lyd
Fra : Anne Green

Dato : 27-10-02 00:30

Hejsa

Jeg har et lille spørgsmål( og denne gang er det mig der skriver og ikke
min kæreste
Kan man på nogen måde slå den lyd fra det giver når man skruer op og ned
for selve lydstyrken.

Mvh
Anne

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-10-02 02:15

Anne Green <anne@qeep.dk> wrote:

> Kan man på nogen måde slå den lyd fra det giver når man skruer op og ned
> for selve lydstyrken.

Jeg kan ikke umiddelbart se det noget sted. Gad vide, om lyden også
kommer, hvis man bruger en Griffin Powermate til at skrue op og ned for
lyden?
Jeg er ellers ret vild med en Powermate. Alene det at skulle
forklare konen, hvorfor man har købt den:

"Hvad kan den?"
"Den kan bare sluttes til USB-porten. Se, hvor let det er."
"Jamen, hvad KAN den?"
"Ork, den kan meget. Den kan dreje, man kan klikke på den. Ja, man kan
endda trykke og dreje samtidig."
"Men - hvad BRUGER man den til?"
"Man stiller den her ved siden af computeren. Ser det ikke smart ud".
"Hvad gør den så, når den står der?"
"Det smarte blå lys nede i bunden ligesom pulserer stille og roligt. Er
det ikke flot?"
"Jamen, hvorfor har du KØBT den?"
"Den ser da enormt godt ud, synes du ikke?"
"Man vælger da ikke noget bare ud fra udseendet!"
"Jeg valgte da dig."
"Du har vel ikke bare valgt mig pga. mit udseende?"
"Jo da. Jeg var bare heldig, at det viste sig, at du også er så sød og
kærlig og har så mange gode menneskelige kvaliteter."

På nuværende tidspunkt har hun helt glemt, hvad samtalen startede med,
og hun begynder heller ikke at brokke sig over, at man smider penge ud
på sådan noget legetøj.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 27-10-02 07:25

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> [...]
>
> På nuværende tidspunkt har hun helt glemt, hvad samtalen startede med,
> og hun begynder heller ikke at brokke sig over, at man smider penge ud

Var denne korttidshukommelsesegenskab en af de menneskelige kvaliteter
du valgte ud fra?

Vi er begyndt at snakke om at vi skal have et webcam, udfra nogen
meget successfyldte eksperimenter med Yahoo Messenger og familie i
udlandet, og det var ikke min ide! Derfor regner jeg ikke med at jeg
skal ovenstående mølle igennem.

Nogen gode forslag til et webcam der kan gå både i Mac og PC?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : thomas tomcat

Dato : 27-10-02 13:31

in article 1fkowak.8r5cpsoz73puN%henrik@muenster.dk, Henrik Münster at
henrik@muenster.dk wrote on 27/10/02 2:14:

> [...]
>
> På nuværende tidspunkt har hun helt glemt, hvad samtalen startede med,
> og hun begynder heller ikke at brokke sig over, at man smider penge ud

smadder smart

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 27-10-02 22:05

Henrik Münster wrote:

> [...]
>
>På nuværende tidspunkt har hun helt glemt, hvad samtalen startede med,
>og hun begynder heller ikke at brokke sig over, at man smider penge ud

Måske dette var en mulighed for andre inc undertegnede.

Subject: Programskifte

Kære Teknisk Brevkasse.
Sidste år opgraderede jeg fra Kæreste 7.0 til Kone 1.0 og bemærkede, at det
nye program straks begyndte at lægge op til børn, og det tog en masse tid og
brugte en masse ressourcer. Det stod der ikke noget om i
produktspecifikationen for programmet. Oven i købet så installerer Kone 1.0
sig selv i alle andre programmer og dukker straks op, når jeg starter
computeren,og det overvåger alle mine aktiviteter. Gamle programmer såsom
Pokeraften 10.3, Drukfester 2.5 og Søndagsfodbold 5.0 virker ikke mere, men
får tværtimod systemet til at gå ned, når jeg vælger dem. Det er umuligt for
mig at holde Kone 1.0 i baggrunden, mens jeg forsøger at bruge nogle af mine
yndlingsprogrammer. Jeg overvejer at gå tilbage til Kæreste 7.0, men jeg kan
ikke engang afinstallere Kone 1.0. Kan I hjælpe mig? På forhånd tak.
Forvirret
og Frustreret.

Svar:

Kære FF.

Dit problem er meget almindeligt, og mange klager over det samme, men det
skyldes hovedsagelig en misforståelse. Der er mange mænd, der opgraderer fra
Kæreste 7.0 til Kone 1.0, fordi de tror, at Kone 1.0 hovedsagelig er et
nytte-og underholdningsprogram. Der tager de fleste fejl. Kone 1.0 er et
styresystem, som er designet til at styre alt. Det er umuligt at fjerne Kone
1.0 for at vende tilbage til Kæreste 7.0, når det først er installeret.
Nogle
har prøvet at installere Kæreste 8.0 eller Kone 2.0, men de endte med at få
flere problemer, end de før havde med Kone 1.0. Vi anbefaler, at du beholder
Kone 1.0 og får det bedste ud af situationen. Du kan evt. læse hele kapitel
6
i din manual "Almindelige Program Fejl". Systemet vil køre perfekt, så længe
du tager hele ansvaret for alle Almindelige Program Fejl, lige meget hvad de
skyldes. Det bedste du kan gøre er straks at skrive: \UNDSKYLD inden
problemløsning.I alle tilfælde må du undgå at bruge Escape-tasten, for du
vil
alligevel være nødt til at bruge kommandoen \UNDSKYLD, før styresystemet
vender tilbage til normal. Kone 1.0 er et storartet program, men det kræver
en
høj grad af vedligeholdelse. Du kan overveje at købe mere software for at
forbedre ydeevnen. Vi anbefaler Blomster 2.1, Chokolade 5.0, eller i
ekstreme
tilfælde software pakken Pels 2000. Men du må under ingen omstændigheder
installere Veninde i Mini Skørt 3.3. Dette program understøttes ikke af Kone
1.0 og vil sandsynligvis få din computer til at gå i sort.

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Jesper

Dato : 28-10-02 00:41

Henrik Lindskou <sydjyderFjern@worldonline.dk> wrote:

> [...]
> installere Veninde i Mini Skørt 3.3. Dette program understøttes ikke af Kone
> 1.0 og vil sandsynligvis få din computer til at gå i sort.

Det er nødvendigt at opgradere Kæreste 7.0 til Forlovede 1.0 indenfor et
år, da Kæreste 7.0 ellers vil afinstallere sig selv. Forlovede 1.0
kræver TokenRing for at fungere. Dernæst skal Forlovede 1.0 opgraderes
til Kone 1.0 indenfor et år, da Forlovede 1.0 ellers vil afinstallere
sig selv og TokenRing driveren. Hvis Veninde Med Miniskørt 3.3 bliver
installeret sammen med Kone 1.0 vil Kone 1.0 installere og aktivere MS
Lawer 1.0 og afinstallere MS Money 1.0
--
Jesper myem@il -> lustmagnet {at} sexmagnet [dot] com

It said "Insert disk #3", but only 2 will fit!

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 28-10-02 00:49

Jesper wrote:

> [...]
>kræver TokenRing for at fungere. Dernæst skal Forlovede 1.0 opgraderes
>til Kone 1.0 indenfor et år, da Forlovede 1.0 ellers vil afinstallere

Aha altså en slags tidsbegrænset trial, hvor yderlig instaltion er
nødvendig (snedig)

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 28-10-02 07:55

Henrik Lindskou <sydjyderFjern@worldonline.dk> writes:

> Aha altså en slags tidsbegrænset trial, hvor yderlig instaltion er
> nødvendig (snedig)

Er det mon shareware?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 28-10-02 16:27

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

>Er det mon shareware?

Er det Kone 1.0. Veninde i Mini Skørt 3.3 eller er det Kæreste 7.0/8.0
du tænker på her ?
Jeg mener kun det er Veninde i Mini Skørt 3.3 der er shareware, men
måske andre ved bedre.
Hvad angår Pokeraften 10.3, Drukfester 2.5 og Søndagsfodbold 5.0 er
disse helt sikker shareware.

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Peter Perlsø

Dato : 27-10-02 22:23

> "Man vælger da ikke noget bare ud fra udseendet!"
> "Jeg valgte da dig." [Henrik]

Ahem.

--
http://neglesaks.dk
Hvordan redder man en politisk korrekt person fra at drukne?

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-10-02 02:02

Peter Perlsø <se.min@reply-to.com> wrote:

> Ahem.

Selv om visse kvinder gerne vil vælges for deres indre kvaliteter,
plejer de trods alt også gerne at ville roses for deres udseende.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Peter

Dato : 29-10-02 22:05

> Selv om visse kvinder gerne vil vælges for deres indre kvaliteter,
> plejer de trods alt også gerne at ville roses for deres udseende.

Ja, men det indtryk jeg fik af det du sagde var at hun valgte dig på
udseende - alene.

;)

Nå, nok om det, min seng kalder.

--
- Peter http://neglesaks.dk

Man er ikke beruset, hvis man kan ligge på gulvet
uden at holde fast. - Dean Martin

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-10-02 06:15

Peter <se.min@reply-to.com> wrote:

> Ja, men det indtryk jeg fik af det du sagde var at hun valgte dig på
> udseende - alene.

Nååeeh, på den måde! Du har set et billede af mig, kan jeg høre. Du
kender mig jo ikke, men jeg kan da fortælle, at jeg ikke blot er en flot
fyr. Jeg er også utroligt rar og sympatisk. Min kone har været utrolig
heldig. Det fortæller jeg hende tit
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 30-10-02 07:55

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> Nååeeh, på den måde! Du har set et billede af mig, kan jeg høre.

Vel ikke det hvor konen var ude, og du var hjemme?

> Du kender mig jo ikke, men jeg kan da fortælle, at jeg ikke blot er
> en flot fyr. Jeg er også utroligt rar og sympatisk. Min kone har
> været utrolig heldig. Det fortæller jeg hende tit

Hvorfor er du egentligt nødt til det? Bliver du taget for givet?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-10-02 20:52

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Vel ikke det hvor konen var ude, og du var hjemme?

Det er mere dem taget i den modsatte situation, hun helst ikke må se

> Hvorfor er du egentligt nødt til det? Bliver du taget for givet?

Nej. Jeg er bare utroligt opblæst og selvglad.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : mac

Dato : 27-10-02 08:02

> [...]
> min kæreste
> Kan man på nogen måde slå den lyd fra det giver når man skruer op og ned

Du kan gå ind i kontrolpanelet Lyd og finde fanebladet Advarsler. Der
laver du en lyd der består af stilhed (optag den uden noget sat til en
eventuel indgang). Jeg har en lyd på et kvart sekunds stilhed. Det
virker ganske fint, med mindre du gerne vil have en advarselslyd.

Med hensyn til Powermate-spekulationen, er der i den nyeste software
(til OS9 i hvert fald) en bestemt forbedring der er værd at fremhæve:
Det er som standard ikke en emulering af lydreguleringstasterne der
skruer op og ned. I den gamle software skulle man selv slå det til. Men
heja for min Powermate. Den er bestemt noget af det fedeste jeg har købt
i nyere tid...

Med venlig hilsen

Simon T

Fra : Peter Ursin

Dato : 27-10-02 14:47

"Anne Green" <anne@qeep.dk> wrote in message news:apf8f8$dhl$1@sunsite.dk...
> [...]
> min kæreste
> Kan man på nogen måde slå den lyd fra det giver når man skruer op og ned

Følgende antager at du kører OS X

ind i System Preferences, Sound, vælg fanen Sound Effects, fjern fluebenet
ved "Play feed when volume keys are pressed".

Det sku' være det.

mvh
Peter

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-10-02 22:02

Peter Ursin <ZorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> wrote:

> Følgende antager at du kører OS X
>
> ind i System Preferences, Sound, vælg fanen Sound Effects, fjern fluebenet
> ved "Play feed when volume keys are pressed".
>
> Det sku' være det.

Sådan en har jeg ikke i OS X 10.1.5 på dansk. Måske dukker den kun op,
hvis man har et tastatur med volumentaster.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Anne Green

Dato : 27-10-02 23:19

Henrik Münster wrote:

> Sådan en har jeg ikke i OS X 10.1.5 på dansk. Måske dukker den kun op,
> hvis man har et tastatur med volumentaster.

Jeg kører os x, men der er ikke en fane der hedder sound effects. Er det
jaguar du kører?
Det er forresten en Ibook jeg har, glemte lige at skrive det

Fra : Peter Ursin

Dato : 30-10-02 00:19

"Anne Green" <anne@qeep.dk> wrote in message news:aphs6h$i5d$1@sunsite.dk...

> Jeg kører os x, men der er ikke en fane der hedder sound effects. Er det
> jaguar du kører?
> Det er forresten en Ibook jeg har, glemte lige at skrive det

Ja jeg kører Jaguar så jeg kan ikke være sikker på at muligheden også er
tilstede i 10.1.5.

Peter

Fra : Brandur Ellingsgaard

Dato : 30-10-02 09:20

On 27/10/02 22:01, in article 1fkqf3b.17g0glg1xt47fN%henrik@muenster.dk,
"Henrik Münster" <henrik@muenster.dk> wrote:

> Sådan en har jeg ikke i OS X 10.1.5 på dansk. Måske dukker den kun op,
> hvis man har et tastatur med volumentaster.

Hvis det er 10.1.5 så skal du bare holde shift tasten nede, mens du justerer
lyden

Mvh

Brandur

Fra : Anne Green

Dato : 30-10-02 19:21

Brandur Ellingsgaard wrote:

> Hvis det er 10.1.5 så skal du bare holde shift tasten nede, mens du justerer
> lyden
>
> Mvh
>
> Brandur

Super, tak skal du have

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-10-02 20:52

Brandur Ellingsgaard <tk5f1@tk.k-net.dk> wrote:

> Hvis det er 10.1.5 så skal du bare holde shift tasten nede, mens du
> justerer lyden

Det hjælper alstå ikke hos mig.
--
Henrik Münster