går den gennem syn? (RD 3½)
Fra : wheeler

Dato : 27-10-02 17:36

Bremsegreb bukket, mangler bagskærm?

Jeg orker ikke at skulle købe ovenstående. Vil hellere vente til jeg
alligevel skal renoverere og dermed købe de øvrige stumper over nettet (= i
Tyskland)

Wheeler

--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Fra : Hekto

Dato : 27-10-02 18:01

In article <MAUu9.99$eB4.2082@news.get2net.dk>, "wheeler"
<bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> says...
> [...]
>
> Jeg orker ikke at skulle købe ovenstående. Vil hellere vente til jeg
> alligevel skal renoverere og dermed købe de øvrige stumper over nettet (= i

Bremsegrebet mener jeg findes i MCnøglen!? = næsten fra dag til dag.
Min gik igennem uden bagskærm, d.v.s. det nederste gummi manglede og den
sluttede stort set ved kanten af nummerpladen. Popnit evt. en stump
gummi på, for at vise god vilje?
Husk iøvrigt en stump reflex!!! Baglygten alene duer ikke!
--
/Hekto/Brian
Suzuki LS650 m. 1in1 & Kawasaki KR-1 m. 2in2 + KIPS

Fra : Allan Nielsen

Dato : 27-10-02 18:24

> [...]
> --
> /Hekto/Brian
> Suzuki LS650 m. 1in1 & Kawasaki KR-1 m. 2in2 + KIPS

Jeg klippede en fin lille bagskærmforlænger ud af en 5 liters plastikdunk,
malede den sort, så var den fjong....synsmanden var godt tilfreds
mvh
Allan
RF600R
http://dfm.divvy.dk/?id=107

Fra : Futte & Co.

Dato : 27-10-02 22:26

"Allan Nielsen" <abagern@hotmail.com> wrote in message

> Jeg klippede en fin lille bagskærmforlænger ud af en 5 liters plastikdunk,
> malede den sort, så var den fjong....synsmanden var godt tilfreds
> [...]

Jeg har klippet een til af en autogummimåtte.
Den faldt af af sig selv efter synet, så den ligger i madkassen.
Den venter bare på et nyt syn, så hvis den kunne gøre gavn på sådan en
rd'er,
ja så kan du låne den.
Er der andre i Kjøvenhavnstrup og omegn der står og skal til syn, så sig
til.
Så'en en tingest kan bruges flere gange

--
Jørgen, Brøndby
CB550F , med den lange bagskærm pænt pakket væk.

---

Fra : wheeler

Dato : 27-10-02 23:04

"Futte & Co." <Xjette_lis.joergensen@lundens.netX> skrev i en meddelelse
> ja så kan du låne den.
> Er der andre i Kjøvenhavnstrup og omegn der står og skal til syn, så sig
> til.
> Så'en en tingest kan bruges flere gange

Gemte stumpen fra min TDR'er - den må kunne eftermonteres på rd'eren -
ellers tak

Mit spm. går mere på om hvor mange "løse ender" man må have uden at man
pisser synsmanden af og han dømmer "omsyn" ...U know mange bække
små......

Mvh

Wheeler - som fortsat er for doven til at bestille greb og fikse
bagskærm...

Fra : Squish

Dato : 28-10-02 08:20

wheeler wrote:

> [...]
> små......
>
> Mvh
>
> Wheeler - som fortsat er for doven til at bestille greb og fikse

Jamen, jeg kan da fortælle om mine egne erfaringer. Jeg fik synet min
CB400F uden bagskærmsstump, (havde simpelthen glemt at sætte den på igen
efter adskillelse men det lagde hun (synskvinden i Avedøre) slet
ikke mærke til! Hun bemærkede, at en af egerne var bukket lidt, men
sagde ikke noget videre om det. Derefter kørte hun en tur, og da hun kom
tilbage nævnte hun, at bagdæmperne var uden (!) virkning! Den gik
igennem med lovning om, at jeg fik skiftet bagdæmperne snarest!
Skulle ikke stille til kontrol af at de var skiftet!

Mvh. Squish - CB400F

Fra : Hans Paulin

Dato : 28-10-02 09:53

"wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Mit spm. går mere på om hvor mange "løse ender" man må have uden at man
> pisser synsmanden af og han dømmer "omsyn" ...U know mange bække
> små......

....er det ikke ved 3 fejl, at fars hammer falder?

....hvis du bliver stoppet på landevejen, er det ved 3 fejl, at du bliver
indkaldt til syn, har jeg ladet mig fortælle...
Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)

Fra : Henrik

Dato : 28-10-02 10:28

Jeg mener at kunne huske at, synsfolkene generelt reagere negativt på at
"skulle lave reparetions lister for folk". Med andre ord: udbedre de punkter
du kan se på forhånd - det vil med garanti give dig en bedre behandling.

mvh, Henrik

Fra : Armand

Dato : 28-10-02 11:01

> [...]
man
> pisser synsmanden af og han dømmer "omsyn" ...U know mange bække

Head on the nail!
Det er desværre nok synsassistentens dagsform der er udslagsgivende
Og mandens dagsform kan givetvis forværres af "kundernes" optræden, samt
måske endda ligefrem deres fremtræden :-/
Sørg derfor for at møde op nybarberet og i stiveste puds, samt opfør dig
så velartikuleret som muligt

--
Armand.
(som i sørgelig erkendelse deraf, var meget tilfreds med at hans

Fra : wheeler

Dato : 28-10-02 19:43

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse > Armand.
> (som i sørgelig erkendelse deraf, var meget tilfreds med at hans
> svigerinde volunterede til jobbet!)

Den kunne misforståes ...men jeg går ud fra hun ikke er ansat hos Statens
Bilinspektion - ellers må du lige fortælle hvor

Wheeler - som ikke kender en bimbo med mc-kort

Fra : Armand

Dato : 31-10-02 21:36

> Den kunne misforståes ...men jeg går ud fra hun ikke er ansat hos
> Statens Bilinspektion - ellers må du lige fortælle hvor
> Wheeler - som ikke kender en bimbo med mc-kort

Nu er hun altså ikke ligefrem en bimbo; men det er min erfaring (fra de
kvindelige MC-benkendte jeg har) at "man" tilsyneladende kan lide
kvinder på mc - Og det dækker både stænklap og skraldebang-udstødning!

--
Armand.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 30-10-02 21:59

> (som i sørgelig erkendelse deraf, var meget tilfreds med at hans
> svigerinde volunterede til jobbet!)

For 2år siden lod jeg min da højgravide kone om at køre den "nye" bil
til syn - Jeg tror det hjalp en del, for der var dælme meget der skulle
laves for at få den synet igen i år - bla. noget rust som hammeren
sikkert godt kunne være gået igennem for 2år siden, men der slog han
slet ikke på den....

/A

Fra : Armand

Dato : 27-10-02 20:46

> [...]
> Jeg orker ikke at skulle købe ovenstående. Vil hellere vente til jeg
> alligevel skal renoverere og dermed købe de øvrige stumper over nettet

Hør lige: hvad kan et nyt bremsegreb koste?
En 50'er hos Max' MC import??

"bagskærmen": Stænklappen, mener du vel?
Stænklappen behøver ikke at være mere original end hvad du lige kan
finde af plast at skære et stykke ud af og skrue/popnitte på - Og jo
grimmere den er desto mere sandsynligt er det at den hurtigt falder af
igen
Jeg tror at det var Rittig der for nylig berettede om en markant grim
stænklap, som gik på omgang blandt venner til at syne med, indtil en
synsassistent bemærkede: "om der ikke snart var råd til en pænere"

For mit vedkommende er Lillefrøen netop blevet betinget synet med
manglende positions-lys og stænklap, hvilket betyder at det bliver
eftermonteret på tro og love, uden at man skal igennem møllen igen. Så
mon ikke at det bliver enden på dine problemer :-/

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 27-10-02 21:38

On Sun, 27 Oct 2002 20:46:06 +0100, "Armand"
<armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:

Hej Armand.

>Hør lige: hvad kan et nyt bremsegreb koste?
>En 50'er hos Max' MC import??

Et kig i MC nøglen bekræfter at du har ramt 100%

>Jeg tror at det var Rittig der for nylig berettede om en markant grim
>stænklap, som gik på omgang blandt venner til at syne med, indtil en
>synsassistent bemærkede: "om der ikke snart var råd til en pænere"

Da jeg var til syn med Paso'en havde jeg lånt en plastic skærm fra en
Suzuki.
Kommentaren fra bilinspektøren: "Den der, pegende på bagskærmen, den
er kun for et syns skyld - ikk ?"
Mig: "jo".
Og så var den ko vist malket

> [...]
>eftermonteret på tro og love, uden at man skal igennem møllen igen. Så
>mon ikke at det bliver enden på dine problemer :-/

Jaem'n ---- du er da lovlydig og eftermonterer stænklappen - ikk

Kan du huske da der var tvungen brug af stænklapper på en bils
baghjul?
Da loven blev ophævet rottede bilisterne sig sammen og "afleverede" de
forhadte stænklapper i den daværende justitsministers have.

Hvis loven om "skærmforlængere" en dag bliver ophævet kan vi desværre
ikke gentage spøgen.
Der er ganske simpelt ikke forlængere nok idet de fleste deltager i
civil ulydighed og har fjernet skidtet

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 28-10-02 11:13

> Der er ganske simpelt ikke forlængere nok idet de fleste deltager i
> civil ulydighed og har fjernet skidtet

Jeg har da min originale aprilia endnu (et eller andet sted i en
flyttekasse i udhuset) og med de sædvanlige aprilia priser er den da
sikkert en plovmand værd .... Men efter lidt skruen i weekenden tog jeg
jo lige et par prøveture frem og tilbage på grunden (og lidt offenlig
grusvej) og så kom jeg egenligt til at savne den. For selvom jeg har en
stor giviboks bagpå fik jeg alligevel mudder i nakken (og i låsen på
boksen ...)

/A