykluft og den
slags kan anvendes. Oftest klemmer jeg stemplerne tilbage med en lille
skruetvinge af de billigste fra Silvan (der er plastic-dutter på, så den
ikke ridser), og der skal _ikke_ klemmes hårdt, for så er der noget galt.

Rittig

Fra : Armand

Dato : 09-11-02 11:23

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en

> ......Måske _er_ det bare sådan på flydende ophængte
> bremser på flydende ophængte skiver?

Var det originalmonteret?
For dé to ting lyder modstridende i mine ører!!

--
Armand.

Fra : Claus Rittig

Dato : 09-11-02 13:39

> Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en

> Var det originalmonteret?
> For dé to ting lyder modstridende i mine ører!!

Ja, det lyder underligt, men sådan er Kawasaki'erne originalt. Jeg har hørt
(pit-snak) at de fleste Kawa'er har svampet forbremse, men om det skyldes
det "dobbelt-flydende" system, eller ringe kvalitet bremseslanger, aner jeg
ikke. Men faktum er at Kawasaki's motocross racere ikke er af højeste
kvalitet. Min erfaring er at de har en rigtig god motor med masser af power,
gode køreegenskaber (styrer godt) og okay bremser, men ringe affejdring og
ringe materialekvalitet mange steder - det er helt normalt at en Kawa der er
en sæson gammel rasler helt vildt, fordi der er slør i pedaler, kickstarter,
fodhvilere og den slags.

Rittig

Fra : Steen Gruby

Dato : 27-10-02 23:25

On Sun, 27 Oct 2002 22:31:05 +0100, "Thomas Buus Andersen"
<t-buusREMOVE@get2net.dk> wrote:

Hej Thomas.

>Jeg håber i andre hygger jer mindst lige så meget med jeres cykler i de
>tider hvor vejret ikke er til andet....

Tillykke med "genopfindelsen" af det ædleste ved at have MC.
Glæden ved at vedligeholde og skrue.

Jeg skruer for tiden i en. Honda 360 graders V1 i form af en 6,5 HK
Genreal Purpose industrimotor påmonteret en fejekost beregnet til at
gøre mit vinterliv mere udholdeligt
Kosten er færdigrenoveret, så nu mangler der nye remme og en ny
lydpotte.
Karburatoren var i en tilstand hvor den blot manglede ben for at blive
skudt som et farligt låddent dyr

Når den er ude af værkstedet begynder jeg på at nusse mine cykler til
næste season..

Smilet er (næsten) ikke til at tørre af )

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Michael K. S.

Dato : 28-10-02 00:05

On Sun, 27 Oct 2002 23:24:58 +0100, Steen Gruby
<oz9zi@(NOSPAM)gruby.dk> wrote:

>Tillykke med "genopfindelsen" af det ædleste ved at have MC.
>Glæden ved at vedligeholde og skrue.

Ja - Det er nok bare mig der er sær,men det har jeg godt nok aldrig
fattet en meter af personligt.Jeg ææælsker at køre,men jeg _hader_ at
skrue,det er beskidt,det er r*vkedeligt og det er IMO spild af
tid...Var jeg millionær så havde jeg helt klart en mekaniker,som
sørgede for at modellen altid var klar til lige at springe på .Jeg
laver godt nok stort set alting selv,men det er af ren "nød",ikke
lyst.....

Fra : Bo-gsxR

Dato : 28-10-02 00:19

> [...]
> sørgede for at modellen altid var klar til lige at springe på .Jeg
> laver godt nok stort set alting selv,men det er af ren "nød",ikke

Jeg synes glæden er større ved at bruge/se osv. mc'en når man
selv har vasket/skruet på den.

bo-gsxR

Fra : Claus Rittig

Dato : 28-10-02 18:06

"Bo-gsxR" <anonym@anonym.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg synes glæden er større ved at bruge/se osv. mc'en når man
> selv har vasket/skruet på den.

Jeg tror egentlig jeg startede som Michael - jeg skruede af nød, fordi jeg
ikke havde råd til at købe mig nogle ordenlige motorcykler. Men som årene er
gået er jeg blevet utrolig glad for at skrue, og idag kan jeg sagtens finde
på at skrue lidt bare for hyggens skyld.
Det er så fedt at kende sin motorcykel godt nok til at vide hvilken stand
den er i. Vide at denneher bryder ikke ligepludselig sammen (eller denneher
kan godt kræve lidt hensyn, for den er sgu ikke i ret god stand...).
Med skrueriet kommer også lidt småforbedringer hist og pist, og en større
indsigt i hvorfor bæstet opfører sig som den gør. Og skal man have sin
affjedring til at virke optimalt, er man nærmest nødt til at kunne lide at
skrue.

Rittig

Fra : Jes Vestervang

Dato : 28-10-02 18:59

Claus Rittig wrote:

> [...]
> er gået er jeg blevet utrolig glad for at skrue, og idag kan jeg sagtens
> finde på at skrue lidt bare for hyggens skyld.

Mon ikke et bedre værksted har haft sit at sige i denne sag?

Jeg kender ihvertfald fra mig selv at jeg hader at skrue, når det er for
koldt og jeg ikke har det rigtige værktøj. Derimod er det en stor nydelse
en lun sommeraften med det rigtige værktøj
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 - der skal have ny forgaffelolie, kølervæske, bagbremseklodser og

Fra : Claus Rittig

Dato : 29-10-02 17:36

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> koldt og jeg ikke har det rigtige værktøj. Derimod er det en stor nydelse
> en lun sommeraften med det rigtige værktøj

Jo, det virker markant motiverende at værkstedet er opvarmet, veludstyret og
har god musik!

De første år skruede jeg i forældrenes garage. Veludstyret og med god
forplejning, det var ganske fint.
Så skruede jeg et år i en lejet carport. Det blev ikke til meget...
Så skruede jeg i et lånt kælderrum i nogle år. Kun det allerhøjst
nødvendige!
Så skruede jeg i nogle år i et cykelskur jeg delte med hele opgangen, og så
lidt i min entre og køkken. Her renoverede jeg bl.a. et par motorer, jeg fik
faktisk skruet meget.
Så tog jeg mig sammen og lejede en garage sammen med en kammerat. Se, SÅ kom
der gang i skrueriet, nu var det jo ligefrem hyggeligt og socialt.
Det gik kun knap et års tid, så blev jeg lidt træt af arrangementet og
lejede min egen garage. Nu gik noget af min "skruetid" ligefrem med at
indrette værksted i "min" garage. Her blev det for alvor sjovt. Så fandt jeg
en meget billig og stor garage der var perfekt til værksted, og fra da af
var mine cykler pludselig væsentlig bedre vedligeholdt end de plejede.
Toppen var da jeg for 3 år siden fik 60kvm garage med hus ved siden af. Nu
er det nærmest sådan at jeg går og spekulerer over hvilken træsort
parketgulv jeg vil have i mit værksted...

Rittig
(som nok efterhånden skruer lige så meget som jeg kører)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 29-10-02 19:37

Claus Rittig wrote:

> Jo, det virker markant motiverende at værkstedet er opvarmet, veludstyret
> og har god musik!

Det tror jeg på. Fazeren har også bemærket at jeg mangler et ordentligt
værksted, den får slet ikke så meget 'forebyggende' vedligehold som den
gjorde tidligere. Nu er det kun lige olieskift og det andet strengt
nødvendige. Til vinter, når den kommer indenfor, regner jeg nu med at
indhente det forsømte, men så bliver halvdelen af mit værelse også
indrettet som værksted ...og så er det jo helt hyggeligt

> De første år skruede jeg i forældrenes garage. Veludstyret og med god
> forplejning, det var ganske fint.

Jep, de dage er desværre overstået for mit vedkommmende :-/

> ....................................... Så fandt
> jeg en meget billig og stor garage der var perfekt til værksted, og fra da
> af var mine cykler pludselig væsentlig bedre vedligeholdt end de plejede.

Jeg glæder mig også til den dag jeg når det punkt, men det bliver nok først
når jeg er færdiguddannet.

> Toppen var da jeg for 3 år siden fik 60kvm garage med hus ved siden af. Nu
> er det nærmest sådan at jeg går og spekulerer over hvilken træsort
> parketgulv jeg vil have i mit værksted...

Det er også mit ultimative mål. Jeg er allerede begyndt at planlægge hvad
der skal være af værktøj (alt :), måleudstyr, gulv osv.

> (som nok efterhånden skruer lige så meget som jeg kører)

Hmm, jeg kører nok omkring 50 gange så meget som jeg skruer, men ok, det
foregår også lidt mere skånsomt

--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 30-10-02 08:15

Jes Vestervang wrote ...

> Det tror jeg på. Fazeren har også bemærket at jeg mangler
> et ordentligt værksted,

Sig mig... Læser du aldrig mails?

--
Mikkel

Fra : Jes Vestervang

Dato : 30-10-02 11:14

Mikkel Christensen wrote:

> Jes Vestervang wrote ...

> Sig mig... Læser du aldrig mails?

Æhm... Tilsyneladende for sjældent, men jeg skal nok nu!
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Steen Gruby

Dato : 28-10-02 00:21

On Mon, 28 Oct 2002 00:05:20 +0100, Michael K. S. <MichaelKS@image.dk>
wrote:

Hej Michael.

> [...]
>sørgede for at modellen altid var klar til lige at springe på .Jeg
>laver godt nok stort set alting selv,men det er af ren "nød",ikke

Hæ, og således er vi vel så forskellige.
Jeg har altid haft en sygelig trang til at finde ud af hvorledes
tingene fungerer.
Du ved: Møgungen der får et stykke legetøj og så skiller det ad for at
se hvad der er indeni
På den måde har jeg både glæden ved at benytte min MC og glæden ved at
vedligeholde den.
Og helt ærligt: Jeg havde ikke haft økonomisk formåen til at eje det
legetøj jeg har i dag uden at jeg kunne vedligeholde og forbedre på
det selv - jeg er ikke millionær - desværre
Sagt af en der har brugt dagen på at finde en møgfejl i min hustrus
højt elskede husalter - et 36" Grundig TV.
En erfaring rigere, men det kører da igen - lige bortset fra at jeg
hellere ville skrue i MC
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Michael K. S.

Dato : 28-10-02 00:30

On Mon, 28 Oct 2002 00:21:17 +0100, Steen Gruby
<oz9zi@(NOSPAM)gruby.dk> wrote:

>Hæ, og således er vi vel så forskellige.

He-he ja heldigvis da

>Jeg har altid haft en sygelig trang til at finde ud af hvorledes
>tingene fungerer.

Jeg vil medgive at 1. gang kan det da være meget sjov,men derefter så
synes jeg nok det mere bliver en sur pligt for så er det jo repetition
i rå mængder og lige akkurat raketvidenskab er det jo sjældent.

>Du ved: Møgungen der får et stykke legetøj og så skiller det ad for at
>se hvad der er indeni

Hæ - jeg har altid ville prøve at finde ud af hvorfor ting fungerer
som de gør _uden_ at skille det ad,det er (IMO) meget sjovere

>På den måde har jeg både glæden ved at benytte min MC og glæden ved at
>vedligeholde den.

Det er også fint nok,ja det er så

>Og helt ærligt: Jeg havde ikke haft økonomisk formåen til at eje det
>legetøj jeg har i dag uden at jeg kunne vedligeholde og forbedre på
>det selv - jeg er ikke millionær - desværre

Samme her hvis ikke jeg lavede det selv,så havde jeg ikke råd...men
jeg var dog helst fri...må jeg skamfuldt erkende,jeg ved godt det er
unormalt

>En erfaring rigere, men det kører da igen - lige bortset fra at jeg
>hellere ville skrue i MC

*LOL*

-M

Fra : Jes Vestervang

Dato : 28-10-02 09:30

Michael K. S. wrote:

> Hæ - jeg har altid ville prøve at finde ud af hvorfor ting fungerer
> som de gør _uden_ at skille det ad,det er (IMO) meget sjovere

Det er vist også meget godt, når man tænker på dit fagområde

--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Michael K. S.

Dato : 28-10-02 11:26

On Mon, 28 Oct 2002 09:30:26 +0100, Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk>
wrote:

>Det er vist også meget godt, når man tænker på dit fagområde

He-he jah,det kan du sige - But then again,mange af
støttevidenskaberne som f.eks patologi,fysiologi,biokemi m.m er netop
baseret på at skille tingene ad og etymologien til ordet anatomi er
græsk og betyder at skære ting fra hinanden,heldigvis er det så sådan
at man som oftest ikke behøver samle tingene igen ).

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:

Fra : Jes Vestervang

Dato : 28-10-02 16:07

Michael K. S. wrote:

> He-he jah,det kan du sige - But then again,mange af
> støttevidenskaberne som f.eks patologi,fysiologi,biokemi m.m er netop
> baseret på at skille tingene ad

Det er jo også rigtigt.

> og etymologien til ordet anatomi er
> græsk og betyder at skære ting fra hinanden,

Dvs. at en der er god til anatomi egentlig bare er god til at splitte ting
ad. Det vil jeg da huske på

> heldigvis er det så sådan
> at man som oftest ikke behøver samle tingene igen ).

Det kunne ellers være sjovt at samle noget ud af de dele man alligevel har
til at ligge og flyde Ret Frankensteinsk
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Armand

Dato : 28-10-02 19:18

> Det er vist også meget godt, når man tænker på dit fagområde

GRILL

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 28-10-02 11:07

Steen Gruby <oz9zi@(NOSPAM)gruby.dk> skrev i en

> ....Sagt af en der har brugt dagen på at finde en møgfejl i min
hustrus
> højt elskede husalter - et 36" Grundig TV.
> En erfaring rigere, men det kører da igen

Friske batterier i fjernbetjeningen???

--
Armand.
(der var lige ved at dømme sin PC nede, første gang hans nye trådløse

Fra : Steen Gruby

Dato : 28-10-02 20:14

On Mon, 28 Oct 2002 11:07:17 +0100, "Armand"
<armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:

Hej Armand.

>Friske batterier i fjernbetjeningen???

Nix, så havde min selvtillid da for alvor fået et knæk
Det var en lusket fejl i den vertikale afbøjning der skød
strømforsyningen ned.
Men alle fejl er jo simple når de først er fundet

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Armand

Dato : 30-10-02 20:01

> [...]
>
> Nix, så havde min selvtillid da for alvor fået et knæk ......
> ......Men alle fejl er jo simple når de først er fundet

Det var jo også det jég mente qua mit bud

--
Armand.

Fra : SLP/JM

Dato : 28-10-02 08:18

"Michael K. S." <MichaelKS@image.dk> skrev
Jeg ææælsker at køre,men jeg _hader_ at
> skrue,det er beskidt,det er r*vkedeligt og det er IMO spild af
> tid...

Jeg har det lidt på samme måde - jeg har efterhånden lært at lave ting som
bremser og karburator, men vil egentligt helst være fri af samme årsager,
som du nævner.

Var jeg millionær så havde jeg helt klart en mekaniker,som
> sørgede for at modellen altid var klar til lige at springe på .

Jeg er ikke millionær, men har alligevel en mekaniker

Her i efteråret har Jesper splittet Aprilia'en ad og fået malet stort set
alle aluminiumsdele lige fra stel til tie bars sorte.

Nu har han lige fundet ud af, at han også sku' ha' fået malet nogle af de
dele, der holder stellet og motoren sammen, selv om man kun kan se dem, når
man ligger inde under cyklen - bare for at det hele sku' blive lidt mere
lækkert.

Det meste af denne weekend har han brugt på at skifte det ene stempel (det
andet, vi har fået, er et overstørrelse, og vi har store problemer med at få
det byttet), samlet noget af cyklen igen, rengøre en masse dele, montere
ledningsnettet igen etc, så den kommer efterhånden til at være renere og
kønnere, end da den var helt ny fra fabrikken

Han har også været i fuld gang med at spartle kåben (det var tiltrængt) og
slibe den, så vi kan få den sendt til maleren.

Det bedste af det hele er næsten, at det har været gratis at få malet alle
delene, da en af Jespers venners far er maler.

Nu står Aprilia'en halvt samlet i vores stue, hvor der er en liflig duft af
WD-40. Jeg har taget nogle billeder, som jeg kan lægge ud i morgen, hvis det
har interesse.

Susanne

Fra : Michael K. S.

Dato : 28-10-02 11:26

On Mon, 28 Oct 2002 08:17:34 +0100, "SLP/JM" <Madcat@c.dk> wrote:

> [...]
>man ligger inde under cyklen - bare for at det hele sku' blive lidt mere

Når bare han morer sig .Er i forresten ikke ude efter en Priller
mere,skal Jesper også ud at køre i 250. std eller er det en
reservecykel til dig ?

>Nu står Aprilia'en halvt samlet i vores stue, hvor der er en liflig duft af
>WD-40. Jeg har taget nogle billeder, som jeg kan lægge ud i morgen, hvis det
>har interesse.

Ja - lad os da endelig se dem,helst på en web-page .

Fra : SLP/JM

Dato : 28-10-02 12:07

"Michael K. S." <MichaelKS@image.dk> skrev i en meddelelse

Er i forresten ikke ude efter en Priller
> mere,skal Jesper også ud at køre i 250. std eller er det en
> reservecykel til dig ?

Den er til Jesper, men kun til track days. Det er heller ikke sikkert, at
jeg skal ha' licens til næste år.

> Ja - lad os da endelig se dem,helst på en web-page .

Jeg kigger på det i morgen, når jeg har fået billederne.

--
Susanne

Fra : SLP/JM

Dato : 31-10-02 13:41

"Michael K. S." <MichaelKS@image.dk> skrev > Ja - lad os da endelig se
dem,helst på en web-page .

Der ligger nu billeder på
http://www.sitecenter.dk/madcat/projektapriliars250/

--
Mvh Susanne

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 31-10-02 14:14

SLP/JM wrote ...

> "Michael K. S." <MichaelKS@image.dk> skrev
> Ja - lad os da endelig se dem,helst på en
> web-page .
>
> Der ligger nu billeder på
> http://www.sitecenter.dk/madcat/projektapriliars250/

*LOL* det er sgu måden at se GP på

Men ellers bliver den da temmelig barsk at se på!

--
Mikkel

Fra : SLP/JM

Dato : 31-10-02 14:20

"Mikkel Christensen" <mic@rrxnord.dk> skrev

> Men ellers bliver den da temmelig barsk at se på!

Ja, så jeg må nok hellere anstrenge mig ekstra meget for at nå mit mål for
2003: at gennemføre en hel banedag uden at vælte

--
Susanne

Fra : Michael K. S.

Dato : 31-10-02 15:06

On Thu, 31 Oct 2002 14:20:20 +0100, "SLP/JM" <Madcat@c.dk> wrote:

>Ja, så jeg må nok hellere anstrenge mig ekstra meget for at nå mit mål for
>2003: at gennemføre en hel banedag uden at vælte

Jah,for det der sorte stel/dele kommer nok til at se temmelig hærget
ud første gang du crasher ).Sidekåbedelene ser fuldstændigt ud som
mine før de blev lakerede,hårdt liv at være en Priller...

I vejede ikke for sjov skyld motoren inden den blev lagt i stellet
igen ?

RGV-motoren er til skrot/dele eller ..??

Fine billeder ellers....

Fra : SLP/JM

Dato : 31-10-02 15:22

"Michael K. S." <MichaelKS@image.dk> skrev
> Jah,for det der sorte stel/dele kommer nok til at se temmelig hærget
> ud første gang du crasher ).

Så er det godt, at vi kan få dem malet gratis igen

> I vejede ikke for sjov skyld motoren inden den blev lagt i stellet igen ?

Jo da - den vejer 31 kg.

> RGV-motoren er til skrot/dele eller ..??

Det har vi ikke rigtig taget stilling til. Vi har en ekstra krumtap, så vi
mangler egentligt bare en ny cylinder og så selvfølgelig et nyt stempelkit,
men Jesper ku' godt tænke sig at proppe en DR 750 motor i stellet og ta'
røven på folk til banedage

--
Susanne

Fra : Claus Rittig

Dato : 31-10-02 20:17

"SLP/JM" <Madcat@c.dk> skrev i en meddelelse news:aprea9$3c4$1@sunsite.dk...

> [...]
stempelkit,
> men Jesper ku' godt tænke sig at proppe en DR 750 motor i stellet og ta'

DR800. Der er ingen grund til at blive smålig.

Rittig
(Som virkelig NYDER at køre rundt i byen på EXC380)

Fra : Armand

Dato : 31-10-02 22:03

> stempelkit,
>
> DR800. Der er ingen grund til at blive smålig.

har et tiloverblevet CB4½S'er stel, der er passende åbent til slige
sjove sager, og har derfor tænkt samme tanke!

--
Armand.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 31-10-02 19:31

SLP/JM wrote ...

> "Mikkel Christensen" <mic@rrxnord.dk> skrev

> Ja, så jeg må nok hellere anstrenge mig ekstra meget for
> at nå mit mål for 2003: at gennemføre en hel banedag uden
> at vælte

*LOL*, ja jeg har også en uheldig stribe på bane jeg skal ha' brudt.
Engang.
Det ser nu godt ud med den sorte bagsvinger... Den bliver lige noteret

--
Mikkel

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 28-10-02 10:10

Steen Gruby wrote ...
> [...]
> <t-buusREMOVE@get2net.dk> wrote:
>
> Hej Thomas.

> Tillykke med "genopfindelsen" af det ædleste ved at have MC.

Hæ, ja jeg må også skamfuldt melde mig i koret der ikke synes det er
sjovt at skrue. Men det er nok fordi jeg vel mest er kendt for at
reparere ting i stykker Eller når jeg prøver at fikse en ting, går
der som regel noget andet i stykker...

> Jeg skruer for tiden i en. Honda 360 graders V1 i form af
> en 6,5 HK Genreal Purpose industrimotor påmonteret en
> fejekost beregnet til at gøre mit vinterliv mere udholdeligt

Hvordan kan du vide det ikke er en R1...?
Men sådan en fejekost er ikke dårligt, jeg tror jeg har en ide til hvad
vi kan bruge Sørens Jawa speedway motor til...

--
Mikkel

Fra : Michael K. S.

Dato : 28-10-02 11:26

On 28 Oct 2002 09:09:47 GMT, "Mikkel Christensen" <mic@rrxnord.dk>
wrote:

>Hæ, ja jeg må også skamfuldt melde mig i koret der ikke synes det er
>sjovt at skrue. Men det er nok fordi jeg vel mest er kendt for at
>reparere ting i stykker

*LOL* - ja det bapper altså seriøs krans når man lige får ødelagt den
lille dims,som forhandleren ikke lige ligger inde,der derefter går i
restordre med ukendt ETA og som naturligvis er ganske nødvendig for at
skrammelbunken kan køre

> Eller når jeg prøver at fikse en ting, går
>der som regel noget andet i stykker...

Hov - hvorfor faldt det baghjul nu af,der var da mindst en skrue
tilbage...

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 28-10-02 11:56

Michael K. S. wrote ...

> [...]
> inde,der derefter går i restordre med ukendt ETA og som
> naturligvis er ganske nødvendig for at skrammelbunken kan

Lige præcis. Eller den evindelige bolt/møtrik/skive som _altid_ mangler
når man skal til at samle igen. Naturligvis har man så ikke flere i
lige præcis _den_ størrelse.

Jo, glæderne er mange.

Til gengæld er sejren så meget sødere når den endelig kører. Ihvertfald
de første 15 minutter, for derefter opdager man (på den hårde måde) at
der er noget der ikke er spændt ordentligt, eller et nyt problem viser
sig
Men hva' - man bliver jo som regel klogere af det - erfaring er jo som
bekendt en lampe der lyser klarest på ham der _selv_ har lavet fejlen
et par gange før.

--
Mikkel

Fra : Claus Rittig

Dato : 28-10-02 18:10

"Mikkel Christensen" <mic@rrxnord.dk> skrev i en meddelelse

> Hæ, ja jeg må også skamfuldt melde mig i koret der ikke synes det er
> sjovt at skrue. Men det er nok fordi jeg vel mest er kendt for at
> reparere ting i stykker

Ja, her i Aalborg er Mikkel kendt som "Ham der reparerer ting i stykker".
Og hans vognpark er en imponerende samling...

Rittig
(Som faldt over hans motor forleden - bogstavelig taget)

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 28-10-02 19:05

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in article
<3dbd78a9$0$97646$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

> Og hans vognpark er en imponerende samling...

Må jeg være fri. Mine køretøjer fejler jo ikke noget. De skal bare
liige samles
Men sådan er det jo når man køber gammelt lort.

--
Mikkel

Fra : Per Milborg Pedersen

Dato : 28-10-02 22:45

"Mikkel Christensen" <mic@rrxnord.dk> wrote in message
> [...]
> liige samles
> Men sådan er det jo når man køber gammelt lort.

Ja, uforskammet tale fra dit tastatur, Hr. Rittig!!
Jeg tror det er på tide at du besøger www.download-abc.dk og henter dig
nogle nye bogstaver til dit tastatur med pænere og knap så spydig
sammensætning ,-)

MVH

Per P.

Fra : Claus Rittig

Dato : 29-10-02 17:38

"Per Milborg Pedersen" <per_p@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg tror det er på tide at du besøger www.download-abc.dk og henter dig
> nogle nye bogstaver til dit tastatur med pænere og knap så spydig

Hmmm.....
Hvad er det nu de siger om det der glashus...?

Nå, jeg har bemærket at du har en af dine motorcykler til salg i DBA for
tiden... "Mangler forende, cylinder osv. Adskilt" ja, ja, ja...

Rittig

Fra : Per Milborg Pedersen

Dato : 29-10-02 17:58

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
> [...]
>
> Nå, jeg har bemærket at du har en af dine motorcykler til salg i DBA for
> tiden... "Mangler forende, cylinder osv. Adskilt" ja, ja, ja...

Og bagdæmper.......et er jo ren ophug,-)

Per P.

Fra : Denise

Dato : 28-10-02 11:46

"Steen Gruby" <oz9zi@(NOSPAM)gruby.dk> wrote in message
> [...]
> næste season..
>
> Smilet er (næsten) ikke til at tørre af )

Hej Steen
Da jeg var flyttet til Brøndby og havde Yamaha'en skruede jeg også meget,
fordi manden synes den var så sjov og "hakke" - er det ikke det, det hedder.
Så jeg kan da huske at jeg kunne skille topstykke, stempler og plejlstænger
fra hinanden og også samle det igen, hvor man skulle krydsspænde topstykket
kan jeg huske. Karburatorerne (hi, der engang blev blå af noget vist
ulovligt benzin - kan du huske det), kunne jeg også skille og samle. Så mens
manden skilte Bonnevillen, så fik jeg besked på hvad jeg skulle gøre og
bortset fra alle de sår og skrammer man altid fik på hånden, så synes jeg
det var sjovt.
Men nu er der jo ikke noget at skrue på, på den nye. Den skal man jo ikke
pille ved under garantien går jeg ud fra, og bortset fra det, hvis noget
går galt, så ville jeg jo være på den. Og rummet vi havde i selve huset
dengang, bruges i dag også til noget andet. Så fremtidige problemer skal
jeg betale mig fra .

--
Hilsen Denise, Brøndby
XJ600S, 2002, http://dfm.divvy.dk/?id=37

Fra : RpR

Dato : 27-10-02 23:27

> Jeg håber i andre hygger jer mindst lige så meget med jeres cykler i de
> tider hvor vejret ikke er til andet....

Det kan du lige tro =)
Min mor mente jeg var tosset da jeg for en halv times tid siden smuttede ud
i værkstedet og skruede karburator

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine

Fra : Gundersen

Dato : 28-10-02 00:23

Hejsa

> bremserne.
> Det er ting der bare skal fungere, så det lader jeg proffe folk om :)

Det skal jeg da nok lære dig hvordan du skal gøre! Det har jeg selv
døjet meget med, indtil jeg fandt tekniken! Bag efter går det som en
leg! Jeg til tilmere, også gjort det ved flere biler.

Det er noget af det nemmeste, og da jeg alligevel skal forbi dig en dag,
med de stumper kan jeg jo lige vise/lære dig det! :)

Mvh Emil
--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit

Fra : Jes Vestervang

Dato : 28-10-02 09:32

Thomas Buus Andersen wrote:

> Det er sq utrolig lækkert at stå ude i garagen (med ordentlig lys og
> varme) og skrue løs, imens man kan høre regnen udenfor.
> Der gik alligevel lige et par timer i dag.

*GRRR*
--
mvh Jes Vestervang - hvis lejlighed snart bliver til et værksted...
FZS600

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 28-10-02 15:02

> *GRRR*

Jaja.. Der er mange glæder ved at bo hjemme :)
Var det forresten ik dig, jeg muligvis så komme fræsende mod Skive fra
Aalborg fredag eftermiddag?
En bordeaux Fazer, ik? Hvis det var dig, jahh så virker det lange så vel som
"Pass" lyset udemærkedet :)

--
Venlig Hilsen
Thomas Buus

Fra : Jes Vestervang

Dato : 28-10-02 15:58

Thomas Buus Andersen wrote:

> Jaja.. Der er mange glæder ved at bo hjemme :)

Jep... man kommer hurtigt til at savne mors kødgryder

> Var det forresten ik dig, jeg muligvis så komme fræsende mod Skive fra
> Aalborg fredag eftermiddag?

Tjow, mod Viborg, men det er jo næsten det samme.

> En bordeaux Fazer, ik?

Jow... eller det vil sige bordeaux/mudderbrun

> Hvis det var dig, jahh så virker det lange så vel
> som "Pass" lyset udemærkedet :)

Hmm, jeg må da indrømme at overhalingsblinket bliver brugt ret flittigt
Aalborg t/r, så det kunne god være mig Hvad kørte du på/i?
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Mads Stetter

Dato : 28-10-02 16:10

> Hmm, jeg må da indrømme at overhalingsblinket bliver brugt ret flittigt
> Aalborg t/r, så det kunne god være mig Hvad kørte du på/i?
> [...]

Jeg kørte på RF400R også i metal-rød, og Thomas kørte i madkasse bag mig i
en grå punto!

Sikke et pisvejr...

MVH Mads Stetter
RF400R

Fra : Jes Vestervang

Dato : 28-10-02 16:27

Mads Stetter wrote:

> Jeg kørte på RF400R også i metal-rød, og Thomas kørte i madkasse bag mig i
> en grå punto!

Hmmm, det kan jeg ikke huske om jeg så. Oh well, det er vist heller ikke
det vigtigste

> Sikke et pisvejr...

Tjow, jeg tror nu næsten at Fazeren blev renere af 135km-turen hjem og jeg
nød da turen stort set lige så meget som jeg plejer - men man skal være
pakket godt ind!
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Richard Pade

Dato : 28-10-02 11:34

Thomas Buus Andersen wrote:
> Det er sq utrolig lækkert at stå ude i garagen (med ordentlig lys og varme)
> og skrue løs, imens man kan høre regnen udenfor.
> Der gik alligevel lige et par timer i dag.

Hmm, en "mc-aften med andre ord - det minder i det mindste om om det,
jeg
indenfor IT-verdenen kalder en "pc-aften" - altså når man startede med
"lige"
at løse et problem med pc'en ved 21-tiden for så ved 3-tiden at
konstatere,
at klokken sørme har passeret midnat...

Richard

Fra : Morten Juel

Dato : 28-10-02 17:16

Ja det er guld at skrue i fritiden, min Golf II GTI er helt splittet ad, der
er KUN ruder i )

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
DR350SET - http://StarChild.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-