komentar til ny forum!
Fra : larsen

Dato : 27-10-02 17:43

Hej!

Hvis der skal laves om på dk.livssyn.kristendom, kan det ikke laves således
at man ikke må lave reklame for de kirker man kommer fra i sine
afskedshilsner mm og ganske enkelt kun må bruge sin kirkes og andres
web-sider som en del af den debat man er indvolveret i.

Tak fordi I lytter

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 27-10-02 18:00

"larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kommer fra i sine afskedshilsner mm og ganske enkelt kun må
< bruge sin kirkes og andres web-sider som en del af den debat

Nej det kan man ikke rigtigt, for så kommer vi i strid med de gældende
vejledninger om brug om at signaturer.

Her: http://www.usenet.dk/netikette/signatur.html kan der læses hvad
de nugældende vejledninger siger om signaturer, deres brug udformning,
brug og indhold.

Bortset fra det, synes jeg da det kan være særdeles brugbart at se
hvilket kirkeligt/trosmæssigt tilhørsforhold en debattør har, eller
ikke har!

Den foreslåede moderering har jo heller ikke til hensigt at holde
bestemte mennesker eller meninger ude af gruppen, men har faktisk til
hensigt at styre at indlæg ikke bliver til personlig mudderkast. Dette
betyder f.eks. at en del af de indlæg jeg selv har skrevet ikke vil
være tilladt, idet jeg i min oprørte tilstand har brugt ord og
vendinger der bestemt ikke er en kristen værdig.

Jeg rammes altså selv af mit eget forslag, og godt for det!

Og jeg synes at vi to (måske især os to) skal lægge alt tidligere bag
os, tilgive hinanden, og starte på en helt frisk, hvor vi kan tage en
debat om vore forskellige synspunkter på en seriøs og sober måde!

Med venlige hilsner
Andreas Falck

Fra : larsen

Dato : 27-10-02 23:09

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@get2net.dk> wrote in message
> [...]
>
> Den foreslåede moderering har jo heller ikke til hensigt at holde
> bestemte mennesker eller meninger ude af gruppen,

Det var heller ikke hvad jeg opfordrede til i fornyelsen, hvis du læser hvad
jeg skrev!

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 27-10-02 23:13

"larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Det var heller ikke hvad jeg opfordrede til i
> fornyelsen, hvis du læser hvad jeg skrev!

Jeg læste dit indlæg således at du ville have forbudt reklamer for
websider o.lign. i signaturen!

Har jeg misforstået dit indlæg?

Og så havde jeg en opfordring sidst i mit indlæg som jeg da havde
håbet at få en lille kommentar på, enten positiv eller negativ!

Se mit nye forsøg på at lave en webside :
http://hjem.get2net.dk/AFA1441/test/

Fra : larsen

Dato : 28-10-02 08:37

> [...]
>
> Og så havde jeg en opfordring sidst i mit indlæg som jeg da havde
> håbet at få en lille kommentar på, enten positiv eller negativ!

Ja det havde jeg forventet, men da jeg igennem en af SDA åbenbaringskursuser
på aftenskolen i Struer har været i nærkontakt med sekten, er det svært at
diskutere med en fra SDA, da hans/huns formål med samtaler/undervisning
altid er direkte vækkelsesbetonet.

Et eksempel var den gratise Bibel SDA gav til folk der retunerede jeres
reklame, uden I skrev I kom fra SDA fulgte der et optog af forkundelse med
for at forklare Jeres spicialtrykte Bibel. Og den taktik præger meget af
dine diskutioner, "Hvis du ikke har læst mine web-sider er din diskution
useriøs" og du henviser alr for meget til SDA væbsider før du henviser til
Bibelden som der diskutionsemnet.

Men det er vel også en af mine USERIØSE LØJNE ???

~~~~~~~~~~~

Det er igen grunden til jeg er bekymret for at du skal sotere "useriøse
indslag" fra her i gruppen, da du IMHO ikke kan skelne mellem et seriøst
Bibelindslag og et SDA indslag fra en SDA web-side

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-10-02 09:25

"larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> [ ..... ] Jeres spicialtrykte Bibel.

Hvad mener du helt præcist med specialtrykt Bibel?

Var der ændret noget i den autoriserede oversættelsestekst?

Hvilket forlag står som udgiver af Bibelen?

Forsøger du med dit udsagn at antyde at der skulle være manipuleret
med teksten i den Bibeludgave du omtaler som "Jeres spicialtrykte
Bibel"?

"Det Evige Evangelium" - http://www.sdanet.dk/
"Bibelsk tungetale" - http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-058.htm
"Er du ven med Gud?" - http://www.bibeltro.dk

Fra : larsen

Dato : 28-10-02 16:27

> "larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
>
> [ ... ]
>
> Hvad mener du helt præcist med specialtrykt Bibel?

Den som SDA delte gratis ud.

> Var der ændret noget i den autoriserede oversættelsestekst?

Jeg har ikke læst den

> Hvilket forlag står som udgiver af Bibelen?

det ved jeg ikke, med SDA gav den væk grstis, men den havde store
guldbogstaver i ryggen af indbindingen

> Forsøger du med dit udsagn at antyde at der skulle være manipuleret
> med teksten i den Bibeludgave du omtaler som "Jeres spicialtrykte
> Bibel"?

Nej, det er jeres forståelse af teksten der er manipuletionen forde
ægteparet Børge Larsen udlagde hele Bibelen fra Åbenbaringsbogen.

Men nok om det, det var alt det elendige reklame for jeres sekt nedenunder
din underskrift jeg vil have fjernet.

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-10-02 16:51

"larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]

> Den som SDA delte gratis ud.

Var den specialtrykt? Eller var det en udgave fra Det Danske
Bibelselskab?

> oversættelsestekst?
>
> Jeg har ikke læst den

Du fremsætter altså stadig *udokumenterede* beskyldninger uden at vide
om der *er* noget at beskylde nogen for?

> det ved jeg ikke, med SDA gav den væk gratis, men den havde store
> guldbogstaver i ryggen af indbindingen

Er det da ikke herligt at der er nogen der vil forære Guds Ord væk
*gratis*, uden at søge profit eller personlig vinding ved det? - Bare
der dog var langt flere af den slags forkyndere i den kristne verden!

Men du farer åbenbart altså stadig frem med *udokumenterede*
beskyldninger uden at vide, hvad du egentlig beskylder nogen for!

[ ... ]
> Men nok om det, det var alt det elendige reklame for jeres sekt
> nedenunder din underskrift jeg vil have fjernet.

*DET* kan du ikke, med mindre du er i stand til at få ændret de
gældende vejledninger for signaturer og især deres indhold! Læs mere
om det her: http://www.usenet.dk/netikette/signatur.html

Og så behøver du ikke siger "jeres" sekt, det er ikke min sekt!

Og som jeg allerede tidligere *HAR* forklaret dig har mine hjemmesider
*INTET* med Syvende Dags Adventistkirken at gøre. De er hverken
godkendt af dem, lavet af dem, accepteret af dem, - og så indeholder
de faktisk temmelig meget materiale som de aldrig nogen sinde ville
godkende som sædvanlig anerkendt adventistlære.

Du burde sætte dig bedre ind i tingene i stedet for at lyve og
fremsætte *udokumenterede falske beskyldninger* mod andre. Det ville
klæde dig bedre!

Jeg har nu flere gange rakt hånden frem til forsoning uden nogen
forhåndsbetingelser af nogen art, - men må med sorg konstatere at du
endnu ikke har villet tage imod den, men fortsætter med at udbrede
løgne og falske beskyldninger.

Jeg beklager dybt at det skal være sådan, og håber inderligt at du er
villig til at ændre på dette forhold!

Fra : larsen

Dato : 28-10-02 18:31

> "larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
>

> Men du farer åbenbart altså stadig frem med *udokumenterede*
> beskyldninger uden at vide, hvad du egentlig beskylder nogen for!

Ja-Ja dig og så dine dukomentationer, hvorfor spørger du ikke Hr og Fru
Børge Larsen i Holstebro, det var dem der gav mig den bibel og derefter løb
mig på dørene privat, fordi jeg havde meldt sig til et Åbenbaringskursus på
Østerskole i Struer.

> [...]
> de faktisk temmelig meget materiale som de aldrig nogen sinde ville
> godkende som sædvanlig anerkendt adventistlære.

Hvad er så dette her, hvis ikke en SDA web-side ???

> [...]

> forhåndsbetingelser af nogen art, - men må med sorg konstatere at du
> endnu ikke har villet tage imod den, men fortsætter med at udbrede

Jeg er ikke helt klar over hvad du tænker på " fremrakte
hænder","forsoning","sorg" ? det er for mig kun en diskution jeg har her på
dk.livssyn.kristendom, da jeg ikke skal eller vil reklamere for en sekt,
menighed eller anden form for kristendomsfældesskab, Men vil kun fortæller
om mine oplevelser med Herren og de helbredelser og Nådegaver Hans
barmgjertighed har tildelt mig og prøve at få skrifterne til at åbenbare sig
ved Helligånden hjælp.

Men det er et godt forsøg på at få læserne til at tro at jeg er en bussemand
fordi jeg ikke har en eneste tanke i retningen af at lade mig forsone med
andre end Jesus Kristus og derved ikke med dig. I Jesus Kristus kan vi
blive ét, men det vil tage dig en kolosal indrømmelse over for Guds Ånd og
Guds Nådegavers virkelighed fordi Guds Ånd er ikke som du og SDA har
foreslået på jeres web-sider.

> Jeg beklager dybt at det skal være sådan, og håber inderligt at du er
> villig til at ændre på dette forhold!

Jeg tror du lægger alt for meget i vores diskutioner, jeg havde ikke
opfattelsen af et personligt mistillidsforehold da vi ikke har diskuteret
vores private liv, men kun har diskuteret min tro i forhold til din tro.

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-10-02 18:52

> Ja-Ja dig og så dine dukomentationer, hvorfor spørger du ikke Hr og
> Fru Børge Larsen i Holstebro, det var dem der gav mig den bibel

Fordi det er *DIG* der fremfører den påstand at du har fået udleveret
et *"specialtryk"* af Bibelen! Og derfor er det kun dig der er i stand
til at føre dokumentation for at det ikke er en almindelig standard
bibel fra Bibelselskabet, du har fået udleveret ganske gratis af hr.
og fru Larsen!

[ ... ]
> Hvad er så dette her, hvis ikke en SDA web-side ???
>
> **"Bibelsk lære om sjælen" - http://www.sda-net.dk/~tror/

Nej, det er ingen SDA side. Det er min helt egen private. Jeg har selv
lavet den, jeg har selv købt og betalt for domænet, jeg har selv
fremskaffet indholdet til siden, jeg har ikke spurgt SDA om lov til at
udgive siden, jeg ikke spurgt SDA om deres godkendelse af siden. - Jeg
har endda ikke engang fortalt dem at jeg har lavet siden.

Og det samme gælder for http://bibeltro.dk/ - Den har SDA heller intet
med at gøre overhovedet. Intet, absolut intet!

[ ... ]

> Jeg er ikke helt klar over hvad du tænker på " fremrakte
> hænder","forsoning","sorg" ?

Bare glem det!

Fra : larsen

Dato : 29-10-02 08:08

> [...]
> til at føre dokumentation for at det ikke er en almindelig standard
> bibel fra Bibelselskabet, du har fået udleveret ganske gratis af hr.

Nu vrøvler du, det gider jeg ikke.

> [...]
> udgive siden, jeg ikke spurgt SDA om deres godkendelse af siden. - Jeg
> har endda ikke engang fortalt dem at jeg har lavet siden.

Der står da elles " www.SDA-NET.dk" så jeg kan ikke læse andet end SDA er
indvolveret. Og fra denne web-side er der en henvisning til www.SDANET.dk
(uden binnestreg) der også læses som SDA er indvilveret.

> Og det samme gælder for http://bibeltro.dk/ - Den har SDA heller intet
> med at gøre overhovedet. Intet, absolut intet!

Og det er SDA-prædikanten Dwight K. Nelson som har skrevet det meste af
http://bibeltro.dk/ indholdet

Du er altså meget langt ude ved at påstå der ikke er SDAs forkyndelse på
dine web-siderne og derfor er der en = mellem SDAs og dit.

> [ ... ]

> Bare glem det!

Du får hverken ret i dine SDA påstande eller medønk derfor, her hos mig.

Erik L

Fra : vagn torup & rikke b~

Dato : 29-10-02 09:03

"larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

flueknepperi - for at tale proletardansk.
Du har givet et forslag. OK
Du har begrundet det og brokket dig over navnene. OK
Du har fået et svar og da du ikke kan lide det, så klag til SDA som
måske/måske ikke vil gøre noget ved det. Her ud over må være en sag mellem
SDA og Andreas.
Tilbage til dagsordnen som du selv har formuleret og som er relevant for de
fleste af os.
Du kan også evt. lave en tråd, fx "Erik contra Andreas" så kan vi andre se
om vi gider læse om det eller ej.
vagn

Fra : Andreas Falck

Dato : 29-10-02 09:03

"larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Nu vrøvler du,

Nej Erik, det er ganske tydeligt dig der vrøvler her, men du kan jo
ganske enkelt svare på det stillede spørgsmål: Den Bibel du fik
udleveret ganske gratis fra Børge Larsen, var den autoriserede
oversættelse, udgivet af Det Danske Bibelselskab, eller var det ikke?

Jeg er også helt tilfreds med at det nu ganske klart dokumenteret, at
du omgås sandheden på en meget lemfældig måde

> det gider jeg ikke.

Nej, for nu er det jo blevet ganske tydeligt dokumenteret at du har
fremført urigtige påstande, kun med det ene formål at fremstille Børge
Larsen, SDA-kirken og mig i et dårligt lys.

Når din urigtige påstand så bliver afsløret, gider du ikke mere! Det
har jeg fuld forståelse for!

[ ... ]
> Der står da elles " www.SDA-NET.dk" så jeg kan ikke læse andet end
> SDA er indvolveret. Og fra denne web-side er der en henvisning til
> [...]

Jeg har forklaret dette, og skåret det tydeligt ud i pap - SDA-Kirken
er på ingen måde involveret hverken på den ene eller den anden måde!

> Og det er SDA-prædikanten Dwight K. Nelson som har skrevet det
> meste af http://bibeltro.dk/ indholdet

Jeg har ansøgt Dwight K. Nelson om at måtte bruge *hans* materiale til
den side. Materialet er hans eget personlige og er ikke skrevet,
udgivet eller copyright'et af andre end ham selv.

> Du er altså meget langt ude ved at påstå der ikke er SDAs
> forkyndelse på dine web-siderne og derfor er der en = mellem
> SDAs og dit.

Til din orientering kan jeg da så også fortælle dig, at SDA-kirken
ikke har villet optage mine sider i deres linksamling.

Men Pinsekirken, Apostolsk Kirke, Metodistkirken, Baptistkirken,
Giraffen, Religion.dk osv., de kunne godt optages i deres
linksamling. - Dette faktum burde også sige det en hel del.

Mig bekendt findes der ikke en eneste officiel SDA-linksamling der har
optaget mine sider i deres liste over links!

Jeg har heller aldrig påstået at noget af den forkyndelse der findes
på mine sider ikke indeholder elementer der er lig med, eller næsten
lig med den forkyndelse, som også SDA-kirken står for.

Men SDA-kirken har stadig intet, absolut intet, med mine sider at
gøre. Og de får det aldrig. Jeg er den absolut eneste der suverænt
bestemmer hvad disse sider skal indeholde. SDA-kirken, eller andre,
får ikke lov til så meget som at flytte et komme!

Og der ud over er der mange ting, virkelig mange ting, på mine sider,
som SDA-kirken meget gerne ville have slet ikke stod der.

Flere prominente adventister har endda opfordret mig til at nedlægge
mine sider, fordi de ikke er enige i sidernes indhold!

Så igen fastholder du en udokumenteret påstand trods den er blevet
klart tilbagevist. Tænk lidt over hvad noget sådan egentlig fortæller
om dig og din troværdighed!

> Du får hverken ret i dine SDA påstande

Nej det gør jeg jo ikke fra dig, - men nu tror jeg at det er blevet
krystalklart for enhver hvordan din omgang med sandhed er! - Også alle
eventuelle nye læsere!

> eller medønk derfor, her hos mig.

Jamen hvad skulle jeg dog også med den, - når jeg har Åndens salvelse
og frelsen i Jesus!

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 27-10-02 21:25

"larsen" <eriklarsen@oncable.dk> mælte sligt:

> [...]
>afskedshilsner mm og ganske enkelt kun må bruge sin kirkes og andres
>web-sider som en del af den debat man er indvolveret i.

Det *kan* godt laves sådan - spørgsmålet er, om der er stemning for det.
Personligt synes jeg bestemt, at det skal være tilladt at have den slags i
sine signaturer og at henvise til sider, hvis indhold er relevant for gruppen
og dens brugere. Jeg kan ikke se, hvad der skulle være i vejen med det.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
Sona, si latine loqueris!

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 27-10-02 23:44

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <pinnerup@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
gruppen
> og dens brugere. Jeg kan ikke se, hvad der skulle være i vejen med det.

Jeg kan heller ikke se problemet.

Det bør under alle omstændigheder være tilladt at have sin egen hjemmeside
med i signatur af præsentationsmæssige årsager, og især hvis det har
relevans for eens deltagelse i gruppen.

Anders Peter Johnsen