Hvad er der galt med DCU ?
Fra : Søren

Dato : 27-10-02 19:59

Som ny ejer af CV. får man et tilbud om medlemskab af DCU til halv pris.
Dette benyttede vi os af, men nu hvor der opkræves abonnement for det næste
år er jeg i tvivl om det nu er en så god ide'. Tvivlen er opstået efter at
have læst indlæg flere steder, hvor der er en massiv kritik af DCU. Jeg har
ikke helt forstået hvad kritikken. Er der en der vil forklare en CV.
grønskolling hvad der er galt, og om der findes nogle ordentlige
alternativer hvis kritikken er berettiget ?

Venlig hilsen Søren

Fra : Bjarne

Dato : 27-10-02 20:40

In article <eFWu9.135$eB4.2730@news.get2net.dk>,
   "Søren" <sorenbh@get2net.dk> writes:
> [...]
> grønskolling hvad der er galt, og om der findes nogle ordentlige
> alternativer hvis kritikken er berettiget ?
Er det ikke fuldstændig ligegyldigt hvad de andre mener ?

Min kone elsker at læse bladet, vi får campingpas, rabat på nogle af de
campingpladser vi bruger og vi har glæde af færgerabatterne, så hvad kommer
det os ved, at nogle få brokker sig over DCU ?

Dem der brokker sig kan jo bare lade være med at være medlem og os der
er tilfredse er medlemmer.

Længere er den vel ikke.

mvh,
Bjarne

Fra : Carsten Stage

Dato : 27-10-02 21:42

Bjarne wrote:

> Er det ikke fuldstændig ligegyldigt
> hvad de andre mener ?

Jo, det er det da - hvis man fravælger at høre om andres erfaringer...

> Min kone elsker at læse bladet, vi får campingpas, rabat på nogle af
> de campingpladser vi bruger og vi har glæde af færgerabatterne, så
> hvad kommer det os ved, at nogle få brokker sig over DCU ?

Det er da også fint nok - men hvis du dykker dybere ned i foreningen,
vil du finde en del råddenskab!

Prøv bare at læse tråden "Tilfredse med ngr. uden redigering?" fra
starten af september måned, hvor jeg blandt andet skrev:

Tilbage i oktober 2000 var der campingrelateret debat flere
steder - præcis som det er i dag - og ønsket om at samle det blev
rejst
fra flere. Der blev også udtrykt ønske om, at DCU's Mellem Campister
blev tilgængeligt som n yhedsgruppe - hvilket er teknisk muligt.

I den periode kom jeg i kontakt med DCU's daværende webmaster Steen
Ammitzbøll, der arbejde på at skabe en ny brugerflade til DCU's
daværende web-site. En kontakt der førte til, at Hans Jørgen Hvidberg
(
http://hansj.dk ), Per jespersen ( http://www.backtonature.dk/ ) samt
jeg selv deltog i udformningen af den nuværende DCU web-site i løbet
af
det følgende forår.

I samme periode gik debatten på, om det var nødvendigt med pladser med
de mange stjerner og faciliteter - en debat der gav initiativgruppen
til
BTN et møde med DCU's ledelse. Mødet fik en brat ende, inden BTN
-gruppen var færdige med deres fremlæggelse - man havde ikke mere tid
til at lytte på dem fra DCU's side.

På DCU's debatforum rejste der sig kritik at DCU på flere områder, og
flere begyndte at grave lidt dybere i, hvad vi som campister kunne
forvente af vores interesseorganisation. På kreds 2's
generalforsamling
blev der stillet enkelte spørgsmål til landsformanden - som hurtigt
udmeldte, at han ikke gad svare på flere spørgsmål! Se min oplevelse
af
generalforsamlingen på:
http://home19.inet.tele.dk/cstage/camping/gen2002.htm

I debatten deltog desværre debattører, som ikke forstod at holde et
vist
niveau, hvorfor situationen brændte sammen i sommeren 2001, hvor der
forekom flere sletninger af indlæg. Der blev indført et regelsæt for
benyttelse af DCU's debatforum, som gav DCU mulighed for at slette alt
hvad de ikke var enige i, hvorfor den ophedede debat fortsatte. Det
betød lukning af DCU's debatforum i flere omgange - kulminerende med
at
man genåbnede med den aldrende, og meget erfarne campist samt
tidligere
formand for DCU's kreds 2, Johs Steenfeldt Laursen i moderatorrollen.

I hele 2001 var der en intensiv korrespondance med DCU's webmaster
vedrørende DCU's internet engagement - en korrespondance der i vid
udstrækning blev sendt i kopi til DCU's redaktør Jørgen W. Fröhlich og
landsformand Bjarne Jensen, der dog stort set aldrig deltog aktivt.

Efter indsættelse af moderator blev DCU's debatforum i stadig højere
grad offer for hans oftest uforståelige sletninger og ændringer af
folks
indlæg - klager herover til redaktør Jørgen W. Fröhlich og
landsformand
Bjarne Jensen førte ikke til noget, ikke engang svar eller kvittering
fik man retur.

Tilbage står DCU som en vaklende kolos på lerfødder, med en
landsformand
der gentagne gange siger/skriver en ting, for efterfølgende at gøre
noget helt andet.

> Det forekommer uoverkommeligt at følge med i alle debatforum .
> især de, der
> som hotforum og dcu kører meget langsomt, eller sletter, også
> i det der ikke er det rene snot -

Jo, der er nok at vælge imellem - men Tommy Hansens HotForum på:
http://www.hotforum.dk/hotforum/instance/DD648FF0.nsf er OK - der er
indlæg som ikke bliver godkendt, men det er indlæg som alligevel ikke
er
til andet end at chikanere andre debattører.

Der har på Tommys forum ikke, så vidt jeg ved, været sletninger af
relevante indlæg - det er specifikt skribenten BB som er årsag til at
både DCU og Tommy har måttet moderere deres debatfora. BB's indlæg er

grove og svinske, at det fik HotForum til at nedlægge hans debatforum.

> Var i går på hotforum for at opdatere, følge med, men
> syntes, at det virkede utrolig kedsommeligt at vente på indlæg der
måske
> viser sig at være temmelig personlige, selvcentrerede, promoverende
> budskaber og rene ordkløverier.

Den slags indlæg ses stadig - på BB's eget debatforum:

http://www.hotforum.dk/hotforum/instance/853db7df.nsf/date?openview&ex
pand=1

Det ser man da ikke på Tommys forum?

> - hvori man fortolker antyder og beviser
> et eller andet, der lynhurtigt ligger hen i tåger for dem der måske
ikke har
> været med for starten, evt. i et anden tråd eller gr/forum.

Der er en del som vil gå hen over hovedet på dem der ikke har fulgt
debatten i et stykke tid - men sådan er det jo også med samtalen, du

lige lytte lidt, før du kan deltage.

> Hertil kommer, at man heller ikke er særlig opfindsomme med
titlerne, så
> det derfra er umuligt at gennemskue, hvad og hvem.

Rigtigt.

> Jeg hæftede mig ved, at man på hotforum også var nervøse for hvem
man
> egentlig debatterede med, og om der sådan kunne være en skjult
dagsorden. -

Det har vi set så tit, at det ikke er så underligt.

> Jeg har efterhånden opdaget, at der på nogles hjemmesider ligger
lidt stof
> gemt om uenigheden med dcu, og kæder det også, uden at vide
hvorfor, sammen
> med opkomsten af btn, som man, af mig ukendte årsager måske ikke
kunne
> akseptere ( rabatter ? forretningsmæssige årsager? - hvis og
hvorfra ?)

> Disse forhold virker umulige at gennemskue for en efterfølgende
sagesløs
> tilskuer..

Ja, det må være uoverskueligt i starten, men hvis man deltager eller
bare "lytter med" i et stykke tid, så vil tingene som regel falde på
plads.

> Der skulle vel ikke være et par troværdige "historikere", der
neutralt kan
> fremlægge forhistorien, så et par måske udmærkede sager kan vurderes
i et
> bredere plan, af os, den brede hob.

Jeg har vist ikke ramt meget forbi - men det er en stor mundfuld du
beder om. Spørg igen, hvis noget skal uddybes.

> De - 80 % stemmekvæg i f.eks. dcu, er
> måske ikke så umulige, hvis argumenterne holder, og ikke fremlægges
alt for
> trættende.

Gid du havde ret - men jeg tror det ikke. Det bygger jeg på
erfaringerne
fra andre store, landsdækkende foreninger, hvor der også er de meget

(vel under 5% af det samlede medlemstal) der bestemmer over de mange.

> Er der nogle her med overblik ? Måske stof til en særlig site.?
korte
> fakta ........

Kort! Det lader sig ikke gøre...

> Talte med en campingven i formiddags, der beklagede, at man ikke
stadigvæk i
> dcu beskæftigede sig med anvisninger til at bygge telte, og
tilsyneladende
> helt havde glemt sine rødder. (Der skulle stadig stå 3 i
Humle-/Hornbæk (?)

Det hænger sammen med at 80% af medlemmerne (oplyser de selv) har
campingvogn.

> Dette forum er måske stedet til at dreje udviklingen i ønsket
retning, men
> så må man prøve at komme ud - En god sober fremstilling fremmer
sympatien.

Nu har du hevet proppen af flasken, lad os se, hvad der kommer ud.

> Jeg er ikke medlem i dcu og har sådan aldrig været til
generalforsamling -

Du skal være velkommen - og det er fordelagtigt, hvis du vel og mærke
kan udnytte deres rabatstruktur (gratis børn på DCU's pladser).

Altså, hvis du bare er almindeligt medlem, der betragter de rabatter
der tilbydes og kredsarrangementerne som nok, så kan du da godt være
medlem, uden problemer.

> Dem der brokker sig kan jo bare lade være med at være medlem og os
der
> er tilfredse er medlemmer.

Det generer mig at du skriver "brokker sig"! Den konstruktive kritik
du finder rundt omkring på nettet, er baseret på konkrete erfaringer -
og det er ikke brok.

Prøv at læse om min oplevelse af en kredsgeneralforsamling i DCU - og
fortæl mig så, at det er OK... Du finder den omtalte beskrivelse her:

http://home19.inet.tele.dk/cstage/camping/gen2002.htm

Med venlig hilsen,
--
Carsten Stage

Bruger du OE, så brug denne: http://flash.to/oe-quotefix

Fra : Jørgen L.

Dato : 27-10-02 21:49

Carsten Jeg kan ikke se hvorfor du er så utilfreds med DCU, du var jo til
kredsgeneralforsamlingen, og du stillede jo ikke engang op til bestyrelsen,
så du vil jo ikke selv gøre noget aktivt for at ændre/forbedre foreningen.
Jeg ved godt alt det du har været igennem med formanden men det er jo ikke
nok bare at råbe op når du ikke vil lave et stykke arbejde i DCU.

Så jeg syntes at du skulle melde dig ud, når du er så utilfreds.

Hilsen Jørgen

Fra : Carsten Stage

Dato : 28-10-02 07:08

Jørgen L. <noemail@nospam.dk> wrote:

> Carsten Jeg kan ikke se hvorfor du er så utilfreds med DCU,

Det burde ellers fremgå af tidligere indlæg.

> du var jo
> til kredsgeneralforsamlingen, og du stillede jo ikke engang op til
> bestyrelsen, så du vil jo ikke selv gøre noget aktivt for at
> ændre/forbedre foreningen.

Nu er du lidt hurtig i aftrækket, Jørgen. Jeg vil skam gerne gøre
noget, for at få en bedre forening - men at lade sig vælge til en
kredsbestyrelse, bestående af 10-20 personer afhængig af kredsens
størrelse, nytter altså ikke noget.
Der skal simpelthen en holdningsændring til hos de folkevalgte, der
skal stilles krav om åbenhed opad i hierarkiet. Så længe det ikke
sker, ændres DCU ikke. Jeg kunne ikke tænke mig at sidde i en
kredsbestyrelse, som ser det som sin vigtiske opgave at arrangere alt
det man i dag ser fra kredsene - uden at man kan se, om der er
interesse i at gøre DCU tilo en slagkraftig forbrugerorganisation for
medlemmerne.

> Jeg ved godt alt det du har været igennem
> med formanden men det er jo ikke nok bare at råbe op når du ikke vil
> lave et stykke arbejde i DCU.

Jeg ville gerne have haft debatten med Bjarne Jensen, men han fortalte
klart og tydeligt fra kredsgeneralforsamlingens talerstol, at nu gad
han ikke svare på flere spørgsmål - en uhørt udtalelse på en forenings
generalforsamling og en holdning, der bestemt ikke er tidssvarende,
men nok et godt eksempel på, hvordan han egenrådigt styrer DCU med
hård hånd.

Det er, som beskrevet ovenfor, ikke fordi jeg ikke vil gøre et stykke
arbejde for DCU, men nærmere et spørgsmål om, at jeg bruger den energi
jeg p.t. kan og vil investere i det. Og noget af det vigtigste er, at
forsøge at få flere til at indse hvordan det står til, i den forening
der burde være "vores", campisternes organisation og ikke branchens
som det ser ud nu.

> Så jeg syntes at du skulle melde dig ud, når du er så utilfreds.

Tanken har bestemt også været der - men så fratager jeg mig en del af
retten til at deltage i debatten om DCU - og det vil jeg ikke.

Med venlig hilsen,

Fra : Ewan Pedersen

Dato : 29-10-02 22:09

Den holdning du fremlægger her med at man skal stille op til bestyrelsen
fordi man har en anden holdning, så er du fuldstændig på side sporet. Det er
sku da derfor at der ikke kommer nogen. Men ved at lytte til hvad folk siger
og virkeligt åbner sit hoved og prøver at forstå hvad folk siger, først der
kommer man vidre.

Ewan

Fra : Gismo

Dato : 26-10-02 22:14

Carsten Stage wrote:

En hel masse.

Og det kunne ikke være skrevet på en mere sober og neutral måde.
Jeg giver Carsten Stage fuldstændig ret i det skrevede, dog vil jeg føje en
lille kommentar
til det der blev skrevet i tråden om bladet, bladet er et godt eksembel på
at DCU er en del farvet
af campingforhandlerne, i forrige blad var der en artikel om køb af CV i
Tyskland .
Af artiklen fremgik det at besparelserne var mindre end ulemperne. og det er
ikke det jeg
fornemmer når læser indlæggene rundt omkring på nettet.

Hvis jeg ikke havde 2 børn under 12, kune jeg ikke drømme om at være medlem
af DCU.
Pladsernes normal priser er højere end andre tilsvarende pladser, men det er
jo noget med
matematik. Kan det betale sig eller ej.

Det er dog lidt skuffende, at de ikke tager sig tid til at lytte
til medlemmene. Det er derfor de er der.

Gismo

Fra : Jørgen L.

Dato : 28-10-02 01:58

> Det er dog lidt skuffende, at de ikke tager sig tid til at lytte
> til medlemmene. Det er derfor de er der.

Nu er der intet der hindre dig i at gå ind i bestyrelses arbejdet, det er
næsten altid svært finde folk til disse poster, men altid nemt at finde folk
der brokker sig.

Hilsen Jørgen

Fra : Tommy Hansen

Dato : 28-10-02 18:30

> [...]
kommer
> det os ved, at nogle få brokker sig over DCU ?

Et reklameblad som DCU's plejer at være helt gratis. Hvis det er et blad med
egne artikler, holdninger og kritisk forbrugerstof som f.eks. FDM's Motor,
så vil jeg gerne give penge for det. Prøv selv at nærlæse det !

> Dem der brokker sig kan jo bare lade være med at være medlem og os der
> er tilfredse er medlemmer.

JA, helt rigtigt.

MVH Tommy

Fra : Jørgen L.

Dato : 27-10-02 22:03

"Søren" <sorenbh@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
næste
> år er jeg i tvivl om det nu er en så god ide'.

Hej Søren.

Der da flere foreninger, DCK, mærkeklubber (Polar, Knaus osv.)
Nu ved jeg ikke hvad du forventer af DCU, DCK osv.

I DCU er der på deres CV-pladser billigere overnatninger og jeres evt. børn
under 12 år er gratis.
der er en del samarbejds pladser.
de har forskellige rabat ordninger med færger.
der et rimmelig godt blad, godt nok med mange annoncer men det er med til at
betale bladet.
men det jeg syntes er det bedste er at de arangere forskelige ture til ind
og udland, på disse ture korte som lange, møde man forskelige med campister
og man finder måske nye venner.

> [...]
> grønskolling hvad der er galt, og om der findes nogle ordentlige
> alternativer hvis kritikken er berettiget ?

Kritikken går ud på at DCU i bund og grund er usmidigt bygget op, men dem
som brokker sig vil ikke selv gå ind i bestyrelses arbejdet og gøre noget
ved det indefra.

nu ved jeg ikke hvor du bor, men hvis du er glad for bladet og måske
overnatter på en dcu plads en gang i mellem, ja så får du jo dine
medlemspenge igen på den måde.

spørg endelig igen hvis der er andre spørgsmål.

Hilsen Jørgen

Fra : PHK

Dato : 28-10-02 10:33

> spørg endelig igen hvis der er andre spørgsmål.

Jeg kunne da vældig godt tænke mig at lide at vide hvad det er du/I synes
der er så godt ved DCU-bladet.

Personlig synes jeg der er alt for mange la-la artikler, de kan være
ulæselige (jeg husker ikke forfatterens navn, men han har skrevet rigtig
mange artikler der aldrig burde være brugt tryksværte på), kulørte (f.eks.
artiklen om køb af campingvogn i Tyskland), ligegyldige (især sidste nr,
OKT-nummeret, indeholder artikler som burde have været udskiftet med noget
mere relevant. Og så er der alle klappen på skuldre udsendelserne, hvor
toppen fortæller sig selv og andre hvor gode de er. Det kan vi andre ikke
rigtig bruge til andet end at grine af, samler man udtalelser fra toppen
igennem de sidste 2 år er der mange modsigelser imellem.

Gad vide om Frølich og B. Jensen er campister. Jeg tillader mig at tvivle.
Jeg turde i hvert til fælde ikke komme ud imellem rigtige campister som
formand med de holdninger der bliver lagt for dagen.

--
_
|_|

Fra : Jørgen L.

Dato : 28-10-02 11:50

> [...]
> artiklen om køb af campingvogn i Tyskland), ligegyldige (især sidste nr,

Personlig kan jeg godt lide artikler om forskelige rejsemål, disse giver
ideer til fremtidige rejser.
Jeg giver dig ret i at de artikler omkring gennemgang af div. vogne hos
forskelige forhandlere er der ikke meget ben i, da man jo for at se om de
(værkstedet) levere et ordentlig stykke arbejde, skal læse mellem linjerne,
altså hvad de ikke skriver.

ang. artiklen om køb af vogne i Tyskland, ja så er jeg enig med dig om at
man kun belyste en side og det er den mest negative.

Bladet giver mig også mulighed for at følge med i de ture som kredsene laver
indland som udland.

Bladet er også det der umidelbart trækker flest folk ind, så et eller andet
må det jo gøre. Men hvis du spørger mig så ville jeg hellere have et mindre
blad der var mindre afhængig annonce intægter. Da bladet er et af de rigtig
store udgifts områder, er man nød til at have disse annoncer.

Hilsen Jørgen

Fra : Carsten Stage

Dato : 28-10-02 12:48

Jørgen L. <noemail@nospam.dk> wrote:

> Personlig kan jeg godt lide artikler om forskelige rejsemål, disse
> giver ideer til fremtidige rejser.

Der rammer du også de artikler, der som nok de eneste, kan siges at
have værdi.

> ang. artiklen om køb af vogne i Tyskland, ja så er jeg enig med dig
> om at man kun belyste en side og det er den mest negative.

Når man så tænker på, at det er din og min organisation, der leverer
den, er det lidt grotesk, at artiklen i meget høj grad beskytter den
danske campingbranche og ikke medlemmernes interesser.

> Bladet giver mig også mulighed for at følge med i de ture som
> kredsene laver indland som udland.

Jo, rigtigt nok - men det kan du også finde på nettet.

> Bladet er også det der umidelbart trækker flest folk ind, så et
eller
> andet må det jo gøre.

Jamen det har du da ret i - de første 4-5 blade jeg fik, efter at have
købt campingvogn, blev da også støvsuget for informationer. Men
allerede efter det halve år var gået, var det åbenlyst, at der ikke
var mere at hente der. Alle informationer om camping findes bedre og
hurtigere mange andre steder.

> Men hvis du spørger mig så ville jeg hellere
> have et mindre blad der var mindre afhængig annonce intægter. Da
> bladet er et af de rigtig store udgifts områder, er man nød til at
> have disse annoncer.

Det kan have noget at sige, men så længe DCU ikke vil vise medlemmerne
regnskaberne, så har vi ikke reel mulighed for at vurdere om det
forholder sig sådan. Med små 60.000 medlemskaber, kommer der trods alt
omkring Kr. 18 mil. i kassen om året. Hertil kommer alle indtægterne
fra DCU's forretningsområder, der jo strækker sig fra at drive
campingpladser (hvis regnskaber vi heller ikke må se), til at sælge
færdigpakkede rejser til forskellige destinationer rundt omkring i
verden - noget DCU med garanti ikke gør for sjovt.

Det nærmeste vi kommer til et regnskab er det vi ser her:

http://www.masterpiece.dk/UploadetFiles/403/68/73_75.pdf

Det er omtale af repræsentantskabsmødet 2001, der viser en lille smule
regnskab - ikke engang i forbindelse med kredsenes generalforsamlinger
i foråret 2002 mener jeg der blev bragt noget som helst i medlemsbladt
Camping Fritid.

Med venlig hilsen,

Fra : PHK

Dato : 28-10-02 14:28

> [...]
rigtig
> store udgifts områder, er man nød til at have disse annoncer.

Jeg kender en bilklub på 12-1400 medlemmer som laver et blad der er fuldt på
højde med Camping Fritids hvad angår papirkvalitet, dog udkommer den kun 6
gange årlig med svjv 48 sider hver gang.

Denne klub er ikke afhængig af reklamer, men kan i princippet godt udgive
bladet for det der gives i kontingent, hvilket er omtrent det samme som vi
betaler DCU.

Var der nu f.eks. 7-8.000 medlemmer, ville disse medlemmer kunne betale
klubbladet.

I DCU er der 50.000+ medlemmer - og DCU er tilsyneladende afhængig af
annoncerne.

Så spørger jeg: Hvor ender den store stak penge som så er i overskud fra de
resterende ca. 42.000 medlemmer?

Hvorfor må vi ikke se regnskaberne?

Hvorfor hidser bestyrelsesmedlemmerne sig op når man spørger til hvordan
regnskabet ser ud i forbindelse med et træf?

Hvor ender vores penge?

--
_
|_|

Fra : Hans

Dato : 28-10-02 18:53

"PHK" <phk_STOPSPAM@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> Hvorfor hidser bestyrelsesmedlemmerne sig op når man spørger til hvordan
> regnskabet ser ud i forbindelse med et træf?

Sandheden er at stævner sjældent giver stort overskud, og underskud ved
andrer stævner skal jo også dækkes.
Jeg forstår egentlig ikke at der er så megen fokus på stævnernes likviditet,
for det er pebernødder i den store sammenhæng.

> Hvor ender vores penge?

Til glæde for jer selv og jeres familier

Venlig hilsen Hans
www.solifer.dk

Fra : Carsten Stage

Dato : 28-10-02 21:53

Hans <solifer@fritid.tdcadsl.dk> wrote:
> [...]

> Jeg forstår egentlig ikke at der er så megen fokus på stævnernes
> likviditet, for det er pebernødder i den store sammenhæng.

Hans, det er en brik i regnskabet - og i min verden virker det
suspekt, at man ikke vil vise medlemmerne, hvad deres penge går til.
Vi har år 2002, hvor der i høj grad bør være åbenhed i
administrationen - også i en forening, Det er ikke stævnerne der
fokuseres på, men regnskabet som sådan.

> Til glæde for jer selv og jeres familier

Som kredsbestyrelsesmedlem kan du ikke sige andet - og jeg har da
heller ikke belæg for at sige, at det ikke forholder sig sådan. Men
igen, alle andre foreninger, lige fra politiske foreninger til små
lokale klubber, fremlægger et regnskab - men i DCU må medlemmerne ikke
se det?

Med venlig hilsen,

Fra : PHK

Dato : 29-10-02 09:28

"Hans" <solifer@fritid.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Sandheden er at stævner sjældent giver stort overskud, og underskud ved
> andrer stævner skal jo også dækkes.

Nå - så lad os få det frem i lyset. Hvorfor skal det være en hemmelighed?

> Jeg forstår egentlig ikke at der er så megen fokus på stævnernes
likviditet,
> for det er pebernødder i den store sammenhæng.

Man fokuserer på økonomien i DCU.

> Til glæde for jer selv og jeres familier

Tjahh ..

--
_
|_|

Fra : Tommy Hansen

Dato : 29-10-02 18:37

> [...]
likviditet,
> for det er pebernødder i den store sammenhæng.

Så vidt jeg kan se er det en meget lille minoritet som deltager i de omtalte
stævner. Måske skulle de ikke støttes ?

> Til glæde for jer selv og jeres familier

Hvordan det ?

Fra : Tommy Hansen

Dato : 28-10-02 18:33

> Gad vide om Frølich og B. Jensen er campister. Jeg tillader mig at tvivle.
> Jeg turde i hvert til fælde ikke komme ud imellem rigtige campister som
> formand med de holdninger der bliver lagt for dagen.

Ja, der er du inde på noget helt rigtigt. Hele DCU bærer præg af IKKE at
være ledet af campister og det er nok hovedproblemet.

MVH Tommy

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-10-02 19:36

"Tommy Hansen" <tommy.hansen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hele DCU bærer præg af IKKE at
> være ledet af campister og det
> er nok hovedproblemet.

Derfor meldte jeg mig også ud for snart mange år siden!

Se mit nye forsøg på at lave en webside :
http://hjem.get2net.dk/AFA1441/test/

Fra : Hans

Dato : 28-10-02 18:44

> [...]
> rigtig bruge til andet end at grine af, samler man udtalelser fra toppen
> igennem de sidste 2 år er der mange modsigelser imellem.

Det er svært at gøre alle tilfredse, prøv at sende egne oplevelser til
bladet, det er jo et foreningsblad.

> Gad vide om Frølich og B. Jensen er campister. Jeg tillader mig at tvivle.
> Jeg turde i hvert til fælde ikke komme ud imellem rigtige campister som
> formand med de holdninger der bliver lagt for dagen.

Bjarne Jensen er skam campist, han er endog en flittig campist, jeg har
mødt ham flere gange. Han er også en campist der interesserer sig for DCU´s
pladser.

Venlig Hilsen Hans

http://www.solifer.dk

Fra : Carsten Stage

Dato : 28-10-02 20:50

Hans wrote:

> Det er svært at gøre alle tilfredse, prøv at sende egne oplevelser
til
> bladet, det er jo et foreningsblad.

He, det har du ret i - men tror du selv, som bestyrelsesmedlem i DCU
kreds 2, at en artikel omhandlende alle fordele ved *ikke* at handle
hos medlemmer af den danske campingbranche, ville blive vist? Jeg har
endog meget svært ved at forestille mig at det ville ske!

> Bjarne Jensen er skam campist, han er endog en flittig campist, jeg
> har mødt ham flere gange. Han er også en campist der interesserer
sig
> for DCU´s pladser.

Det manglede da også bare...

Læg forresten mærke til, at jeg flere steder har rost de forskellige
kredse for det store atbejde de udfører i forbindelse med diverse
træf! Kritikken af organisationen går på, at der fra
kredsbestyrelserne og opad i hierarkiet vist ikke er megen aktivitet -
og slet ikke noget den anden vej, eller er det kredsene der ikke
vidergiver informationerne til medlemmerne?

--
Med venlig hilsen,

Fra : Arne Keller

Dato : 27-10-02 22:53

On Sun, 27 Oct 2002 19:59:05 +0100, "Søren" <sorenbh@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>grønskolling hvad der er galt, og om der findes nogle ordentlige
>alternativer hvis kritikken er berettiget ?

Hvis du ser på økonomi kan du jo regne lidt på om du får nok for dine
penge, er bladet og de rabatter du benytter dig af mere værd end dit
kontingent så forbliv medlem.

Jeg mener selv at jeg kan få flere og bedre informationer på
internettet end i DCUs blad, rabatterne benyttede jeg mig kun af i
ringe grad, de fleste kan man finde lige så gode eller bedre andre
steder.

Den kritik jeg i starten deltog i gik på demokratiet i DCU, da man
begyndte at anvende internettet åbnede man også for kritik og
meningsudvekslinger i direkte form.
Denne kritik kunne ledelsen i DCU ikke tåle, man var ikke
tilstrækkelig demokratisk og åben til at kunne argumentere for hvordan
foreningen fungerede.
Derfor blev DCU mellem campister aldrig det fantastiske forum det
kunne have blevet.

Jeg forsøgte selv at få indflydelse i min kreds, men kondi bingo og
kaffe var vigtigere end foreningens fremtid.

Jeg mener at DCU er en gammeldags udemokratisk "forening" jeg tror
ikke at den nuværende ledelse kan varetage en moderne organisation.

Jeg har selv taget konsekvensen og er ikke længere medlem.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.

Fra : Henrik Høgh

Dato : 28-10-02 11:54

Søren wrote:
> [...]
> der en der vil forklare en CV. grønskolling hvad der er galt, og om
> der findes nogle ordentlige alternativer hvis kritikken er berettiget

Hej Alle.
MÅ jeg henvise til gruppens fundats.

KLIP
Rejsebeskrivelser henvises til dk.fritid.rejse.
Debatter vedrørende grupper/foreninger/personer hører ikke hjemme i
denne gruppe.
KLIP

Pas på ikke at komme for tæt på denne regel. Vi skulle helst ikke gentage
"sucesen" fra DCU.

Henrik Værum Høgh

Fra : Gismo

Dato : 27-10-02 12:45

Henrik Høgh wrote:

> Henrik Høgh wrote:

> Hej Alle.
> MÅ jeg henvise til gruppens fundats.

Ja gerne.

> Pas på ikke at komme for tæt på denne regel. Vi skulle helst ikke
> gentage "sucesen" fra DCU.

Hvorfor må debatter vedrørende grupper/foreninger/personer ikke debatteres
her,
så længe de er camping relaterede kan jeg ikke se problemet.

> [...]
> Rejsebeskrivelser henvises til dk.fritid.rejse.
> Debatter vedrørende grupper/foreninger/personer hører ikke hjemme i

DCU ødelagde selv deres side ved at der ikke måtte snakkes og andet end
"sorte striber og utætte
vandhaner" det blev forbudt at sætte www. adresser på indlæg. og diskuterer
campingpladser
især DCU's. Jeg mener at hvis nogen spørger om forhold (toiletter,
legepladser og ling.)
på en campingplads, skal der være plads til at folk kan svarer, ellers kunne
spørgeren lige så
godt nøjes med at læse reklamerne for pladserne, trykte og nettet o.s.v. dog
skal man være
klar over at det er den enkeltes syn på pladen der er beskrevet, er en
pesonlig vurdering.

Gismo.

Fra : Gismo

Dato : 27-10-02 12:51

> [...]

skal man være
klar over at det er den enkeltes syn på pladen der er beskrevet, er en

Undskyld indlægget også havnende længere oppe.

Gismo.

Fra : Carsten Stage

Dato : 28-10-02 13:14

Henrik Høgh wrote:

> MÅ jeg henvise til gruppens fundats.

Selvfølgelig må du det...

> Debatter vedrørende grupper/foreninger/personer hører ikke hjemme i
> denne gruppe.
> Pas på ikke at komme for tæt på denne regel. Vi skulle helst ikke
> gentage "sucesen" fra DCU.

Det var præcis for at undgå denne situation, at jeg foretrak den anden
OTD der var for gruppen. Nuværende fundats siger:

"Erfaringer:
Udveksling af erfaringer brugerne imellem, omhandlende campingudstyr
og dets anvendelse og pris.
Erfaringsudveksling vedrørende brug/oplevelser af campingpladser
(indretning, faciliteter,tilkørselsforhold, pladsstørrelser m.m.)
Erfaringer vedrørende ruteplanlægning, turplanlægning (dagsmarchers
længde, pauser, m.m) campingrejsemål.

Teknik:
Indretning af campingvogne/teltvogne/telte.
Fejl og afhjælpning af fejl på campingudstyr, tips og tricks til at
gøre campingudstyret bedre, samspil imellem trækkende køretøjer og
campingvogn/teltvogn.

Love og Regler:
Diskussion og forespørgsel om love og regler, der vedrører camping
både i Danmark og udlandet.

Rejsebeskrivelser henvises til dk.fritid.rejse.
Debatter vedrørende grupper/foreninger/personer hører ikke hjemme i
denne gruppe."

Bo Larsens formulering kommer her, var bestemt at foretrække:

"Gruppens formål er at stille et forum tilrådighed for de der ønsker
at debattere alle aspekter vedr. camping. Det være sig campister der
kører med deres vogne samt fastliggere, og selvfølgelig også dem der
camperer i telt.

Spørgsmål kan stilles - viden, erfaringer og meninger kan udveksles.

Det anses som en selvfølgelighed, at der er høj net-etikette i
gruppen,
og bemærkninger så som; "fastliggere er ikke campister" o.s.v. hører
ikke hjemme i gruppen. Det er selvfølgelig iorden at have sin egen
mening, men den slags udtalelser danner ikke just grundlag for en god
diskussion.

Privat køb og salgs indlæg henvises til dk.marked.privat.
Ligesom kommercielle reklamer og tilbud eller andet kommercielt ikke
hører til i gruppen. i gruppen.

Der må ikke vedhæftes billeder (binære bilag) gennem gruppen, men man
er
velkommen til at komme med henvisninger til ens egen hjemmeside, hvor
billederne kan postes. Eller lægge dem i dk.binær, med henvisning i
dk.fritid.camping

Selvfølgelig skal almindelig netikette overholdes - altså "gå efter
bolden og ikke personen". Det var problemet som du nævner, og ikke at
der blev debatteret sobert.

Senere viste det sig, at DCU heller ikke ville acceptere sober /
kritisk / konstruktiv debat om foreningen, hvorfor det senere gik
amok.

Selvfølgelig skal campister kunne debattere campingrelaterede emner -
også DCU, BTN eller hvilken forening det nu drejer sig om.

Denne tråd blev startet som en pæn forespørgsel, og spørgeren fik sit
/ sine svar, og det mo være det det drejer sig om.

Konklusionen kunne meget vel være, skal vi have ændret fundatsen, så
vi også kan tage debatten om for eksempel DCU?

--
Med venlig hilsen,

Fra : sogs

Dato : 28-10-02 15:46

Carsten Stage wrote:

> Selvfølgelig må du det...

mvh sten

Fra : PHK

Dato : 28-10-02 17:08

"Carsten Stage" <stage@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> Henrik Høgh wrote:

> Konklusionen kunne meget vel være, skal vi have ændret fundatsen, så
> vi også kan tage debatten om for eksempel DCU?

But offcourse!

--
_
|_|

Fra : Janne Madsen

Dato : 28-10-02 20:32

Carsten Stage <stage@fabel.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3dbd2a1a$0$97658$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Konklusionen kunne meget vel være, skal vi have ændret fundatsen, så
> vi også kan tage debatten om for eksempel DCU?

Nej konklusionen må være at det da er skønt at der er et enkelt sted på
nettet hvor man kan tale om camping uden at hver eneste indlæg skal tværes
ind i diskussioner DCU.
Campinglivet er da mere og andet end DCU hvis det kommer der til.
Har i lyst til at diskutere DCU til hudløshed så opret en anden gruppe med
et passende fundat eller hvad pokker sådan noget hedder.
Hvad det angår passer denne gruppes fundat ganske udemærket.
med venlig hilsen
Lennart

Fra : Carsten Stage

Dato : 29-10-02 08:15

Janne Madsen <argo.ls@get2net.dk> wrote:

> Nej konklusionen må være at det da er skønt at der er et enkelt sted
> på nettet hvor man kan tale om camping uden at hver eneste indlæg
> skal tværes ind i diskussioner DCU.

Hej Lennart!

Hmm - det du beskriver som "skønt", svarer temmelig præcist til DCU's
debatforum - Mellem Campister. Der er du i sikkerhed for de uønskede
indlæg, da DCU ikke ønsker medlemmernes debat om foreningen - en uhørt
holdning i år 2002, og i klar strid med formand Bjarne Jensens ledere
i medlemsbladet.

Skulle en enkelt skrive ét, så kan du være sikker på, at moderator
Johannes Steenfeldt Laursen / Johs ikke godkender det, ligesom at de
fleste informative indlæg fra min hånd heller ikke bliver godkendt,
uanset om det indeholder et foreningspolitisk budskab eller ej. Det
samme gælder indlæg med henvisning til http://hansj.dk - da siden er
erklæret uønsket på Mellem Campister, uagtet at Bjarne Jensen har
skrevet til Hans Jørgen, "at indlæg selvfølgelig skal vises, såfremt
det er af almen interesse for campister". Lidt pudsigt - intet er
åbenbart for småt til, at landsformanden skal blande sig i det,

Men hvorfor søren opfatter du det som noget negativt, at nogle
medlemmer interesserer sig for hvad dine og mine penge bruges til? Er
der noget galt i, at nogle ønsker en forening, der reelt er på
campisternes side?

> Campinglivet er da mere og andet end DCU hvis det kommer der til.

Enig, og heldigvis forholder det sig sådan for os alle.

> Har i lyst til at diskutere DCU til hudløshed så opret en anden
> gruppe med et passende fundat eller hvad pokker sådan noget hedder.

Der er en usenetgruppe til campingdebat - så selvfølgelig er DCU
debatten naturligt hjemmehørende her - uanset hvad fundatsen siger.

> Hvad det angår passer denne gruppes fundat ganske udemærket.

Ikke hvis den udelukker et emne, der naturligt hører til under
gruppens overordnede emne.

Med venlig hilsen,

Fra : Jan Bøgh

Dato : 29-10-02 21:47

"Carsten Stage" <stage@fabel.dk> wrote in message

> [...]
> medlemmer interesserer sig for hvad dine og mine penge bruges til? Er
> der noget galt i, at nogle ønsker en forening, der reelt er på

I dette foreningernes land starter man vel blot en ny, hvis der er behov for
det.

> Der er en usenetgruppe til campingdebat - så selvfølgelig er DCU
> debatten naturligt hjemmehørende her - uanset hvad fundatsen siger.

Nej den er ej.
At du har gjort det til din livsopgave at bekæmpe DCU er sikkert udmærket -
men det er ikke i denne gruppe du skal bekæmpe dine vindmøller.

vh
Jan

Fra : Andreas Falck

Dato : 29-10-02 22:03

"Jan Bøgh" <jan@boegh._X_net> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Nej den er ej.
> At du har gjort det til din livsopgave at bekæmpe DCU
> er sikkert udmærket - men det er ikke i denne gruppe
> du skal bekæmpe dine vindmøller.

Måske vi skulle få fundatsen ændret?

Fra : Gismo

Dato : 29-10-02 23:04

Jan Bøgh wrote:
> [...]

> At du har gjort det til din livsopgave at bekæmpe DCU er sikkert
> udmærket - men det er ikke i denne gruppe du skal bekæmpe dine

Hej Jan.

Du læser måske ikke alt hvad Carsten Stage skriver, men du har misforstået
Carstens mission det Carsten virkelig prøver er at styrke DCU, ved bl.a. at
møde op til kredsvalg, tage kontakt til DCU, han forsøger blot at give DCU
værktøjer til at blive en bedre forening, det kan man da ikke klandre en
mand for?

Hvis du vil høres, vil du så ikke henvende dig der, hvor der er flest der
kan give oplysninger?
Nu var det så ikke Carsten Stage der startede med at ville høres

Gismo.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 30-10-02 20:25

"Gismo" <baatnakkedummy@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> værktøjer til at blive en bedre forening, det kan man da ikke klandre en

Næh-nej, det vil jeg da heller ikke. Men jeg synes blot at en melding om at
> Der er en usenetgruppe til campingdebat - så selvfølgelig er DCU
> debatten naturligt hjemmehørende her - uanset hvad fundatsen siger.
ikke er OK. Jeg har faktisk den opfattelse at fundatsen i store træk skal
overholdes. Et enkelt pip i ny og næ generer mig ikke (jeg opfatter ikke mig
selv som flueknepper - bortset fra når det handler om reklamer i NG), men
den tilbagevendende diskussion om DCU er træls.
Ikke fordi jeg har en holdning til DCU. Jeg fik et gratis medlemsskab af DCU
da jeg købte campingvogn og var ved at brække mig over indholdet i bladet,
og fandt absolut ingen fordele ved foreningen. Og selv om jeg er et politisk
menneske, så synes jeg ofte at fritidsinteresseorganisationer er uendeligt
kedelige og at derr er en indbygget tilbøjelighed til at sådanne hurtigt
bliver til levebrød for foreningstoppen og det dertil hørende uundgåelige
sekretariat med voldsom voksetrang. Så for min skyld må de sgu gøre præcis
hvad de vil i denne forening - jeg er komplet ligeglad, blot de ikke suger
midler op af min tegnebog.
Åh jo - var det forresten ikke DCU, der blev misundelige på sejlernes smarte
drescode og ville have strømlinet campingfolket? Hylende grinagtigt!
Men gør endeligt som Andreas foreslår - lav fundatsen om. Jeg kan sagtens
holde ud at springe disse indlæg over.

vh
Jan

Fra : Carsten Stage

Dato : 31-10-02 01:09

Jan Bøgh wrote:

> Jeg har faktisk den opfattelse at fundatsen i store træk
> skal overholdes.

Enig.

> Et enkelt pip i ny og næ generer mig ikke (jeg
> opfatter ikke mig selv som flueknepper - bortset fra når det handler
> om reklamer i NG)

Det er også min opfattelse af dig, så derfor blev jeg lidt overrasket
over din reaktion.

Det eneste jeg mente var, ganske overordnet og uden hensyn til
fundats - så er der et naturligt sammenhæng mellem en interesse og den
forening der organiserer interessen. Derfor mener jeg, at det hører
til i samme gruppe, og derfor mener jeg at den oprindelige formulering
var bedre end den nuværende. Det ville ikke ligne den danske gren af
usenet, at udelukke en del af et emne. Og emnet er efter min mening,
ikke berettiget til en undergruppe for sig selv.

> men den tilbagevendende diskussion om DCU er træls.

Og frustrerende og...

> Ikke fordi jeg har en holdning til DCU...

OK ;)

> Men gør endeligt som
> Andreas foreslår - lav fundatsen om. Jeg kan sagtens holde ud at
> springe disse indlæg over.

Lad os nu se hvad stemningen i gruppen siger...

--
Med venlig hilsen,

Fra : PHK

Dato : 01-11-02 09:29

> [...]
> hvad de vil i denne forening - jeg er komplet ligeglad, blot de ikke suger

Den synes jeg lige vi skal lade stå et øjeblik !!

> Åh jo - var det forresten ikke DCU, der blev misundelige på sejlernes
smarte
> drescode og ville have strømlinet campingfolket? Hylende grinagtigt!

Også den her! :)

--
_
|_|

Fra : Carsten Stage

Dato : 30-10-02 07:16

Jan Bøgh wrote:

> I dette foreningernes land starter man vel blot en ny, hvis der er
> behov for det.

Det er en mulighed - en anden er, at bruge den der allerede er - og så
prøve at påvirke, hvilket kan gøres på flere måder.

> Nej den er ej.

Hvis du har ret, hvor hører den så til...

> At du har gjort det til din livsopgave at bekæmpe DCU er sikkert
> udmærket

Livsopgave - fanden heller... Der er heldigvis meget andet, der
optager mig.

> - men det er ikke i denne gruppe du skal bekæmpe dine
> vindmøller.

Hmm... Vindmøller.

I den historie handlede det vist om, at Don Q. kæmpede imod en
imaginær modstander, et fantasifoster. Kritikken af DCU er meget reel
og konkret og absolut ikke noget opstået i fantasien.

Men da du ikke mener at en debat om en campistorganisation hører
hjemme i denne gruppe - hvor så? I news:dk.fritid eller...?

--
Med venlig hilsen,

Fra : Janne Madsen

Dato : 29-10-02 22:39

Carsten Stage <stage@fabel.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3dbe358a$0$34833$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> medlemmer interesserer sig for hvad dine og mine penge bruges til? Er
> der noget galt i, at nogle ønsker en forening, der reelt er på

Hej Carsten

Nu røg du vist lidt off topic. Jeg kommenterede på ingen måde hverken
positivt eller negativt medlemmerne af DCU's interesser for hvad pengene
bliver brugt til. Jeg kommenterede udelukkende din bemærkning om at denne
gruppes fundats skulle ændres hvilket jeg stadigvæk ikke mener den skal.

> [...]
> debatten naturligt hjemmehørende her - uanset hvad fundatsen siger.

> Ikke hvis den udelukker et emne, der naturligt hører til under

Helt ned på jorden handler debatten om DCU ikke en pind om camping men om
hvordan en mere eller mindre tilfældig forening føres i forhold til sine
medlemmer.
Korrekse mig hvis jeg tager fejl men har du ikke selv været med til at
starte en diskussionsgruppe mere eller mindre med det formål at debattere
DCU? Derudover findes der andre fora hvor det er fuldt tilladt at debattere
DCU så behovet for at føre diskussionen uden for DCU burde i princippet være
dækket. Hvorfor i alverden skal man så ændre fundatsen her. Nej Carsten vi
har diskuteret foreningen DCU i de andre fora, lad os fortsætte med det og
respektere fundatsen her der tilsyneladende siger at det ikke er tilladt.

Med venlig hilsen
Lennart

Fra : Christian Zoega Jess~

Dato : 30-10-02 00:56

Tue, 29 Oct 2002, "Janne Madsen" :

>Helt ned på jorden handler debatten om DCU ikke en pind om camping men om
>hvordan en mere eller mindre tilfældig forening føres i forhold til sine
>medlemmer.

Jeg synes i hvert fald, den handler om ting som interesserer, eller
burde interessere campister. Selv er jeg helt ny campist, hvis hele
erfaring indtil nu beløber sig til et par uger i september på fire
forskellige campingpladser på Sjælland. Før det har jeg snuset til
DCUs blad (hos en bekendt), men jeg synes hurtigt jeg fik en
fornemmelse af, at de emner, der blev omtalt, i realiteten bare var
tekstreklame, betalt af den fabrikant, hvis produkt der var tale om.

Den slags betragtninger synes jeg er interessante for campister, og
altså ikke OT.
--
-czj (Remove _x_ from e-mail address)

Fra : Janne Madsen

Dato : 30-10-02 22:02

Christian Zoega Jessen <zoega@_x_ddf.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:n57uruo81d1l9nd7sujj5pdtau8pvrrion@4ax.com...
> Tue, 29 Oct 2002, "Janne Madsen" :
>
> Den slags betragtninger synes jeg er interessante for campister, og
> altså ikke OT.

Det kan vi sagtens være enige om. Diskussionen drejer sig bare om hvorvidt
der i fundatsen er og skal være hjemmel til at diskutere foreningen DCU,
økonomi, love regler mm. Det mener jeg ikke der skal være

Jeg holder forøvrigt et kanon godt camping magasin ved siden af camping
fritid. Vi kan godt blive enige om at artiklerne i camping fritid er lidt
tynde i forhold til det andet jeg holder men der er ikke flere reklamer i.
Personligt mener jeg at mange af de artikler der kritiseres i camping fritid
mere vidner om rigtig dårlig journalistik end om et reklamemæssigt
afhængihedsforhold.

med venlig hilsen
Lennart Sørensen

Fra : PHK

Dato : 01-11-02 09:32

"Janne Madsen" <argo.ls@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan vi sagtens være enige om. Diskussionen drejer sig bare om hvorvidt
> der i fundatsen er og skal være hjemmel til at diskutere foreningen DCU,
> økonomi, love regler mm.

Økonomien kan vi ikke diskutere, fordi vi ved ikke noget om den. Det holder
DCU helt for sig selv. Okey, der er et overskud på bundlinjen, men fra
toppen og ned til bundlinjen aner vi ikke en meter om.

> Jeg holder forøvrigt et kanon godt camping magasin ved siden af camping
> fritid.

Hvilket? :)

> [...]
fritid
> mere vidner om rigtig dårlig journalistik end om et reklamemæssigt

Well - der er tydeligvis ikke råd til at betale for "rigtige" artikler fra
rigtige journalister.

--
_
|_|

Fra : Janne Madsen

Dato : 01-11-02 19:38

PHK <phk_STOPSPAM@esenet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3dc23c0d$0$34815$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Hvilket? :)

Det svenske magasin Husvagn og Camping.

mvh
Lennart

Fra : Carsten Stage

Dato : 30-10-02 08:02

Janne Madsen wrote:

> [...]

hverken
> positivt eller negativt medlemmerne af DCU's interesser for hvad

Det var dit ordvalg, "skal tværes ind i" der fik mig til at tolke din
opfattelse af debatten om DCU som værende negativ.

> Jeg kommenterede udelukkende din bemærkning
> om at denne gruppes fundats skulle ændres hvilket jeg stadigvæk ikke
> mener den skal.

Der er vi uenige...

> Helt ned på jorden handler debatten om DCU ikke en pind om camping
> men om hvordan en mere eller mindre tilfældig forening føres i
> forhold til sine medlemmer.

Njaaa - eftersom DCU kalder sig "Campisternes interesseorganisation",
vil jeg nok mene, at debat om DCU handler om camping.

> Korrekse mig hvis jeg tager fejl men har du ikke selv været med til
at
> starte en diskussionsgruppe mere eller mindre med det formål at
> debattere DCU?

Jeg har startet en lukket postliste på et tidspunkt.

> Derudover findes der andre fora hvor det er fuldt
> tilladt at debattere DCU så behovet for at føre diskussionen uden
for
> DCU burde i princippet være dækket.

Jeg forstår dit synspunkt - men er ikke enig. Skal en given debat
holdes udenfor usenet, bare fordi den kan føres andetsteds? Det mener
jeg ikke.

> Hvorfor i alverden skal man så
> ændre fundatsen her.

Fordi jeg ikke mener at det er en god idé, at udelukke en del af et
givet emne på forhånd.
Hvis det viser sig, at lige den del af debatten fylder så meget, at
der er basis for, at den får sin egen gruppe, så tager vi den til den
tid.

> Nej Carsten vi har diskuteret foreningen DCU i
> de andre fora, lad os fortsætte med det og respektere fundatsen her
> der tilsyneladende siger at det ikke er tilladt.

Det er en mulighed - en anden er, at debattere om fundatsen måske skal
ændres, så alle campingrelevante emner kan debatteres i denne gruppe.

Med venlig hilsen,

Fra : Janne Madsen

Dato : 30-10-02 21:51

Carsten Stage <stage@fabel.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3dbf8402$0$34840$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Njaaa - eftersom DCU kalder sig "Campisternes interesseorganisation",
> vil jeg nok mene, at debat om DCU handler om camping.

Ja ja da men så bør vi jo nok for god ordens skyld skille tingene lidt fra
hinanden. Ganske rigtigt henvender DCU sig til alle campister men det er nu
kun dem der melder sig ind som de er interesseorganisation for og som jeg
skrev i tidligere indlæg campinglivet er andet end DCU og det er jo kun en
del af alle campister der er medlemmer.
Skiller man tingene ad så står man tilbage med to dele, 1 de produkter som
der leveres til medlemmerne og 2 foreningens førelse.
Drejer det sig om produkterne så ser jeg intet som helst til hinder for at
de kan debateres her da de i aller højeste grad handler om camping på godt
og ondt.
Når diskussionen kommer til foreningens økonomi eller forholdet til
medlemmerne, så drejer sig om foreningens førelse, love og regler og det har
i mine øjne ikke noget som sådan med camping at gøre og det kan vi jo så
diskutere til hudløshed uden at blive enige om men jeg kan da klart
forestille mig at det er den del der bliver gjort opmærksom på ligger lidt
OT.

> Jeg forstår dit synspunkt - men er ikke enig. Skal en given debat
> holdes udenfor usenet, bare fordi den kan føres andetsteds? Det mener
> jeg ikke.

Ser man historisk tilbage så startede der 2 knaldgode fora, mellem campister
og Tommy Hansens på hotforum. De 2 fora er i dag kun en skygge af sig selv
udelukkende på grund af en diskussion nemlig diskusionen om foreningen DCU's
førelse. Det er min helt klare opfattelse at dette forum blev oprettet for
at sikre en livlig debat mellem campister men stifteren var så forudseende
at han i fundatsen indførte en klausul der forhindrede den diskussion der
allerede havde ødelagt 2 rigtigt gode fora nemlig diskussionen om
foreningers førelse. Sammenlign antallet af skribenter her med antallet på
de førnævnte. Hvorfor gøre den samme fejl i det tredie forum ved at ændre
fundatsen. Nej vel.

> Det er en mulighed - en anden er, at debattere om fundatsen måske skal
> ændres, så alle campingrelevante emner kan debatteres i denne gruppe.

Ja vi bliver nok ikke enige men jeg mener alle campingrelevante emner kan
debatteres i denne gruppe. Jeg har ikke så meget forstand på det men
foreningers førelse - kan man ikke debattere det i dk.snak.of-topic ?

med venlig hilsen
Lennart Sørensen

Fra : PHK

Dato : 01-11-02 09:36

> [...]
> og Tommy Hansens på hotforum. De 2 fora er i dag kun en skygge af sig selv
> udelukkende på grund af en diskussion nemlig diskusionen om foreningen

Jeg tror ikke det er derfor. Jeg tror det er fordi det er for besværligt.
Usenet er meget lidt tidsrøvende, hurtigt at læse og hurtigt at skrive svar
i.

Grunden til der ikke er så mange brugere her er nok at man ikke har indsigt
i at sætte en newsreader op.

> [...]
> de førnævnte. Hvorfor gøre den samme fejl i det tredie forum ved at ændre

Som sagt mener jeg ikke det er derfor der er en del brugere her. Jeg
forudser at der kommer flere brugere her i takt med at det bliver opdaget
netop fordi det er så hurtigt at arbejde med.

--
_
|_|

Fra : Steen Larsen

Dato : 29-10-02 00:39

"Søren" <sorenbh@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> grønskolling hvad der er galt, og om der findes nogle ordentlige
> alternativer hvis kritikken er berettiget ?

Hej Søren
Jeg er også medlem af DCU, og har været det i mange år. Jeg får igennem
deres blad orientering om C-pladser rundt omkring i DK og Europa.
Orientering om færgebilletter ( og endda rabat på dem ). Gode
rejsebeskrivelser, som er meget informative. Information om udstillinger og
nye campingvogne.
Jeg er glad for den information jeg får i bladet og på deres hjemmeside.
Desuden får jeg rabat på alle mine forsikringer gennem Trekroner. Og ingen
andre ( flere har prøvet ) kan hamle op med de priser jeg giver i Trekroner.
Jeg får rigeligt for mine penge.
Så må de der gider møde op på generalforsamling og andre møder, gerne æde og
drikke for mine sølle kr. 3xx,-, som jeg giver i kontingent.
Jeg er glad for at være medlem.
Fortsat god tur i CV'en.
Hilsen Steen

Fra : PHK

Dato : 29-10-02 15:34

"Steen Larsen" <sl@mbox301.get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Søren
> Jeg er også medlem af DCU, og har været det i mange år. Jeg får igennem
> deres blad orientering om C-pladser rundt omkring i DK og Europa.

Det gør man også i tyske campingblade (jeg holder 3 stk.), og deres
orientering er en hel del bedre.

> Orientering om færgebilletter ( og endda rabat på dem ).

Jeg har læst at disse rabatter slet ikke er så imponerende store som man
umiddelbart skulle tro. Bl.a. er der mange der kan skaffe større rabatter
igennem andre mindre organisationer end DCU.

> Gode
> rejsebeskrivelser, som er meget informative.

Jeg er set betydeligt bedre råd her end jeg har set gode rejsebeskrivelser i
DCU-bladet.

> Information om udstillinger og
> nye campingvogne.

Reklamer! Eller artikler baseret på reklamer i samme blad.

Og information man kan få her på nettet uden problemer og uden at man
behøver vente på en bladudgivelse.

> Jeg er glad for den information jeg får i bladet og på deres hjemmeside.

Hvilken information får du på deres hjemmeside?

> Desuden får jeg rabat på alle mine forsikringer gennem Trekroner. Og ingen
> andre ( flere har prøvet ) kan hamle op med de priser jeg giver i
Trekroner.

Og jeg har læst på nettet at hvis man skal have forsikringer, så skal det
ikke være ved tre-kroner fordi de er for dyre på trods af rabatten.

Hvilke forsikringer er det du mener er så billige - lad os få nogle fakta på
bordet, så skal vi få se hvor billige de er!

> Jeg får rigeligt for mine penge.

Du bliver trukket rundt i næsen, gør du :)

> Så må de der gider møde op på generalforsamling og andre møder, gerne æde
og
> drikke for mine sølle kr. 3xx,-, som jeg giver i kontingent.
> Jeg er glad for at være medlem.

Det er selvfølgelig dejligt og det vil jeg (næsten) være ked af at tage fra
dig. Men med den optræden der er præsteret af DCU på nettet, så mener jeg de
træder sig selv over tæerne.

> Fortsat god tur i CV'en.

Tak :)

--
_
|_|

Fra : Steen Larsen

Dato : 29-10-02 22:06

"PHK" <phk_STOPSPAM@esenet.dk> wrote in message

> [...]

fra
> dig. Men med den optræden der er præsteret af DCU på nettet, så mener jeg

Jeg har givet dig _mine_ meninger. Jeg har læst dine meninger. Vi har ikke
samme meninger, og jeg vil ikke spilde tid på at svare på dine useriøse
kommentarer. Du vil alligevel ikke kunne lide svarene.

Mvh Steen

Fra : PHK

Dato : 30-10-02 09:56

> Jeg har givet dig _mine_ meninger. Jeg har læst dine meninger. Vi har ikke
> samme meninger, og jeg vil ikke spilde tid på at svare på dine useriøse
> kommentarer. Du vil alligevel ikke kunne lide svarene.

Dit problem er nærmere at jeg har ret i at de rabatter DCU skaffer til
medlemmerne egentlig ikke er overvældende gode. Og det lyder også som om du
hellere vil være lullet ind i sikker forvisning om at DCU er til for
medlemmerne.
DCU er nærmere til for sig selv!

Og at du ikke kan dupere os ved at fortælle hvad du betaler i forsikring,
det fortæller lidt om at jeg har ret i at heller ikke DCU´s
forsikringstilbud er noget at blive duperet af.

Du gav udtryk for at dine forsikringer er billigere igennem DCU, nu vil du
ikke fortælle hvad du betaler hvilket umiddelbart får mig til at tro at du
er bestyrelsesmedlem i DCU. Er du det?

--
_
|_|

Fra : Steen Larsen

Dato : 03-11-02 22:06

> Du gav udtryk for at dine forsikringer er billigere igennem DCU, nu vil du
> ikke fortælle hvad du betaler hvilket umiddelbart får mig til at tro at du
> er bestyrelsesmedlem i DCU. Er du det?

Jeg går ud fra, at bestyrelsesmedlemmer i DCU ikke udtaler sig i denne
NG.

Mine forsikringer er i Trekroner, og ikke DCU. Heller ikke 'gennem' DCU.
Jeg vil godt fortælle dig, hvad jeg giver i præmie. Men på hvilken
forsikring? Og for hvilken dækning? Jeg gider ikke lave en liste over alle
mine forsikringer, men vil gerne 'fortælle' om een af dem, efter dit ønske.

Har du for øvrigt fundet Büsingen på landkortet?

Mvh Steen

Fra : Jørgen L.

Dato : 03-11-02 23:43

> Jeg går ud fra, at bestyrelsesmedlemmer i DCU ikke udtaler sig i denne
> NG.
hvorfor skulle de ikke have lov til det ?, det kunne jo være at de vidste
noget om det pågældende emne (altså ud over DCU)

de behøver jo ikke at skrive at de er betsyrelses medlemmer.

Hilsen Jørgen

Fra : Gismo

Dato : 04-11-02 00:03

> Jeg går ud fra, at bestyrelsesmedlemmer i DCU ikke udtaler sig i denne
> NG.
>
> Mvh Steen

Det ville være meget rart hvis DCU's ledelse kiggede med, så havde de en
chance for at finde ud af hvad deres medlemmer forventer af foreningen uden
at tabe ansigt. Jeg tror egentlig at DCU gerne vil medlemmerne det bedste,
men de bryder sig bare ikke om at nogen skal fortælle dem hvad eller
hvordan, de skal gøre tingene.

Gismo.

Fra : Steen Larsen

Dato : 04-11-02 00:29

> [...]
> at tabe ansigt. Jeg tror egentlig at DCU gerne vil medlemmerne det bedste,
> men de bryder sig bare ikke om at nogen skal fortælle dem hvad eller

Jeg tror også at DCU's ledelse vil medlemmerne det bedste, og jeg tror da
også at nogle kigger med her, men jeg tror ikke på at 'udgydelserne' her i
gruppen kan tilføje ledelsen nogle ideer om hvad eller hvordan de skal gøre
tingene. Og derfor tror jeg heller ikke at brugerne her i gruppen
repræsenterer meningerne fra DCU's medlemsskare.

Det ved jeg godt at vi ikke kan blive enige om. Men hverken i DCU eller
andre klubber/foreninger er alle 100% enige om formålsparagrafferne. Jeg er
stadig tilfreds, og synes at de kr.310 er givet godt ud.

Mvh Steen

Fra : Gismo

Dato : 04-11-02 00:47

Steen Larsen wrote:

> [...]
> eller andre klubber/foreninger er alle 100% enige om
> formålsparagrafferne. Jeg er stadig tilfreds, og synes at de kr.310

Og derfor skal du selvfølgelig også blive ved med at være medlem så længe
det er en fordel for dig.
Jeg er ude lige så snart at ungerne er over 12 år.

Gismo

Fra : sogs

Dato : 04-11-02 09:12

Paragraffer ?

> Gismo wrote:

> Og derfor skal du selvfølgelig også blive ved med at være medlem så
> længe det er en fordel for dig.
> Jeg er ude lige så snart at ungerne er over 12 år.

Udmærket forrentning. Men sørgeligt. Der burde ikke kun være penge i
overvejelserne. Vi respekterer Carstens ønske om at blive og søge
indflydelse. Koster kun kr. 310

Er der selektiv medlemspleje. Er misundelse årsag til utilfredsheden - Mine
mindste er 14 og 15 og vi lægger stadig en frygtelig masse penge i markedet.
Men det er bestemt ikke børnenes alder der gør, at vi ikke er medlemmer.
Bliver lidt pinligt hvis man skal købe sine medlemmer.

Mvh sten

Fra : Gismo

Dato : 04-11-02 12:17

> Udmærket forrentning. Men sørgeligt. Der burde ikke kun være penge i
> overvejelserne. Vi respekterer Carstens ønske om at blive og søge
> indflydelse. Koster kun kr. 310

Jeg mener ikke DCU giver nogen særlig grund til at jeg skulle være medlem
hvis det ikke var at økonomiske grunde, de andre ting DCU beskæftiger sig
med, så som hastigheden på motorveje og sådan noget, syntes jeg ikke DCU
flytter noget
Der var et indlæg vedr. kronjyllands canping center's krak først på året der
ville jeg gerne ha' set en reaktion fra DCU,
men der kom intet eller også skrev dem der kom i klemme ikke at DCU hjalp,
der er bl.a. der je mener at an forening bør have sin syrke, da det kan være
svært at have overskud også økonomisk til at pudse en advokat på pågældende
firma

Gismo.

> [...]
> penge i markedet. Men det er bestemt ikke børnenes alder der gør, at
> vi ikke er medlemmer. Bliver lidt pinligt hvis man skal købe sine

Den er to foreninger jeg er medlem af som jeg egentlig helst ville være
foruden er kerdit og fagforeningen, resten mener jeg skal give mig en fordel
ved at være medlem.

Gismo.

Fra : Neggud

Dato : 04-11-02 14:06

"Gismo" skrev d. 04-11-02 12:17 dette indlæg :

> [...]
være
> foruden er kerdit og fagforeningen, resten mener jeg skal give mig en

Hej Gismo. Det er ikke helt rigt hvad du skriv mht. Kronjyllands forlis.
De berørte fik faktisk hjælp, men der skulle adskillige krasse
læserbreve til på "Mellem Campister" før DCU bekvemmede sig til at komme
op af starthullerne og tilsidst levde op til sine egne ord om at være en
forbrugeroragnisation. Men det er også en af de ganske få tilfælde i de
senere år. Ellers har du ret, DCU flytter ikke noget. Men jeg vil også
bestemt modsige dig på dit postulat, at misundelse skulle være årsag til
utilfredsheden. Ingen af os, der har ført an i kritiken har gavn af at
tingene skulle være bedre, vi fægter for demokratiet og for forbrugernes
interesser.
I øvrigt har du fordel af at være i en forening ved at tage aktiv del i
den - og det er nok ikke meget ved siden af at du 50% mere ud af en
forening end det du selv putter i den. Uanset foreningens navn og
formål.
Med venlig hilsen. Neggud.

http://www.kandu.dk/

Fra : Gismo

Dato : 04-11-02 16:03

"Neggud" <Neggud.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> op af starthullerne og tilsidst levde op til sine egne ord om at være en
> forbrugeroragnisation. Men det er også en af de ganske få tilfælde i de

Er du sikker på at det var de indlæg der fik sat gang i hjulene hos DCU?
DCU er en stærk forening forstået på den måde at de kan tillade sig at
overhøre medlemmers råb om hjælp på deres egne sider og siger ikke så lidt
om organisatationen. Det er i dag ikke noget problem for DCU at undgå at
medlemmer opdager at de sover i timen, hvis man kigger i betingelser for
DCU's debat forum, bør det være til at finde en grund til at slette sådanne
indlæg. DCU har givet al magt i forumet til webmaster og er han sur en dag
vil der altid være en betingelse der berettiger til at slette alle indlæg
den pågeldende dag.

Ellers har du ret, DCU flytter ikke noget. Men jeg vil også
> bestemt modsige dig på dit postulat, at misundelse skulle være årsag til
> utilfredsheden.

Undskyld mig men det er ikke mit postulat "den om misundelse" der er nok
lidt kage i min citatteknik ;-((

Fra : Neggud

Dato : 04-11-02 18:11

"Gismo" skrev d. 04-11-02 16:03 dette indlæg :

> "Neggud" <Neggud.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Er du sikker på at det var de indlæg der fik sat gang i hjulene hos
DCU?

Ja, jeg husker tydelig indlæggene i "Mellem Campister" - de var i en
november måned. DCU reagerede ikke før i januar måned og jeg var
forarget fra starten af. Det står stærkt i min erindring, fordi det var
så oplagt, at DCU måtte/kunne SKULLE gribe ind i den sag. Men egentlig
er det jo tosset, at vi skal omtale den sag, men det er vel fordi DCU i
tiden derefter ikke har engageret sig i noget, der bare ligner det. Og
hviler på laurbærrene ind til hele kontoret falder i søvn. Eller fordi
de er så selvtilfredse at de tror, at det kan holde til evig tid.

> DCU er en stærk forening forstået på den måde at de kan tillade sig at
> overhøre medlemmers råb om hjælp

Ja, og der kommer en dag, hvor dette vil få konsekvenser. Dårlig ledelse
har aldrig betalt sig på lang sigt. Og det gælder foreningsledelse,
nationers ledelse eller forretnings ledelse.

> [...]
dag
> vil der altid være en betingelse der berettiger til at slette alle

Ja, dette er en katastrofe - men han har haft en del gode dage på det
sidste, men "trafikken" er heller ikke særlig stor i øjeblikket. Så han
kan jo ikke slette så meget før det går hårdt ud over stoffet.

http://www.kandu.dk/

Fra : Carsten Stage

Dato : 04-11-02 18:45

Neggud wrote:

> [...]

Rigtigt - der er mulighed for - efter reglerne - at slette hvad som
helst, de ikke ønsker.

Webmaster er en ting - og en sådan har DCU ikke haft på heltid (så
vidt jeg ved) siden de slap Steen A Hansen fri.

På Mellem Campister er det Johannes Steenfeldt Laursen, måske bedre
kendt som Johs. (han skriver under Johs. - Steenfeldt og Moderator)
som har modereret lige fra starten.

Når han er på sine campingture, så foregår det via bærbar PC og
mobiltelefon! Det kunne man forestille sig, var udstyr som DCU
selvfølgelig har betalt - vel også på den loange tur til
Marokko/Tunesien, som man kunne læse i bladet, at han skulle på. Gad
vide hvad det koster?

Hehe...

Med venlig hilsen,

Fra : Steen Larsen

Dato : 05-11-02 20:06

> [...]
> selvfølgelig har betalt - vel også på den loange tur til
> Marokko/Tunesien, som man kunne læse i bladet, at han skulle på. Gad

Denne udtalelse beskriver meget godt hvad det hele drejer sig om for
Carsten, og en del andre:
MISUNDELSE.
Hvad får du for dine penge? Se hellere på det.
Mvh Steen

Fra : Gismo

Dato : 05-11-02 22:41

> [...]

> Carsten, og en del andre:
> MISUNDELSE.
> Hvad får du for dine penge? Se hellere på det.

Et ønske om at vide hvordan midler i en forening bliver brugt, er da ikke
det samme som misundelse.
Det minder mere om noget der høre en svuden tid til. Østtyskland. Var alle
misundelig på dem der havde mere end én selv?
Du skyder folk noget i skoene.

Gismo.

Fra : PHK

Dato : 06-11-02 02:51

> [...]

> Carsten, og en del andre:
> MISUNDELSE.
> Hvad får du for dine penge? Se hellere på det.

Du mangler stadig at dokumentere dine billige forsikringer og billige
færgeture.

--
_
|_|

Fra : Carsten Stage

Dato : 06-11-02 17:00

Steen Larsen <sl@mbox301.get2net.dk> wrote:

> Denne udtalelse beskriver meget godt hvad det hele drejer sig om for
> Carsten, og en del andre:
> MISUNDELSE.

Du tager fejl - meget endda. Læs mit indlæg igen - det siger at
selvfølgelig har DCU betalt udstyret og sikkert også de løbende
udgifter - og så er spørgsmålet, hvor meget det koster os medlemmer og
hvaf får vi for det.

> Hvad får du for dine penge? Se hellere på det.

Præcis min holdning. derfor spørgsmålet Gad vide hvad det koster.

Du var for hurtigt ude - og fik luftet en holdning baseret på
forudindtagethed...

Med venlig hilsen,

Fra : Hansen

Dato : 06-11-02 07:58

Hej NG

Jeg har i gennem et stykke tid fulgt debatten vedr. DCU - jeg kan konstatere
at der er mange der er utilfredse med dem (DCU), ja der er så mange at det
bør
være muligt at lave et alternativ? så er der en person med initiativ så er
det jo bare med at komme i gang med arbejdet.

hansen

Fra : Gismo

Dato : 07-11-02 01:14

Hansen wrote:
> [...]
> være muligt at lave et alternativ? så er der en person med initiativ
> så er det jo bare med at komme i gang med arbejdet.

Det kunne være en mulighed, men hvorfor ikke bruge DCU det må være det
bedste for alle, det blev prøvet at lave en
under-afdeling i DCU, i samarbejde med nogle medlemmer der ønskede at der
blev flere BTN pladser (Back to nature) men samarbejdet smulrede og al debat
blev afvist både i mellem-campister og DCU-bladet.

Jeg mener at den forening vi har er stor, og stor burde betyde stærk, vel at
mærke for medlemmerne, hvis der blev udvist lidt "større" smidighed i
foreningen ville mange stemmer også forstumme, nogle af midlerne kunne godt
bruges til at undersøge hvad medl. ønsker prioteret højest. DCU vil/tør ikke
engang at spørge, de kunne selv lave en liste med 10 visioner, og lade
medlemmer stemme i mellem.campister eller i DCU-bladet.

Jeg er sikker på at mange bedsteforældre gerne ville have børnebørn med på
samme måde som forældrene, altså under 12 år gratis med. der kunne godt være
en max. på de overnatninger de har børnebørn med.
Det var da en mulighed for DCU at arbejde med, det ville fastholde flere
ældre mennesker i DCU, og måske skabe en ny generation af canpister.

Gismo.

Fra : sogs

Dato : 04-11-02 14:47

Gismo wrote:

> Den er to foreninger jeg er medlem af som jeg egentlig helst ville
> være foruden er kerdit og fagforeningen,

> resten mener jeg skal give
> mig en fordel ved at være medlem.
>
> Gismo.

ofte hørt samme tankegang omkring kirkeskat.
mvh sten

Fra : Gismo

Dato : 04-11-02 16:08

> ofte hørt samme tankegang omkring kirkeskat.
> mvh sten

Det er muligt men folkekirken er ikke en forening, men det står dig frit for
at melde dig ud.
Det ene i ægteskabet skal bare betale kirkeskat (den med lavest indkomst)
for at have de normale "goder"

Gismo.

Fra : sogs

Dato : 05-11-02 08:58

Fra : sogs

Dato : 04-11-02 08:36

Gismo wrote:
> "Steen Larsen" <sl@mbox301.get2net.dk> skrev i en meddelelse

Vanskeligt pricipielt valg om at vælge rette forum, - men hvis argumenterne
holder, burde de gælde, virke overbevisende uanset hvor der argumeres. Guld
er guld, selv om det findes på en mødding. Har man en god sag, kan der vel
agiteres alle steder - Spørgsmåler er så, om man finder det nødvendigt
eller er intereserert.

> Det ville være meget rart hvis DCU's ledelse kiggede med, så havde de
> en chance for at finde ud af hvad deres medlemmer forventer af
> foreningen uden at tabe ansigt.

Læser man og svarer om forsikringer, læser man vel også andre indlæg )
(som tabt en plumbe i en tand hvor hullet tjekkes hele tiden ;)

>Jeg tror egentlig at DCU gerne vil
> medlemmerne det bedste, men de bryder sig bare ikke om at nogen skal
> fortælle dem hvad eller hvordan, de skal gøre tingene.
>
> Gismo.

Det her er noget helt væsentligt for en tillidsvalgt. Hvem bestemmer, dem
der valgte, eller den valgte selv. Hvornår hopper kæden af.
Meget kedeligt og uhensigtsmæssigt hvis man ikke lytter. Men til hvad og
hvorfra. behøver, bør, måske ikke at lytte til dem der ikke er medlemmer.
Men stikker man fingrene i jorden, kan man nogen gange risikere at få sorte
negle, men oplever måske også at se nye små stiklinger og omplantninger
trives til et smukt resultat.

En god ledelse virker som en linse der samler alle stråler, kræfter, i et
brændpunkt.

Mug og urenheder i glasset svækker effekten.

mvh sten - ikke medlem

Fra : Neggud

Dato : 30-10-02 00:23

"Søren" skrev d. 27-10-02 19:59 dette indlæg :
> [...]
> grønskolling hvad der er galt, og om der findes nogle ordentlige
> alternativer hvis kritikken er berettiget ?

Hej Søren. Dit spørgsmål er meget relevant. Den massive kritik, du
hentyder til, skyldes først og fremmest ledelsen i DCU - ikke om der er
behov for DCU eller ej. Problemet er, at DCU er blevet en forretning,
der dækker sig under skjul af at være en medlemsstyret forening. Hvilket
ikke er tilfældet. Desværre er medlemmerne selv med til at misbruge
demokratiet ved på kredsgeneralforsamlinger at være mere interesseret i
kagen og kaffen end i konstruktiv kritik, der kunne bringe fornyelse til
glæde for medlemmerne. Nu er det størknet i en meget usympatisk form for
gammelmandsvælde, der sætter indtjening i forretningen højere end
medlemmernes tarv.
Jeg har set at nogen mener at de får rabatter på færger og forskellige
ydelser ved forsikringer m.v. Men det er noget, som ledelsen foregøgler
medlemmerne. Færgerabatten kan man få bedre andetssteds eller endda
meget billigere ved at bruge rederiernes tilbud. Trekroner forsikring
har også ringet til mig, de var var 36% dyrere end min nuværende
forsikring, i DCU´s butik sælger man campingpas til intetanende folk til
305 kr. - de nævner intet om at et pas til skandinavisk brug kan fås for
85 kr. Så får de et medlemsskab og et blad med i købet, men det var/er
mange jo i grunden slet ikke interesseret. På den måde puster man
medlemsskaren op. Så er der det kulørte blad, som mange er glade for.
Det er også godt nok, men har man haft bladet et stykke tid bliver det
gentagelsernes ord. Rejseartiklerne er gode - og vel nok det eneste, der
kommer fra medlemmerne selv - resten er underlødig og overfladisk
skulderklapperi og navlebeskueri mellem forhandlere, værksteder og
redaktøren.
På den måde er DCU blevet en kolos på lerfødder og jeg frygter det
værste for både blad og forening. Formand Bjarne Jensen talte i sit
sidste selvrosende forord også om at visse grupperinger havde dødsdømt
foreningen. Jeg ved ikke hvem disse grupper er, men det kunne jo tyde
på, at det er blevet varmt inde på hans kontor.
Af samme grund har jeg meldt mig ud for nylig.
Du spørger efter alternativer Søren - jo, de findes! Der er
mærkeklubberne, free birds og back to nature - du finder dem allesammen
her: http://www.hanses-campingsider.dk/klubber.htm
Venlig hilsen Neggud.

http://www.kandu.dk/

Fra : Søren

Dato : 30-10-02 20:17

Pu ha, der fik jeg vist hånden ned i en hvepsereden. Tak for indlæggene,
positive som negative.

Søren

Fra : Carsten Stage

Dato : 31-10-02 01:12

"Søren" skrev

> Pu ha, der fik jeg vist hånden ned i en hvepsereden.

Men du slap vist for at blive stukket...?

> Tak for indlæggene, positive som negative.

Ingen årsag!