triumph sprint st
Fra : Birgit Vedsmand

Dato : 26-10-02 22:07

køre-bremser-styre så det er en ren fryd

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 26-10-02 22:30

Birgit Vedsmand wrote ...
> køre-bremser-styre så det er en ren fryd

Orv, er det sådan en slags digt?

Min MZ den er blå og flot
På brede fælge kø'r den godt
Når den engang er færdig bliver det stort
Indtil da, ligner den mest l...

--
Mikkel
Poet

Fra : Michael K. S.

Dato : 26-10-02 22:41

On 26 Oct 2002 21:29:39 GMT, "Mikkel Christensen" <mic@rrxnord.dk>
wrote:

>Min MZ den er blå og flot
>På brede fælge kø'r den godt
>Når den engang er færdig bliver det stort
>Indtil da, ligner den mest l...

*LOL* - gruppens poet Mikkel strikes again

Den MZ kan da ikke udgå at blive ekstrem....med den vilde karburator.

-M

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 26-10-02 22:56

Michael K. S. wrote ...

> *LOL* - gruppens poet Mikkel strikes again

<bukker>

> Den MZ kan da ikke udgå at blive ekstrem....med den
> vilde karburator.

Ja, man fristes til at citere en sidegadevekselér fra TV: "Det er
HEEEEEEELT vildt"
Men "får i ulveklæder" springer også frem når man tænker på MZen

--
Mikkel

Fra : Jørgen Winther

Dato : 27-10-02 02:48

"Mikkel Christensen" <mic@rrxnord.dk> skrev i en meddelelse
> Birgit Vedsmand wrote ...
>
> Orv, er det sådan en slags digt?

Jeg forstår det nu godt - men det kræver nok et nærmere kendskab til
modellen, vil jeg tro... alle I ignoranter kan så for evigt gå rundt og tro,
at ST'en kan sammenlignes med en MZ!

> Min MZ den er blå og flot
> På brede fælge kø'r den godt
> Når den engang er færdig bliver det stort
> Indtil da, ligner den mest l...

Eller fin kunst hér! Men du har vel også god tid til at digte, mens MZ'en
når op i omdrejninger

--
Jørgen
ST mm.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 27-10-02 02:05

Jørgen Winther wrote ...

> [...]
> kendskab til modellen, vil jeg tro... alle I ignoranter
> kan så for evigt gå rundt og tro, at ST'en kan sammenlignes

Nu sammenlignede jeg vist ikke rigtig Sprint'en med noget.
Jeg ved ikke rigtig hvad den oprindelige poster havde tænkt sig ud over
at fortælle at hun synes at STen er en fin cykel, men jeg synes bare at
den one-liner mest af alt ligner et moderne digt. Så ville jeg jo også
bare biddrage med et.

> Eller fin kunst hér! Men du har vel også god tid til at
> digte, mens MZ'en når op i omdrejninger

Omdrejninger tager den fint - der sker bare ikke rigtig noget. Faktisk
er det i flere tilfælde hurtigere at gå.

--
Mikkel

Fra : Claus Rittig

Dato : 27-10-02 08:02

> Nu sammenlignede jeg vist ikke rigtig Sprint'en med noget.

Man får den tanke at Jørgen heller ikke er tilfreds med Triumph'en, siden
han i den grad føler sig ramt? (Endda af noget som jeg tror de fleste kunne
se ikke var afsendt for at "ramme" noget som helst - udover måske Birgits
verbale båndbredde-besparelse...)

Rittig

Fra : Birgit Vedsmand

Dato : 27-10-02 13:36

Jeg ved ikke om en MZ er behalig at køre langt på.
Jeg kørte københavn-amstadam-københavn sidste weekend uden at få ondt i
røven.triumphen gjorde det godt sikkert og behaligt.

Fra : Jørgen Winther

Dato : 27-10-02 14:13

"Birgit Vedsmand" <skatbaas@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg ved ikke om en MZ er behalig at køre langt på.
> Jeg kørte københavn-amstadam-københavn sidste weekend uden at få ondt i
> røven.triumphen gjorde det godt sikkert og behaligt.

Jeg formoder, du har en af de røde ST'er? Det er jo klart de bedste

--
Jørgen

Fra : Birgit Vedsmand

Dato : 27-10-02 20:03

JA det er en af de nye triumpher.
Jeg har før haft xj900-fj1200-cbr1000 og gxr1100f
triumphen måtte gerne have haft 10hk mere end de108.
Jeg kører 20-25000km om året så jeg tror jeg ved hvad jeg taler om.
P.S jeg har kørt i 12 år

Fra : Jørgen Winther

Dato : 27-10-02 22:51

> Jeg har før haft xj900-fj1200-cbr1000 og gxr1100f
> triumphen måtte gerne have haft 10hk mere end de108.

Det giver jeg dig ret i. Det er irriterende at der på et tidspunkt ikke er
mere rulle at gi' af, hvilket jeg aldrig har oplevet på min Trophy, men dog
på ST'en. Ved de små hastigheder (dvs. under ca. 180) synes jeg nu ikke, der
mangler power.

> Jeg kører 20-25000km om året så jeg tror jeg ved hvad jeg taler om.

Det er jeg ikke i tvivl om. Din kompetence understreges jo også af dit valg
af mc

Hvilken benzinøkonomi opnår du i øvrigt på din ST? Selv har jeg kørt ganske
mange kilometer pr. liter, uden egentligt at køre på en specielt økonomisk
måde.

--
Jørgen
ST, Trophy m.fl.

Fra : Birgit Vedsmand

Dato : 28-10-02 19:28

> [...]
> måde.
> ved længer ture , over 50 km uden sidetasker og ligne
ca 18km/l.
med sidetaskere og topbox (orginale,kan anbefales.køb dem dog i tyskland,
spar 20%) ca16km/l.

Fra : Jørgen Winther

Dato : 28-10-02 20:11

"Birgit Vedsmand" <skatbaas@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3dbd8107$0$97617> > ved længer ture , over 50 km uden sidetasker og
ligne
> ca 18km/l.

Ditto her.

> med sidetaskere og topbox (orginale,kan anbefales.køb dem dog i tyskland,
> spar 20%) ca16km/l.

Been there, done that Jeg fik bare lidt ekstra rabat, fordi jeg bad om
det. De er så flinke, de tyskere

Jeg synes dog ikke, at de originale tasker er helt så gode, som jeg havde
håbet. De har mange fordele, men de er desværre ikke helt vandtætte, hvilket
er klart for dårligt, når nu mine hidtidige Givi-tasker kunne gøre dét meget
bedre.

--
Jørgen

Fra : Birgit Vedsmand

Dato : 29-10-02 18:58

Hej jørgen, jeg vil gerne spørge om dine fodhviler-
gummi samt gearskiftergummi er blevet slit hurtigt.
Jeg skiftet gearskiftergummiet efter 15000, eller resterne af det.

Fra : Jørgen Winther

Dato : 29-10-02 19:50

> Hej jørgen, jeg vil gerne spørge om dine fodhviler-
> gummi samt gearskiftergummi er blevet slit hurtigt.
> Jeg skiftet gearskiftergummiet efter 15000, eller resterne af det.

Jeg har ikke skiftet det, og begge dele ser fine ud nu - efter ca. 40.000
km. Dog har jeg ikke kørt ret mange kilometer på ST'en siden jeg købte den i
sommer, og jeg ved ikke, om disse ting er blevet skiftet tidligere.

Men det lyder da, som om 15.000 km er lige i underkanten af levetid for
sådan noget (på min gamle mini Bol d'Or gætter jeg på, at det stadig var de
originale gumme, der sad på efter 100.000 km, da jeg solge den).

Men nu er det vel ikke fordi, du kører for hurtigt rundt i svingene?

--
Jørgen

Fra : Mads Stetter

Dato : 27-10-02 15:23

> [...]
> Jeg kørte københavn-amstadam-københavn sidste weekend uden at få ondt i
> røven.triumphen gjorde det godt sikkert og behaligt.

Svar venligst under det som du besvarer, og slet gerne unødig og overflødig
tekst!

Det gør det nemmere og meget mere overskueligt for os alle!

www.usenet.dk

Mvh Mads Stetter
RF400R

Fra : Jørgen Winther

Dato : 27-10-02 14:10

news:3dbb9188$0$97655> Man får den tanke at Jørgen heller ikke er tilfreds
> [...]
kunne
> se ikke var afsendt for at "ramme" noget som helst - udover måske Birgits

*LOL* - jeg havde slet ikke tænkt på den med båndbredden

- Og jeg følte mig ikke ramt. Blot var det rart med lidt snak om den fine
ST, så jeg ville gerne bidrage til at holde konversationen i gang

--
Jørgen

Fra : Claus Rittig

Dato : 27-10-02 21:16

> - Og jeg følte mig ikke ramt. Blot var det rart med lidt snak om den fine
> ST, så jeg ville gerne bidrage til at holde konversationen i gang

HÆ, ja ja ja...
Jeg er nu også ret betaget af den ST, især efter en prøvetur på en
lucifer-rød. Den ville passe meget fint i min garage, men afbetalingerne
passer så dårligt i min økonomi.

Rittig

Fra : Jørgen Winther

Dato : 27-10-02 22:57

> Jeg er nu også ret betaget af den ST, især efter en prøvetur på en
> lucifer-rød. Den ville passe meget fint i min garage, men afbetalingerne
> passer så dårligt i min økonomi.

Den røde ST er nu den pæneste. Mens Daytonaen helst skal være sølvfarvet
(eller evt. Racing Green) og RS'en helst gul.

Efterhånden dukker der vel brugte op til beherskede priser, men da der ikke
er solgt så mange nye herhjemme, må man vel også for denne model forvente en
stor brugt-import.

--
Jørgen

Fra : Jørgen Winther

Dato : 27-10-02 14:12

"Mikkel Christensen" <mic@rrxnord.dk> skrev i en meddelelse
> [...] men jeg synes bare at
> den one-liner mest af alt ligner et moderne digt. Så ville jeg jo også
> bare biddrage med et.

Jamen det gjorde du jo ret i! Og smukt blev resultatet

> Omdrejninger tager den fint - der sker bare ikke rigtig noget. Faktisk
> er det i flere tilfælde hurtigere at gå.

*LOL*

--
Jørgen