Nyt cylinder, skal der skiftes andet...
Fra : Brian Axelgaard [940~

Dato : 27-10-02 22:15

Hvis jeg nu skifter cylindret+stempel på min Suzuki Adress AP50 fra 41mm til
43mm skal der så skiftes karburator samtidig?
Hvad med topstykket?
Kan den originale udstødning stadig bruges? Begrænsninger er fjernet.
Hvordan er det nu fingerreglen siger mht. større dyse ved tilkørsel af nyt
cylle?

På forhånd tak for hjælpen!

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 27-10-02 22:47

"Brian Axelgaard [9400]" <0011754m001@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3dbc5720$0$11437$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
> Kan den originale udstødning stadig bruges? Begrænsninger er fjernet.
> Hvordan er det nu fingerreglen siger mht. større dyse ved tilkørsel af nyt

Du skal også købe et topstykke der passer til. Dysen skal også skiftes, så
den får korrekt blanding.
Der skal ik større dyse i ved tilkørsel, end der skal normalt.

--
Venlig Hilsen
Thomas Buus

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 27-10-02 23:46

> Du skal også købe et topstykke der passer til. Dysen skal også skiftes, så
> den får korrekt blanding.
> Der skal ik større dyse i ved tilkørsel, end der skal normalt.

Hæng mig ikke op på det; men en af vennerne kørte engang med et 12,8 hk
topst. på en org. cylle på hans Yamaha 4-gears (har selv prøvet den, den gik
udemærket).

Ligeledes kan man nok bruge et org. topstk. på en 5,3 hk cylle, bortset fra,
at hvis topstykket på en 5,3'er rent fysisk er større, er der en grund -
KØLING pga. højere rpm = mere friktionsvarme.

// Troels

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 28-10-02 18:51

"Troels Plougmann Olsen" <puttitat@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at hvis topstykket på en 5,3'er rent fysisk er større, er der en grund -
> KØLING pga. højere rpm = mere friktionsvarme.

Problemet ved at bruge et orginalt topstykke en større cylinder og stempel
er, at stemplet kan slå op i kanterne af topstykket, fordi det ikke er stort
nok.. Og så er kompressionsforholdet heller ikke det optimale.. SÅ skift til
et helt KIT.

--
Venlig Hilsen
Thomas Buus