Vindstød af orkanstyrke
Fra : Henrik Münster

Dato : 27-10-02 21:27

Skynd jer ud at surre al løsøre fast. Der kommer kuling med vindstød af
orkanstyrke. Den er allerede herovre vestpå, og den bevæger sig østpå
over den sydlige del af landet i løbet af natten. Jeg har lige været ude
at redde skraldespande, blomsterkummer og de sidste havemøbler.

--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jesper

Dato : 27-10-02 21:48

> [...]
> over den sydlige del af landet i løbet af natten. Jeg har lige været ude
> at redde skraldespande, blomsterkummer og de sidste havemøbler.

Luk låget på alle udendørs bærebare mac'er, så låget ikke blæser af
eller mac'en blæser væk
--
Jesper myem@il -> lustmagnet {at} sexmagnet [dot] com

It said "Insert disk #3", but only 2 will fit!

Fra : Peter Perlsø

Dato : 27-10-02 22:01

> [...]
> over den sydlige del af landet i løbet af natten. Jeg har lige været ude
> at redde skraldespande, blomsterkummer og de sidste havemøbler.

Dette er skrevet fra atombunkeren under huset.

--
http://neglesaks.dk
Hvordan redder man en politisk korrekt person fra at drukne?

Fra : Per Madsen

Dato : 27-10-02 23:27

> [...]
> over den sydlige del af landet i løbet af natten. Jeg har lige været ude
> at redde skraldespande, blomsterkummer og de sidste havemøbler.

Fuck,- og jeg som skal ud og cykle 8 km om lidt....(

Fra : David Blangstrup

Dato : 28-10-02 00:08

On Sun, 27 Oct 2002 23:27:00 +0100, Per Madsen wrote
(in message <1fkqjp0.1y21ayw1sjmwhsN%permand@cool.dk>):

> Fuck,- og jeg som skal ud og cykle 8 km om lidt....(

Og jeg har taget min nye cykel ind fra altanen...

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark http://home.blangstrup.dk

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 28-10-02 07:54

permand@cool.dk (Per Madsen) writes:

> Fuck,- og jeg som skal ud og cykle 8 km om lidt....(

Det er vel kun et problem hvis du skulle mod vest? Øst skulle da være
fin.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : thomas tomcat

Dato : 28-10-02 09:39

in article 1fkqjp0.1y21ayw1sjmwhsN%permand@cool.dk, Per Madsen at
permand@cool.dk wrote on 28/10/02 0:27:

> Fuck,- og jeg som skal ud og cykle 8 km om lidt....(

eijj, Fedtmule, du skal bare cykle den rigtige vej.

Fra : Per Madsen

Dato : 28-10-02 13:24

thomas tomcat <tomcat@pc.dk> wrote:

> in article 1fkqjp0.1y21ayw1sjmwhsN%permand@cool.dk, Per Madsen at

> eijj, Fedtmule, du skal bare cykle den rigtige vej.

Det er også rigtigt,-hvis jeg bare cykler 36.000 km mod øst med vinden i
ryggen, ender jeg ca. der hvor jeg skal hen

Fra : David Blangstrup

Dato : 28-10-02 17:00

On Mon, 28 Oct 2002 13:23:48 +0100, Per Madsen wrote
(in message <1fkrmgk.f07h3e1f6freoN%permand@cool.dk>):

> Det er også rigtigt,-hvis jeg bare cykler 36.000 km mod øst med vinden i
> ryggen, ender jeg ca. der hvor jeg skal hen

Og så må vi håbe, at vinden vender, når du skal hjem

Fra : Johnny Louis

Dato : 28-10-02 17:04

> Og så må vi håbe, at vinden vender, når du skal hjem

Nej det ville da være surt, samme laaange vej tilbage.
Johnny Louis

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-10-02 02:02

thomas tomcat <tomcat@pc.dk> wrote:

> in article 1fkqjp0.1y21ayw1sjmwhsN%permand@cool.dk, Per Madsen at

> eijj, Fedtmule, du skal bare cykle den rigtige vej.

Med vind af orkanstyrke har man vist ikke rigtigt noget valg.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 28-10-02 22:30

> [...]
> over den sydlige del af landet i løbet af natten. Jeg har lige været ude
> at redde skraldespande, blomsterkummer og de sidste havemøbler.

"Sidste havemøbler" ... ? 7 og 8 fra billigmarkedet? Så har du vel
omkring 6 stykker tilbage? Husk at stille dem "tilbage" lige so muret.

Er det ikke bare lidt med noget efterfølgende og forsinket 'bølgegang'
efter det seneste Mac-møde i dit nærområde?

Jeg startede med at høre om det i nyhederne på elektroniske medier.
Det er vel det, der har fanget dig, hvad Henrik? Min vestkystkontakt,
siger pr. tlf., at hun ligger trygt i sin seng og lytter til 'lidt
blæsevejr' fra NordVest. Men de er jo sejge dernede på de kanter (= dine
kanter)

I 8000 C er der nærmest vindstille. Har det hele ikke bare været en 'fin
i en hornlygte' ? De journalister, de journalister ... retter sig efter
redaktørerne, der gerne blæser hvad som helst ingenting op til ....et
stormvejr. Hvor mange fjer fra hvor mange høns går der på en kuling?

Nu går jeg i seng og tager PB'en med ind under sengen og lægger den lige
ved siden af siklen. Den flytter sig næppe, så længe jeg ligger i den?
Sengen altså.

Bare for at være ON

NB meddelelsen er næsten 24 timer forsinket ... svaret blæser i vinden,
siger man jo

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : David Blangstrup

Dato : 29-10-02 10:46

On Mon, 28 Oct 2002 22:29:40 +0100, Mich. Ottosen wrote
(in message <1fkqoe6.nl0t001u3x2kiN%mich.ottosen@post5.tele.dk>):

znip>
> [...]
> i en hornlygte' ? De journalister, de journalister ... retter sig efter
> redaktørerne, der gerne blæser hvad som helst ingenting op til ....et

<znap>

Der døde vist flere mennesker i Europa og en i Danmark (Sønderjylland) pga.
dette stormvejr.

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-10-02 22:33

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> [...]
> siger pr. tlf., at hun ligger trygt i sin seng og lytter til 'lidt
> blæsevejr' fra NordVest. Men de er jo sejge dernede på de kanter (= dine

Vi kan altså godt høre, når det blæser op. Min kone er datter af en
fiskeskipper, og jeg har været i Søværnet. Det blev ikke så slemt, men
det er jo ikke til at forudsige. Vi vil hellere redde havemøblerne, mens
de stadig er hjemme. Naboens havebord var næsten kommet gennem hækken
ind til os næste morgen.
Jeg har i øvrigt også et vejrprogram på computeren. Hvis jeg
husker ret, var der nordvestenvind på over 15 m/s med vindstød på 25
m/s. Så er det ved at være meget pænt. Over 20 m/s - så begynder jeg at
surre løsøre fast. Og tro mig: Det er en god idé.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Brandur Ellingsgaard

Dato : 31-10-02 11:09

On 30/10/02 22:32, in article 1fkw0x4.ip77z9ou6x60N%henrik@muenster.dk,

> [...]
> m/s. Så er det ved at være meget pænt. Over 20 m/s - så begynder jeg at
> surre løsøre fast. Og tro mig: Det er en god idé.

På Færøerne hvor jeg kommer fra, har vi ikke betegnelser for vindstød på
under 25m/s, der er vindstille Nogen gange kan jeg blive lidt forbavset
over at diverse nyhedsudsendelser (specielt tv2) kan gøre så meget ud af, at
nu blæser det op. Hvis de lover over stiv kuling, så har de journalister
overalt.

Mvh

Brandur

Fra : Jan Jonasen

Dato : 31-10-02 19:19

In article <B9E6BFD3.1328%tk5f1@tk.k-net.dk>, Brandur Ellingsgaard (tk5f1
@tk.k-net.dk) wrote:
> [...]
> nu blæser det op. Hvis de lover over stiv kuling, så har de journalister

Selvom jeg aldrig har haft andet end det almindelige danske vejr, så undre
jeg mig også over deres "falden på halen" for vindstød. F.eks. vores
"orkan" for et par år siden, bevares vinduerne rystede lidt, men det var så
det.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : Peter Kiil

Dato : 31-10-02 20:03

in article MPG.182b9292e9144def9897a9@news.stofanet.dk, Jan Jonasen at
jonasenREMOVE@THISit.dk wrote on 31/10/02 19:19:

> [...]
> jeg mig også over deres "falden på halen" for vindstød. F.eks. vores
> "orkan" for et par år siden, bevares vinduerne rystede lidt, men det var så

Orkanens styrke afhang lidt af hvor man befandt sig. Mine forældre brugte
hver weekend i et år på at fjerne væltede træer omkring deres sommerhus på
Rømø. Sideruden i min fars bil blæste ind da han var undervejs hjem fra
arbejde og bilen var stort set sandblæst i højre side. Men det er rigtigt
nok at vinduerne kun rystede lidt her i Århus.....
--
/peter

"All right, let's not panic. I'll make the money by selling one of my
livers. I can get by with one."
Homer Simpson.

Fra : Jakob Bock

Dato : 31-10-02 22:05

Peter Kiil skrev:

> [...]
> arbejde og bilen var stort set sandblæst i højre side. Men det er rigtigt
> nok at vinduerne kun rystede lidt her i Århus.....

Jeg boede på det tidspunkt i Højer (ved den sønderjyske vestkyst), og selvom
de kværnede løs i nyhederne hele natten om orkanen, var det ikke noget jeg
tog alvorligt. En orkan i Danmark? So what! Jeg blev dog klogere.

Den dag var jeg dog ikke smart nok til at tage bussen mod øst i god tid, og
da vi nåede til Vojens station hen på aftenen (her blev hele taget senere
flået af) kørte busserne ikke længere efter køreplanen. Det lykkedes os dog
at blive kørt til Haderslev, hvorefter vi måtte gå det sidste stykke vej,
hvilket var en nærmest surrealistisk oplevelse. Jeg husker stadig, hvordan
vi løb forbi de store træerne langs med vejen, som svingede vildt frem og
tilbage (næste dag var to væltet helt) samtidigt med at det galt om at
beholde en god jordkontakt, da man ellers risikerede at vælte omkuld.

Jo, det blæste skam lidt ud over det sædvanlige.

Venlig hilsen
Jakob Bock

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-11-02 11:09

Jakob Bock <jakob@tegnestuen-ilt.dk> wrote:

> [...]
> selvom de kværnede løs i nyhederne hele natten om orkanen, var det ikke
> noget jeg tog alvorligt. En orkan i Danmark? So what! Jeg blev dog

Sådan har jeg det også. Jeg havde heller aldrig haft så meget respekt
for vind, som jeg havde f.eks. for tåge, kulde, lyn, eller hvad der nu
er. Jeg har endda været værnepligtig i Søværnet og sejlet i
Nordatlanten. Men efter d. 3. december 1999 har jeg virkelig fået
respekt for det, når vejrudsigten taler om storm. Esbjerg og omegn
lignede en krigszone dagen efter orkanen. Der var stor set ikke et helt
hustag, mure og hegn var væltede, spir var faldet ned fra huse, og i
skovområder lå halvdelen af træerne ned. Når jeg i månederne efter var
ude at cykle på landet, så jeg, at lader og stalde var væltede. En smuk
firelænget gård er stadig trelænget, men ellers er der vist ryddet op.
Det var en slem oplevelse.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jens Find

Dato : 31-10-02 17:02

> Jeg har i øvrigt også et vejrprogram på computeren.

Fortæl - fortæl. Hvad hedder det? Og hvad kan det?

Jens Find

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-11-02 11:09

Jens Find <spam@finds.dk> wrote:

> Fortæl - fortæl. Hvad hedder det? Og hvad kan det?
>
> Jens Find

Det er desværre en trist historie, for det opdateres ikke mere. Det er
Son of Weather Grok (SWG), der virker fint og viser temperaturen i
ikonet i docken. Det kan stadig hentes hos Stimpsoft
<http://www.stimpsoft.com/>.
Jeg ser nu på hjemmesiden hos Stimpsoft, at en anden har
overtaget udviklingen af SWG. Det var godt, for man kan jo ikke regne
med, at det virker under OS X 10.2 og fremtidige styresystemer, hvis det
ikke udvikles videre. Der er endda kommet en ny version, kan jeg se
<http://www.bainsware.com/>.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jens Find

Dato : 03-11-02 14:02

> [...]
> med, at det virker under OS X 10.2 og fremtidige styresystemer, hvis det
> ikke udvikles videre. Der er endda kommet en ny version, kan jeg se

Har lige downloadet - og er i gang med at prøve.
Det er jo let nok når man lige har fundet ud af, at Kastrup hedder EKCH.
(Ligesom med fransk:
Hest hedder cheval - og sådan er det hele vejen )

Tak for linket.

Jens Find

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-11-02 23:44

> [...]

> Det er jo let nok når man lige har fundet ud af, at Kastrup hedder EKCH.
> (Ligesom med fransk: Hest hedder cheval - og sådan er det hele vejen )

Précisément. Og Esbjerg hedder EKEB. Du kan få skrevet stationens navn i
vinduets titellinie i stedet for forkortelsen. Det vælger man i
preferences. Og stationens navn vælger man jo selv i stationslisten.
--
Henrik Münster
Esbjerg