sejer over dæmoner/ advarsel
Fra : larsen

Dato : 27-10-02 06:29

http://www.evangelist.dk/ Sejr over dæmoner

Da Christian Hedegaard (CH) startede på bibelskole i
København begyndte et helt nyt liv. Det var som en dæmning, der revnede, og
i løbet af det næste
halvandet år blev han sat fri af ni dæmoner.

citat fra bogen ; Sejr over dæmoner (kap 11)
Udfrielse kan også komme som et resultat af vanddåben, der symboliserer
begravelse af det gamle liv uden Gud og opstandelse til et nyt liv med Gud.
I lande med vækkelse ser man tit, hvordan Guds Ånd rammer mennesker i
dåbsbassinet, så de falder omkuld og må trækkes op af vandet i bevidstløs
tilstand. Mens de ligger på kanten af bassinet og kommer til sig selv, sker
det, at dæmonerne manifesterer sig og farer ud.
Citat slut:

Jeg har lige læst bogen "Sejr over dæmoner" som handler meget lidt om en
Bibelsk udfrielse i Dåben til døden (Rom 6v4-)

Men jeg så, at der var en iagtaget i bogen af denne Guds sejer over synd og
døden for det enkelte menneske der bliver døbt og derved har begraver det
gamle liv (Rom 6v7), dog er det ikke den forkyndelse CH giver sig i lag med,
men vil som det er skik i Herligheden/trosbevægelsen hellere selv kæmpe imod
dæmonerne og vil selv udfri sig fra det gamle liv, hvad der er grund til det
frafald CH også nævner. Mennesker kan kun får sejren af Gud uden kamp eller
også har de tabt, fordi der er kun frelse/udfrielse i Jesus Kristi sejer på
korset (Rom 6v4-)

Jeg mener også at kunne se profeten W Brandhams forkyndelse ud fra de 12
forbandelser i bogen, hvor man selv skal slide for at aflægge forbandelserne
ved hjælp af åndsmagter der ikke er fra Gud, Brandham troede ikke på
treenighedens Gud så den Jesus han prædikede er ikke den samme som
folkekirken og de gamle frikirkers forkyndelse.

Pas på den forkyndelse der følger med bogen "sejer over dæmoner", den kan
give psykiske problemer på lige fod med f.eks. ånden i brædtet og andet
spiritisme.

Erik l

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 27-10-02 07:27

"larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.evangelist.dk/ Sejr over dæmoner

Jeg læste bogen første gang lige efter udgivelsen, og opdagede at det var
sund bibelundervisning,
Min datter og svigersøn kender Omtalte forfatter og evangelist og jeg har
flere gange været i KBC. Jeg har aldrig oplevet spiritisme eller noget der
lignede men derimod sund Bibelundervisning. Jeg kan på det kraftigste
anbefale at læse bogen, den fås gratis på Evangelist Hjemmeside.

--
Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen.
Se ind på min hjemmeside.

Fra : Live4Him

Dato : 27-10-02 12:21

"Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> wrote in message
> [...]
> lignede men derimod sund Bibelundervisning. Jeg kan på det kraftigste
> anbefale at læse bogen, den fås gratis på Evangelist Hjemmeside.

Jeg mener at Hedegaards undervisning ikke bare er usund, men direkte
skadelig.

jørgen.

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 27-10-02 12:30

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> wrote in message

Hvor Hvem?
Er det dæmonerne Han undervisning er skadelig for? Andre kan det vel ikke
være.

Fra : Live4Him

Dato : 27-10-02 13:11

> Hvor Hvem?
> Er det dæmonerne Han undervisning er skadelig for? Andre kan det vel ikke
> være.

Nu er dæmoner altså ikke det jeg tænker mest på, eller betragter som
vigtigst, men derimod mennesker og deres forhold til Gud, og Gud og Hans
forhold til mennesker.

Det som Hedegaard lægger vægt på er mennesker og dæmoner, dæmoner og
mennesker. Gud som trods alt er almægtig får i denne forbindelse en minimal
plads, og troens hvile er i den forbindelse langt vægt når man opfordres til
at kæmpe mod horder af dæmoner der hele tiden vil ind i ens tankeliv.

jørgen.

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 27-10-02 13:18

> "Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> wrote in message

Jeg tror du skulle se det hele i en sammen hæng med andet af hans
undervisning. Der er rig mulighed for at høre Ham rund i landet, se o0m Han
ikke kommer i nærheden af hvor du bor,.

Fra : larsen

Dato : 27-10-02 14:35

> "larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jeg læste bogen første gang lige efter udgivelsen, og opdagede at det var
> sund bibelundervisning,

Læs igen, kære Børge; bogen " sejer over dærmoner " er ikke bibelen og kan
ikke bruges i stedet for bibelen som undervisning. At udrive dæmoner er ikke
kun et kristent fenomen for mange religioner kan den kunst, men at give
syndsforladelse, dø fra det gamle liv og opstå til et nyt liv er, dvs
Nyskabelsen, genfødslen som er bibelens klare budskab for at være frelst og
komme ind i Guds rige, det handler Bogen "sejer over dæmoner" ikke om.

En anden tanke er, at hvis du mener Christian Hedegaard er en god
bibelunderviser med sin bog, til side sætter du Helligåndens undervisning
som ikke omfatter dæmonuddrivelse for at blive frigjort med Jesus kristi
død, men blodt forlanger omvendelse og dåb for at opnå syndsforladelse og
Helligåndens Gave. ApG 2v38, det er ikke så vanskeligt at blive sadt fri som
CH gør udtryk for, men når omvendelsen ikke er tilstede i de første forsøg
vil det gå galt.

Omvendelse til Guds Ord betyder at acceptere Guds Ord og tage det til sig
som sandheden og det er bedre end uddrive dæmoner heletiden som I fra LO,
KBC og trosvækkelsen hele tiden forsøger uden resultat.

> [...]
> lignede men derimod sund Bibelundervisning. Jeg kan på det kraftigste
> anbefale at læse bogen, den fås gratis på Evangelist Hjemmeside.

Hvad er så JDS ???

Erik L

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 27-10-02 14:43

> "Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> wrote in message

Hvad betyder forkortelsen JDS

Fra : Erik Larsen

Dato : 27-10-02 14:57

"Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> "larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad betyder forkortelsen JDS

Nu skal du styre dit bifald til KBC, når du ikke engang ved havd de
forkynder og hvad de lærer folk at tro på

Erik L

Fra : Quadro

Dato : 27-10-02 15:06

"Erik Larsen" <eriklarsen@oncable.dk> wrote in message

> Nu skal du styre dit bifald til KBC, når du ikke engang ved havd de
> forkynder og hvad de lærer folk at tro på
>
> Erik L

KBC forkynder ikke JDS.

Fra : Erik Larsen

Dato : 27-10-02 15:29