Brasiliansk sauce.
Fra : Peter

Dato : 27-10-02 08:25

Hej NG.

For en del år siden var jeg udvekslingsstudent i Brasilien.
Der nede spiser de ofte en slags sauce af brune bønner til deres ris.
Jeg ved at det er noget med hvidløg, brune bønner og vand, men mere kan jeg
desværre ikke huske.
Navner på saucen er "feijao".

Hvis der er nogen der kender opskriften eller ved hvor den kan findes, vil
det glæde min mave ret meget.

Hilsen Peter.

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 27-10-02 08:36

Peter skrev:

> Navner på saucen er "feijao".
>
> Hvis der er nogen der kender opskriften eller ved hvor den kan
> findes, vil det glæde min mave ret meget.

Jeg kender ikke retten, men det gør Google:

   <http://www.google.com/search?q=feijão+recipe>
   <http://www.google.com/search?q=feijao+recipe>

Det lyder lækkert.

// Klaus

Fra : Peter Fleinert

Dato : 27-10-02 14:54

> Navner på saucen er "feijao".

Navnet på saucen er ikke feijão, men bare navnet på bønnerne. Det det du kan
tænke på er måske feijoada, men det går jeg ikke ud fra du har fået så tit
som bare alm bønner.
Når jeg koger mine bønner gør jeg det som regel med diverse krydderier
spidskommen, koreander etc. Desuden koger jeg dem med et hakket løg og et
stykke spæk eller en pølse. For at give det en let røget smag.
Nå det så er færdigt er det bare at gå i gang med at spise dem med sin
hjemmelavede farofa.
Er der forresten nogen steder man kan købe farinha de mandioca (kassavamel)
herhjemme,?
Venlig hilsen Peter.