Hårde hvidevarer
Fra : Peter Rasmussen

Dato : 27-10-02 18:41

Jeg er ved at købe ny køkken og skal også have nye hvidevarer
(ovn-kogeplader-opvask).
Men jeg vil hellere købe hus eller bil end dette. Tonsvis af kataloger
fylder stuen og alle tilbudsaviser studeres grundigt og alligvel er jeg ikke
blevet et hak klogere. Jer er faktisk nået dertil at jeg vil købe hele
skidet i Ikea. Er der nogle der har gode eller dårlige erfaringer med
Whirlpool som producerer for Ikea. De store hvidevarer-
kæder mumler lidt i skægget, men vil ikke sige om Whirlpool er dåligt eller
ej.

Venlig hilsen Peter Rasmussen

Fra : Bakke

Dato : 27-10-02 19:42

Hej Peter,

Din kvide forstår jeg, men jeg ville ikke give op sådan som du siger.

Der ER kvalitetsforskel på varerne.

Jeg er ikke personligt involveret, men f. eks. Miele og Bauknecht ER nu en
gang betydeligt bedre end f. eks. Indesit og Zanussi !!

Whirlpool ( Philips ) ligger vist i den lavere ende af kvalitetsskalaen,
men selvfølgelig skal der nok være folk, som uden problemer har haft nævnte
mærker i en halv menneskealder ?

Det, jeg vil sige her, er, at du stort set får det,. du betaler for. Der er
ikke nogen overset vej til at få det hele for det halve !

Og køb så for Guds - og din egen - skyld et induktionskomfur - i stor
størrelse-, nu hvor du er i gang med den store udskiftning. Det er ca.
dobbelt så dyrt som et almindeligt, men til gengæld er det mindst 4 gange så
godt. Og du skal bruge det i de næste 15 år. Så det er virkelig en god
investering, fordi det er så godt at bruge.

Mvh

Bo

Fra : Jim Andersen

Dato : 28-10-02 15:19

"Bakke" <no@thanks.ru> skrev i en meddelelse
> Og køb så for Guds - og din egen - skyld et induktionskomfur - i stor
> størrelse-, nu hvor du er i gang med den store udskiftning.

Enig. Og på anden-pladsen efter induktions-komfuret så er ovn-i-øjenhøjde
noget af det bedste jeg fik gjort ved vores køkken.

/jim

Fra : oollee

Dato : 28-10-02 08:20

> [...]
> Whirlpool som producerer for Ikea. De store hvidevarer-
> kæder mumler lidt i skægget, men vil ikke sige om Whirlpool er dåligt

Jeg har kun lidt erfaring med Whirlpool (vi har haft et køle/fryseskab, som
fungerede upåklageligt) men jeg tror ikke du sparer særlig meget ved at købe
det hele i Ikea - gå i stedet rundt ved et par forhandlere og hør hvad de
vil sælge det for - dette er der virkelig mange penge at spare ved - vi har
lige købt nye hårde hvidevarer i rustfrit stål til køkkenet og vi sparede
næsten 50% !!!!! Og det var i anerkendte og dyre mærker, så det kan altså
godt betale sig at presse dem.

mvh
Ole

Fra : Morten DH

Dato : 28-10-02 09:58

"oollee" <dleo@oot.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> næsten 50% !!!!! Og det var i anerkendte og dyre mærker, så det kan altså

Kan godt genkende det med at presse butikkerne lidt - specielt hvis man skal
bruge flere ting bliver de til at handle med... Større kæder som Elgiganten
o.lign. har desuden tit demovarer til meget gode priser... Jeg dukkede fx.
op i den lokale El-gigant da jeg vidste de skulle til at bygge om og fik
både ovn, kogeø og og emhætte med et samlet prisnedslag på ca. 45% i forhold
til vejledende pris...

Prøv desuden www.pricerunner.com og www.hvidevarepriser.dk - så kan man få
en god ide om hvor prisniveauet ligger hvis man vil ud og prutte om prisen i
de lokale butikker... Jeg fik leveret mit køleskab fra en online-butik i
Esbjerg (bor selv i Næstved) for 250DKK leveret på adressen og sparede
stadig over 500 i forhold til de lokale butikker - levering, betaling osv
forløb helt uden problemer...

Held og lykke og husk at købe Energi A mærkede produkter

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 28-10-02 12:18

> [...]
> Esbjerg (bor selv i Næstved) for 250DKK leveret på adressen og sparede
> stadig over 500 i forhold til de lokale butikker - levering, betaling

Sikkert "Vestjysk Hvidevarer Center Altid Danmarks Billigste" (noget af
et navn at slæbe rundt på ...) Bortset fra at der gik lidt kludder i
leveringen så det tog 1/2 uge mere end aftalt (som de kompenserede ved
at give give en model med glashylde istedet for trådhylder). Med
levering sparede vi noget der ligner 800-1000kr i forhold til den lokale
skousen (og der skulle vi selv hente (30km rundtur) når de fik skabet
hjem).

/A

Fra : Ib Nielsen

Dato : 07-11-02 18:18

Hej Peter.

Jeg har købt til et helt hus for et år siden. Mit råd er: Lav en liste over
det du skal bruge og aflever den hos nogle udbydere. Sats på kvalitet
(Bosch, Siemens o.lign). Induktion vil du adrig fortryde. Jeg fik et
supertilbud hos Skovsen. Servicen var perfekt.
Held og lykke med dit køb.

Ib
Peter Rasmussen <peter.rasmussen7@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3dbc244e$0$783$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...