Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Bør jeg skifte Cpu?
Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 27-10-02 21:37

Hej!

Jeg har et Msi Geforce"4" Mx420 ddr. Jeg får en 3dmark score på 2900. Mit
system er Duron 750 256mb 133Sdram. Følgende bundkort:
http://www.awaremag.com/hardware/DFI/ak74_1.html

Jeg har kigget på 3dmarks hjemmeside og har set at flere har kunnet opnå en
score på næsten 6000 med samme grafikkort. Den mindste processor det er
opnået med var en athlon 1200mhz processor. Men jeg kan bare ikke se i den
sammeligning om dette system kørte med ddr ram på bundkortet.
Hvor stor en processor kan jeg smide i mit bundkort?
Og ville jeg kunne komme bare i nærheden af ovenstående score hvis jeg nu
kan presse en 1100-1200 mhz processor i sammentidig med jeg beholder mine
Sdram. Eller skal der ddr ram til?

Jeg har set nogle steder der står: FSAA supported but disabled. Hva er det?
Og kan jeg slå det til nogen steder hvis det altså er en fordel?

Mvh Søren C

Fra : Martin K

Dato : 27-10-02 22:01

Søren Christensen (4200) wrote:
> Jeg har set nogle steder der står: FSAA supported but disabled. Hva
> er det? Og kan jeg slå det til nogen steder hvis det altså er en
> fordel?

Antialias... det er noget der tager frames... Det 'udglatter' skape kanter
så billedet bliver federe at se på...

--
Martin K

Fra : Martin K

Dato : 27-10-02 22:06

> [...]
>
> Jeg har et Msi Geforce"4" Mx420 ddr. Jeg får en 3dmark score på 2900.
> Mit system er Duron 750 256mb 133Sdram. Følgende bundkort:

Ifølge:
http://sj.dfi.com.tw/product/fetch.asp?theValue=AK74-EC

kan du sagtens smide en Duron/Athlon 1200 MHz i. Der står så and faster...
hvad man så skal lægge i det. Ved ikke om den kan køre med XP CPU'er...

--
Martin K

Fra : Peter Pan

Dato : 27-10-02 22:25

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> wrote in message

> [...]
> hvad man så skal lægge i det. Ved ikke om den kan køre med XP CPU'er...

Det er et KT133 chipsæt uden "A". Så det kan kun køre 100 MHz FSB. Derfor
kan det ikke køre Athlon XP processorer.
Den hurtigste processor er nok en Duron 1300 MHz eller en Thunderbird 1400
MHz (100 MHz FSB versionen)

Mvh
Anders

Fra : Flemming M. Hansen

Dato : 28-10-02 08:11

For det første kan du ikke regne med tallene du finder på Madonion. Der er
meget snyd og driver tweaks, for at opnå en større score.
Og mon ikke der skulle være nogen der kan redigere i deres 3dp.-fil.

http://service.madonion.com/compare?2k1=4876100

Jeg mener ikke at dit MX 420 er meget hurtigere end mit gamle geforce 1 DDR.

Jeg har vist også læst et sted på nettet, at kortet skulle svare til Geforce
2 MX 400.

En score på 6000 holder ikke med dette kort, gennemsnittet er 4000 på
Madonion hvilket jeg også tvivler lidt på.

Din CPU kan sagtens trække et større grafikkort.

http://gear.ign.com/articles/364/364167p1.html

Når du køber et Gerforce 4 MX420 får du heller ikke meget for pengene.

Flemming M. Hansen
Kbh. NV.

Fra : Villy Jensen

Dato : 28-10-02 15:36

> [...]
> kan presse en 1100-1200 mhz processor i sammentidig med jeg beholder mine

Jeg kunne ihvertfald se en BETYDELIG hastighedsforøgelse mht. fps, med mit
GF2MX 32 MB, dengang jeg skiftede resten af mit PII 450 (PC100) system
ud med en T-bird 1000 (PC133).

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 28-10-02 16:28

"Villy Jensen" <vje@e-mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> Jeg kunne ihvertfald se en BETYDELIG hastighedsforøgelse mht. fps, med mit
> GF2MX 32 MB, dengang jeg skiftede resten af mit PII 450 (PC100) system

Ok jeg tror jeg prøver at finde en anden processor og beholder de ram og
bundkort jeg har...
Mange tak for svarende!

Hygge