Tidlige radiser i drivhus ??
Fra : Gitte Sørensen

Dato : 27-02-01 16:27

Vi byggede drivhus i haven sidste år - og nu kunne jeg godt tænke mig,
at dyrke nogle tidlige radiser, salat, spinat o.s.v. i det.

Hvor tidligt kan man begynde at så frøene ?? Det skal nok lige
bemærkes, at drivhuset ikke er opvarmet - der er kun solens stråler at
trække på

Jeg forestillede mig noget med nogle flamingokasser med jord/spagnum-
blanding i og så måske en eller anden form for låg over; i tilfælde af
nattefrost.
Er tanken helt tosset eller kan det mon lade sig gøre ??

--
Gitte Sørensen gitte@superbruger.dk

Besøg min hjemmeside med galleri (tegning & akvarel), fotos,
rejser og madopskrifter http://home.worldonline.dk/~cgsorens

Fra : N/A

Dato : 27-02-01 23:08

Fra : LEIF & ANNIE JOHANSE~

Dato : 27-02-01 23:08

"Aa. Worm" <aa.worm@gvdnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
klip

Ja det kan du godt , men vent 14 dage eller til frosten ikke
kommer under et par grader, så kan du så i bænk.

her er et citat fra siden om radiser i mit planteleksikon:

"Fra og med april kan man normalt så radisen i bænk, det kan dog
lade sig gøre at så allerede i marts hvis der ikke er dagfrost. På
friland sås der i slutningen af april. Sår man tidligt, dækkes der
med plast eller fiberdug, det fremskynder radisernes udvikling.
Selv en tildækning om efteråret vil gavne det sidste hold, der er
sået. Sås der med 2-3 ugers mellemrum, kan sidste såning finde
sted i slutningen af august. Man behøver ikke nødvendigvis at så
på samme sted hele tiden, men brug også de tomme steder, hvor der
allerede er høstet andre afgrøder. Ligeledes kan man sagtens så
radisen mellem andre afgrøder."

med venlig hilsen
Leif Johansen

--
Hjemmesiden for havefolket, både nybegynderen og den mere erfarne
http://www.ljohans.com/planteleksikon/