Liste over stemmeberettigede
Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 27-10-02 13:32

Jeg bliver på grund af det simple problem med aliaser i gruppen nødt til at
bede folk om fulde navn og fysiske adresse samt valid e-mail-adresse, sådan
at det kan eftertjekkes og sådan at aliasspammere ikke får flere stemmer
eller dermed mere indflydelse end andre i debatten. Hvis man ikke ønsker at
offentliggøre disse oplysninger i gruppen, kan man sende dem til
undertegnede.
Hvis man slet ikke ønsker at gøre nogen af delene, sætter man sig desværre
ud af diskussionen, for jeg gider ikke at spilde tiden på at diskutere noget
som helst med aliaser, men vil meget gerne høre hvad virkelige personer har
at sige.

Vi kan begynde med mig selv:

Anders Peter Johnsen
Hareskovhvilevej 8,1,14
3500 Værløse
anderspj@mail.dk

Fra : Georg S. Adamsen

Dato : 27-10-02 13:44

> Vi kan begynde med mig selv:

Jeg træder også gerne frem, men ikke med privat adresse m.m., da vii
desværre i anden sammenhæng har været udsat for telefonchikane. Om
nødvendigt kan jeg maile min private adresse til Anders Peter Johnsen.

Lektor, dr.theol.
Georg S. Adamsen
Menighedsfakultetet
Katrinebjergvej 75
8200 Århus N
gsa[snabela]menighedsfakultetet.dk --
www.teologi.dk/mf/ansatte/gsa.htm

georg[snabela]familien-adamsen.dk
www.familien-adamsen.dk/georg

Til UseNet bruger jeg ga-list01[snabela]familien-adamsen.dk.

Venlig hilsen

Georg S. Adamsen

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 27-10-02 13:56

"Georg S. Adamsen" <ga-list01@familien-adamsen.dk> skrev i en meddelelse
Når man ytre sig på nettet får man desværre sommetider sikane. Jeg har også
fået mærkelig mail med porno og mærkelige opkald på telefonen, men det skal
ikke få mig til at stå frem , men jeg har jo heller ikke små børn der tager
telefonen.

--
Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen.
Se ind på min hjemmeside.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-10-02 14:09

Anders Peter Johnsen <anderspj@mail.dk> wrote:

> Vi kan begynde med mig selv:
>
> Anders Peter Johnsen
> Hareskovhvilevej 8,1,14
> 3500 Værløse
> anderspj@mail.dk

Og her har du mig [e-mail adresse i Reply-To header].
--
Cand.scient. Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, 3. tv.

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 27-10-02 14:22

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> mælte sligt:

>Jeg bliver på grund af det simple problem med aliaser i gruppen nødt til at
>bede folk om fulde navn og fysiske adresse samt valid e-mail-adresse, [...]

Lige en bemærkning:

Inden folk begynder at fortvivle over, om de nu vil sende deres private
adresser osv., så lad os lige få afklaret, om det er nødvendigt. Det er endnu
ikke sikkert, om (og om hvad) der skal stemmes, og at en eventuel afstemning
ikke bliver varetaget af styregruppen (hvad den normalt vil blive).

Min egen adresse har jeg i øvrigt ikke noget imod at offentliggøre:

Rasmus Underbjerg Pinnerup
Universitetsparken
Kollegium 3, 2. sal, vær. 127
8000 Århus C
pinnerup[snabela]privat.dk

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
»Personligt tror jeg også, der var en såkaldt UFO indblandet,
som måske kan have trukket ham væk fra jorden og fløjet ham væk.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 27-10-02 14:44

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <pinnerup@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Inden folk begynder at fortvivle over, om de nu vil sende deres private
> adresser osv., så lad os lige få afklaret, om det er nødvendigt.

Vi bliver nødt til det. Ellers kommer der en hel flok af aliaser og blander
sig og ødelægger debatten.

Skægt nok skriver alle gamle brugere under eget navn.

Således vil man nok kunne få lukket munden på alle disse mærkværdige
aliaser, som helt naturligt ikke har interesse i moderering.

> Det er endnu
> ikke sikkert, om (og om hvad) der skal stemmes,

Nej, men vi kan, når listen her er færdig, starte med at stemme om, hvorvidt
der overhovedet skal modereres. Det tydede Andreas' afstemning kraftigt på
at der var vilje til.

og at en eventuel afstemning
> ikke bliver varetaget af styregruppen (hvad den normalt vil blive).

Det er dig, Andreas og Niels, så vidt jeg husker?

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 27-10-02 15:36

>Vi bliver nødt til det. Ellers kommer der en hel flok af aliaser og blander
>sig og ødelægger debatten.

Man kan ikke forbyde folk, der ikke ønsker at opgive deres privatadresse, at
deltage i debatten. Det ville også være noget mærkeligt noget at gøre.

>Det er dig, Andreas og Niels, så vidt jeg husker?

Nej. Jeg har ikke noget med gruppen her at gøre, uden at jeg har været med i
lang tid og har været med til at udarbejde den nu gældende fundats.

Styregruppen er den gruppe, der er nedsat af TD@ til at varetage den daglige
drift af det danske usenet. Læs evt. mere her:
<http://www.usenet.dk/styregruppen/>

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"[...] Den enkelte Moabit er ikke et Udsnit af en Masse moabitiske
Individer, men en Aabenbarelse af »Moabithed«, ligesom den enkelte Ko

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 27-10-02 17:58

> [...]
at
> deltage i debatten. Det ville også være noget mærkeligt noget at gøre.

Jeg vil ikke lade til lejligheden opfundne aliaser styre diskussionen om
moderering.
Det her er den eneste måde, man kan undgå dèt på.

Anders Peter Johnsen

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 27-10-02 21:38

>Jeg vil ikke lade til lejligheden opfundne aliaser styre diskussionen om
>moderering. Det her er den eneste måde, man kan undgå dèt på.

Nej. Du kan ikke forhindre folk i at deltage i diskussionen. Du kan heller
ikke forhindre, at folk opretter aliaser, der matcher allerede eksisterende
personer og så udgiver sig for at være dem. Demokrati på internettet er en
overmåde besværlig ting - det er grunden til, at man gik fra at have en
demokratisk styreform for det danske USENET-hierarki til at have den nuværende
styregruppe, der bestemmer suverænt (på mandat fra TD@).

Af samme grund gør det ikke noget, om folk opfinder en hel hær af aliaser med
faktisk eksisterende adresser osv. Styregruppen beslutter sig på baggrund af
de fremkomne *argumenter*, ikke på baggrund af antal.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Alt fedt tilhører Herren."

Fra : Andreas Falck

Dato : 27-10-02 21:42

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <pinnerup@privat.dk> skrev i en
meddelelse newsjorucq0uijnkg37leap32d0dg28pfsug@4ax.com...

> Styregruppen beslutter sig på baggrund af
> de fremkomne *argumenter*, ikke på baggrund
> af antal.

Og det er også godt det samme, - selv om jeg da ikke har været lige
begejstret for alle deres afgørelser. Men nu er det jo også umuligt at
gøre alle tilpas

Se mit nye forsøg på at lave en webside :
http://hjem.get2net.dk/AFA1441/test/

Fra : Andreas Falck

Dato : 27-10-02 16:06

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> skrev i en meddelelse

[ om afstemningsliste ]

Jeg kan godt oprette en afstemning, hvor man skal opgive navn og
gyldig mailadresse for at kunne afgive stemme.

listen kan laves både så deltagernavne kan ses af alle der logger ind
og afgiver stemme, eller den kan laves stå kun den/de listebestyrere
der står for listen kan se hvem og hvad hver enkelt har stemt.

Er der bred stemning for dette vil jeg gerne oprette en sådan
afstemning!

Langt de fleste bæ bø aliasser er jo i forvejen kendte, så der ved
optælling af stemmer kan tages højde for det.

Kom med jeres udmelding.

Fra : Live4Him

Dato : 27-10-02 16:39

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@get2net.dk> wrote in message

> Kom med jeres udmelding.

Jeg synes denne her debat kører i ring.
Er der ikke en officiel måde at oprette en modereret gruppe på ?
Der må da være nogen der ved hvordan det gøres.

jørgen.

Fra : Andreas Falck

Dato : 27-10-02 16:49

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Er der ikke en officiel måde at oprette en modereret gruppe på ?
> Der må da være nogen der ved hvordan det gøres.

Jo, følg den igangværende debat i news:dk.admin

Det med afstemning er jo udelukkende for at kunne registrere behovet
hos gruppens faste seriøse brugere! Og en sådan afstemning kan aldrig
blive andet end en vejledende afstemning og næppe ret megen
indflydelse på hvilken beslutning Styregruppen vil tage når
debatperioden er overstået.

Fra : Live4Him

Dato : 27-10-02 17:04

> Det med afstemning er jo udelukkende for at kunne registrere behovet
> hos gruppens faste seriøse brugere!

Jo, men har vi ikke lige haft en afstemning på din hjemmeside - hvorfor skal
vi så have en igen ?

Og hvornår er den så det ?

jørgen.

Fra : Andreas Falck

Dato : 27-10-02 18:01

> Jo, men har vi ikke lige haft en afstemning på din hjemmeside -
> hvorfor skal vi så have en igen ?

Fordi den afstemning der var oprettet viste sig let at kunne
manipuleres. Jeg fandt ud af at jeg kunne stemme flere gange, uden at
andre kunne afsløre et sådant stemmefusk. Derfor blev den afstemning
ubrugelig til sit formål!

> Og hvornår er den så det ?

Debatperioden for OTD'er officielt fremsat i dk.admin er 21 dage.

Lige i øjeblikket venter min officielle OTD at slippe gennem
dk.admin.opslag's moderering. Håber den kommer frem i løbet af aftenen
eller i morgen!

Fra : Live4Him

Dato : 27-10-02 19:22

> [...]
> manipuleres. Jeg fandt ud af at jeg kunne stemme flere gange, uden at
> andre kunne afsløre et sådant stemmefusk. Derfor blev den afstemning

OK.

jørgen.

Fra : larsen

Dato : 27-10-02 23:16

> [...]
> blive andet end en vejledende afstemning og næppe ret megen
> indflydelse på hvilken beslutning Styregruppen vil tage når

Had så med dem du påstår ikke er seriøse, er de ude

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 27-10-02 23:25

"larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Had så med dem du påstår ikke er seriøse, er de ude

Skrev jeg noget om det?

"Det Evige Evangelium" - http://www.sdanet.dk/
"Bibelsk tungetale" - http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-058.htm
"Er du ven med Gud?" - http://www.bibeltro.dk

Fra : larsen

Dato : 28-10-02 08:41

> "larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
>
> [ ... ]
>
> Skrev jeg noget om det?

Undskyld-- endnu en stave fejl.

**Hvad så med dem du påstår ikke er seriøse, er de ude**

som jeg forstår det, er det dem med useriøse indslag der skal ud, Ikke ????

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-10-02 09:24

"larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> **Hvad så med dem du påstår ikke er seriøse, er de ude**
>
> som jeg forstår det, er det dem med useriøse indslag der
> skal ud, Ikke ????

Hvor skrev jeg noget om det, - har du et msgid?

Fra : larsen

Dato : 28-10-02 16:43

> "larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
>
> [ ... ]

> Hvor skrev jeg noget om det, - har du et msgid?

Ja-- der var et sted mere, jeg finder det --

citat;

[...]

(erik l)

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-10-02 17:00

"larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]

> Ja-- der var et sted mere, jeg finder det --

Der skriver jeg da ikke noget om at der er nogen der skal ud!

Har du ikke noget konkret og præcist at komme med?

Fra : larsen

Dato : 29-10-02 08:36

> "larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
>
> [ ... ]

> Der skriver jeg da ikke noget om at der er nogen der skal ud!
>
> Har du ikke noget konkret og præcist at komme med?

OK så lad mig spørge på en anden måde; skal der være en seriøs kristen
sandhed i en brugers indslag for at være med ??

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 29-10-02 09:16

"larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> OK så lad mig spørge på en anden måde; skal der være en seriøs
> kristen sandhed i en brugers indslag for at være med ??

Hvorfor skulle der dog være det, for at kunne deltage i den omtalte
afstemning?

Jeg forstår ikke hvad anledningen egentlig er til dit spørgsmål, for i
denne deltråd har vi drøftet afstemning, og der har "seriøs kristen
sandhed" jo ikke rigtig nogen betydning.

Og der er jo heller ikke nogen der skal lukkes ude af denne gruppe,
uanset om den bliver modereret eller ej, så længe de holder sig til
emner der er omfattet af fundatsen, hvorfor alle emner der handler om
kristen eller kristendomsrelaterede, er velkomne i gruppen.

Hvilken religiøs, politisk eller kirkeligt tilhørsforhold, eller
mangel på samme, en person har, har ingen indflydelse på om de må
deltage i debatten. Det eneste krav til deltagerne for at kunne
deltage, er at man overholder fundatsen bestemmelser om anstændig
opførsel samt den almindeligt gældende netikette.

Fra : larsen

Dato : 29-10-02 16:36

> [...]
> deltage, er at man overholder fundatsen bestemmelser om anstændig
> opførsel samt den almindeligt gældende netikette.

Hvis den kristne sandheden ikke har nogen seriøs betydning og religiøse og
politiske tilhørelses forehold ikke har nogen betydning, forstår jeg
egentlig ikke hvad du kalder seriøst og useriøst, desuden kan jeg ikke skue
et kristen livssyn i sådan tumulter, der kan kaldes for et seriøst kristen
livssyn.

Så hvorfor ikke bare blive ved det gamle ?

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 29-10-02 16:48

"larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Hvis den kristne sandheden ikke har nogen seriøs betydning
> og religiøse og politiske tilhørelses forehold ikke har nogen
> betydning,

Det har ingen betydning for *hvem* der kan deltage i den foreslåede
afstemning, og det har ej heller betydning for *hvem* der kan deltage
i debatten i dk.livssyn.kristendom.

> forstår jeg egentlig ikke hvad du kalder seriøst og useriøst,

Nej det kan jeg forstå.

> desuden kan jeg ikke skue et kristen livssyn i sådan tumulter,
> der kan kaldes for et seriøst kristen livssyn.

Debatgruppen dk.livssyn.kristendom er et åbent offentligt forum hvor
*alle*, _uanset_ deres tro eller mangel på samme, kan debattere
*kristendom og kristendomsrelaterede emner*. Og denne debat skal,
ifølge fundatsen og de almindeligt gældende netiketteregler, foregå på
en sober og seriøs måde.

Er der noget i det du har vanskeligt ved at forstå?

Skulle det være tilfældet vil jeg anbefale dig at forespørge i
news://dk.admin hvad der menes med det.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 29-10-02 09:47

"larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> OK så lad mig spørge på en anden måde; skal der være en seriøs kristen
> sandhed i en brugers indslag for at være med ??

Nu skal man nok passe på ordene "Kristen Sandhed" da det nok er en del mere
end man kan forvente af folk - vi er hverken kirkefædre eller paver - men
udgangspunktet skal i det mindste være Kristendom.

Der hvor du selv evt. ville få problemer, ville være i dine - ironisk nok
ret sekteriske - beskyldninger om at andre er sekteriske eller overhovedet
ikke kristne.

Det her er et _tværkirkeligt debatforum_. Meningen er ikke organiseret
økomeni, som du jo i dèn grad hader og som jeg selv er skeptisk over for,
men alligevel skal vi helst alle sammen kunne holde ud at være her, ligesom
vi altså - hvor hårdt det så end måtte være - må acceptere at andre har en
anden kirkelig baggrund.
Det er netop IKKE en menighed, hvor vi skal pådutte andre vore egne
specifikke kristendomsopfattelser ud fra een eller anden fejlagtig ide om
menighedstugt. Formålet er IKKE at alle skal være enige om alting, men netop
at folk har lov til at være uenige og pænt diskutere deres uenigheder.
Folk skriver herinde privat, ikke som _officielle_ repræsentanter for deres
kirkesamfund og det er derfor lidt søgt at hænge hinanden ud for alt, hvad
een respektive trossamfund nu begår af fejl.

Du kan sagtens påpege at du mener at nogle andre tager fejl i en opfattelse
og således påpege det ved objektivt at argumentere for et andet kristent
standpunkt ud fra Bibelen - det skal man kunne - men hidsige personangreb
skal på den anden side heller ikke have lov til at ødelægge klimaet i
gruppen, således at folk skræmmes væk.

Det er således temmeligt vigtigt at vi styrer vores værste idiosynkrasier,
får man får - hvis det endelig er det man vil - næppe "omvendt nogen" ved
ensidig fordømmelse.

Dialog er kodeordet og der gælder - som i det omgivende samfund - visse
sociale spilleregler.
Det er sådan set det eneste, der ville være meningen med moderering, netop
at overholde disse regler, som de er formuleret i fundatsen.

Anders Peter Johnsen

Fra : larsen

Dato : 29-10-02 17:18

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> wrote in message
> [...]
> end man kan forvente af folk - vi er hverken kirkefædre eller paver - men
> udgangspunktet skal i det mindste være Kristendom.

2 Kor 1 v13 Vi skriver ikke andet til jer, end hvad I kan læse jer til og
forstå, og jeg håber, at I vil forstå det helt,

Så den "kristne sandhed" er meget nemt tilgængeligt, hvis man vil lade være
med at blande sine religøse synspunkter sammen med Guds Ord,

> [...]
ligesom
> vi altså - hvor hårdt det så end måtte være - må acceptere at andre har en

Ja, men et sandt kristen livssyn er netop at satan fordrejer hovedet på hvem
han kan, til et andet evangelium som ikke er af sandheden og når satan gør
det ligger livssynet uden for et kristen livssyn, hvad dk.livssyn.kristendom
ikke har taget i betrakning da den blev grundlagt.

> [...]
> kirkesamfund og det er derfor lidt søgt at hænge hinanden ud for alt, hvad
> een respektive trossamfund nu begår af fejl.

Enighed ville dog være en skøn tanke, men det er ved at gå op for mig at det
drejer sig ikke om en sand kristen livssyn, men den blanding af tilfældig
livssyn der dukker op med et eller andet kristen (u)bibelsk indhold,

> [...]
> standpunkt ud fra Bibelen - det skal man kunne - men hidsige personangreb
> skal på den anden side heller ikke have lov til at ødelægge klimaet i

Bibelen har kun et standpunkt, men OK det vil jeg tænke over.

> Det er således temmeligt vigtigt at vi styrer vores værste idiosynkrasier,
> får man får - hvis det endelig er det man vil - næppe "omvendt nogen" ved
> ensidig fordømmelse.

Nu må du huske på sandheden kan i sig selv virke ret så fordømmende fordi
den taler til folks samvittighed, og den slags angreb kan ingen mennesker
kontrolerer.

F.eks tager du skriftstedet om f.eks. utugt fra bibelen og skriver den
ordret ned her på dlk, er det bibelsk. Men det vil give andstød til
personsforfølgelse hos dem der liver op slig vis.
Et andet eks. er hvis nogen er bøsser og man citere hvad Paulis skriver vil
bøsserne reagere fordi de også har en samvittighed der fordømmer dem.
Et tredie eks. er hvis nogen er syge og man citere hvad Paulis skriver i 1
Kol, så vil folk flyve op og føle sig forfulgt OSV

Har du en løsning der stadig indeholder en bibelsk kristen livssyn og kan
blive sagt uden folks samvittighed skriger op ??

> [...]
> Det er sådan set det eneste, der ville være meningen med moderering, netop
> at overholde disse regler, som de er formuleret i fundatsen.

Jeg tror ikke kristendommen er et spil med regler, men er liv til dem der
acceptere sandheden og følger kristendommens livssyn.

Erik L

Fra : bjarne birger

Dato : 27-10-02 23:01

> Jeg synes denne her debat kører i ring.

Nej der er sgutte megen missioneren for tiden,

Pyh

Fra : Angelos

Dato : 27-10-02 18:13

> [...]
noget
> som helst med aliaser, men vil meget gerne høre hvad virkelige personer

Ja så må man vel afsløre sin hemmelige identitet!

Cand.nenio Tommy Dahl
Aakirkeby, Bornholm.
Tommy "ved" tommygun.dk eller:
tommy "ved" egenserver.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 27-10-02 18:46

Angelos <angelos@myrealbox.com> wrote:

> Cand.nenio

Hvad er det?

Fra : Angelos

Dato : 27-10-02 23:28

"Per Rønne" <per.ronne@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er det?

Det er Esperanto og betyder, "ingenting"!
Jeg manglede en doktorgrad jeg kunne flagre med.

Tommy aka Angelos

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 28-10-02 00:36

Angelos skrev:

>>> Cand.nenio

> Det er Esperanto og betyder, "ingenting"!

Strengt taget er det kun sidsteleddet, der er esperanto. Førsteleddet
"Cand." er latin (Candidatus) og skulle i modsat fald have heddet
"Kand." (Kandidato).

> Jeg manglede en doktorgrad jeg kunne flagre med.

Og så er der i øvrigt stor forskel på en kandidat- og en doktorgrad.

--
Mvh. Peter
"Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is,

Fra : Per Rønne

Dato : 28-10-02 04:31

Peter Bjerre Rosa <peter@filmsvar.dk> wrote:

> [...]
> "Kand." (Kandidato).

> Og så er der i øvrigt stor forskel på en kandidat- og en doktorgrad.

Ja, det skulle i så fald have været »dr.neno«.

passende venstreorienteret attitude ...

Fra : Knut Klaveness Heide~

Dato : 30-10-02 08:15

On Sun, 27 Oct 2002 23:27:38 +0100, "Angelos" <angelos@myrealbox.com>
wrote:

>Det er Esperanto og betyder, "ingenting"!

O' lykke. Driver du med Esperanto? Jeg holder på å lære.

>Jeg manglede en doktorgrad jeg kunne flagre med.

Hva! Får du ikke tilbud i mailboksen om å kjøpe alle mulige slags
grader og titler? For slik og ingenting kan du kjøpe deg en dr.grad i
et eller annet ved et eller annet bortivekkstaden universitet et eller
annet sted i verden. Det er bare å sende inn noen penger et eller
annet sted og så kan du flagre med doktorer over hele denne gruppa.

Hvorfor er det forresten slik at folk her på denne gruppa ikke bare
føler at de må oppgi både titler og adresser, når det holder med bare
en av delene?

Er det jåleri?

mvh
Knut
Norsk nordmann fra Norge.
Født med doktorgrad. og
mange ubrukelige papirer fra
tre universiteter.

Fra : Vidal

Dato : 27-10-02 15:35

> [...]

> som helst med aliaser, men vil meget gerne høre hvad virkelige personer har

Det er ikke fordi jeg ikke vil udlevere personlige
oplysninger, enhver kan slå mig op i krak eller i
telefonbogen, og du har jo iøvrigt min adresse,
tror jeg, men du går simpelthen for langt her.

Det strider simpelthen mod ånden i usenet, det
kan man kun med private mailinglister og lignende
foranstaltninger.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 27-10-02 23:36

"Vidal" <vidal@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ikke fordi jeg ikke vil udlevere personlige
> oplysninger, enhver kan slå mig op i krak eller i
> telefonbogen, og du har jo iøvrigt min adresse,
> tror jeg, men du går simpelthen for langt her.

Så vidt jeg ved skriver alle seriøse skribenter under eget navn herinde.
Derimod er der et væld af useriøse anonyme skribenter herinde, og det er for
at filtrere dem fra, at jeg gør dette. Derfor har jeg lidt svært ved at se
andet end et abstraheret principielt problem i dette.

> Det strider simpelthen mod ånden i usenet, det
> kan man kun med private mailinglister og lignende
> foranstaltninger.

Det kan godt være at det idealistisk er forkert, men jeg tror nu alligevel
på ytringsfrihed under ansvar.

Vi kan ikke lade gruppen blive ødelagt af anonyme mudderkastere.

Anders Peter Johnsen

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 27-10-02 19:54

> [...]
at
> bede folk om fulde navn og fysiske adresse samt valid e-mail-adresse,

Og her er jeg:
Bodil Grove Christensen,
Hvedevej 1,
7490 Aulum.

grovebgc@tdcadsl.dk

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 27-10-02 20:02

Så har vi indtil videre 6 personer med:
Georg S. Adamsen,
Børge Højlund Jensen,
Per Erik Rønne,
Rasmus Underbjerg Pinnerup,
Andreas Falck
og undertegnede.

Det var ikke mange ud af det antal skribenter gruppen har.
Vi kan lade påskrivningen fortsætte frem til onsdag kl 21.00.

Jeg kunne forestille mig at andre faste brugere som Jørgen (aka.
"Live4Him"), Villy Dalsgaard (aka."Vidal"), Bodil Grove Christensen, Erik
Engelbrecht Larsen, Peter B. Juul (hvis han altså vil), Simon Griis (aka.
"Mr.D"), Jens Erik Bech (aka. "Lyrik") og Lars Erik Bryld også kunne tænke
sig at være med?

Anders Peter Johnsen

Fra : Vidal

Dato : 27-10-02 21:02

> [...]
> "Mr.D"), Jens Erik Bech (aka. "Lyrik") og Lars Erik Bryld også kunne tænke

Jeg er som sagt meget i tvivl om rigtigheden i denne
fremgangsmåde, derfor min tøven.

Venlig hilsen

Villy Dalsaard

Fra : Andreas Falck

Dato : 27-10-02 22:42

"Vidal" <vidal@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Jeg er som sagt meget i tvivl om rigtigheden i denne
> fremgangsmåde, derfor min tøven.

Jeg har foreslået en afstemning, hvor man er nødt til at opgive en
valid mailadresse, men hvor postadresse m.m. naturligvis ikke behøves
at blive opgivet.

Der kan jo nemt udpeges/vælges 2 personer der sammen med mig kan styre
og administrere en sådan afstemning!

Men som det allerede er nævnt, - en sådan afstemning kan aldrig blive
bindende for Styregruppen, men kan kun afspejle en stemning blandt dem
der deltager i afstemningen, hvorfor det ikke engang behøver at være
særligt repræsentativt for gruppen som sådan.

Fra : Angelos

Dato : 27-10-02 23:29

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Nåda jeg tæller ikke med??

Tommy aka Angelos

<klip>

Fra : Knut Klaveness Heide~

Dato : 30-10-02 08:24

On Sun, 27 Oct 2002 23:29:28 +0100, "Angelos" <angelos@myrealbox.com>
wrote:

>"Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> skrev i en meddelelse
>
>Nåda jeg tæller ikke med??
>
>Tommy aka Angelos

He he he ... du må forte deg å kjøpe en doktorgrad så kommer du også
med i dette her.

Selv er jeg forundret over at dette skjer. Jeg gnir meg i øynene, men
mvh Knut
cand.nordmann
magister.finsk
dr.svensk
forøvrig internasjonal.

Fra : Lyrik

Dato : 28-10-02 01:08

> [...]
> "Mr.D"), Jens Erik Bech (aka. "Lyrik") og Lars Erik Bryld også kunne tænke

+++++++++++++++++++++++++++++++++
Har jeg overset noget? Jeg har da ikke set Andreas Falcks adresse?
Umiddelbart ville jeg skyde på Ulrikkenborg Allé Lyngby eller pladsen, men
hvad nummer?
Hilsen
Jens Erik Bech
Dahliahaven 100
2830
Virum.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 28-10-02 01:33

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> "Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> skrev i en meddelelse

snip!

> Har jeg overset noget? Jeg har da ikke set Andreas Falcks adresse?
> Umiddelbart ville jeg skyde på Ulrikkenborg Allé Lyngby eller pladsen, men
> [...]

Ups! Du har jo ret!

Ironisk nok findes der slet ikke nogen med navnet "Andreas Falck" på
www.krak.dk, medmindre hans fulde navn er "Andreas Falck Petterson" og han
bor i Odense SV eller "Andreas Falck Knudsen" og han bor i Odense SØ? (Vild
paranoia! ;-D)

Anders Peter Johnsen

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-10-02 08:27

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Ironisk nok findes der slet ikke nogen med navnet "Andreas Falck"

Ups, - jeg er en non-eksisterende person

Jeg sender min adresse på din private mail, - og jeg pointerer at jeg
både har hemmligt telefonnummer og adressebeskyttelse via
folkeregisteret på grundlag af en hændelse for et par år siden.

Er det acceptabelt?

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 28-10-02 12:05

Anders Peter Johnsen med adressen anderspj@mail.dk skrev således:

> [...]
> "Mr.D"), Jens Erik Bech (aka. "Lyrik") og Lars Erik Bryld også kunne tænke

Jeg er ikke uinteresseret i at deltage i afstemningen, men jeg har de samme
kvaler som så mange andre med at udstille privatadresser i et Google-søgbart
medium (min mailadresse er også lettere fordrejet af hensyn til at holde
spammeriet i ro).

Til støtte for min identitet: Jeg står i telefonbogen og er registreret ejer af
domænet okhrana.net - Jeg kan derfor slås op både på www.degulesider.dk og f.ex.
www.nic.com (under whois okhrana.net). På opfordring sender jeg gerne
oplysninger pr mail. Min sande og ikke så hemmelige emailadresse kan findes på
www.larserik.suite.dk, og mit hus kan beses på såvel min private hjemmeside som
på grundejerforeningens www.egebjerg-roskilde.dk Min nuværende passivitet
skyldes i øvrigt primært en nylig familieforøgelse.

Jeg er gennemgående imod moderering, men jeg er endnu ikke afklaret i dette
præcise tilfælde. Jeg mener ikke moderatorer skal vælges eller kvoteres efter
konfessionelt tilhørsforhold. Jeg mener, at enkeltstående annoncering af
arrangementer er on-topic, men at gentagelser er spam, hvis der ikke er nye og
substantielle tilføjelser eller svar på opklarende spørgsmål. Jeg mener, at
forsøg på alias-afsløringer og diskussioner herom er off-topic, og jeg mener at
det eneste on-topic som Mogens Kall til dato har postet var efterlysningen af en
farsi-bibel i elektronisk format.

Nå, er det nok til en stemmeseddel?

Lars Erik Bryld
28 okt AD 2002
Skt. Simon Zealoten og Judas Thadeus

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-10-02 12:36

"Lars Erik Bryld" <lars-erik@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Nå, er det nok til en stemmeseddel?

Set fra min side: Ja, rigeligt!

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 28-10-02 14:01

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> "Lars Erik Bryld" <lars-erik@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse
>
> [ ... ]
>
> Set fra min side: Ja, rigeligt!

Ja, det må det være. Jeg forstår godt din uvilje mod at drukne i porno- og
pyramidespilsindlæg, men når du således kan henvise til en hjemmeside skulle
den være god nok.

Anders Peter Johnsen

Fra : H. P. Holm

Dato : 28-10-02 14:02

Andreas Falck skrev:

> "Lars Erik Bryld" <lars-erik@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse
> [ ... ]

> Set fra min side: Ja, rigeligt!

I giver mig altså nervøse trækninger med jeres offentliggørelse af
personlige oplysninger om jer selv! Desuden er en afstemning i sig
selv meningsløs. Nyhedsgrupper er ikke et demokrati, og hvis blot en
enkelt stædig person er imod, så kan han lave en pokkers ballade,
både for nyhedsgruppen og for fremtidige moderatorer, uanset om han
deltager i en afstemning eller ej. Jeg har til lejligheden oversat
en amerikansk tekst angående det at passe på sig selv:

http://www.cotse.com/20021003.html - Police yourself

Pas på dig selv

Dette er skrevet til folk der sender penge til svindlere. Til folk der
offentliggør deres navn og adresse i nyhedsgrupper, skændes med andre,
og derefter klager over at de bliver forfulgt af nogen der ved alt om
dem. Til folk der sender virusadvarsler videre til alle de kender. Til
folk der sender deres brugernavn og adgangskode til enhver der spørger
efter det. Til folk der sender personlige oplysninger i nyhedsgrupper,
og bliver sure når de samme oplysninger bliver gentaget af en anden.
Til alle jer: I bliver nødt til at indse, at Internet er hele verden,
med al dens skønhed og al dens grimhed. Det er ikke din kirke, din
læge eller dit lokale supermarked.

Det er alle, lige fra genier til idioter, voksne og børn, høflige og
uhøflige, normale og sindssyge. Det er ikke reguleret af en enkelt
lov, men af mange modstridende love, hvor ingen af dem er beregnet til
at blive brugt på Internet. Selv hvis der findes en specifik lov,
bliver fortolkningen et problem, og hvem skal dømme? Kan det lade sig
gøre at køre en sag? Det er problemer der gælder for hele verden nu.
De er ikke løst endnu og bliver det måske aldrig.

Det er helt nyt og uden fortilfælde - alle samlet samme sted. Prøv at
sætte bare 10 mennesker sammen et stykke tid, og se hvad der sker.
Eller tving en familie til at være sammen og se hvad der sker! Prøv så
at skalere det op til alle mennesker i alle lande i hele verden samlet
samme sted. De eneste spørgsmål er: Hvem dræber hvem, og hvor hurtigt?
Hvem stjæler fra hvem, og hvor meget? Jeg tror den næste store krig
vil handle om kontrollen med Internet, men det er en anden historie.

Når det er på plads, så er næste trin at lære hvad du skal tro på, og
hvordan du kan beskytte dig selv. En stor del af materialet på dette
medie er affald. Svindel, bedrag, smuds, alt affald fra hele verden,
alle ekstreme båtnakker - jeg siger sådan for at dække alt, for uanset
hvilken mening du har og hvad du tror på, så er der altid mindst én
der har den stik modsatte mening.

Her er al kriminalitet og alle kriminelle fra hele verden. Bare se
nyhederne med historierne om bankrøverier, mord og bortførelser.
Bankrøveren havde sikkert en Internetforbindelse og det havde morderen
og de andre også. Det er en forbundet verden, og den forbinder også de
kriminelle.

Men den forbinder også videnskab, kunst og verdens historie. Her er ny
viden og global forståelse mellem mennesker. Mure væltes, og det er en
milepæl i civilisationens udvikling. Men alle andre milepæle i
historien har vist os en ting: De kommer ikke fredeligt og nemt. Der
er spændinger og forhindringer som skal overvindes.

Sådan er det med Internet. Det er ikke en kolonihave med hvidt stakit
omkring hvor alting er fredeligt. Alle er blevet sat sammen. Folk der
kun er vant til at omgås familie og venner, kan nu mødes med folk fra
hele verden i deres egen dagligstue. Det er op til dig at beslutte
hvem af dem du vil stole på, og hvem du ikke vil have noget med at
gøre. Det er op til dig at passe på dig selv.

Der kommer slagsmål, chikane, forfølgelse, kriminalitet og mord på
grund af Internet. Der kommer også viden, muligheder og fremskridt på
grund af Internet. Men der kommer ikke noget politi, i hvert fald ikke
foreløbig, og ikke med mulighed for at styre alle nettets afkroge,
eller med magt til at forhindre slagsmål og krig.

Folk er nødt til at passe på sig selv. Du bliver nødt til at forstå at
verden ikke er så sød og nuttet som du gerne vil tro. Du bliver nødt
til at forstå, at ligesom andres ord gør dig vred, sådan gør også dine
ord andre vrede. Hvis du kaster dig ind i en ophedet debat, så
risikerer du at møde en særling der graver alt det frem du nogensinde
har skrevet på nettet, kombinerer det med alle de oplysninger han
ellers kan finde om dig, og bruger det imod dig. Hvis du deltager på
nettet, risikerer du også at se eller høre ting du absolut ikke vil
finde dig i, men som du ikke kan gøre noget ved. Du er nødt til at
passe på dig selv.

Du er selv ansvarlig for private oplysninger og din egen sikkerhed, og
det er din egen beslutning hvad du ønsker at se på nettet og hvad du
ikke ønsker at se. Hvad du ønsker at tro på, og hvad du ikke tror på,
det er dit valg. Alle personlige oplysninger du gør tilgængelige på
nettet kan bruges imod dig af en forfølger, en tyv eller en svindler.
Det kan endda være bedst hvis du ikke fortæller dit rigtige navn i
nyhedsgrupper.

Alle oplysninger fra nettet skal tages med et gran salt. Ikke alting
er hvad det giver sig ud for at være. Giv aldrig dine adgangskoder til
andre. Tro ikke på alle de e-mails du modtager, og for pokker da: Der
er ikke nogen der skal bruge dig, af alle mulige mennesker, til at
investere millioner af dollars fra et afrikansk land!

Det er ikke dit lokalsamfund, det er ikke engang dit eget land. Det er
hele verden. Hold op med at ville lave det til en skoleudflugt, og
brug det som det det er. Det er fantastisk og farligt på én gang. Det
har den største viden og det ækleste smuds. Tag dine forholdsregler.

Post ikke følsomme oplysninger. Lad være med at offentliggøre
oplysninger som du ikke ville dele med både din kæreste og din værste
fjende. Lad være med at opsøge noget du synes er anstødeligt. Tro ikke
på alt du læser. Lad være med at gøre dig selv til et mål. Pas på dig
selv, der er ingen andre til det. Hvis du tager ansvaret for dig selv,
er der meget at lære og mange ting at nyde, vi er på vej til at skrive
historie.

/steve

10/03/2002

Oversat af H. P. Holm - 28. oktober 2002

--
Hans

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-10-02 14:14

"H. P. Holm" <hpholm@adresse.invalid> skrev i en meddelelse

> Desuden er en afstemning i sig selv meningsløs.

Jeg ser også kun en afstemning som en slags "intern" stemningsholdning
blandt dem der har lyst til at være med i afstemningen.

Jeg har også i denne debat skrevet, at en afstemning egentlig ikke kan
bruges til ret meget andet end at konstatere, at holdningen er den
eller den *blandt de afgivne stemmer*. Hvad holdningen er blandt de
ikke-afgivne stemmer kan den således ikke siges noget om.

Og mange tak for din oversættelse af denne tekst. Godt at dette kommer
frem og bliver pointeret over for os!

Fra : Knut Klaveness Heide~

Dato : 30-10-02 08:32

On Mon, 28 Oct 2002 14:13:43 +0100, "Andreas Falck"
> [...]

>Jeg ser også kun en afstemning som en slags "intern" stemningsholdning
>blandt dem der har lyst til at være med i afstemningen.

Men da blir det dette her temmelig meningsløst.

mvh
Knut
også genetisk dansk.
Se forøvrig Dansk adelskalender.
pluss en og annen cand.

Fra : Andreas Falck

Dato : 30-10-02 08:51

"Knut Klaveness Heidelberg" <kheidelb@NOTinUSEonline.no> skrev i en
meddelelse news:922vrucde0mrf6jrhcavg6u55hh12m020a@4ax.com...

[ ... ]
> Men da blir det dette her temmelig meningsløst.

En afstemning kan kun give mening dersom man kan se *hvem* der har
stemt (ikke *hvad* de har stemt). Personer med et indgående
længerevarende kendskab til gruppen kan godt udlede noget brugbart af
en afstemning på den baggrund.

En afstemning, hvor man slet ikke kan se *hvem* der har stemt giver
slet ingen mening!

Og da du også er en af brugerne (som jeg endda respekterer meget højt)
er du hjertelig velkommen til også at komme med dine betragtninger om
hvordan vi igen får gruppen til at fungere efter hensigten.

Hvis du ville siger: "opfør jer ordentlig", - ja så er vi flere der
allerede har erkendt, at det har vi ikke gjort hidtil, hvilket også
har været en stærk medvirkende årsag til den nuværende situation.

Fra : Erik.D

Dato : 30-10-02 16:56

> [...]
> allerede har erkendt, at det har vi ikke gjort hidtil, hvilket også
> har været en stærk medvirkende årsag til den nuværende situation.

De TROLLs vi får besøg af i gruppen, ser jeg ikke som noget STORT problem
(ignorer dem). Næh ! Det er få faste brugere der har spoleret dk.livs.kris
normale bruger niveau. Fra en til tider hård, men for det meste fair debat
form, til en endeløs række kværuleren, der kun sigter på at tilsvine den
kristendom "man" ikke lige kan med og måske ligefrem har forladt i skuffelse
og vrede.

Jeg har skrevet det før og gentager gerne....dk.jamre.dal......er den NG de
personer der nu dominere herinde har formået at opbygge og ærlig talt tror
jeg ikke på en bedring, før et endeligt opgør "os imellem" når sin
konsekvens.

--

E.Dalgas

Fra : vagn torup & rikke b~

Dato : 30-10-02 19:21

"Erik.D" <ebd@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> personer der nu dominere herinde har formået at opbygge og ærlig talt tror
> jeg ikke på en bedring, før et endeligt opgør "os imellem" når sin

Jeg vil give dig ret i at kværulanterierne også er problematiske, samtidig
synes jeg at konstatere at der som regel er min. 2 der forsætter for at få
det sidste ord.
Det vil være rimeligt at få med i et takt & tone brev til nye, jeg vil også
finde det rimeligt at moderatorer efter en tid kan sætte streg under sådanne
debatter uanset hvor høflig og servil tonen i skriverierne end måtte være.

Men ellers synes at du skulle tage chancen til at få ændret lidt på
forholdene i dlk ved at være med til at pege på moderatorer, forslag til ny
ordning, det kunne jo være at du kunne finde dig en plads i gruppen igen.
vagn

Fra : Live4Him

Dato : 30-10-02 19:34

"vagn torup & rikke bachmann" <vagntorup@get2net.dk> wrote in message
> [...]
ny
> ordning, det kunne jo være at du kunne finde dig en plads i gruppen igen.

Ja, men det kræver at Erik D lære at vise respekt for andres svagheder.
Noget som han indtil nu ikke har formået.
Derfor er han i mit kill-filter, fordi han har såret mig dybt.

Det er mennesker som ham der gør at jeg ikke vil gå i kirke.

jørgen.

Fra : vagn torup & rikke b~

Dato : 30-10-02 19:56

> [...]
> Derfor er han i mit kill-filter, fordi han har såret mig dybt.
>
> Det er mennesker som ham der gør at jeg ikke vil gå i kirke.

Jeg kan heldigvis forholde mig lidt neutral, jeg kan simpelthen ikke huske,
hvad slagsmålene er gået ud på, hvis jeg har orket at læse de sikkert lange
tråde.
Når det gælder en mulig nyordning bør alle have lov til at deltage i
debatten, ikke mindst da de ikke kan udelukkes. Kun personer der er blevet
sortlistet for lang tid bør kunne udelukkes fra en strukturdebat. Øvrige må
have retten til at deltage, hvis de i øvrigt afstår fra at indblande ikke
relevante problemstillinger.
Nu går jeg ikke i kirke af andre årsager, men hvis jeg gjorde, ville jeg nok
prøve finde en anden egnet kirke/menighed.
vagn

Fra : Live4Him

Dato : 30-10-02 20:11

> [...]
huske,
> hvad slagsmålene er gået ud på, hvis jeg har orket at læse de sikkert

Jeg henviser til det Erik D skrev : "Det er få faste brugere der har
spoleret dk.livs.kris
normale bruger niveau..."
Og
"der kun sigter på at tilsvine den kristendom "man" ikke lige kan med og
måske ligefrem har forladt i
skuffelse og vrede."

Og han fortsætter sin fordømmelse : "Jeg har skrevet det før og gentager
gerne....dk.jamre.dal......er den NG..."

Nu kan jeg hurtigt se at det er mig der menes. Mit sidste indlæg om sårethed
"for og bagtroppen". Det er mig han fordømmer selvom han ikke bruger ordet
"jørgen" kan det tydeligt ses at han mener mig.

Og DET gør mig rasende. Hvad bilder han sig ind. At anklage mig for at
ødelægge gruppen med "mit jammer" at anklage mig for at tilsvine min sidste
menighed.

Hvis nogen kan ødelægge atmosfæren i gruppen er det Erik D med hans arrige
og fordømmende udfald mod min person.

Mit indlæg med at nogen i bagtroppen af PINSEKIRKEN svigtes dybt er SANDHED.
At Erik D sprutter af vrede over det indlæg siger mere om ham end det siger
om mig eller mit indlæg. Dog er det tøset at han ikke tør sætte navn på men
siger "nogen" og "de" når enhver kan se det er mit indlæg og mine holdninger
der har hidset ham op.

jørgen.

Fra : Andreas Falck

Dato : 30-10-02 20:44

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i

Mit sidste indlæg om sårethed

Jeg føler mig nu temmelig sikker på at det ikke var dig der her var
hentydet til!

Fra : Live4Him

Dato : 30-10-02 21:18

> "Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i
>
> Mit sidste indlæg om sårethed
>
> Jeg føler mig nu temmelig sikker på at det ikke var dig der her var
> hentydet til!

Måske Erik D så ville være mand nok til at sætte navn på ?

jørgen.

Fra : Andreas Falck

Dato : 30-10-02 21:36

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Måske Erik D så ville være mand nok
> til at sætte navn på ?

I givet fald vil jeg anbefale at det sker i privat mail, - kun sagt i
håbet om at vi ikke skal have mudderet til at accelerere mere end
aller højest nødvendig.

Jeg har jo også haft mine "ture" med Erik D., men ikke desto mindre er
han mig alligevel en kær bror i Jesus! - Og lad os nu alle sammen vise
det storsind der kan og vil tilgive hinanden alt det gylle vi har
spredt omkring os så vi kan starte på en frisk og få en gruppe der kan
fungere.

Med ønsket om Guds velsignelse
sendes de venligste hilsner

Andreas

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 31-10-02 02:50

> Det er mennesker som ham der gør at jeg ikke vil gå i kirke.
>
> jørgen.

Amen!

--
KH
Anders

Fra : Andreas Falck

Dato : 30-10-02 20:16

"Erik.D" <ebd@oncable.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Jeg har skrevet det før og gentager
> gerne....dk.jamre.dal......

Jeg har taget den til mig, - men i positiv ånd

Fra : Bertel Benito

Dato : 30-10-02 20:43

> [...]
> personer der nu dominere herinde har formået at opbygge og ærlig talt tror
> jeg ikke på en bedring, før et endeligt opgør "os imellem" når sin

HØRT - de fleste *er* en flok missionerende jammerlapper der kun kan rive
bibelcitater af.

BB

Fra : Knut Klaveness Heide~

Dato : 30-10-02 17:14

On Wed, 30 Oct 2002 08:50:52 +0100, "Andreas Falck"
> [...]

>slet ingen mening!
>
>Og da du også er en af brugerne (som jeg endda respekterer meget højt)

Også etter dagens lille dont? )))

Jeg setter også stor pris på det du skriver Andreas, og ikke minst
liker jeg å kikke på hjemmesidene dine.

> [...]
>allerede har erkendt, at det har vi ikke gjort hidtil, hvilket også
>har været en stærk medvirkende årsag til den nuværende situation.

Jeg synes folk stort sett oppfører seg bra her på gruppa. Du har rett
i at det har vært litt spesielt den siste tiden, men på den annen side
er det en tid for det ene og en tid for det andre. Så i det lange løp
går akkurat det opp i opp.

Og du kjenner mitt standpunkt nå: gruppa fungerer etter hensikten så
lenge kravet om kristendomsrelasjon er oppfylt )

Ha det godt så lenge.

mvh Knut

Fra : Andreas Falck

Dato : 30-10-02 20:44

"Knut Klaveness Heidelberg" <kheidelb@NOTinUSEonline.no> skrev i en
meddelelse news:pp00sugh1sp2d27r90413s8ejbcqm8il5p@4ax.com...

> meget højt)
>
> Også etter dagens lille dont? )))

At vi ikke ser ens på tingene, ændrer bestemt ikke min store respekt
for dig.

Èn ting er bolden, noget andet er manden .-)

> Jeg setter også stor pris på det du skriver Andreas, og ikke minst
> liker jeg å kikke på hjemmesidene dine.

Takker ydmygt.

[ ... ]
> Og du kjenner mitt standpunkt nå: gruppa fungerer etter hensikten så
> lenge kravet om kristendomsrelasjon er oppfylt )

hihi

> Ha det godt så lenge.

I lige måde, og Guds velsignelse

Se mit nye forsøg på at lave en webside :
http://hjem.get2net.dk/AFA1441/test/

Hovsa - jeg glemte at sætte FUT

Fra : Stefan Holm

Dato : 27-10-02 20:43

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> writes:

> [...]
> til at bede folk om fulde navn og fysiske adresse samt valid
> e-mail-adresse, sådan at det kan eftertjekkes og sådan at

Til hvilken afstemning? Hvis jeg har overset et indlæg, hvor du
skriver det, beklager jeg, men som gruppen her ser ud for tiden, er
der meget, jeg ikke får læst.

> eller dermed mere indflydelse end andre i debatten.

Indflydelse i debat bør man få på baggrund af argumenter, ikke på
baggrund af antal.

> Hvis man slet ikke ønsker at gøre nogen af delene, sætter man sig
> desværre ud af diskussionen,

Man sætter sig vel højst ud af diskussion med dig.

> for jeg gider ikke at spilde tiden på at diskutere noget som helst
> med aliaser, men vil meget gerne høre hvad virkelige personer har at
> sige.

Det må du om. Jeg forstår godt din modvilje mod at debattere mod
Mosegrisen, men ligefrem at mistænkeliggøre alle, der ikke gider
skrive navn og adresse til dig, finder jeg fjollet.

--
"jeg har både uddannelse og hjernen i omløb"

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 28-10-02 00:05

"Stefan Holm" <nospam@algebra.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Mosegrisen, men ligefrem at mistænkeliggøre alle, der ikke gider
> skrive navn og adresse til dig, finder jeg fjollet.

Vi har været oversvømmet af hans dybt useriøse aliaser, og når vi nu
begynder at debattere moderering for at slippe af med dem, så er det jo lidt
åndsvagt også at lade ham bluffe sig til indflydelse i dèn debat, ikke?

Du har måske andre forslag til, hvordan man skulle tjekke at personer er
ægte?

Anders Peter Johnsen

Fra : Stefan Holm

Dato : 28-10-02 09:17

> [...]

> begynder at debattere moderering for at slippe af med dem, så er det
> jo lidt åndsvagt også at lade ham bluffe sig til indflydelse i dèn

Ikke hvis han har noget fornuftigt at sige. Jeg tvivler dog på, at det
er tilfældet, og i så fald kan jeg ikke se problemet. I øvrigt er det
i dk.admin debatten bør foregå - vil du også se alle deres adresser?

> Du har måske andre forslag til, hvordan man skulle tjekke at
> personer er ægte?

Gæt. Det er lige så effektivt.

--
"That's where I saw the leprechaun! He told me to burn things."

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 27-10-02 22:27

> [...]
noget
> som helst med aliaser, men vil meget gerne høre hvad virkelige personer

Ernst Pedersen
Tingvej 5,
9370 Hals
tingvej@stofanet.dk
tlf. 98252175

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 28-10-02 00:15

Vi er nu oppe på følgende deltagere:

Georg S. Adamsen,
Børge Højlund Jensen,
Per Erik Rønne,
Rasmus Underbjerg Pinnerup,
Andreas Falck
Tommy Dahl ("Angelos")
Bodil Grove Christensen
Ernst Petersen
og undertegnede.

Villy Dalsgaard ("Vidal") vægrer sig ved principperne i det her, men han er
een af de gamle brugere, og jeg har hans postadresse, så ham er jeg helt
tryg ved.
Ligeledes undrer Stefan Holm sig over metoden.
Jeg ved ikke hvordan vi ellers skulle få denne debat ført uden utidig
indblanding fra aliaser, men hvis der er nogen der har forslag til mere
anonyme, men dog aliassikre tekniske metoder til selve afstemningerne er de
velkomne.

Anders Peter Johnsen

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-10-02 00:22

se news:aphmlb$fmu$2@dknews.tiscali.dk

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 28-10-02 01:02

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> mælte sligt:

>Jeg ved ikke hvordan vi ellers skulle få denne debat ført uden utidig
>indblanding fra aliaser,

Jeg forstår ikke din optagethed af dette. Hvilken rolle spiller det, om nogen
deltager under alias? Så lad dem dog. Hvis de har gode argumenter, så bør
disse tælles med, uanset hvem der fremsætter dem, og hvis de ikke har, så vil
ingen lytte til dem alligevel.

>men hvis der er nogen der har forslag til mere anonyme, men dog aliassikre
>ekniske metoder til selve afstemningerne er de velkomne.

Som jeg har forklaret, så er denne metode ikke aliassikker. Ingen kan
forhindre nogen i at udgive sig for at være faktisk eksisterende folk med en
virkelig adresse.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Eat and carouse with Bacchus, or munch dry bread with Jesus,
but don't sit down without one of the gods."

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 28-10-02 01:44

> "Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> mælte sligt:

> Jeg forstår ikke din optagethed af dette.

Nej, det gør du helt sikkert ikke.

> Hvilken rolle spiller det, om nogen
> deltager under alias? Så lad dem dog.

De kan skrive ind og blive hvidlistet under aliaser, men ved afstemninger
vedr. fundats og moderering synes jeg at det er en god ide at man så vidt
muligt har een stemme pr. mand.

> Hvis de har gode argumenter, så bør
> disse tælles med, uanset hvem der fremsætter dem, og hvis de ikke har, så
vil
> ingen lytte til dem alligevel.

Problemet er, at hvis der skal stemmes om noget, så er det desværre oplagt
for hardcore-aliasspammere at bruge de tre adresser, man normalt får stillet
til rådighed af udbyder, samt et ukendt antal e-mailadresser på forskellige
domæner som f.eks. Hotmail eller Yahoo. Så er der endda folk, som har flere
internetforbindelser, som har tilsvarende muligheder for at fuske.

Derimod er det gode ved at få et tlf.nr, at man kort kan ringe og få
bekræftet at personen nu også skriver i d.l.k, hvis der nu skulle blive
tvivl.

> Som jeg har forklaret, så er denne metode ikke aliassikker. Ingen kan
> forhindre nogen i at udgive sig for at være faktisk eksisterende folk med
en
> virkelig adresse.

Det er sådan set ret svært at manipulere med Krak, De Hvide Sider og Post-
og Telegrafvæsenet på een gang. "You can fool some people some of the
time..."

Anders Peter Johnsen

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 28-10-02 02:07

> [...]

>vedr. fundats og moderering synes jeg at det er en god ide at man så vidt

Jeg ser ikke behovet for (eller anvendeligheden af) afstemninger i nuværende
situation. Det er vist etableret, at der er et betydeligt flertal for en art
moderation hos gruppens faste brugere.

>Problemet er, at hvis der skal stemmes om noget, så er det desværre oplagt
>for hardcore-aliasspammere at bruge de tre adresser, man normalt får stillet
>til rådighed af udbyder, [...]

Ja, og det har det alle tider været. Af samme grund bruger man sjældent
afstemninger til at afgøre ting i dk-hierarkiet.

>Derimod er det gode ved at få et tlf.nr, at man kort kan ringe og få
>bekræftet at personen nu også skriver i d.l.k, hvis der nu skulle blive
>tvivl.

Det mener du ikke seriøst, at du vil gøre? Styregruppen vil i hvert fald ikke.

>Det er sådan set ret svært at manipulere med Krak, De Hvide Sider og Post-
>og Telegrafvæsenet på een gang. "You can fool some people some of the
>time..."

Jeg kan sagtens finde en tilfældig person på Krak, oprette en ny mailadresse
og udgive mig for at være ham. Du vil kun kunne checke det ved at kontakte den
opgivne adresse og spørge efter, om vedkommende faktisk er den person, der
skriver på nyhedsgruppen, og så vidt tvivler jeg meget på, at nogen vil finde
på at gå.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Oh yeah. Well, Peter Griffin is no loser. When I'm through with our
schools, our students will be so smart they will be able to program

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 28-10-02 14:52

> [...]
> indblanding fra aliaser, men hvis der er nogen der har forslag til mere
> anonyme, men dog aliassikre tekniske metoder til selve afstemningerne er

Lige en rettelse: Jeg hedder Pedersen og ikke Petersen

Venlig hilsen
Ernst Pedersen

Fra : Niels

Dato : 28-10-02 08:22

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Vi kan begynde med mig selv:
>
> Anders Peter Johnsen
> Hareskovhvilevej 8,1,14
> 3500 Værløse
> anderspj@mail.dk

he he, jeg er her også.

Niels Steg
Langgade 4
5620 Glamsbjerg
niels@steg.dk

Fra : Lars M. Pedersen

Dato : 28-10-02 15:26

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> wrote in

> Jeg bliver på grund af det simple problem med aliaser i gruppen nødt
> til at bede folk om fulde navn og fysiske adresse samt valid
> e-mail-adresse,

Lars M. Pedersen
Nybyggervej 5, Tåstrup
8410 Rønde