Forslag til moderator
Fra : Kurt Povlsen

Dato : 27-10-02 13:03

Vi har i øjebliket en mulighed for at starte en ægte gruppe om
kristendom, da en sådan gruppe ikke findes.

Mit forslag til moderatorer er Andreas Falck og Anders Peter Johnsen
fordi de har arbejdet for sagen, og fordi alle kan se de høre hjemme i
denne gruppe, og fordi de også har overskud og tid til gruppen. Jeg er
ikke enig med dem i alt men deres grundsyn og værdier har jeg tillid
til. Det har jeg også til Villy Dalsgaard og Per Abrahamsen. Og også
Peter B. Juul som jo også har forladt gruppen på grund af problemerne.

Med al respekt for Rasmus og hans intelligens mener jeg det er
afgørende han ikke vælges som moderator.

Jeg siger ikke det for at genere ham, jeg er sikker på der også er en
grund til han skriver i gruppen. Men hvis man vælger en ateist som
moderator fortsætter disse problemerne. En ateist mener alt er
tilladt, der er ikke noget der er godt og ondt, for der er ingen evige
værdier, og dem der har prøvet at arangere den slaks før ved at
ordstyerens religiøse og politiske holdning i det lange løb er det
altafgørende for hvem der kommer til orde frem over.

Hvis man fortsætter den ateistiske linje er vi nogle der foretrækker
at vente til gruppen går i stå igen. Næste gang håber jeg så man vil
drage en lærer af det og skabe et egentlig kristeligt forum hvor
voksne kristne er velkomne og man kan nævne Guds ord uden at føle sig
latterliggjort af en moderator, der sidder og ser os over skulderen og
belære os andre om sin evolutionstro og om at religioner dør hvis de
får ikke nye guder.

vh.
Kurt Povlsen
P.S. Jeg er ikke helt klar over om det er i orden at sende til begge
grupper men nu er det gjort.

Fra : Stefan Holm

Dato : 27-10-02 13:29

Kurt Povlsen <kurt.povlsen@get2net.dk> writes:

> Vi har i øjebliket en mulighed for at starte en ægte gruppe om
> kristendom, da en sådan gruppe ikke findes.

Jeg tror du forveksler "gruppe om kristendom" med "gruppe for
kristne", der er nemlig allerede en gruppe om kristendom.

Lukkede grupper hører ikke til i dk-hierarkiet. Jeg vil derfor
foreslå, at du opretter en mailing-liste, eller forsøger dig i et
andet hierarki.

> Men hvis man vælger en ateist som moderator fortsætter disse
> problemerne.

Det er jo noget gennemført sludder. Har du nogensomhelst baggrund for
at postulere det? Udover dine fordomme, altså.

> En ateist mener alt er tilladt,

Vrøvl og fordomme. Der er sikkert ateister, der mener at alt er
tilladt, men derfra og til at påstå, at alle ateister mener det, er
der langt.

Ligeså langt som til at påstå, at alle kristne er voldsomt
fordomsfulde, bare fordi du er.

> Hvis man fortsætter den ateistiske linje er vi nogle der foretrækker
> at vente til gruppen går i stå igen.

Jeg tvivler på, at du vil være et tab for gruppen, hvis du debatterer
udfra de synspunkter, du giver udtryk for hér.

> Næste gang håber jeg så man vil drage en lærer af det og skabe et
> egentlig kristeligt forum hvor voksne kristne er velkomne og man kan
> nævne Guds ord uden at føle sig latterliggjort af en moderator,

Hvornår har Rasmus latterliggjort dig for at nævne Guds ord? Der er jo
ikke tale om at gøre nogle af de aggressive ateister, der af og til
hjemsøger gruppen, til moderatorer.

XFUT: dk.admin (svar på dette indlæg vil kun læses dér)
--
"Nilknarf!"

Fra : Andreas Falck

Dato : 27-10-02 13:48

"Kurt Povlsen" <kurt.povlsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Men hvis man vælger en ateist som moderator fortsætter
> disse problemerne. En ateist mener alt er tilladt, der er ikke
> noget der er godt og ondt, for der er ingen evige værdier,

En ateist kan sagtens vurdere om et indlæg overtræder den nugældende
fundats for gruppen, - og der er nok ikke nogen der har opført sig
mere eksemplarisk i gruppen end lige netop Rasmus har. Han er seriøs
og saglig, - også når han ind imellem giver mig en ordentlig en over
trynen.

Vi finder næppe en der er mere velegnet end lige netop ham!

Rasmus vil du sige ja til jobbet? - du kan enten svare her, på min
mail eller på min ICQ!

Se mit nye forsøg på at lave en webside :
http://hjem.get2net.dk/AFA1441/test/
og kom meget gerne med en vurdering
i news:dk.edb.internet.webdesign.ris+ros

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 27-10-02 14:03

"Kurt Povlsen" <kurt.povlsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
Jeg kender da Ateister der er meget for at love og regler skal overholdes ,
så der kan godt være en ateist i styre gruppen.

--
Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen.
Se ind på min hjemmeside.

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 27-10-02 14:07

"Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> "Kurt Povlsen" <kurt.povlsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

Jeg er ked af at meddelelsen blev sendt to gange undskyld.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 27-10-02 14:54

"Kurt Povlsen" <kurt.povlsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Vi har i øjebliket en mulighed for at starte en ægte gruppe om
> kristendom, da en sådan gruppe ikke findes.

Nå, ikke?

> [...]
>
> Med al respekt for Rasmus og hans intelligens mener jeg det er
> afgørende han ikke vælges som moderator.

Dèt kan jeg ikke forstå.

> [...]
> moderator fortsætter disse problemerne. En ateist mener alt er
> tilladt, der er ikke noget der er godt og ondt, for der er ingen evige

Det tror jeg er en lidt naiv opfattelse.

> og dem der har prøvet at arangere den slaks før ved at
> ordstyerens religiøse og politiske holdning i det lange løb er det
> altafgørende for hvem der kommer til orde frem over.

NETOP fordi Rasmus er agnostiker(?) vil han således være neutral. Det er en
fordel.

> [...]
> latterliggjort af en moderator, der sidder og ser os over skulderen og
> belære os andre om sin evolutionstro og om at religioner dør hvis de

Rasmus har netop i kraft af, at han ikke har kirkeligt tilhørsforhold, ingen
interesse i censur.
Tværtimod kunne jeg levende forestille mig at der ville blive gevaldige
problemer ved at udnævne en person som Erik L til moderator, da han f.eks.
slet ikke vil tillade mormoner at skrive i gruppen.

Rasmus er derimod udmærket i stand til at skelne mellem sine egne
standpunkter og fundatsen.

Jeg så således meget gerne at han blev moderator, forudsat han altså vil og
har tid.

Anders Peter Johnsen

Fra : Andreas Falck

Dato : 27-10-02 14:59

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Jeg så således meget gerne at han blev moderator,
> forudsat han altså vil og har tid.

Jeg har foreløbig fået et ja fra følgende:
Georg S. Adamsen
Rasmus U. Pinnerup

Såfremt der kommer til at mangle én, og der kan blive bred opbakning
om det, vil jeg heller ikke være uvillig til opgaven. Men kun hvis der
ikke kan skaffes andre!

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 27-10-02 15:12

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> "Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> skrev i en meddelelse
Jeg kan på det kraftigste anbefale de to.

Fra : Per Abrahamsen

Dato : 28-10-02 10:50

Kurt Povlsen <kurt.povlsen@get2net.dk> writes:

> Jeg er ikke enig med dem i alt men deres grundsyn og værdier har jeg
> tillid til. Det har jeg også til Villy Dalsgaard og Per Abrahamsen.

Jeg har en sikker fornemmelse af at det skyldes at du ikke har den
fjerneste ide om hvem jeg er, eller hvad jeg står for.

Jeg vil bestræbe mig for at at udtrykke mig klarere i fremtiden.

Fra : Stefan Holm

Dato : 28-10-02 16:12

Per Abrahamsen <abraham@dina.kvl.dk> writes:

> Jeg har en sikker fornemmelse af at det skyldes at du ikke har den
> fjerneste ide om hvem jeg er, eller hvad jeg står for.

Det kunne jo være, han brugte emacs ...

--
"Clink! Screw! Bend! Inflate! Alter Saddle!"