need 4 speed HP2, hvad synes i
Fra : danni plougmann

Dato : 27-10-02 12:40

alt i alt synes jeg det er et total fedt spil maser af fart og tempo fedt
gameplay fed grafik og lyd. men jeg synes alligevel der er nogle alvorelige
mangler.

mulighed for at skifte synsvinkler under replay's, især tv mode
mulighed for at save replay's
cockpit view fra bilerne.

/danni plougmann

Fra : Karsten Borchers

Dato : 27-10-02 14:02

"danni plougmann" <danni.plougmann@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
alvorelige
> mangler.
>
> mulighed for at skifte synsvinkler under replay's, især tv mode

Cockpit view er også noget jeg savner meget, og troede egenlig det ville
være muligt at fremtvinge et sådan efter jeg så man kunne rode i
camera.ini'en, hvilken ligger i cars folderen. Desværre er det kun muligt at
flytte rundt på kameraet på bilens midterakse så at sige. Kameraet sidder på
en arm, hvis startpunkt vist er i midten af bilen, eller helt foran (har jeg
ikke helt kunne gennemskue endnu). Denne arm er så defineret med armlenght
og armheight. Armen er faktiks en fjeder, hvilken du igen kan definere hvor
stram den skal være, både under accel, bremsning, men også når der drejes.
Der er mange parametere at lege med, og man kan virkelige komme galt afsted.
Så husk at tage et back up af filen inden du går igang.

Det samme kan du gøre ved bilernes data. Næsten alt står i car.ini. Prøv
feks at smæk noget smallere fodtøj på Ferrari'ens baghjul (demo). Så kan man
lave de vilde powerslides ud af sving :D

Mange synes at NFSHP2 ikke er godt, men jeg er ikke en af dem. Jeg synes det
er en ganske vellykket titel, omend den har nogle mangler, som feks. dem du
udpeger. Men fysikken er slet ikke tosset. Man kan sagtens mærke bilens
masse, og den reagere skam som det forventes. Den er blot for nem at køre,
men det kan lidt roden i car.ini gøre meget ved. NFSHP2 er helt klart
tweaket til at være letkørt med gamepads, pga. konsollerne. Er så bare en
skam at de flået direkte over på PC, hvor mange sidder med rat og pedaler,
hvilket gør det noget nemmere at ballancere en bil. Man kunne ønske sig
muligheden for at vælge hvor nemt det skulle være, og det burde ikke have
været særlig svært at understøtte. Nu må vi selv gøre det med lidt tweaken i
car.ini's. Det skal dog ske ved hver bil's car.ini
Gameplayet er blot det vi kender fra den første Hot Pursuit, og det ser jeg
ikke som en skidt ting. Det var/er jo hyle skægt.

/ Borchers

Fra : Mogens

Dato : 27-10-02 14:29

On Sun, 27 Oct 2002 12:40:28 +0100, "danni plougmann"
> [...]

>gameplay fed grafik og lyd. men jeg synes alligevel der er nogle alvorelige

En stor mangel jeg kan nævne er at man ikke
kan bruge throttlen på sit joystick. Det ville være
rart hvis man kunne regulere gassen bare lift.
OK, man kører jo nok med klampen i bund det
meste af tiden, men alligevel.

Er der nogen der ved om det er muligt at styre
gassen lidt bedre ? Jeg har et MS Sidewinder 3D Pro
joystick.

mvh Mogens

Fra : Vega

Dato : 27-10-02 20:45

Jeg mangler også Cockpit viewet. Blev lidt skuffet, men total fedt spil.
Bilerne er total godt genskabt fra virkeligheden. Har selv et par Ferrari'er
og en Porsche

Mvh. Vega.

Fra : LilleClaus

Dato : 27-10-02 22:08

> [...]
alvorelige
> mangler.
>
> mulighed for at skifte synsvinkler under replay's, især tv mode

Nogle der kan få ForceFeedback til at virke?
Jeg har WindowsXP, samt et MS FF wheel (USB), men ingen ForceFeedback.

Cockpitview er helt klart en STOR mangel. En skuffende ting set i lyset af
de flotte cockpitviews der er i NfS Porche U.

Sven

Fra : Andreas Jeppesen

Dato : 28-10-02 01:41

> Nogle der kan få ForceFeedback til at virke?
> Jeg har WindowsXP, samt et MS FF wheel (USB), men ingen ForceFeedback.

Jeg kører også XP, har et Logitech Wingman formula one ( også USB ) heller
ingen force feedback til mig.. Desuden siger den at rattet ikke understøttes
ordenligt når spillet starter.. Jeg synes godt nok det er lidt ringe, og
tyder måske på en lidt for sløset port ? Desuden er det kun de første 2 cm
af gaspedelen der ikke er full power.. ikke særlig fedt.

--
Andreas Jeppesen

Fra : Vega

Dato : 28-10-02 16:38

Det gør jeg også, og kan heller ikke få mit Guillimot Force Feedback wheel
(USB) til at virke. Jeg får også at vide at mit rat ikke understøttes
ordentligt. Jeg kan også kun køre med fuld gas. Er det mon en fejl i
spillet?

Mvh. Vega.

Fra : Henrik

Dato : 27-10-02 23:12

> [...]
alvorelige
> mangler.
>
> mulighed for at skifte synsvinkler under replay's, især tv mode

Jeg ser altid bilen bagfra når jeg kører så det passer mig fint og det der
replay gider jeg slet ikke rode med.

Derimod synes jeg at politiet er lige lovlige belastende, jeg er startet på
den der pyramide-challenge, hvor man starter med en Lotus og på 2. mission
kan man vælge to biler i samme klasse. Problemet er ikke at køre fra de
andre modstandere, men at man skal køre med politiet dør om dør i 2 runder,
i øvrigt mod en politibil der accelererer fra 0-100 km/h på 2. sek.
Jeg håber at det bliver andeledes senere når der kommer andre biler, men
indtil videre så synes jeg det er lige lovligt irriterende, da man ikke kan
køre hurtigere end dem og man kan ikke køre dem ind i modkørende da der kun
kommer 5 biler på en runde.

Mvh
Henrik

Fra : Peter T.

Dato : 28-10-02 00:42

Henrik wrote:

> [...]
> synes jeg det er lige lovligt irriterende, da man ikke kan køre
> hurtigere end dem og man kan ikke køre dem ind i modkørende da der kun

Når jeg har kørt Mercedes CLK GTR eller McLaren, har jeg endnu ikke oplevet
at politiet har kunnet indhente mig - medmindre jeg er kørt brutalt ind i
noget. :)

Men i højre side af HP-tournament, er der en knockoutbane, hvor man skal
køre 5 omgange i en trist Speedster. Politiet er over en med det samme, og
det bliver faktisk rigtig underholdende på de 2-3 sidste omgange. :)

--
Mvh. Peter T.
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

"I love the smell of new hardware in the morning"

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 28-10-02 16:27

Danni Plougmann,

> alt i alt synes jeg det er et total fedt spil maser af fart og tempo fedt
> gameplay fed grafik og lyd. men jeg synes alligevel der er nogle
alvorelige
> mangler.

Du har fuldstændig ret og artiklen, som jeg har linket til forklarer end
del.

Der er meget, meget stor forskel på PlayStation 2 versionen og PC versionen.

Jeg fatter ikke, hvordan et spil kan laves dårligere til PC'en end
PlayStation 2, som er ved at være mange år gammel.

Link:
http://makeashorterlink.com/?P31562342

Best Regards/Med Venlig Hilsen
--Glenn
E-Mail: tyranno@mail.ikasths.dkREMOVETHIS
ICQ# 3806586

Fra : njay

Dato : 30-10-02 17:37

> [...]

>mangler.
>
>mulighed for at skifte synsvinkler under replay's, især tv mode

Det mest sprøde i dette spil, syntes jeg er multiplayerdelen.
Yeah, for vildt. God fart og næsten aldrig lagg på forbindelsen.
Syntes dog der er for lidt baner at kører.
Mange af dem kører man også baglæns.

Niels Ø.