Friske MySQL-brugere?
Fra : Morten Norby Larsen

Dato : 26-10-02 17:25

Da jeg egentligt ikke er Mac-mand (endnu?), har jeg desværre hidtil kun
fulgt lidt med i denne gruppe på afstand.

Nu er jeg tilgengæld "kommet til" at skrive et lille MacOSX-program
(freeware/GPL) til at opsætte MySQL databaser.

Da jeg bor i udlandet, ville jeg gerne høre om nogen kunne tænke sig at
teste den danske version, og selvfølgeligt iøvrigt give feedback.

Hvis nogen tilkendegiver interesse, poster jeg lidt mere information, og
ellers kan I følge denne link: http://www.mludi.net/YourSQL/ , der giver
et indtryk.

På forhånd tak,

Morten

Morten Norby Larsen morten@magisterludi.com
Magister Ludi Phone: +39 02 26 11 72 80
Via Battaglia 8, I-20127 Milano, Italy Fax: +39 02 28 46 037
http://www.magisterludi.com

Fra : Jonas Voss

Dato : 26-10-02 20:55

On Sat, 26 Oct 2002 18:24:40 +0200, Morten <morten@magisterludi.com> wrote:

> Da jeg bor i udlandet, ville jeg gerne høre om nogen kunne tænke sig at
> teste den danske version, og selvfølgeligt iøvrigt give feedback.

Jeg vil da gerne teste den.

> Hvis nogen tilkendegiver interesse, poster jeg lidt mere information, og
> ellers kan I følge denne link: http://www.mludi.net/YourSQL/ , der giver
> et indtryk.

Det ser jo helt f-j-ong ud. Godt initiativ!

Fra : Ben Knudsen

Dato : 26-10-02 23:24

morten@magisterludi.com writes:
>Da jeg bor i udlandet, ville jeg gerne høre om nogen kunne tænke sig at
>teste den danske version, og selvfølgeligt iøvrigt give feedback.

jeg skal teste den ved først givne lejlighed
Mvh Ben

Fra : Morten Norby Larsen

Dato : 27-10-02 10:11

Morten Norby Larsen wrote:

> Hvis nogen tilkendegiver interesse, poster jeg lidt mere information

Da det ser ud til nogen godt gider kigge på sagen, får I så lige lidt
mere info:

Den her slags programmer går der tretten af på dusinet, men til MacOSX
kunne jeg ikke finde noget der var til at holde ud både at bruge og se
på, og besluttede derfor at gøre forsøget selv.

For at opnå den rette OSX-fornemmelse valgte jeg Cocoa som basis, og
ideen er lidt at det skulle være iApp'en blandt grafiske
MySQL-programmer, så enkelte faciliteter i MySQL er bevidst udeladte for
at forenkle interfacet.

Som målgruppe forestiller jeg mig den relativt store gruppe af
website-udviklere der bruger PHP og MySQL, en flok der kan have en meget
sammensat baggrund: Grafikere med programmeringstalent, programmører af
forretningsapplikationer som har bevæget sig ind på webudvikling,
studerende og almindelige nysgerrige.

Programmet, som jeg har kaldt YourSQL (hm!), er frigivet under GPL
licensen ligesom MySQL selv, og kan som sagt findes på
http://www.mludi.net/YourSQL/ (midlertidig adresse). Det kan
distribueres frit, som alle andre GPL-programmer.

Det er selvfølgelig ikke nødvendigt at sige at hvem der skulle have lyst
til at stikke fingrene i koden er mere end velkommen. Den er skrevet i
Java og kemisk renset for kommentarer - nu er I advaret!

Det færdige release (og jeg mener ikke at vi er langt fra det) vil
naturligvis blive lagt ind de rigtige steder (VersionTracker osv).

Jeg ser frem til jeres bemærkninger,

Fra : Peter Perlsø

Dato : 27-10-02 22:23

Morten Norby Larsen <morten@magisterludi.com> wrote:

> Da jeg egentligt ikke er Mac-mand (endnu?), har jeg desværre hidtil kun
> fulgt lidt med i denne gruppe på afstand.

Vi ser frem til at du bliver fuldbyrdet medlem.

--
http://neglesaks.dk
Hvordan redder man en politisk korrekt person fra at drukne?