Toast Titanium 5.2
Fra : Per Rønne

Dato : 27-10-02 09:33

Jeg har flere gange downloaded Toast Titanium 5.2 Updater, men når den
er installeret og man dobbeltklikker på ikonet, så quitter den hurtigt
igen. Uden at man overhovedet når at se Toasts normale billede.

Jeg bruger MacOS X 10.2.1.

--
Cand.scient. Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, 3. tv.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 27-10-02 10:10

In article <1fkpgp4.1r304gy1eu3fkgN%per.ronne@invalid.dk>, Per Rønne wrote:
> [...]
> er installeret og man dobbeltklikker på ikonet, så quitter den hurtigt
> igen. Uden at man overhovedet når at se Toasts normale billede.

Du skal ctrl-åbne programfilen, og slette den fil med serienummer
og prefs der er derinde. Det er hvad der virkede hos mig. Kan ikke
helt huske hvad det var for en.

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 27-10-02 10:29

Povl H. Pedersen <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote:

> Du skal ctrl-åbne programfilen, og slette den fil med serienummer
> og prefs der er derinde. Det er hvad der virkede hos mig. Kan ikke
> helt huske hvad det var for en.

Rox.dat

--
vh Jesper

Fra : Per Rønne

Dato : 27-10-02 11:19

> [...]

> Du skal ctrl-åbne programfilen, og slette den fil med serienummer
> og prefs der er derinde. Det er hvad der virkede hos mig. Kan ikke

Altså: højre-klik, vælg »Vis indhold af pakke«. Så åbnes en mappe

filer, og »Resources« med 15 filer og yderligere fire mapper. Kan du
være lidt mere specifik?

> Rox.dat

Og inden afsendelse nåede jeg så at se at du reagerede endnu engang.

Og nu virker den.

Desværre kan dog ej heller den lave en sikkerhedskopi af min data-disk
til Oxford English Dictionary, som i Oxford sidste kostede mig £300 -
tænk hvis CD-ROMen bliver defekt [ordbogens 23 bind kan indlæses på en
harddisk, men CD-ROMen skal indsættes hver 90. dag så det kan
kontrolleres at man har den].

Som sædvanlig siger Toast:

»Couldn't complete the last command because there was an I/O error.
Result Code -36«.

Men i øvrigt tak for hjælpen .

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 27-10-02 12:43

In article <1fkpklc.kwo2ao2hcs45N%per.ronne@invalid.dk>, Per Rønne wrote:
> [...]
> kontrolleres at man har den].
>
> Som sædvanlig siger Toast:
>
> »Couldn't complete the last command because there was an I/O error.

Jeg ved ikke om kommando-linie værktøjerne fra Linux kan bringes
til at fungere tilfredsstillende i en Mac. Men jeg regner med at
købe et Firewire kabinet snart (denne uge), og så se om jeg kan
få det til at virke.

Der er ingen grund til at købe Toast såfremt man kan få den
samme + mere funktionalitet gratis :) Og måske får jeg lyst
til at smide et grafisk interface på i Cocoa da jeg så småt
er ved at starte med Cocoa programmering.

PS: Hvis du har PC venner, så kan de sandsynligvis godt
kopiere skiven for dig hvis deres CD brænder er ny nok.
Min kan kun kopiere lidt ældre beskyttede skiver, og den
kan f.eks. ikke lave en kopi af min Warcraft III CD som kan
benyttes på en PC.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-10-02 13:37

Povl H. Pedersen <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote:

> PS: Hvis du har PC venner, så kan de sandsynligvis godt
> kopiere skiven for dig hvis deres CD brænder er ny nok.

Tja, personligt har jeg en scsi-tower med en brænder ...

Fra : Michael Holm

Dato : 27-10-02 14:08

> [...]
> til at smide et grafisk interface på i Cocoa da jeg så småt
> er ved at starte med Cocoa programmering.

glæder os meget !

> [...]
> Min kan kun kopiere lidt ældre beskyttede skiver, og den
> kan f.eks. ikke lave en kopi af min Warcraft III CD som kan

hvordan gjorde du ? var det via en PC ?
jeg ville lave et sikkerhedskopi af min warcraft, som kunne genbruges
på en mac, brugte diskcopy i Toast Titanium 5.1.4, men den kunne hverken
læses på min imac eller en PC
--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 27-10-02 16:42

In article <1fkptle.ba05lwi0san0N%kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com>, Michael Holm wrote:

> hvordan gjorde du ? var det via en PC ?
> jeg ville lave et sikkerhedskopi af min warcraft, som kunne genbruges
> på en mac, brugte diskcopy i Toast Titanium 5.1.4, men den kunne hverken
> læses på min imac eller en PC

Nero på PC laver kopier der virker på Mac, men med mit
drev ikke på PC. Det er noget med weak-sectors som min
brænder ikke kan klare. Den er ellers kun 1-1.5 år gammel.
12 speed Lite-On.

Fra : Peter Perlsø

Dato : 27-10-02 15:23

Per Rønne <per.ronne@invalid.dk> wrote:

> [...]
> er installeret og man dobbeltklikker på ikonet, så quitter den hurtigt
> igen. Uden at man overhovedet når at se Toasts normale billede.

Det er en bug. Roxio's seneste udgaver af Toast har være under al
kritik. Brug 5.1.2 i stedet - works for me.

--
http://neglesaks.dk
Hvordan redder man en politisk korrekt person fra at drukne?

Fra : Per Rønne

Dato : 27-10-02 16:10

Peter Perlsø <se.min@reply-to.com> wrote:

> Det er en bug. Roxio's seneste udgaver af Toast har være under al
> kritik. Brug 5.1.2 i stedet - works for me.

Tja, nu er jeg gået over til 5.2. Jeg gider ikke umiddelbart finde en
gammel version frem.