Popup fra Tjenesten Messenger fra pornosit~
Fra : Kurt Brixen

Dato : 27-10-02 11:33

Er min Windows 2000 åben, når jeg får en popup meddelelse fra
Tjenesten Messenger?

Forleden poppede denne op:

Meddelelse fra !!! ACHTUNG !!! til 212.10.xxx.xxx den 19-10-2002
14:55:43

Nur ab 18 Jahre. Geh sofort zu www.lolita-cam.com !!!

Kurt Brixen

Fra : Peter T.

Dato : 27-10-02 11:40

Kurt Brixen wrote:

> Er min Windows 2000 åben, når jeg får en popup meddelelse fra
> Tjenesten Messenger?

Åbenbart ja. Læs Message-ID: <Xns92A7EA864AF12intercambiodvdPUNTOc@
130.133.1.4> og resten af tråden i dk.admin.netmisbrug, hvor du kan få mere
at vide om hvorfor du skal spærre for port 135 ud mod nettet.

--
Mvh. Peter T.
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

"I love the smell of new hardware in the morning"

Fra : Peter T.

Dato : 27-10-02 11:42

Peter T. wrote:

> Åbenbart ja. Læs Message-ID: <Xns92A7EA86...

Så er msgID også klikbar. :)

Fra : Kurt Brixen

Dato : 27-10-02 12:00

On Sun, 27 Oct 2002 10:41:35 +0000 (UTC), "Peter T." <n@d.a> wrote:

> [...]

Tak for det - Jeg kigger på det.

Kurt Brixen

Fra : Kurt Brixen

Dato : 27-10-02 12:19

On Sun, 27 Oct 2002 10:40:12 +0000 (UTC), "Peter T." <n@d.a> wrote:

>Åbenbart ja. Læs Message-ID: <Xns92A7EA864AF12intercambiodvdPUNTOc@
>130.133.1.4> og resten af tråden i dk.admin.netmisbrug, hvor du kan få mere
>at vide om hvorfor du skal spærre for port 135 ud mod nettet.

NetBios over TCP var slået fra, og hvis jeg skal spærre for nogle
porte, ser det ud til at jeg skal lave en positivliste i "TCP/IP
filtrering" dvs. jeg skal angive hvilke TCP-porte der er tilladt.
Nu står den til at alle TCP, UDP og IP porte er tilladt.

Hvilke skal egentlig være åbne, hvis jeg vil filtrere?

Ellers kan jeg slå Messenger fra.

Kurt Brixen

Fra : Martin Østerberg

Dato : 27-10-02 12:32

On Sun, 27 Oct 2002 12:19:10 +0100 skrev Kurt Brixen
<no_spam_to_brixen@get2net.dk> .

>Ellers kan jeg slå Messenger fra.

Kig på denne tråd: news:apgd5s$c48$1@sunsite.dk

Martin

Fra : Peter T.

Dato : 27-10-02 15:09

Martin Østerberg wrote:

> On Sun, 27 Oct 2002 12:19:10 +0100 skrev Kurt Brixen
> <no_spam_to_brixen@get2net.dk> .

> Kig på denne tråd: news:apgd5s$c48$1@sunsite.dk

Der er ikke tale om MSN messenger i dette tilfælde.

Fra : Thomas B. Maxe

Dato : 27-10-02 19:51

"Kurt Brixen" skrev bl.a.:
> Ellers kan jeg slå Messenger fra.

Det var da en nem løsning, hvis du i øvrigt ikke skal bruge Messenger.
Der er noget læsestof om problemet her, hvis det sku' være.
Der er også en anvisning på, hvordan man afbryder Messenger:
http://csirt.dk/artikel.php?id=43402

Med venlig hilsen

Thomas B. Maxe
(som i denne forbindelse repræsenterer sig selv og ikke TDC Internet)

Fra : Arne Schwerdtfegger

Dato : 28-10-02 00:36

"Thomas B. Maxe" <toxicthomas@nospam.hotmail.com> wrote in news:aphchr
$s60$1@sunsite.dk:

> Der er også en anvisning på, hvordan man afbryder Messenger:
> http://csirt.dk/artikel.php?id=43402

Selvpromovering til side ville det være fint hvis man skrev hvordan
tingene rent faktisk forholder sig. Jeg citerer: Her udnytter man
kommandoen "NET SEND navn besked", hvor "navn" er navnet på den delte
ressource. "besked" er naturligvis den tekstbesked, som skal sendes til
"navn". citat slut.

Sludder. "navn" er ikke den delte ressource, men netbios navnet på
computeren. Dette kan findes remote med f.eks nbtstat.exe -a <ip>, eller
man kan aflevere beskeden direkte til ip adressen, hvilket 99% sikkert er
hvad spammerne gør. Det er hurtigere at ukritisk sende til en hel b-
class, windowsmaskiner eller ej, end det er at finde netbios navne på
allesammen.

--
Knud

Fra : Kurt Brixen

Dato : 28-10-02 07:28

On Sun, 27 Oct 2002 23:35:35 +0000 (UTC), Arne Schwerdtfegger
<knud@INVALIDskodliv.dk> wrote:

> [...]
>hvad spammerne gør. Det er hurtigere at ukritisk sende til en hel b-
>class, windowsmaskiner eller ej, end det er at finde netbios navne på

Ja, det er sendt til IP-adressen. Nu har jeg så lukket tjenesten
Messenger ned, da jeg ikke skal bruge den selv.

Kurt Brixen

Fra : Per.K

Dato : 28-10-02 16:40

"Kurt Brixen" <no_spam_to_brixen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det er sendt til IP-adressen. Nu har jeg så lukket tjenesten
> Messenger ned, da jeg ikke skal bruge den selv.

> [...]

Hvordan lukker man for det under XP ?
For det spam gidder jeg ikke at se på når jeg aldrig bruger messenger
alligevel.

Venligst Per

Fra : Per.K

Dato : 28-10-02 17:04

> Hvordan lukker man for det under XP ?
> For det spam gidder jeg ikke at se på når jeg aldrig bruger messenger
> alligevel.
>
> Venligst Per

Har fået det løst ved en afindstalering af den med en kommando
jeg fik i en windows gruppe. Hvis kommandoen intereserer andre, skal
dette kopieres ind i Kør:
RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

Venligst Per

Fra : Kent Friis

Dato : 28-10-02 21:04

Den Mon, 28 Oct 2002 17:03:42 +0100 skrev Per.K:

> [...]
>dette kopieres ind i Kør:
>RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

Det er ikke MSN messenger vi snakker om, men derimod "Tjenesten
messenger", hvis du kigger under "Tjenester" i kontrolpanel. Den der i
gamle dage hed WinPopup.

Mvh
Kent
--
If you think about it, Windows XP is actually the OS that
started as "Microsoft OS/2 NT 3.0"

Fra : Per.K

Dato : 29-10-02 16:15

> [...]
> Kent
> --
> If you think about it, Windows XP is actually the OS that

Det har jeg slet ikke under Kontrolpanel, altså Tjenester.
Kører XP.

Venligst Per

Fra : Kent Friis

Dato : 29-10-02 16:57

Den Tue, 29 Oct 2002 16:15:18 +0100 skrev Per.K:

>Det har jeg slet ikke under Kontrolpanel, altså Tjenester.
>Kører XP.

Så hedder den sikkert noget andet, men du ved nok mere om XP end jeg
gør.

Mvh
Kent
--
unsigned long main = 0xC8C70FF0;

Fra : Peter Loumann

Dato : 29-10-02 18:20

On Tue, 29 Oct 2002 16:15:18 +0100, "Per.K" <persen1@NOWAY!yahoo.com>
wrote:

>Det har jeg slet ikke under Kontrolpanel, altså Tjenester.
>Kører XP.

Det har du nu temmelig sikkert. I Kontrolpanel ligger den under
Administration (ved klassisk visning). Du skal antagelig være logget
på med administratorrettigheder for at kunne se den.

hilsen pl

Fra : Per.K

Dato : 30-10-02 18:27

"Peter Loumann" <peloda@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Administration (ved klassisk visning). Du skal antagelig være logget
> på med administratorrettigheder for at kunne se den.

Ok nu kan jeg se den, Det kan ses under Administration/Tjenester
Ken også klikke mig ind og se hvad der er af tjenester på maskinen.

Venligst Per

Fra : Peter Smith

Dato : 28-10-02 17:21

"Per.K" <persen1@NOWAY!yahoo.com> wrote
> Hvordan lukker man for det under XP ?
> For det spam gidder jeg ikke at se på når jeg aldrig bruger messenger
> alligevel.

http://www.blackviper.com/WinXP/servicecfg.htm

Mvh Peter