Ændring af indhold
Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 27-10-02 21:55

Hej alle.

Jeg tilmeldte mig for lang tid siden et site der hed gratistaletid.dk. Her
kunne jeg få tilsendt reklame sms'er og få et par ører per gang. Samtidig
fik jeg et nyhedsbrev fra dem i ny og næ. Deres ide kom dog aldrig op at
køre, jeg modtog aldrig nogen sms'er og glemte derfor alt om dem.

Nu har de tilsyneladende droppet deres sms koncept, og er i stedet startet
op som mobil udbyder. Mit spørgsmål er så, jeg tilmeldte mig for at modtage
reklame sms'er og sagde her ja til et nyhedsbrev fra dem. I dag, efter de
har skiftet koncept og indhold sender de stadig personlige nyhedsbreve ud,
selvom jeg på ingen måde er interesseret i hvad de tilbyder nu.

Har de ret til at ændre deres koncept 100% og stadig "beholde" min
tilmelding til deres nyhedsbrev?

Mvh Mark S. Rasmussen

Fra : Knud Thomsen

Dato : 27-10-02 22:06

"Mark S. Rasmussen" <mark@tv.dk> skrev i en meddelelse
> Hej alle.
> >
> Har de ret til at ændre deres koncept 100% og stadig "beholde" min
> tilmelding til deres nyhedsbrev?

Ja - hvorfor skulle de ikke have det ?
Medmindre du udtrykkeligt har bedt om nyhedsbrev kun om et meget konkret
emne, kan firmaet jo skrive hvad de vil i et nyhedsbrev.

Du kan jo 'bare' afmelde dit abonnement på nyhedsbrev. Hvis firmaet ikke
respekterer det har det til gengæld et problem.

Venlig hilsen
Knud

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 27-10-02 22:13

> Ja - hvorfor skulle de ikke have det ?

Der må vel være defineret en grænse? Hvad nu hvis de var gået over til xxx
relaterede forretninger, måtte de så også bare uden videre sende mig
nyhedsbreve om det?

> Du kan jo 'bare' afmelde dit abonnement på nyhedsbrev. Hvis firmaet ikke
> respekterer det har det til gengæld et problem.

Den eneste måde hvorpå jeg kan afmelde deres nyhedsbrev er ved at logge ind
på deres site. Men det virker ikke, man kan ikke logge ind og ændre noget.
Jeg skal ikke kunne sige om det er en midlertidig fejl.

Mvh Mark

Fra : Knud Thomsen

Dato : 27-10-02 22:25

> Der må vel være defineret en grænse? Hvad nu hvis de var gået over til xxx
> relaterede forretninger, måtte de så også bare uden videre sende mig
> nyhedsbreve om det?

Ja - du har jo selv i sin tid bedt om nyhedsbrevet - og jeg går ikke ud fra
der har været nogen særlige forbehold om, hvad det nyhedsbrev kunne
indeholde fremover.
Derfor må det være helt OK at fortsætte med det.

> [...]
> på deres site. Men det virker ikke, man kan ikke logge ind og ændre noget.
> Jeg skal ikke kunne sige om det er en midlertidig fejl.

Hvis det ikke er en midlertidig fejl kunne du jo skrive til dem (og beholde
en kopi). Naturligvis skal firmaet stoppe med at sende til dig, hvis de får
en besked om det.

Venlig hilsen
Knud

Fra : Henning Makholm

Dato : 28-10-02 15:11

Scripsit "Mark S. Rasmussen" <mark@tv.dk>

> Den eneste måde hvorpå jeg kan afmelde deres nyhedsbrev er ved at logge ind
> på deres site.

De må ikke stille krav om hvilken form en afmelding har. Hvis du
sender et papirbrev hvor du frabeder dig yderligere henvendelse, er
det deres problem at få deres edb-system til at forstå det.

--
Henning Makholm "Kurt er den eneste jeg kender der er
*dum* nok til at gå i *ring* på et jernbanespor."