Kølerslanger - Hvor længe holder de?
Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 27-10-02 13:20

Jeg har lige taget køleren af min GSX-R 250. Jeg var så lige inde i
værkstedshåndbogen for at kiggede hvordan det skulle forgå på en GSX250F ,
så jeg, at kølerslanger skal skiftes hver 4. år. Jeg går ud fra dem der
sidder på min, har siddet der siden 89.
Er der forskellige typer køleslanger, og nogle der kan fortrækket frem for
andre?

Der hvor slangerne var sat på køleren , var de nærmest limet fast med noget
stads. Er der nogen der ved hvad det kan være? Det skal jo laves ordentligt
når det skal samles igen :)

Venlig Hilsen
Thomas - GSX-R 250

Fra : RasmusZX9R

Dato : 28-10-02 19:56

> Er der forskellige typer køleslanger, og nogle der kan fortrækket
frem for
> andre?

Du kan købe universel kølerslange hos din bil reservedels forhandler,men
det er tit ikke så heldigt på en mc, da der ikke er så meget plads, og
derfor "knækker" slangerne og lukker for gennemstrømningen.
Så derfor skal man så ud og købe originale, der er formstøbt til lige
netop din model og de koster gerne en mindre formue.
Så derfor: hvis de er tætte,så brug de gamle.

> [...]
noget
> stads. Er der nogen der ved hvad det kan være? Det skal jo laves

Normalt skal de ikke samles med noget,andet end spændebåndet.
Det der sidder på dine, er formentligt bare gummirester fra de gamle
slanger,som er brænd fast.

Mvh
Rasmus ZX9R-C og ZX6R-G (til salg)

http://www.kandu.dk/