Mosegård, ynk og pjat.
Fra : Vidal

Dato : 26-10-02 22:22

"Vidal" <vidal@worldonline.dk> skrev i en meddelelse news:apcbhi$59a$1@dknews.tiscali.dk...

> De rigtigt irriterende, Mosegård og hans aliaser, Bæ9
> og Birger, Bo osv, måske Henton, der kun præsterer nogle
> one-linere, kan vi ikke se bort fra dem, og i så stor
> udstrækning som muligt ignorere dem, måske blokere
> dem individuelt?

Dette vil måske blive dømt off-topic af en kommende
moderator, men Mosegård og alle hans aliaser kan
altså undre mig.

Her er en mand i *fyrrerne*, der forsøger at skabe sig
en karriere som (formodentligt?) seriøs forfatter. Alligevel
går han ind i på usenet med masser af fornuftige, seriøse
folk, der forsøger at diskutere kristendom og andre fornuftige
emner.

Her opfører han sig som en pubertetsdreng, der råber
tissemand efter fremmede damer på gaden. Han kalder
sig selv latterlige navne, Bæ ikke sandt!, og får sine
venner til at gå ind og støtte sig i pjattede indfald, som
ingen finder nogen relevans i.

Jeg tænker ram2 og Henton. Hvad foregår der i jeres
hoveder, hvad vil I opnå ved at blive trukket ned på et
niveau, som de fleste forlader i 15-16 års alderen.

At I da ikke skammer jer på egne og Mosegårds vegne.
Det er pjat og I giver jer selv hen til pjat.

Mosegård, når din næste bog udgives, tror du så ikke, du
og dine venners meritter her på stedet og i andre grupper
vil blive trukket frem? Hvis du ligefrem bliver et navn,
hvorledes tror så det, du her foretager dig, vil blive bedømt?
Er du ligeglad med det?

Hvis du ønsker at snakke om de ting, der på en eller anden
skæv facon interesserer dig, så forlad dog den form. Hvis
du ikke synes, du kan diskutere under dit eget navn, fordi
det her er grundigt kompromitteret, så vælg dig blot et nyt
alias, så kan du diskutere alt det, du vil, hvis det er det, du vil.

Du er 44(?), du må snart være gammel nok til at være dig
selv, provokationen, du dyrker, ved du jo nok selv i mere
introspektive øjeblikke, er jo blot en måde at undgå dig selv på.

Med den opførsel du dyrker i øjeblikket, bliver folk ganske vist
irriterede på dig, men de føler nok også en slags medynk: en
midaldrende mand, der dyrker en form, som hører en anden
alder til.

Medynk og irritation! Er det det, du vil opnå med dit liv?

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 27-10-02 03:54

> "Vidal" <vidal@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Dette vil måske blive dømt off-topic af en kommende
> moderator, men Mosegård og alle hans aliaser kan
> altså undre mig.

Me too.

> [...]
> sig selv latterlige navne, Bæ ikke sandt!, og får sine
> venner til at gå ind og støtte sig i pjattede indfald, som

Jeg har - sjovt nok - i en Weekendavisen-artikel vedr. Jan Guillous
sammenligninger mellem hekseprocesser og pædofilisager hørt den påstand at
et "tegn" på at et barn er blevet misbrugt er at det bliver regressivt
infantilt og benytter sig af analretentivt sprog....Hmmmmmm......

> Jeg tænker ram2 og Henton. Hvad foregår der i jeres
> hoveder, hvad vil I opnå ved at blive trukket ned på et
> niveau, som de fleste forlader i 15-16 års alderen.

"De" sidder måske fast i sig selv?

> At I da ikke skammer jer på egne og Mosegårds vegne.
> Det er pjat og I giver jer selv hen til pjat.

Mosegaard har bare nogle fikseringer på pædofili og hajer...Han er præcis så
gammel at han kan have fået vedvarende traumer af "Jaws" ("Dødens Gab") og
dette kan muligvis være i forbindelse med at han selv er blevet seksuelt
misbrugt af en mandlig religiøs slægting...Who knows?
Jeg leger lige Freud for et øjeblik...

> [...]
> vil blive trukket frem? Hvis du ligefrem bliver et navn,
> hvorledes tror så det, du her foretager dig, vil blive bedømt?

Logikken er vist: Omtale frem for alt?

> [...]
> selv, provokationen, du dyrker, ved du jo nok selv i mere
> introspektive øjeblikke, er jo blot en måde at undgå dig selv på.

Mandens privatliv fungerer vist ikke skidegodt. Hans første bog kostede ham
hans familie, idet konen skred med datteren.

Det ville jeg også gøre i hendes tilfælde, bogens slibrige pædofilifantasier
taget i betragtning.

> Med den opførsel du dyrker i øjeblikket, bliver folk ganske vist
> irriterede på dig, men de føler nok også en slags medynk: en
> midaldrende mand, der dyrker en form, som hører en anden
> alder til.

Ja, det er jo næsten lidt Kierkegaard'sk?

Manden ødelægger sit eget liv for "højere principper"?

> Medynk og irritation! Er det det, du vil opnå med dit liv?

Godt spørgsmål.

"Kristendommen er en hoax baseret på naivitet og medfølelse...."

Hvad er Mosegaard så ikke?

Anders Peter Johnsen